Zobacz pełną wersję : malowanie felg
Witam
Chciałbym pomalować felgi aluminiowe w czarny mat-są to felgi już trochę czasu używane i nie trzeba się nad nimi rozczulać czyli odpada wydawanie sporej kwoty na malowanie piecowe.
Kwestia teraz dobrej farby,która będzie się trochę trzymac :mrgreen:to co w macie znalazłem to mat Motip'u ;)
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące tej operacji :hinczyk:
Pozdro for all !!
Witam,ja u siebie malowałem alusy i pare miesięcy sie juz lakier trzyma :aloha: ,po pierwsze trzeba zmatowac papierem wodnym stary lakier,odtłuścic przed malowaniem benzyna ekstrakcyjną,najpierw połozyc podkład,potem rowniez go zmatować i na to dopiero właściwy lakier,to w skrócie chyba tyle.
No też tak myślałem :)
Dzięx za rady :aloha:
Pozdro
No też tak myślałem :)
Dzięx za rady :aloha:
Pozdro
życze powodzenia ;/
rozmwialismy na pw
i juz tam pisałem ze, bardzo ciezko jest pomalowac felgi
poniewaz sa narazone na duze zniszczenia
a mat sam w sobie, ma mniej utwardzacza...
skoro ja mam polozony klar w duzej ilosci i odpryskuje mi (szybko jezdze-i w deszczu tez ;/ ) to moim skromnym zdaniem mat nie wytrzyma...
musialby byc kladziony pistoletem z domieszką odpowiednią utwardzacza co i tak wg mnie nie gwrantuje sukcesu......
moze pisakowanie by pomogło (bedzie bardziej nierówna powierzchnia...)
ale to tez niekoniecznie...
moje zdanie jest ze fele nie wytrzymaja nawet 1 sezonu....
moje zdanie jest ze fele nie wytrzymaja nawet 1 sezonu....
Mam wkleić zdjęcie moich kółek w kolorze czarny mat, które sam malowałem i na których jeżdżę już trzeci sezon? Proszę ziomy, nie wiecie = nie piszcie
Qukie, jak możesz to wklej bo jestem bardzo ciekawy. Jaki miałeś wcześniej kolor? Nie kładłeś bezbarwnego z utwardzaczem i wszystko jest ok po 3 latach ?? Dziwne. Tak jak napisał Lcfr, przydało by się je wypiaskować wcześniej. Tylko daj zdjęcie z datą bez ściemy ;)
moje zdanie jest ze fele nie wytrzymaja nawet 1 sezonu....
Mam wkleić zdjęcie moich kółek w kolorze czarny mat, które sam malowałem i na których jeżdżę już trzeci sezon? Proszę ziomy, nie wiecie = nie piszcie
skoro wiesz to napisz!!! (jak to zrobic dokładnie i dobrze)
proste chyba no nie?
ps. wklej foty chetnie zobaczymy.
Też jestem ciekawy.
Czekamy na foty.
Pozdro :aloha:
Foty są w pierwszej galerii w podpisu, a jak należy malować jakiekolwiek powierzchnie chyba każdy wie. Wypiaskować/wytrzeć papierem ściernym prawie całą starą farbę (tylko na gładko) -> pomalować podkładem do aluminium -> kolor właściwy -> lakier bezbarwny. Poza tym był już tutaj taki temat.
pomalować podkładem do aluminium -> kolor właściwy -> lakier bezbarwny.
dokładnie ....
tylko my mówimy o macie
nie półmacie, takim jak masz własnie felgi (przegladałem galerie)
prawdziwy mat nie ma połysku (jak sama nazwa mówi) i nie stosuje sie lakieru bezbarwnego, który daje połysk
dlatego własnie pisze, ze trudno osiagnac taki efekt ;/
mozna zastosowac bezbarwny ale wtedy wyjdzie pólmat, który ma sie nijak do podobienstwa z renomowanymi produktami w macie ;/
ps. galeria galerią ale felg z bliska to nie ma ;/
Tak jak napisał Lcfr proszę o pomoc dotyczącą czarnego matu.
Jak najlepiej to zrobic ,żeby w miarę długo dobrze trzymało ??
Pozdrowionka :aloha:
Jeśli chce się uzyskać mat to przecież wystarczy zapodać więcej warstw farby czarnej i nie kłaść już na to lakieru bezbarwnego. Wiadomo, że jak się zrobi jedną lub dwie warstwy lakieru to nawet małe kamyki będą zostawiały ślady. U mnie są 3-4 warstwy czarnego i 2 warstwy bezbarwnego. Drugą sprawą jest jakość lakieru w sprayu, który nie może być porównywany z lakierem kładzionym pistoletem. Jeżeli chętny ma kasę to może iść do lakiernika i poprosić o cztery-pięć warstw czarnego matu i na pewno będzie to zrobione dobrze i na długo. Poza tym chyba każdy lakier można zmatowić
Jeśli chce się uzyskać mat to przecież wystarczy zapodać więcej warstw farby czarnej i nie kłaść już na to lakieru bezbarwnego.
mat ma mniej utwardzacza (przynajmniej z moich dowiadczeń to wynika)
i niestety nie wystarczy dac wiecej warstw... ;/
wiem bo próbowałem...
bezbarwny ma to do siebie, ze dobrze utwardza/zabezpiecza przed odpryskami
bez niego powłoka jest duzo mnie trwała własnie-niezaleznie czy polozysz tam 3 wastwy matu czy 6....
A przy malowaniu proszkowo, daje się podkład na aluminium, ale czy na wierz też daje się bezbarwny?
mat ma mniej utwardzacza (przynajmniej z moich dowiadczeń to wynika)
Tak, ale jeśli robi to lakiernik, który sam miesza lakier to może dodać go więcej, prawda? Jeśli natomiast chce się pomalować felgi kosztem 12,50 za puszkę z farbą to wiadomo, że nie będzie to tak dobre jak malowanie przez lakiernika.
Zamiast bezbarwnego można ewentualnie położyć laminat, ale nie wiem jak się bedzie zachowywał w przypadku wyższej temperatury na przednich felgach. Ogólnie tak jak lcfr napisał, bez położenia wartwy ochronnej lakier będzie dużo bardziej podatny na uszkodzenia mechaniczne, czy nawet wpływ promieni UV.
A przy malowaniu proszkowym czym później się poleruje felgi ? jka chcę pomalować swoje fele całe ale chodzi mi o to żeby mieć polerowany rant więc jak to zrobić>??? :speszony:
A czy ktoś z was wie jakiej firmy mat jest odporny na temperaturę albo typowy czarny mat do felg.
Z motip'u maja srebrne do felg a z czarnym jest problem :/
Za wszelkie odpowiedzi bedę wdzięczny :poklony:
A czy ktoś z was wie jakiej firmy mat jest odporny na temperaturę albo typowy czarny mat do felg.
mało odporny..... z moich dowiadczeń...
Dolacze sie do tematu bo wlasnie teraz to ogarniam i mam kilka pytan:
Swoje felgi potraktowalem scanolem czy jak to tam - rozpuscil cala farbe ktora zerwalem, felgi zostaly gołe, sam aluminium i teraz: rant bede polerowal od papiero 280 do 2000 gdyz chce miec go na lustro, srodek felg zas chce pomalowac na czarno, nie chce matu wole polysk i tu pytanie: dogadalem sie z lakiernikiem ze pomaluje mi srodki za 100zl ale nei wiem czy da na to bezbarwny itd druga opcja to taka ze kupie w sprayu lakier z połyskiem + bezbarwny i machne to tym kilka razy.. co polecacie ? Nastepne pytanie ma sie przecierania papierem sciernym srodkow felg.. z tej racji iz maja duzo srednio dostepnych miejsc przydalo by sie aby scierac je jak najmniej... do jakiej grubosci papieru zetrzec srodki aby bylo gotowe do lakierowania i nie bylo zadnych sladow??
Pozdrawiam
p.s
Rant tak jak wspominalem chce na lustro, kupilem paste "G3" babka mowila ze to to ale gdy przetarlem miejsce ta pasta to bynajmniej nie jest to lustro... gorzej... nie jest to nawet ćwierć lustro... moze kupilem zla paste?? jakiej trzeba do tego uzyc ??
Rant tak jak wspominalem chce na lustro, kupilem paste "G3" babka mowila ze to to ale gdy przetarlem miejsce ta pasta to bynajmniej nie jest to lustro... gorzej... nie jest to nawet ćwierć lustro... moze kupilem zla paste?? jakiej trzeba do tego uzyc ??
Wydaje mi się, że musisz jeszcze dłuuuuuugo pocierać tą pastą
moim zdaniem to g3 dopiero pod koniec
na poczatek jak robisz rant to papier/drobny papier/pasta polerska vs automax/g3/nabłyszczanie
Jestem nowy ale polerowałem sporo rzeczy to sie wypowiem:) Jak chcesz dobrze spolerować to musisz zjechać dokładnei powierzchnię papierami ściernymi 500-600-700-1000-1400-1800-2000 i ewentualnie jeszcze dorbniejszym :) Trzeba się przy tym *****iście napracować ale wtedy efekt jest idealny i większość osób mowi, że to chrom:)
Jak już wyrównasz papierem to leć do sklepu i kup "filc do polerowania" na wiertarke lub szlifierke kątową. I polerój:) Efekt ma być super! Ale musisz dokładnie tymi papierami przejechać. Ja używałem do polerowania mleczka. Pastą G3 niepróbowałem ale ponoć jest bardzo dobra.
W miejsach trudnodostępnych najlepiej polerować specjalnymi końcówkami:
http://www.allegro.pl/item227876896_filc_polerski_z_trzpieniem_fi_30_40_ fi_20_25_.html
http://www.allegro.pl/item229382374_filc_polerski_z_trzpieniem_fi_25_okr agly_polerka.html
http://www.allegro.pl/item229382485_filc_polerski_z_trzpieniem_fi_25x50x 6_stozkowy.html
I jeszcze jedno na koniec dodam żeby ci lakiernik NIE POMALOWAŁ LAKIEREM BEZBARWNYM tego co wypolerowałeś bo niebędzie takeigo połysku a pozatym lakier niebędzie się tego trzymał.
Lepiej jest co miesiąc odświeżyć polerkę pastą lub mleczkiem do polerowania niż malować ją lakierem:)[/b]
Aaaa czyli ta pasta g3 mam polerowac do skutku az bedzie lustro tak? Bo ja zrobilem to tylko przez chwileczke 3 moze 4 razy szmatka :)
p.s
srodek bede malowal tak jak mowilem na czarno, powiedzcie mi czy scierac tez to czyste aluminium ze srodka felgi papierem sciernym czy zostawic i jechac z lakierem... i swoja droga jak to ma wygladac... podklad, 3 warstwy lakieru i 2 warstwy bezbarwnego ?
Podklad ponoc nie jest konieczny? Mam zamiar zrobic tak: zeszlifowac to papierem i dawac odrazu lakier 3 warstwy i bezbarwny 2 warstwy, bedzie gicior ?
Aaaa czyli ta pasta g3 mam polerowac do skutku az bedzie lustro tak? Bo ja zrobilem to tylko przez chwileczke 3 moze 4 razy szmatka :)
p.s
srodek bede malowal tak jak mowilem na czarno, powiedzcie mi czy scierac tez to czyste aluminium ze srodka felgi papierem sciernym czy zostawic i jechac z lakierem... i swoja droga jak to ma wygladac... podklad, 3 warstwy lakieru i 2 warstwy bezbarwnego ?
Kup filc do wiertarki bo ręka ci odpadnie zanim dojdziesz do efektu chromu:) Wtedy polerujesz do lustra tylko pamiętaj aby dokładnie papierami ściernymi przejechać powierzchnię bo bez tego nieosiągniesz efektu chromu:)
Co do malowania środka felgi to najlepiej oddać do zakładu gdzie ci to profesjonalnie pomalują a zapłacisz 200zł więcej... ALe jeżeli się upierasz to myśle, że środek felgi trzeba było by zmatować puźniej podkład znowu zmatować następnie 2-3 warstwy bazy i na koniec lakier i powino być ale mówie to czysto teoretycznie:)
pozdro
Cywa,
ja niedawno malowałem dokładnie tak jak Ty(w temacie z moja H jest krotki opis).
przed:
http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/9.jpg
po:
http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/10.jpg
robisz błąd. nie polerujesz pasta automax do metali, a powinienes. dodatkowo jesli chcesz na chrom to albo spedzisz 15lat recznie albo kupisz sobie nasadke na wiertarke i zakonczysz całosc po kilku dniach.
jak masz do mnie jakies pytania to pisz.
PS: przy malowaniu uwazaj na zacieki!
misiek707,
pomalowałem spolerowane alu bezbarwnym i lakier sie trzyma bez zarzutu. jesli chodzi o polysk to jest ciut gorszy ale nie chociaz alu nie sniedzieje(tak, tak, niezabezpieczone alu sniedzieje tak jak blacha rdzewieje)
Ta nasadka na wiertarkę to jest właśnie "filc polerski" ;] przecież już mu to pisałem.
Można pokryć lakierem ale własnie puzniej niema płysku i jest gorszy efekt, moim zdaniem lepiej co 1-2 miesiące poprawić tą polerke(przepolerować powierzchnie) i cieszyć się lepszą jakością...
DO polerowania najlepsze są moim zdaniem mleczka ale jak kto uważa. Można stosować pasty różnego rodzaju itp. (oczewiście do aluminium)
Odpadają pasty do polerowania lakierów typu tempo, automax, nieradze ich używać.
NFS mam kilka pytan:D
1. rant polerowales pasta automax a pozniej papierem sciernym tak? a na koniec zeby uzyskac efekt lustra to czym?
2. czym i jak pomalowales srodek felg tzn ile warstw i czego
3. czego uzywales do zdarcia starej farby bo z tym mam dosyc duzy klopot :|
4. Na rancie (sic!) mam jakies takie odbarwienia aluminium... jakby zasniedziale bylo, probowalem to usuwac papierem sciernym ale zbytnio nie chce schodzic, pasta automax poki co troche zeszlo ale nie wiem juz sam co z tym robic
NFS mam kilka pytan:D
1. rant polerowales pasta automax a pozniej papierem sciernym tak? a na koniec zeby uzyskac efekt lustra to czym?
2. czym i jak pomalowales srodek felg tzn ile warstw i czego
3. czego uzywales do zdarcia starej farby bo z tym mam dosyc duzy klopot :|
4. Na rancie (sic!) mam jakies takie odbarwienia aluminium... jakby zasniedziale bylo, probowalem to usuwac papierem sciernym ale zbytnio nie chce schodzic, pasta automax poki co troche zeszlo ale nie wiem juz sam co z tym robic
1.najpierw papierem sciernym 500 potem 1000 nastepnie polerka filc+pasta polerska do metali
2.srodek felgi nie polerowałem. zmatowiłem tylko do malowania. nie potrzeba srodka polerowac i potem stosowac podkład do alu i dopiero lakier. lepiej zmatowic stary lakier i przez to wykorzystac go jako podkład.
3.uzywałem jakiegos szajsu zagranicznego do sciagania powłok lakierniczych chemicznie. widac go nawet w lewym rogu za felga na tym (http://img.photobucket.com/albums/v497/grze/9.jpg) foto.
4.ja miałem *****iscie zjechane ranty i dodatkowo zasniedziałe. potraktowałem to najpierw nasadka na wiertarke z papierem sciernym(mozna tez diaksem), potem nasadka o mniejszej gramaturze a nastepnie normalnie papier->polerkafilc
jak przejedziesz 500 i puzniej 1000 to ci rysy zostana... lepiej dogladzac 1400-1600-2000
Mam jeszcze pytanie co do srodka felgi... ja stary lakier usunelem calkowicie z felg i srodek przetarlem papierkiem 600 ale kumpel powiedzial mi ze na tak gladkiej powierzchni moze nie trzymac sie lakier, to prawda ? :| co z tym zrobic? czy normalnie klasc na to lakier?
mi na rantach lakier sie trzyma powierzchni wypolerowanej na błysk:-] wiec moze zalezy jaki lakier. ja malowałem dwuskładnikowym APP.
A moze poprostu za krotki okres masz te felgi zeby powiedziec cos wiecej.... jak myslicie dawac podklad jakis czy cos ? Jak to zrobic ???
A moze poprostu za krotki okres masz te felgi zeby powiedziec cos wiecej.... jak myslicie dawac podklad jakis czy cos ? Jak to zrobic ???
Najlepiej zapytaj o radę jakiegoś lakiernika( to raczej nic niekosztuje) a powinien ci powiedzieć jak to najleipej zrobić. WYdaje mi sie, że najleipej było by dac podkład puzniej baze i lakier.
Ej chlopy... pomalowalem wkoncu te felgi zrobilem tak jak wczesniej pisalem, na odtluszczone aluminium poszedl lakier akrylowy - 3 warstwy, kladlismy go wczoraj wieczorem dzis pomalowalismy je bezbarwnym na bazie akrylu i przy odklejaniu tasmy z rantu odpadlo troszke lakieru... powiem tylko ze zrywalismy ja po ok 30 min od lakierowania...
Mozliwe jest to ze caly lakier sie nie trzyma i bedzie odpadal czy moze bezbarwny troche rozpuscil farbe przez co stala sie miekka i temu odpadl ten maly kawalek ??
Ogolnie.. bedzie sie to trzymac ??
Ej chlopy... pomalowalem wkoncu te felgi zrobilem tak jak wczesniej pisalem, na odtluszczone aluminium poszedl lakier akrylowy - 3 warstwy, kladlismy go wczoraj wieczorem dzis pomalowalismy je bezbarwnym na bazie akrylu i przy odklejaniu tasmy z rantu odpadlo troszke lakieru... powiem tylko ze zrywalismy ja po ok 30 min od lakierowania...
Mozliwe jest to ze caly lakier sie nie trzyma i bedzie odpadal czy moze bezbarwny troche rozpuscil farbe przez co stala sie miekka i temu odpadl ten maly kawalek ??
Ogolnie.. bedzie sie to trzymac ??
A czym to malowaliście?? BO jeżeli sprejem... to się nie dziwie.
"Można pokryć lakierem ale własnie puzniej niema płysku i jest gorszy efekt, moim zdaniem lepiej co 1-2 miesiące poprawić tą polerke(przepolerować powierzchnie) i cieszyć się lepszą jakością... "
Witam :d
Ostatnio oglątałem TVN Turbo gość w programie Tool Box Polerował międzu innymi alusy... Zaznaczył że aluminium jest też metalem i jak inne metale też koroduje, co gorsza metal ten przy korozji może w sposób niezauważalny gołym okiem (brak białego matowego osadu) zmienić swoje właściwości wewnętrzne co w przypadku felg może mieć niemile następstwa :rip:
Efekt po lakierowaniu może nie oszałamia tak jak bez, ale zabezpiecza metal przed korozją ... :hinczyk:
"Można pokryć lakierem ale własnie puzniej niema płysku i jest gorszy efekt, moim zdaniem lepiej co 1-2 miesiące poprawić tą polerke(przepolerować powierzchnie) i cieszyć się lepszą jakością... "
Witam :d
Ostatnio oglątałem TVN Turbo gość w programie Tool Box Polerował międzu innymi alusy... Zaznaczył że aluminium jest też metalem i jak inne metale też koroduje, co gorsza metal ten przy korozji może w sposób niezauważalny gołym okiem (brak białego matowego osadu) zmienić swoje właściwości wewnętrzne co w przypadku felg może mieć niemile następstwa :rip:
Efekt po lakierowaniu może nie oszałamia tak jak bez, ale zabezpiecza metal przed korozją ... :hinczyk:
LOL jak myślisz, że z powodu tego, że wypolerujesz felgi i nie pomalujesz ich bezbarwnym lakierem to ci się rozpadną to śmieszny jesteś :aloha:
LOL jak myślisz, że z powodu tego, że wypolerujesz felgi i nie pomalujesz ich bezbarwnym lakierem to ci się rozpadną to śmieszny jesteś
Myśle że jak ich nie pomaluje to aluminium z czasem będzie się utleniać i być może zmieni się jego struktura wewnętrzna... a jaki to odniesie skutek po latach urzytkowania ?? Sam sobie wykombinuj :bicie
na chwile obecną doczytałem jeszcze że proces utleniania aluminium znacznie przyspiesza woda morska i że metal ten przy utlenianiu tworzy biały osad który skoleji nie naryszany stanowi naturalne zabezpieczenie przed dalszym utlenianiem....
Jak coś więcej na ten temat sie dowiem zamieszcze temacik.... :aloha:
Żeby nie robić śmietnika na forum odkopie temat.
Mianowicie czeka mnie lakierowanie felg (najzwyklejszy srebrny kolor bez polerki).
Problem leży w uszkodzeniach (krawężniki, itp) czy do alufelg stosuje sie jakieś inne szpachle niż do karoserii? Czy może są inne sposoby na zasklepienie głębokich rys?
Myśle że jak ich nie pomaluje to aluminium z czasem będzie się utleniać i być może zmieni się jego struktura wewnętrzna...
aluminium to nie zwykly metal, nie utlenia sie calkowicie, tylko matowieje powierzchnia zewnetrzna. struktura wewnetrzna pozostaje nienaruszona. chemii sie trzeba bylo w podstawówce uczyc :p
sam sie zabralem za czytanie, bo swoje zimowki po sezonie chce na wsciekly zielony odstawic :)
witam ja mam takie pytanie, bo chcem odnowić kolor lub je przemalować i teraz czy lepiej je całe wypiaskować a później pomalować proszkowo czy u lakiernika normalnie pomalować? Bo chciałbym pomalować albo na sport bronze, bronze lub biały. I teraz czy w technice proszkowej bedzie owy bronzowy kolor? Nie ukrywam że chodzi mi o kolor taki jak w felgach ROTA.
farby proszkowe wbrew pozorom posiadaja wiele odcieni, jednak glownym problemem w Polsce jest ich zakup, radze szukac interesujacego Cie koloru w jakiejsc dobrej hurtowni, lub nawet na niemieckim ebayu. tam udalo mi sie zdobyc farbe Chrome look proszkowa, efekt jest w 95% procentach jak chrom lub bardzoo wysoce spolerowane aluminium, a normalnie nikt w punktach lakierniczo-chemicznych nie chcial wogole slyszec o czyms takim jak farba chrom w proszku. Skoro kolory cukierkowy pomarancz i fiolet mozna kupic to mysle ze i braz przy odrobinie checi znajdziesz.
na szybko pierwsza lepsza i w miare rozbudowana oferta z allegro http://allegro.pl/farba-proszkowa-farby-proszkowe-oxyplast-ral-9006-i1327813111.html
ooo dzieki Infi to teraz jaki numer ma ten sport bronze;>? RAL... ? I jeszcze czy po malowaniu proszkowym jest też taki efekt połysku czy to matowy kolor wychodzi bo niezabardzo sie oriętuje w tym :P:)
niektore farby sa w polysku ale je i tak sie pokrywa bezbarwnym. wszystko zalezy od rodzaju proszku i receptury.
mozna z powodzeniem malowac felgi, to czy lakier wytrzyma zalezy od jakosci polozenia lakieru i uzytkowania felgi
ja robilem tak, przygotowanie papierami od 80 do 250, podklad rownanu 500, baza i klar-w duuzym skrócie jesli chodzi o lakierowanie w bazie
jesli chodzi o akryl to tak samo, przygotowka to 98% sukcesu... z tym ze akryl duzo latwiej dobrze polozyc
mam 2 kpl przygotowywane pod siebie samemu, mozecie oceniac:
Felgi z porsche 924, 14" aluminiowa felga, która ma bardzo brzydki ale harakterystyczny wzor, uzywana jako ziomowa felga przez poprzedniego wlasciciela w escioku :) leżała w chlewie obok Kozy w stercie siana, kupiona za przyzwoite pieniądze i za przyzwoite pieniądze odrestaurowana
po kupnie:
http://img202.imageshack.us/img202/4884/dsc00244zp.th.jpg (http://img202.imageshack.us/i/dsc00244zp.jpg/)
http://img180.imageshack.us/img180/53/dsc00245j.th.jpg (http://img180.imageshack.us/i/dsc00245j.jpg/)
jak widac artystycznie pociagniete chromem w sprayu, pod ktorym bylo ukrytych jeszcze z 10 innych fantazjii poprzednich ownerów
po odnowieniu, polerowany rant+lakierowana korona w kolorze perwersyjnej pomaranczy:
http://img227.imageshack.us/img227/8760/p4280454.th.jpg (http://img227.imageshack.us/i/p4280454.jpg/)
http://img576.imageshack.us/img576/854/p4280448.th.jpg (http://img576.imageshack.us/i/p4280448.jpg/)
jak widac na zalaczonych zdjeciach droga od zakupu, przez renowacje az po gotowy produkt jest krotka, takie pstryk myszka-ale w rzeczywistosci tak nie ma:) bardzo pracochlonny zabieg przeprowadzony przez profesjonaliste w przypadku tych felg byl żmudny, irytujacy, meczący i w ogole nikt zdrowy by tego nie robil...
tak wygladaj na fiescie mk3 przy glebie -40/-40:
http://img535.imageshack.us/img535/9205/1001245n.th.jpg (http://img535.imageshack.us/i/1001245n.jpg/)http://img693.imageshack.us/img693/6930/1001232f.th.jpg (http://img693.imageshack.us/i/1001232f.jpg/)http://img688.imageshack.us/img688/5646/1001227k.th.jpg (http://img688.imageshack.us/i/1001227k.jpg/)
3. Felgi Włoskiej firmy O.Z. model ruote w 14", felga kupiona za grosze, która wymagała juz regeneracji na wywazarce(czyli prostowanie), odnowy lakieru i w ogole trochu uwagi
zakup:
http://img822.imageshack.us/img822/5056/sdc13531.th.jpg (http://img822.imageshack.us/i/sdc13531.jpg/)
http://img443.imageshack.us/img443/2042/sdc13527.th.jpg (http://img443.imageshack.us/i/sdc13527.jpg/)
jak widac zmeczone felusie
szlifowanie i przygotówka(w trakcie):
http://img834.imageshack.us/img834/4203/sdc13532.th.jpg (http://img834.imageshack.us/i/sdc13532.jpg/)
http://img146.imageshack.us/img146/807/sdc13526.th.jpg (http://img146.imageshack.us/i/sdc13526.jpg/)
podkład:
http://img8.imageshack.us/img8/1720/zdjcie0075jq.th.jpg (http://img8.imageshack.us/i/zdjcie0075jq.jpg/)
baza+klar i efekt koncowy:
http://img213.imageshack.us/img213/826/sdc13548.th.jpg (http://img213.imageshack.us/i/sdc13548.jpg/)
http://img696.imageshack.us/img696/4402/sdc13549z.th.jpg (http://img696.imageshack.us/i/sdc13549z.jpg/)
jak widac mozna tanio kupic jakis zestaw i doprowadzic do slusznego stanu i nie wielkim kosztem mamy fele co wyglada jak melon dolcow
podpowiedzcie mi ile mniej więcej potrzeba lakieru (jedna warstwa) na felgi 15' 6 cienkich ramion front i wnętrze felgi ?? chciałem się z orientować jakie będą koszta podkładu bazy i claru.
na felgi powyzej te grafitowe zeszlo 300ml bazy i porownywalnie tyle samo klaru i podkladu.... ale to byl latwy wzor. Im wiecej ramion tym wiecej trzeba materialu zeby wszystko ladnie i dokladnie napylic. pozatym pytanie czy beben bedziesz lakierowal czy tylko korone bo te pomaranczowe co mam wyzej gdyby nie malowac bebna zeszlo by nie wiecej jak 200ml farby... kalru nigdy nie liczylem bo mam duza puszke klaru na jakis czas kupowana ale szacunkowo potrzeba tyle samo co bazy....podkladowac za to mozna epoksydem ze szpraja....
Chcę polakierować ramiona i cały środek felgi, nie będę tylko malował "pod oponą"- widzę ze ty masz podobnie - na ile takich warstw starczyło ci te 300ml ???
Nie wiem właśnie czy kupować podkład pod pistolet czy w sprayu.
powiem szczerze ze nawet baza w sprayu daje dare, motip ma dobre sprayowe bazy i mozesz takich kupic ze 3.
klar lepiej z pistoleta polozyc, podkladowac tez mozesz sprayem, dobrze jest wygrzac felge przed natryskiem i dobrze wysuszyc podklad, podklad szlifuj 500
po nalozeniu bazy klar kladz poki jest lepka...
kilka sposobów lakierki alusow jest w linku ponizej, na tym opisie sie uczylem ale nie ukrywam ze po swojemu duzo teraz juz robie ale FAQ polecam
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=23304
forum fiesty i mozna ogladac bez logowania
Czym zabezpieczasz polerowane alu?
podobno polerowanego alu sie nie zabezpiecza. ew jakis wosk czy cos... i dbac o to...
mam paytanie w jakis sposob naprawic poobijane felgi na rantach i z głebokimi rysami ? szpachla?
polerke mozna przykryc klarem, ale ta tak troche jakby lizac cukierki przez szybe w sklepie, nie ma takiego polysku pod klarem jak czyste alu
ja przy myciu przepoleruje sobie zawsze rancik pasta k2 albo automax albo co tam pod reka jest do alu-chromu i jest spoko... oprocz odswierzania polerki pasta jest tlusta i zabezpiecza jakos przed utlenianiem
co do poobijanych rantow, nie radze szpachla, albo dasz komus naspawac alu i wygladzisz(zaklady profesjonalnie zajmujace sie regeneracja felg swiadcza takie uslugi ale moze to kosztowac swoje) albo recznie scierasz papierem az bedzie rowno i potem lakierujesz, mozesz zalozyc fele na kolo podniesc na lewarek i na 2 biegu obracac-pod warunkiem ze nie masz szpery :D
kolo sie obraca, zakladasz sciernice na wiertarke i rowno i delikatnie sciagasz uszkodzony material
a jakiego podkładu użyć ? na felge ? akurat pod względem tego jestem zielony bo chciałbym przejść z techniki sprayowej na pistolet :D na wiosne dwa komplety mam do pomalowania. czy jest jakiś hmm najodpowiedniejszy ? zeby pokrywał też co nie co dziurek :)
podkladuje epoksydowym podkladem, jak masz dziurki po nalozeniu podkladu to znaczy ze zle przygotowales powierzchnie pod lakier, przygotowanie to 98% pracy i efektu koncowego, wiec sie przyluz bo podkladem nic nie zdzialasz jesli fela baniato wyszlifowana jest...
oczywiscie dla leniwych jest metoda-tzw szpachla natryskowa po naszemu szpritz... nakladasz suszysz i scierasz...ale kto by chcial miec szpachle na feldze :) bo ja nie
wiec jesli chodzi o podklad to epoksydowy, po nalozeniu szlifujesz papierem 500(szlifujesz niedoskonalosci nalozenia) i bedzie gucio
ok, o to mi chodziło :) dzięki ad@mus ;)
Son - Goku
19-06-11, 14:07
Witam.
Nie chce się rozstać z moimi kapciami, ale w myślach mam taką opcję. . .
Dało by się spray-em pomalować moje felgi by nadać inny kolor przez jakiś czas a potem je zmyć ??
Bo najchętniej zostawił bym moje na bok, kupił sobie inne z "krzykliwym" kolorze, ale ciężko by odsprzedać takie.
Tu moje fele jak coś:
http://www.garnek.pl/civic/12923146
thompson17
23-06-11, 23:32
nie zmyjesz tego później w stopniu zadowalającym...
Son - Goku
26-06-11, 21:59
A może ktoś mi napisać jaki koszt pomalowania felg jest ??
czy jest możliwość bym to sam zrobił z zaciszu by to miało ręce i nogi ??
thompson17
28-06-11, 17:13
czy jest możliwość bym to sam zrobił z zaciszu by to miało ręce i nogi ??
no pewnie że tak, spray i jedziesz :)
naprawde trzyma sie profi i paleta kolorów spora, bo np proszkowo to masz mało kolorów no i musisz troche wybulić, zależy gdzie, w okolicach około 90-150zł za sztuke jak sie kiedyś dowiadywałem, ale to zależy gdzie ...
90-150zł za sztuke jak sie kiedyś dowiadywałem, ale to zależy gdzie ...
Drogo w Twoich okolicach :) Ja malowałem proszkowo na wiosnę za 65 czy 70 zł/szt. I była to standardowo cena w lakierniach w których się dowiadywałem.
I wcale też nie ma takiego małego wyboru jeśli chodzi o proszek - spokojnie wszystkie najpopularniejsze kolory da się dobrać.
Jak się przygotuje dobrze koło to samemu można akrylem prysnać i też się będzie trzymać.
Son - Goku
17-07-11, 15:17
A więc, badając różne informacje doszedłem do wniosku iż oryginalny lakier który jest na felgach ciężko usunąć przeróżnymi środkami,bywa że są resztki ale już podkładu nie usuwają.
Więc moje pytanie brzmi jak na home made.
Czy mogę odtłuścić felgę i na oryginalny lakier i dać podkład i lakier na niego ??
sluchaj, jesli chcesz malowac a potem to zmyc, to kup zwykly spray a potem nitro to zmyjesz...
na oryginalny lakier podklad raczej ci nie bedzie potrzebny...
Son - Goku
01-08-11, 22:00
no ok.
A nie uszkodzę oryginalnej farby z felg jeżeli będę chciał zmyć nitrem farbę którą pomalowałem ??
A więc, badając różne informacje doszedłem do wniosku iż oryginalny lakier który jest na felgach ciężko usunąć przeróżnymi środkami,bywa że są resztki ale już podkładu nie usuwają.
Więc moje pytanie brzmi jak na home made.
Czy mogę odtłuścić felgę i na oryginalny lakier i dać podkład i lakier na niego ??
jak chcesz na oryginalny lakier kłaść cokolwiek to po pierwsze to musisz zmatowić żeby kolejna warstwa się miała czego trzymać, przemyć to zmywaczem jakims silikonowym i kolor, najlepiej lakier akrylowy zwykły bo: mniej roboty, tańszy, 2 lata spokojnie wytrzyma ; )
A malowanie z myślą żeby dłużej wytrzymało niż 2 to jak dla mnie bezsens bo wiadome ze zawsze gdzieś się coś przyrysuje, no chyba że się jeździ w niedziele wieczorem tylko...:p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.