Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło D15Z6



targi
29-06-12, 20:33
Witam mam pytanie jestem w trakcie zakupu nowego sprzegła do d15z6 czy to sprzegło bedzie dobrym wyborem ?
http://moto.allegro.pl/527-sprzeglo-honda-accord-civic-exedy-ma-mb-eg-ek-i2421029336.html

P.S Czekam na inne propozycje ;)

maras78
30-06-12, 00:39
w d15z6 jest 200mm, warto przełożyć koło zamachowe 212mm razem ze sprzęgłem bo jest tańsze i mocniejsze

spychu
30-06-12, 11:51
i mocniejsze
A to ciekawe bardzo, mocniejsze od czego od zamiennika serii 200mm ? :)

Jedyny plus wlozenia zamachu pod 212mm to wlasnie ekonomiczny, bo jest duzo wiekszy wybor tanich sprzegiel zamiennikow serii, jak i dla ludzi ktorzy potrzebuja mocnego sprzegla, duzo wiekszy wybor aftermarketowych wzmacnianych sprzegiel.

karas
30-06-12, 12:28
moja propozycja wyglada nastepujaco : popytaj forumowych sprzedawców o sprzegło do twojego samochodu napewno dobiorą Ci odpowiednie i napewno będzie to w bdb pieniążkach.

maras78
30-06-12, 14:47
A to ciekawe bardzo, mocniejsze od czego od zamiennika serii 200mm ? :)

Jedyny plus wlozenia zamachu pod 212mm to wlasnie ekonomiczny, bo jest duzo wiekszy wybor tanich sprzegiel zamiennikow serii, jak i dla ludzi ktorzy potrzebuja mocnego sprzegla, duzo wiekszy wybor aftermarketowych wzmacnianych sprzegiel.

na pewno więcej zniesie sprzęgło 212mm niż 200mm :)

Saiti
30-06-12, 14:58
na pewno więcej zniesie sprzęgło 212mm niż 200mm

Z logicznego punktu widzenia potwierdzam tą wypowiedź :) W końcu większa powierzchnia tarczy przenosi tą samą siłę, czyli siła w punkcie jest stosunkowo mniejsza.

spychu
30-06-12, 15:02
A po czym tak wnioskujecie ? bo dla mnie jak mialem okazje miec wielokrotnie w reku jedno i drugie nie ma zadnej roznicy jakosciowej mowie oczywiscie o 200 i 212mm tego samego producenta,

Co z tego, ze srednica tarczy jest o centymetr wieksza jak szerokosc okladziny w obu sprzeglach jest taka sama a co za tym idzie powierzchnia styku okladziny z kolem zamachowym i dociskiem rowniez.

mialem u siebie oem 200mm, ktore jak zmienialem zamach na lekki mialo 150tys km, z czego 30kkm zrobilem ja czesto gesto napierdzielajac i strzelajac ze sprzegla i moglbym je spokojnie zostawic bo bylo w bdb stanie i nadal by spokojnie jezdzilo, ale zamach wymusil zmiane na obecnie 212mm exedy, ktore po 60kkm takiej samej jazdy tez jest w idealnym stanie.

Saiti
30-06-12, 15:18
szerokosc okladziny w obu sprzeglach jest taka sama a co za tym idzie powierzchnia styku okladziny z kolem zamachowym i dociskiem rowniez.


Jeśli tak, to zwracam honor ;) Tego nie sprawdzałem nigdy :)

spychu
01-07-12, 00:09
Jeśli tak, to zwracam honor ;) Tego nie sprawdzałem nigdy :)
tez sie zdziwilem jak zmienialem swoje stare 200mm na 212mm :) roznica jest tylko w srodkowej czesci tarczy, gdzie jest wiecej blachy miedzy sprezynami a okladzina, sama szerokosc okladziny jest niestety taka sama.

lozek
01-07-12, 18:07
tez sie zdziwilem jak zmienialem swoje stare 200mm na 212mm :) roznica jest tylko w srodkowej czesci tarczy, gdzie jest wiecej blachy miedzy sprezynami a okladzina, sama szerokosc okladziny jest niestety taka sama.

Ta sama szerokość, ale jest oddalona od środka więc średnica jest większa = więcej materiału ciernego. nie wiele ale jednak ;) Matematyka się kłania.

targi
01-07-12, 23:28
To teraz mam lekki mętlik w głowie ;) Potrzebuję kupić sprzęgło dość szybko i nie wiem co wybrać.

lozek
01-07-12, 23:44
najlepiej to 212mm do tego wiekszy zamach i od razu go odchudzić. nie pożałujesz decyzji ;)

targi
02-07-12, 00:15
No ok a sprzęgło jakie to exedy co pokazałem tyle że większe ?