Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : WYMIANA PIERŚCIENI... PYTANIE ZA 100pkt ;)



KAMIL21
26-06-12, 21:13
Panowie i panie chce zrobić mały remoncik swojego silniczka (D15B7) chodzi o wymianę pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych (wszystko OEM) chciałbym ograniczyć koszty, mieć satysfakcję że zrobiłem to sam ale tu zaczynają się schody. Moje pytanie brzmi-czy jako laik w kwestii grzebania przy silnikach (nie mówiąc o prostych rzeczach typu wymiana rozrusznika itp ;) ) jestem w stanie sam wykonać taką operację? dodam że jestem dość kumaty i szybko się uczę ;))

reaktor
26-06-12, 23:05
wykonać pewnie tak ale czy to przyniesie oczekiwany efekt ciezko powiedziec
i tak musisz sporo poczytac na ten temat i sam sie zdecydujesz

KAMIL21
26-06-12, 23:42
Albo gdyby ktoś z wro lub okolić chciał się w to zaangażować oczywiście za odpowiednie wynagrodzenie i biorąc pod uwagę to że też chciał bym brać w tym udział i się przy tym pobrudzić to było by miodnie ;)

Lcfr
26-06-12, 23:50
jeżeli pocztasz mauale... oraz to forum..
i klucze nie "krzywią Ci rąk"
to dasz radę...



ps. warto poczytać archiwa tematów... kiedyś miałem te same obawy...

reaktor
27-06-12, 03:45
Podejdzie do węża zapytaj ile chce może pozwoli Ci poprzeszkadzac:)

KAMIL21
27-06-12, 05:06
Zazwyczaj to jest tak że ludzie nie lubią jak im się patrzy na ręce a zwłaszcza jeśli się im pomaga a nic się nie wie ;D

JarekEJ2
27-06-12, 10:54
Też jestem laik w dodatku po budowlance. Na autach znam się tyle co doświadczyły mnie moje Hondy.
Pierścienie wymieniałem w moich D15B2 i D15B7 przy okazji uwalenia uszczelki głowicy, zawsze bazując na tutorialu z forum i manualu.
W obu przypadkach efekt był poprostu zaje...fajny. Dolewki oleju między wymianami wzasadzie zbędne :D
Moje uwagi:
Potrzebny jest klucz dynamometryczny - dobrze gdybyś miał od kogo pożyczyć. Przydałby się też zacisk do pierścieni - ewentualnie można zrobić prowizorkę z puszki po piwie.
Na forum tym lub innym jest tutorial z wymiany pierścieni od silnika 1.6 - chcesz to mogę namieżyć. W 1.5 robi się w zasadzie to samo tyle że mniej :) Po zwaleniu głowicy pozostaje wzasadzie tylko zdjąć miskę olejową i smoka, u dołu już nic nie trzeba ruszać - to zaje...fajny plus.
Uszczelkę koniecznie załóż stalową od jednego znowszych modeli, znajdziesz na forum która pasuje. Jest tańsza od standardowej a o niebo trwalsza. Mi standardową wywaliło po miesiącu lub dwóch.
Jak robisz sam, masz czas na detale i dokładność, np. na spokojne wyczyszczenie śrub głowicy i ich gniazd, co jest ważne szczególnie ze względu na konieczność mocniejszego dokręcenia stalowej uszczelki. Mechanik zerwie gwint i zwali winę na stare auto.
1.5 jest bezkolizyjny, co gwarantuje bezpieczeństwo w przypadku nieprawidłowego poskładania rozrządu - walniesz się o ząbek to nie będzie tragedi, poprostu przestawisz i heja.
Głowicę daj do speca, warto by dotarł zawory i gniazda, niemówiąc o delikatnym planowaniu. Uszczelniacze ori są drogie, jak chcesz możesz zrezygnować z wymiany uszczeliaczy na zaworach wydechowych. Tamtędy raczej oleju nie pociąga, a jeśli któryś naprawdę będzie uwalony to facet od głowicy da ci znać (tak się umówcie).
I nie pomieszaj panewek przy demontażu korbowodów.
Więcej uwag nie mam.

PIMPEK_EJ2
27-06-12, 11:38
1.5 na pewno jest kolizyjne!!

JarekEJ2
27-06-12, 12:41
zerwałem pasek rozrządu przy 120 na trzecim biegu. D15B nie jest kolizyjne.

Sheiva
27-06-12, 13:00
Nie od dziś wiadomo, że kolizyjność D-serii, to czysta loteria. Uchodzi za bezkolizyjne, ale niejeden przypadek już był, gdzie doszło do bum-bum.
Co do uszczelki pod głowicę, to wcale nieprawda, że metalowa jest wytrzymalsza, zarówno papierowa, jak i metalowa mają swoje plusy i minusy.
W zależności od tego, kiedy miałeś zmieniany rozrząd, można by się pokusić od razu o jego wymianę wraz z pompą za jedną robotą. Gdybyś jednak zostawiał stary, to do tego, co napisał JarekEJ2, trzeba dodać, abyś każdy pasek (klinowe też) założył w tym samym kierunku, w jakim wcześniej się kręciły.

JarekEJ2
27-06-12, 13:21
Żeby w D15B2 lub B7 wywołać kolizję trzeba mieć: mocno splanowaną głowice, wałek rozrządu w idealnym stanie i marne luzy zaworowe. Seryjne są bez kolizyjne.
"Papierowa" uszczelka wytrzyma tyko ori, a ta kosztuje około 250 złotych. Zamiennik nawet renomowany, jak było w moim przypadku, powie pa pa 8 na 10 przypadków.
Stalowe ori kosztuje w serwisie 140 złotych i w B7 gwarantuje dożywocie. Zabawa z papierem nie warta świeczki.
Jeśli masz wątpliwości co do kolizyjności, przed robotą odkręć świece, zdejmij pasek i delikatnie pokręć wałem.

KAMIL21
27-06-12, 15:13
rozrząd był niedawno robiony, a co do jego ustawienia to już bym pozostawił mechanikowi ;) i dzięki za rady i objaśnianie, jeszcze trochę poczytam, pozbieram wszystkie potrzebne graty i zabieram się do roboty ;) a czy da radę takie coś wykonać w ciągu jednego dnia?

koubuz
27-06-12, 16:38
W ciagu jednego dnia spokojnie sie wyrobisz, tylko jesli zdecydujesz sie na planowanie glowicy to nie wiadomo ile to bedzie trwalo.

KAMIL21
27-06-12, 19:39
Na pewno będę chciał delikatnie planować, ale myślę że przy tej konkurencji jaka jest we wro jeśli chodzi o tego typu rzeczy to na drugi dzień już będzie do odebrania :)

JarekEJ2
28-06-12, 10:40
Ustawienie rozrządu w tym silniku to też banał. W ostateczności można przed rozbiórką ustawić wszystko na znaki i dla pewności oznaczyć markerem położenie zębów paska na kołach pasowych.

KAMIL21
28-06-12, 15:45
Z każdym waszym wpisem napawam się optymizmem ;)

Camellia Racing
28-06-12, 17:02
ps. warto poczytać archiwa tematów... kiedyś miałem te same obawy...

Szkoda, że archiwum działa jak chce i właściwie w większości mówi dziękuję.

Zielony11499
30-06-12, 16:21
pamiętaj, że książki serwisowe (sam naprawiam i USDM) i klucz dynamometryczny to obowiązkowe wyposażenie :D

KAMIL21
01-07-12, 12:11
pamiętaj, że książki serwisowe (sam naprawiam i USDM) i klucz dynamometryczny to obowiązkowe wyposażenie :D

W klucz już się wyposażyłem ;) (książkę mam ale po angielsku) :P jakoś w tygodniu powinienem mieć pierścienie i uszczelniacze i zastanawiam się nad tym czy nie zmienić wałka rozrządu tylko nie wiem na jaki

Yotomeczek86
01-07-12, 12:25
Tylko że bez pomierzenia owalu, i honowania to sobie taki remont można o kant dupy potłuc... Myślisz że panewki będą w idealnym stanie ? Bo ja wątpie :) Remont to minimum 2 tyś zł na porządnych gratach i pamiętaj że jak zaoszczędzić będziesz chciał na głupim uszczelniaczu wału to zemści się to ta Tobie. Dodaj do tego że głowica też będzie wymagać pewnej regeneracji, pomijam uszczelniacze ale są i prowadnice które po stronie wydechowej lubią mieć luzy... docieranie zaworów,gniazd... Oczywiście te 2 tyś to za same graty + nieunikniona robocizna (planowanie, mierzenie) zakładając że sam będziesz składał silnik.

KAMIL21
01-07-12, 12:33
Tylko że bez pomierzenia owalu, i honowania to sobie taki remont można o kant dupy potłuc... Myślisz że panewki będą w idealnym stanie ? Bo ja wątpie :) Remont to minimum 2 tyś zł na porządnych gratach i pamiętaj że jak zaoszczędzić będziesz chciał na głupim uszczelniaczu wału to zemści się to ta Tobie. Dodaj do tego że głowica też będzie wymagać pewnej regeneracji, pomijam uszczelniacze ale są i prowadnice które po stronie wydechowej lubią mieć luzy... docieranie zaworów,gniazd... Oczywiście te 2 tyś to za same graty + nieunikniona robocizna (planowanie, mierzenie) zakładając że sam będziesz składał silnik.

Na gratach nie mam zamiaru oszczędzać, wszystko OEM i po to założyłem ten temat żeby dokładnie się wszystkiego dowiedzieć, co potrzebuje, co trzeba zrobić. Dzięki za konkretną odpowiedz ;)

reaktor
01-07-12, 14:25
bez sensu zupełnie... za kase z tego remontu mogl bys kupoic swap d16...

w_rebacz
01-07-12, 14:40
tylko weź kup silnik który nie wymaga remontu...

reaktor
01-07-12, 14:57
ja kupiłem od znajomego... i był w super stanie

kamil jest z wrocławia wiec moge mu podac kilka adresow gdzie warto sie udac

Yotomeczek86
01-07-12, 15:00
bez sensu zupełnie... za kase z tego remontu mogl bys kupoic swap d16...

Który będzie pił olej, czy to mniej czy to więcej - zależy na jak bardzo uczciwego sprzedawce trafisz. Remont silnika nigdy się nie opłaca, ale ja bym remontował tylko i wyłącznie 1,6 Vtec (wliczę do tego D15B i D15Z6) mniejszych w życiu ;]

reaktor
01-07-12, 15:08
, ale ja bym remontował tylko i wyłącznie 1,6 Vtec
x2

KAMIL21
01-07-12, 20:00
Ale dochodzi do tego wszystkiego kwestia że ja chcę mieć D15 i bardzo poważnie myślę o minime czyli od kosztów tego remontu odszedł by mi koszt remontu głowicy...

Yotomeczek86
01-07-12, 20:09
Taa i powiedz że kupisz lalkę głowicę za 400zł :) Nie ma szans :D

KAMIL21
01-07-12, 21:02
Z tego co mi wiadomo to na forum można dorwać głowicę po remoncie od Z6 spokojnie za 700-800zł

Camellia Racing
02-07-12, 00:37
Bez sensu, za 2 - 2.5 masz całe D16Z6 np od Tygryska w dobrym stanie. Po co bawić się w jakiś mini sracze... Ta głowica o której piszesz to połowa D16Z6... bezsens.

KAMIL21
02-07-12, 01:46
Może i jest to bez sensu ale zrozumcie, że ja chcę się bawić z D15... nie musi wyjść z tego diabeł jakiego jeszcze świat nie widział, po prostu chce... mam taką swoją wizję, jest to mój wybór i będę w to brną pomimo fal krytyki z jakimi się spotykam, trudno liczę na rady a nie na demotywacie...

Yotomeczek86
02-07-12, 02:02
Tam gdzie się kończy D15 zaczyna się D16. Do D16 masz masę gratów aby zwiększyć moc, jest przyszłościowy i rozwojowy. A brnięcie w D15 jest niestety bez żadnego sensu bo ani mocy nie ugrasz ani kosztów nie zmniejszysz.... Rozumiem Twoją wizję, szanuję ją... ale czysta ekonomia podpowiada - rób SWAP !! :)

KAMIL21
02-07-12, 02:18
szczerze mówiąc nie potrzebuję więcej niż 140 koni a wiem że spokojnie z D15 tyle wycisnę bez większej zadyszki, nie ścigam się, jestem w miarę spokojnym kierowcą a wystarczy to żeby zawstydzić nie jedno 1,9TDi po modyfikacjach komputerowych których właściciele tak strasznie sadzą się na drogach ;)

Szczery
02-07-12, 08:37
Głowice w dobrym stanie szukaj całej od d15z6 co jest identyczna jak ta w d16y8. Do niej wsadz wałek i klawiaturę od pełnego VTECa i masz już tania głowice do nimime. Głowice od eko dorwiesz tanio i łatwiej znajdziesz zdrowa.

Zostań przy 1.5!
W klasie wyższej jest olbrzymią konkurencja. No i to jak ktoś pyta "co ty tam masz pod maską" musi być rajcowac gdy się odpowiada że 1.5 :)

co do obróbki głowicy to popytaj różnych mechaników w okolicy który zakład zajmujący się silnikami polecają i wcześniej się z nimi umów na robotę. Dzień im na bank wystarczy. Chyba, że okaże się że masz coś więcej w głowicy do zrobienia i nagle będzie trzeba na jakąś część czekać (zużyty zawór, prowadnica...). Pamiętaj by przy okazji wymienić wszystkie inne uszczelki w głowicy, od walka, pod pokrywa...

KAMIL21
02-07-12, 10:37
Jak już się konkretnie wezmę do pracy to na pewno któryś z forumowiczów z Wrocławia poleci mi jakiś dobry zaufany warsztacik ;)

Camellia Racing
02-07-12, 17:26
Zainwestuj w D16Z6 naprawdę. Więcej części czyli więcej zabawy, możliwości, kombinacji itd. Ja nie chcę Cię demotywować ale D15 to daily engine i co tam namodzić? Splanować głowicę żeby lekko podnieść? kable wrzucisz, pokrywę pomalujesz, dorzucisz washersy i tyle... zostanie jeszcze ewentualnie przegrzebanie skrzyni s20 która też siedzi w D16z6 więc po co to ? sprzedaj ten silnik i weź te D16. Finansowo dopłacisz 1000 PLN a będziesz miał więcej zabawy bo reszta kosztów taka sama.

KAMIL21
02-07-12, 23:42
nad swapowaniem myślałem już jakiś czas temu i mój wybór padł na to że na razie będę się bawił z D15 a gdy wpadnie większa ilość wolnej gotówki to jedyny swap jaki przeprowadzę to tylko i wyłącznie B16A2

Yotomeczek86
03-07-12, 00:23
To go od razu rób... bo 2x tyle zapłacisz jak będziesz remontować swoje D15 ;] Poważnie ;]

reaktor
03-07-12, 00:42
to tylko i wyłącznie B16A2

i znowu bez sensu ...


zrob d16 a potem dolozysz etona albo od razu b18

Camellia Racing
03-07-12, 00:59
Ja mam B16A i chyba nie będzie mi się chciało go wkładać więc możesz odkupić ;P

Lcfr
03-07-12, 07:51
temat miał być o wymianie pierścieni
nad zasadnością remontu lub swapa rozprawiało już tutaj wiele osób i wystarczy o tym poczytać i podjąć decyzję.

KAMIL21
03-07-12, 10:08
Lcfr rozumiem ale dużo łatwiej jest stworzyć nowy temat i mieć w nim zawarte wszystkie informację które mnie interesują niż spędzać niezliczoną ilość godzin na poszukiwaniu podobnych wątków. Jeśli jest to duży problem to z góry sory

Lcfr
03-07-12, 10:33
duzo łatwiej jest czytac niz pisac i czekac na odpowiedzi...
gdyby kazdy tak postepował i chciał mieć "swój" temat w którym ma wszytsko forum nie ogarnęłoby tego.
Albo o wymianie pierścieni albo zamykamy bo o swapach vs wymiana pierscieni już było niejednokrotnie przez kilka lat

KAMIL21
03-07-12, 11:18
OK a więc jeśli ktoś chciałby jeszcze coś powiedzieć, doradzić odnośnie pierścieni i uszczelniaczy nie wliczając w to remontu głowicy proszę pisać. Jeśli nie to jutro możemy zamykać