krzyskowy007
02-07-12, 16:58
Witam. Mam problem ze skrzynią w mojej HANI.
Problem zaczął się od szarpania na pierwszych trzech biegach oraz ze skrzyni wydobywał się głośny szum.
Znalazłem w necie ze te modele mają problem z łożyskami na jednym wałku.
Wymontowałem skrzynie, rozebrałem ją (oczywiście zrobiłem sobie fotki by wszystko potem trafiło na swoje miejsce), wymieniłem łożyska na oryginalne, poskładałem skrzynie, wszystko ładnie spasowane, biegi na luzie działaby, skrzynia działała.
W między czasie wymieniłem jeszcze łożysko oporowe na sprzęgle i poduszkę do skrzyni.
Poskładałem wszystko, zalałem skrzynie nowym olejem.
Odpalam i bambus na twarzy. Nareszcie cisza, skrzynia nie szarpała, po prostu malina
Przejeździłem miesiąc wszystko działało jak należy. Lecz pewnego dnia stanąłem sobie w korku i słyszę jak by odkurzacz za mną jechał, Rozglądam się ale nie ma nic.
Zajechałem na stację paliw wysiadam i słyszę dźwięk wydobywający się z pod maski. Otwieram i szukam co się dzieje. Okazało się że to z nowy skrzynia ale....
Przed remontem szumiała a teraz wyje!!!
Wyje na biegu jałowym, na każdym biegu ( czym wyższe obroty tym głośniej), po wciśnięciu sprzęgła jest cicho.
Po zlaniu oleju ze skrzyni okazało się że olej zmienił kolor. Był w kolorze słomkowym a teraz zrobił się srebrny.
I tu zonk. bo teraz sam nie wiem czy po raz kolejny rozkręcać wszystko w drobny mak i naprawiać skrzynię czy po prostu kupić inną sprawną
Jest to civic VII 2001r, buda w sedanie es4 wyprodukowana w Japonii, silnik 1,4 66kW
Pytanie moje brzmi. Czy skrzynie od 1.4, 1,6, 1,7 benzyna są takie same (mocowania, otwory technologiczne, wałek sprzęgła itp) . Bo moce silników są w miarę podobne. Czy skrzynie od zwykłego 1,4 jest taka sama jak w 1.4 VTEC. Pytam ludzi co sprzedają skrzynie po allegro, ale nikt nie umie mi odpowiedzieć na to pytanie.
Mam po prostu dylemat czy naprawiać po raz kolejny swoją, czy kupić używaną ale dobrą. Tylko boję się by to potem wszystko pasowało.
Problem zaczął się od szarpania na pierwszych trzech biegach oraz ze skrzyni wydobywał się głośny szum.
Znalazłem w necie ze te modele mają problem z łożyskami na jednym wałku.
Wymontowałem skrzynie, rozebrałem ją (oczywiście zrobiłem sobie fotki by wszystko potem trafiło na swoje miejsce), wymieniłem łożyska na oryginalne, poskładałem skrzynie, wszystko ładnie spasowane, biegi na luzie działaby, skrzynia działała.
W między czasie wymieniłem jeszcze łożysko oporowe na sprzęgle i poduszkę do skrzyni.
Poskładałem wszystko, zalałem skrzynie nowym olejem.
Odpalam i bambus na twarzy. Nareszcie cisza, skrzynia nie szarpała, po prostu malina
Przejeździłem miesiąc wszystko działało jak należy. Lecz pewnego dnia stanąłem sobie w korku i słyszę jak by odkurzacz za mną jechał, Rozglądam się ale nie ma nic.
Zajechałem na stację paliw wysiadam i słyszę dźwięk wydobywający się z pod maski. Otwieram i szukam co się dzieje. Okazało się że to z nowy skrzynia ale....
Przed remontem szumiała a teraz wyje!!!
Wyje na biegu jałowym, na każdym biegu ( czym wyższe obroty tym głośniej), po wciśnięciu sprzęgła jest cicho.
Po zlaniu oleju ze skrzyni okazało się że olej zmienił kolor. Był w kolorze słomkowym a teraz zrobił się srebrny.
I tu zonk. bo teraz sam nie wiem czy po raz kolejny rozkręcać wszystko w drobny mak i naprawiać skrzynię czy po prostu kupić inną sprawną
Jest to civic VII 2001r, buda w sedanie es4 wyprodukowana w Japonii, silnik 1,4 66kW
Pytanie moje brzmi. Czy skrzynie od 1.4, 1,6, 1,7 benzyna są takie same (mocowania, otwory technologiczne, wałek sprzęgła itp) . Bo moce silników są w miarę podobne. Czy skrzynie od zwykłego 1,4 jest taka sama jak w 1.4 VTEC. Pytam ludzi co sprzedają skrzynie po allegro, ale nikt nie umie mi odpowiedzieć na to pytanie.
Mam po prostu dylemat czy naprawiać po raz kolejny swoją, czy kupić używaną ale dobrą. Tylko boję się by to potem wszystko pasowało.