PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z hanką



jaj0ne
13-08-07, 23:16
Witam.
Jestem strasznym fanem cifa HB V gen. I w końcu sprawiłem Ją sobie :D , zaznaczam że jest to mój pierwszy samochód , EH2 D15b7

I też ostatnio zauważyłem pewne baaaardzo niepokojące objawy . :(

- ubywa mi płyn chłodniczy , żadnych plam niestety nie stwierdziłem (ale najśmieszniejsze jest to że nie ubywa mi w zbiorniczku wyrównawczym ale w samej chłodnicy ) i także podczas jazdy pow. 110 km/h temperatura wzrasta momentalnie lecz po włączeniu ogrzewania choćby na 1 wskazówka wraca na swoje położenie .jak sprawdzić czy przepala mi płyn chłodniczy ? czy np. chłodnica dziurawa ?

- drugi problem to straszne szarpanie podczas hamowania .. z prędkości około 60 do 90 km/h szarpie i narywa kierownicą ..( bez wspomagania) i całym samochodem .. czy problemem może być zużyty wewnętrzny przegub równobieżny ? bo ostatnio stwierdziłem ze jest osłona lekko rozdarta . ( ten bliżej przodu samochodu , bo jest jeszcze jeden drązek blizej kabiny)
czy może jakiś inny element może być przyczyną ?

Za wszelkie info z góry dzięki . :]

Skoti
14-08-07, 01:14
Witam.
J


- ubywa mi płyn chłodniczy , żadnych plam niestety nie stwierdziłem (ale najśmieszniejsze jest to że nie ubywa mi w zbiorniczku wyrównawczym ale w samej chłodnicy ) i także podczas jazdy pow. 110 km/h temperatura wzrasta momentalnie lecz po włączeniu ogrzewania choćby na 1 wskazówka wraca na swoje położenie .jak sprawdzić czy przepala mi płyn chłodniczy ? czy np. chłodnica dziurawa ?


:]

moze pompa walnieta i dlatego nie bierze ze zbiornika. moze jest gdzies maly wyciek i ubywa, Daje do myslenia ta wskazowka od temp. powodów moze byc naprawde wiele wystarczy ciepliwie poszukac a znajdziesz odpowiedz

piotrstrojek
14-08-07, 09:47
Co do szarpania kierownicą podczas hamowania to podejrzewałbym tarcze - grzeją się mocno i odkształacają, powodowane w ten sposób wibracje przenoszone są na kierownicę. Rozwalone przeguby, raczej nie powodowały by takich objawów.

Jeśli zauważyłeś rozdracie w osłonie przegubu to wymień ją jak najszybciej...

jaj0ne
16-08-07, 00:27
no właśnie ... tarcze ale dlaczego szarpie w sciśle określonym przedziale prędkości ?


pozatym powinno ubywać mi płynu w zbiorniczku a nie w chłodnicy , tymczasem zbiornik pełen a w chłodnicy ubywa..
a płynu ubywa mi około 1L na 200-300 km -trudno wyczuć .. czy da sie to sprawdzić np. przytykając kartke do rury ? zeby sie wilgoć zebrała?

nowik
16-08-07, 01:19
witam kiedyś miałem ten problem szarpania kierownicy okazały się bębny

piotrstrojek
16-08-07, 10:51
Co do ubywania tego płynu w chłodnicy to może masz przytkany wężyk który idzie z wyrównawczego do chłodnicy... albo zrobił się jakiś zator w środku chłodnicy i nie zaciąga płynu z wyrównawczego. Co do objawów ubywania płynu to nie zawsze są one widoczne, mogła Ci się np. zrobić mała dziurka gdzieś na dole chłodnicy i sobie kapie...
Szukaj białych plam - takich jakby sól wyparowała i zostawiła nalot... Obejrzyj obudowę wentylatora od góry i od dołu...

A jeśli znajdziesz moment to weź samochodzik na lewarek, zdejmij koła i obejrzyj układ hamulcowy, może zauważysz na tarczach coś dziwnego... cholera wie czemu przy takich prędkościach a a nie innych zaczynają się wibracje...

gum
18-08-07, 17:43
tez mam podobny problem, ubywa plyn chlodniczy, i strasznie grzeje sie silnik przy predkosciach powyzej 120, znacie moze juz przyczyne?

karpik85
18-08-07, 17:53
Mnie szarpało kierownicą podczas hamowania kiedy miałem przypieczone tłoki w zaciskach, tarcze sie od tego przegrzewały i pewnie odkształcały.

Co do płynu, to ja w poprzednim aucie miałem taki problem, ze miałem malutkie pęknięcie na chłodnicy, kiedy była ona rozgrzana to płyn, który wyciekał odrazu odparowywał i nie było śladów. Wtedy wsypałem taki srebrny proszek uszczelniający i pomogło. Tyle, ze wtedy to była Samarka i miałem ją raczej na zatyranie :d Do Hondy w żadnym wypadku nie polecam tych proszków, bo to pewnie zapycha przy okazji układ i chłodnice.

azarro
18-08-07, 23:02
narywanie kierownica i szarpanie to podejrzewałbym tarcze które musisz wymienić

jaj0ne
19-08-07, 10:06
ściągnołem wczoraj oba koła i zapuściłem śilnik , jedno co zauważyłem ze czasem zaciśk nie chce odpuścić i od razu włączała się róznicówka , pozatym faktycznie jedna tarcza bije nie widać tego ale jak cie przyłoży śrubokręt to ewidętnie ociera co jakiś czas.

pozatym zauważyłem kilka niepokojących objawów
-prawa półoś ma luzy tzn. mozna nieco pociągnąc ją w prawo-lewo
-natomiast lewa półoś nie jest idealnie prosta, wpada w niewielkie wibracje ( musi być idealnie prosta ? )

piotrstrojek
20-08-07, 11:04
ściągnołem wczoraj oba koła i zapuściłem śilnik , jedno co zauważyłem ze czasem zaciśk nie chce odpuścić i od razu włączała się róznicówka , pozatym faktycznie jedna tarcza bije nie widać tego ale jak cie przyłoży śrubokręt to ewidętnie ociera co jakiś czas.

Masz powód szarpania... wymień tarcze i zobacz co się będzie działo, jeśli objawy nie ustapią to będziem myśleć dalej :D


pozatym zauważyłem kilka niepokojących objawów
-prawa półoś ma luzy tzn. mozna nieco pociągnąc ją w prawo-lewo
-natomiast lewa półoś nie jest idealnie prosta, wpada w niewielkie wibracje ( musi być idealnie prosta ? )

WYDAJE MI SIĘ że półoś może mieć bardzo niewielkie luzy przy PRZEGUBIE WEWNĘTRZNYM, ale tylko tam.
Co do lewej półosi to ona raczej musi być prosta, co prawda nigdy takie rzeczy nie będą idealnie proste, ale skoro Ty to zauważasz gołym okiem to wg. mnie jest źle... nie chciałbym być złym prorokiem, albo krakać, ale może Twoja furka dostała w przeszłości strzała w lewą stronę w okolice koła...

Jeśli pobłądziłem proszę szanownych kolegów o sprostowanie...

jaj0ne
20-08-07, 18:02
eh wiem wiem ale do EH2 cięzko dobrać klocki bo furka jest made in usa

piotrstrojek, :( niestety nusze przyznać ci racje .. dostała swego czasu strzałaała .. niestety nie widać po niej było nic .. dopiero jak "rozebrałem ją " z blach z przodu .. było widać kilka dowodów na to .. o dziwo nie sciąga w zadną strone nawet pzy gwałtownym chamowaniu lub przyspieszaniu

piotrstrojek
21-08-07, 10:22
To dobrze że jej nie sciąga ani nie wozi, widać półoś zamortyzowała uderzenie - wytrzymała, ale się zgięła. Musisz pomyśleć o wymianie bo za jakiś czas może po prostu pęknąć... rozejrzyj się za jakąś używką, na allegro jest tego od pyty... nowej raczej nie kupuj bo to wydatek pod 2000 zł...

Spojrzałem na stronkę intercars, ale tam też nie ma tego nadwozia...