PDA

Zobacz pełną wersję : Pali masę od strony skrzyni



lozek
30-06-12, 21:46
Witam

Problem jest następujący: Kilka dni po swapie spieszę się do pracy, wsiadam do auta, przekręcam kluczyk słysze "KLIK", kontrolki znikają, vtec light się świeci auto nie odpala rozrusznik nie kręci - pierwszy pomysł -> masa od skrzyni. Patrzę na nią a izolacja przetopiona, kabel cieplutki. Wymieniłem masę myśląc, że przypadek - ze starości umarła albo coś. Potem auto jeździło kilka dni i ta sama sytuacja - wsiadam rano do auta próbuje odpalic i "KLIK" zamiast kręcenia rozrusznikiem, kontrolki gasną.

Zadzwoniłem do Rema z JHMu i usłyszałem, że to może być przez to, że lakierowałem silnik i nie ma styków gdzieś - dzisiaj kupiłem nową masę, przetarłem (zdarłem lakier) wszystkie połączenia czyli między masą a "blaszką", między ową blaszką i skrzynią, oraz wszystkie połączenia mas (z aku do budy, z pasa przedniego do dekla itd) przykręciłem nowe masy - ODPALIŁ. przejechałem się kawałek, chce odpalić auto i ZNOWU TO SAMO. Po każdym przekręceniu kluczyka brak kontrolek = brak masy = znowu przepaliło masę.

Ja już tracę siły ( i pieniądze ). Moim zdaniem to żaden brak styków, żaden lakier a zwarcie gdzieś się pojawiło. Na rozruszniku plus siedzi dobrze i jest dobrze odizolowany kapturkiem (zdjąłem i założyłem jeszcze raz), i ten drugi cienki kabelek nasuwany na blaszkę też dobrze siedzi bo nawet zacisnąłem jeszcze jego styki i od nowa nasunąłem.

Ktoś ma jakieś pomysły? Bo mi ich brak a auta potrzebuje na dojazdy do pracy....

jogal
30-06-12, 22:25
Zobacz sobie na te bezpieczniki pod maską te największe typu 80A czy są całe czy przepalone. Wyciągnij rozrusznik i sprawdź jak działa na sucho czyli po podłączeniu bezpośrednio pod aku czy dobrze kreci i czy przewody się nie grzeją... Sprawdź też jak zachowuje się instalacja i kontrolki bez rozrusznika...

lozek
30-06-12, 22:32
Bezpieczniki ostatnio były całe - gdyby nie były to by chyba nie odpalił mi dziś po zmianie masy nie? Dobrze myślę?

Totalnie nie znam się na elektryce wiec zadam kilka pytań

Ten gruby przewód przy rozruszniku to plus a ten cienki nasuwamy to minus czy co? Gdzie plus podpiąć na krótko będę wiedział tylko nie wiem czy masa do tego cienkiego czy do obudowy.

A co do sprawdzenia bez rozrusznika to nie ma sensu, bo muszę do tego założyć nową masę a po założeniu nowej masy to i z rozrusznikiem założonym będą kontrolki.


"Strzał" i przepalenie masy następuje po przekręceniu kluczyka do końca = zapłon (3 pozycja?). Z tym, że wychodzi, że raz nie przepali raz nie. Dziś np na 1 masie udało mi się tylko raz odpalic. Po wcześniejszym incydencie ze 2 dni jeździłem po zmianie masy i było git. Przestaje to rozumieć.

piroman
30-06-12, 23:37
gruby to plus, cienki to także plus tyle ze do automatu wrzutnika,
ja bym stawial na rozrusznik w pierwszej kolejności, wyciąg go i sprawdź podlaczajac gruby plus do aku i masę na obudowę rozrusznika

Yotomeczek86
30-06-12, 23:42
Ja uważam że gdzieś jest przebicie na kablach od rozrusznika lub alternatora. Ewentualnie gdzieś nie jest osłonięta wiązka w miejscu lutowania i stąd takie cyrki.

lozek
01-07-12, 20:50
Problem rozwiązany dzięki Bzykowi z passworda. Wychodzi na to, że styk między konektorkiem masy a skrzynią był za mały i silnik tracił masę (dokręcone było śrubką z washersem). Anodowany washers nie przewodzi prądu, po wkręceniu normalnej śrubki auto odpaliło 3 razy pod rząd bez palenia masy :) Mam nadzieję, że to tylko o to chodziło :)

Camellia Racing
01-07-12, 20:56
Ostro, kto by pomyślał o washersach :D

Yotomeczek86
01-07-12, 21:47
To super że się udało rozwiazać problem ;]

Paputek
02-07-12, 20:55
to na 99% bylo od washera bo ja kiedys sobie przekrecilem masre od aku wascherem i byla kupa :) wymienilem srubke na oem i jest ok

lozek
02-07-12, 20:56
Zapewne tak bo od wczoraj auto jeździ i ma sie dobrze :) Zero wariacji

Paputek
02-07-12, 21:02
dlatego wszystkie masy pod maska lepies skrecac na oem srubkach bo pozniej mozna sie zdziwic :)