Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytania odnośnie przeróbek Civic V



rudy88
27-06-12, 22:02
Witam. Jest to mój pierwszy post takze jesli nie ten dzial to z gory bardzo sorrrrry.
Mam kilka pytan odnosnie Hondy Civic V generacji a mianowicie zamierzam zaczac wlasna przygode z tym modelem i zamierzam kupic taka honde (nie koniecznie w najlepszym stanie)a pytania brzmią:
-ile mocy mozna uzyskac wstawiajac do silnika d15b2 glowicy, kolektora ssacego (oczywiscie rozwierconego na okolo 63mm) od d16z6, przepustnicy od h22 walka rozrzadu z ostrzejszymi krzywkami, kolektora 4-2-1 dolotu z parowa itd itp i oczywiscie po strojeniu?

-czy po takich zmianach jest potrzeba wstawiania wiekszej pompy paliwa czy seryjna wystarczy

-czy do poscigania sie noca po miescie duzo dadza w precyzji prowadzenia regulowane wachacze przod i tyl

-czy w trojmiescie organizowane sa spoty hondy zeby mozna bylo podjechac i zaczerpnac informacji

-czy felgi 16 wchodza bez problemu w nadkola

-i jescze jedno gdzie mozna kupic walki rozrzady z ostrzejszymi krzywkami oraz czy jest to bardzo duzy koszt??

Prosze takze o jakies normalne odpowiedzi a nie w stylu zrob to zobaczysz itd.
Z gory dzieki za podpowiedzi i jeszcze raz sorrrry jesli temat jest nie w tym dziale co trzeba.

Marcin1792
27-06-12, 22:46
Warto zacząć o poszukania d15b2 -> b7, przejrzyj forum używając wyszukiwarki a znajdziesz wiele informacji

Muzyk-Grzes
30-06-12, 14:42
-ile mocy mozna uzyskac wstawiajac do silnika d15b2 glowicy, kolektora ssacego (oczywiscie rozwierconego na okolo 63mm) od d16z6, przepustnicy od h22 walka rozrzadu z ostrzejszymi krzywkami, kolektora 4-2-1 dolotu z parowa itd itp i oczywiscie po strojeniu?

Wałek rozrządu do D15B2 o wyższych krzywkach? :) Zrób lepiej B7 lub od razu mini me ,lepiej na tym wyjdziesz. Poza tym kompa z D15B2 nie wystroisz, więc i tak musisz na ODB1 przejść. Jak wolisz taniej to rzeczywiście zrób dolot, wydech na 4-2-1 i parę koni zyskasz. Jeśli jednak chcesz powyżej 100 to MPFI da ci na wałku z D15B2 orientacyjnie 105-110 a mini me przy dobrze wystrojonym ponad 130.


-czy po takich zmianach jest potrzeba wstawiania wiekszej pompy paliwa czy seryjna wystarczy
Seryjna pompa wystarczy


-czy do poscigania sie noca po miescie duzo dadza w precyzji prowadzenia regulowane wachacze przod i tyl
Rozpórki usztywnią auto to poprawi jazdę w zakrętach


-czy w trojmiescie organizowane sa spoty hondy zeby mozna bylo podjechac i zaczerpnac informacji
O to pytaj w dziale regionalnym lub na h3m.pl


-czy felgi 16 wchodza bez problemu w nadkola
Tak 195 ewent 205/45/16


-i jescze jedno gdzie mozna kupic walki rozrzady z ostrzejszymi krzywkami oraz czy jest to bardzo duzy koszt??
Obawiam się że wałka do D15B2 ostrzejszego (takiego jak np: CompCamps 59300 do D16Z6) nie kupisz bo nie robią

rudy88
01-07-12, 15:37
mi chodzilo wlasnie o wstawienie glowicy od d16z6 i dopiero do tej glowicy wstawic ostrzejszy walek

Muzyk-Grzes
01-07-12, 18:35
Znaczy źle przeczytałem post (czytam teraz jeszcze raz i jest to już jasne) A więc wałek do D16Z6 o najwyższych krzywkach przy których nie trzeba wymieniać sprężyn, dźwigienek etc to wałek CompCams 59300 ja swój zamawiałem u kolegi 81 saren wtedy był to koszt 1180 zł i jest on uzależniony od kursu dolara, ale wałek jak i kolegę mogę polecić pełen profesjonalizm.

ps: A co do mocy to na D15Z6 można z kolektorami i wydechem zrobić 130-140 koni + wałek może dołożyć kolejne 10 ,regulowane kółko rozrządu i można stroić.

rudy88
02-07-12, 22:31
dzieki bardzo wlasnie na taka odpowiedz czekalem. Teraz nic innego nie pozostaje tylko szukac eg4 z d15b2 i ladowac kase:D:D:P

karas
02-07-12, 23:36
a to ty dopiero chcesz kupic eg4??
W takim razie nie ładuj sie w d15 tylko szukaj jajka lub coupe z d16z6, z9, poniewaz one juz w serii calkiem fajnie lataja tzn o wiele lepiej niz d15. Kupisz d15 wladujesz kase na doloty, wydechy, glowice z z6, z9 a i tak koledzy z prawie seryjnymi d16 beda Cie łoic :)

rudy88
03-07-12, 12:17
wiesz ale dorwac d16z6 w dobrym stanie nie skatowane bedzie ciezko a jak juz sie znajdzie to za masakryczne pieniadze a d15b2 kupie w srednim stanie za jakies 1500ziko a w sumie to lubie sie bawic przy silnikach takze dla mnie to bedzie sama przyjemnosc robic cos takiego od podstaw i pozniej jaka satysfakcja:D, a w razie czego zawsze juz bede mial czesci i kupie sam blok od d16 w sumie to czy pomiedzy samymi blokami nie wliczajac tlokow jest jakas roznica??

albanOS
03-07-12, 12:51
wiesz ale dorwac d16z6 w dobrym stanie nie skatowane bedzie ciezko a jak juz sie znajdzie to za masakryczne pieniadze a d15b2 kupie w srednim stanie za jakies 1500ziko a w sumie to lubie sie bawic przy silnikach takze dla mnie to bedzie sama przyjemnosc robic cos takiego od podstaw i pozniej jaka satysfakcja:D, a w razie czego zawsze juz bede mial czesci i kupie sam blok od d16 w sumie to czy pomiedzy samymi blokami nie wliczajac tlokow jest jakas roznica??

Wiesz co no nie wiem czy uda Ci się za taką kasę kupić eg4 bez dziur w nadkolach, zawiechy do roboty itd.... to raczej graniczy z cudem... jakieś 3500/4000pln sprowadzony w średnim stanie ok, powiem Ci ze swojego doświadczenia i tak jak koledzy Ci radzą nie pakuj się w mini me, no chyba że te 130/140 koni Ci styknie na zawsze, ale ja Ci powiem że tak nie będzie, przyjdzie moment że d15z6 będzie u szczytu swoich możliwości a Ty będziesz chciał więcej i to będzie już się wiązało z nieopłacalną kasą, ja miałem mini me i fajnie to latało jakieś 135~ kucy miało, a teraz zrobiłem swapa na d16z6 i planuje dalsze mody, trochę bez sensu, taniej będzie od razu d16z6.

karas
03-07-12, 13:56
dokładnie kupujac d16z6 wyjdzie Cie taniej niz d15 + takie mody zeby to jechalo przynajmniej jak seria d16. Za 1500 moze kupisz eg4 z d15 ale bedzie zajechane jak swinia bo nikt w takich pieniadzach zdrowego auta Ci nie sprzeda. Jezeli chcesz robic remont + minime na dobrych gratach + blacharke ( eg4 za 1500 bedzie na 1000% jak ser szwajcarski ) to szykuj conajmniej dodatkowe 3000 pln no chyba ze jestes człowiekiem orkiestra i masz fach mechanika , blacharza i lakiernika w małym palcu :)

rudy88
03-07-12, 22:18
no wlasnie ogolnie pracuje przy silnikach do lodek ale po godzinach robie z kumplem fuchy i wlasnie zajmujemy sie mechanika i blacharka. przeciez nie pchalbym sie w cos takiego gdybym mial placic na warsztatach za robote bo to by juz chyba przy naszych cenach i zarobkach w miliony poszlo:D:D:D ale w sumie dzieki za rady i w sumie moze macie racje ze lepiej troche dolozyc i kupic d16z6 i to co wydalbym na graty od z6 do d15 wsadzic w remont silnika. pewnie bedzie troche drozej ale rzeczywiscie jak dzisiaj poczytalem na roznych forach to o wiele lepiej jest dolozyc i kupic d16 niz ladowac w d15