Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Uszczelką Pod Głowicą ?



wachus1
26-06-12, 16:42
Witam

Panowie taki przypadek Mam w Civic VI 5d przerobioną na LPG

Wali mi z rury delikatną mgiełką nawet jeśli jest rozgrzany. Przy oddawaniu pedału gazu nasila sie to

Płyn w chłodnicy w normie ż(adnych plam oleju nie ma
sam olej też normie żadnej mazi nie ma...
Odkrecam świece całe obrzygane olejem oprócz na 4 garze...
Sprawdziłem kompresje na wszystkich 14-14.5 czyli jak się nie myle prawidłowa

szukać przyczyny w głowicy czy narazie nic nie robić i obserowować stany płynów ?

i ciekawi mnie czemu te świece tak zarzygane...same kanały od świec czyste ( swiece są wkrecane pionowo od góry)

wojti
26-06-12, 17:36
Narazie nic nie rusz, obserwuj zbiorniczek wyrównawczy czy nie wywala płynu. Jeśli uszczelka jest uszkodzona to prędzej czy później zobaczysz objawy t.j. wywalający płyn, majonez pod korkiem itp. Nie da się ich nie odczuć :), a co do ciśnienia w cylindrach to nie zawsze Ci powie coś o stanie silnika (pierścieni), ja miałem też w d14 ciśnienie po 14 atmosfer na cylinder a silnik brał po 4, 5 litrów oleju (po remoncie ani grama nie łyka). Zauważasz ubytki oleju?

wachus1
26-06-12, 17:59
to jest moje świeże auto od miesiąca jak sprawdząłem płyn to narazie jest w normie później będę obserował zobacze po 1tysiacu przejechane

A co do wywalania płynu to mam w drugim aucie coś takiego że kompresja też wzorowa auto po nagrzaniu i odkrecaniu korka od zbiornicza świszczy jak z czajnika i potrafi się wylewać... sprawdziłęm temperaturę płynu taką sondą ze szpikulcem i nie przekracza 100C i co o tym myśleć... ???
Też żadnych śladów w oleju czy oleju w płynie...

wojti
26-06-12, 18:59
niekoniecznie objawem uszkodzonej uszczelki musi być mieszanie się oleju z płynem, w D16B2 miałem przedmuch z cylindra do kanałów chłodzących wokół cylindrów i wywalało mi płyn w zbiorniczku, niestety o tym, że padła upg doświadczyłem w trakcie 100km trasy. Dzięki temu ugrzałem pierścienie i silnik poszedł się je%^Q@#ć :) bo żarł 3L/1000km :)

wachus1
26-06-12, 20:41
no ok a jeszcze jedno

Czemu te świece całe zarzygane olejem ? ;) oprócz 4-tej

Pierścienie jakby poszły to by walił na niebiesko

Hondziarz84
27-06-12, 01:23
Może masz uszczelkę pokrywy zaworów do wymiany i stąd świece w oleju?

wojti
27-06-12, 12:09
no ok a jeszcze jedno

Czemu te świece całe zarzygane olejem ? ;) oprócz 4-tej

Pierścienie jakby poszły to by walił na niebiesko

niestety nie wszystko jest taki kolorowe i oczywiste jak CI się wydaje, mój D14 jak wydawał z siebie ostatnie oznaki życia to też kopcił na biało. Pojechałem do znajomego do warsztatu to mówił żeby wyciąć kata bo to jego wina i jeździć dalej.Dwa miesiące później wyzionął ducha i rozebrać go trzeba było do remontu.I wtedy wcale już nie dymil na niebiesko tylko na czarno. Nie twierdze, że to samo jest u Ciebie ale nikt tu cudotwórcą nie jest i podajemy Ci możliwe przyczyny kłopotów w motorowni. Jeśli uważasz, nie są one możliwe to dalej musisz szukać sam.

Świece masz zarzygane olejem od strony komory spalania czy od strony izolatora?? bo to jest istotne w tym przypadku

wachus1
27-06-12, 15:53
rozumiem :) ale też mnie ciekawi bo przyjeło się że jak na niebiesko wali to pierścienie/uszczelniacze a na biało to para/olej
I w dwóch przypadkach czy pierścnie/uszczleniacze czy przepala z powodu uszczelki to kolory są inne (niebieski biały) czemu ? :)

Powiem ci tak cały gwint świecy jest mokrutki od oleju :)

81saren
27-06-12, 16:30
Dymki :

Niebieski - spala olej
Bialy - plyn chlodniczy
Czarno - nadmiar paliwa.

Gdzie bedziesz mial bialy dym z oleju ??

jak masz uwalone swiece oleje to musi ten olej jakos spalac , chyba ze masz usyfione od strony porcelanki , to masz uszczelki do wymiany.
To ze leci bialy dym z rury niezawsze swiadczy o wywalonej uszczelce .
Moze podjedz niech wyreguluja ci gazownie. Pojezdzij kilka dni na samej benzynie i obadaj czy jest to samo.

wachus1
27-06-12, 16:35
z tymi kolorami dymów to też różnie

inni twierdzą biała mgiełka to płyn chłodzący w układzie a biały gęsty to olej...
Porcelanka czysta gwint umoczony

Ok narayie nie ma co dywagowac bede obserowal olej :)

wojti
27-06-12, 16:49
Tak więc olej dostaje się do komory spalania, więc nei jest to dobry objaw. Obserwuj stan oleju, jeśli jego ubytek wyjdzie ponad normę to oznaka, że trzeba będzie zacząć działać.

wachus1
27-06-12, 16:54
zauszmy jeszcze tylko że oleju bedzie ubywać to co podejrzewać ?

prowadnice zaworów ?

wojti
27-06-12, 17:41
uszczelniacze zaworowe? pierścionki? prowadnice zaworów nie odpowiadają za szczelność komory spalania

wachus1
27-06-12, 18:48
ale jeśli prowadnica jest wyrobiona( i zawór w niej ma luzy to też moze przedostawać się olej

Ale ok bede obserwował stan oleju :) i zobaczymy co dalej

81saren
27-06-12, 23:43
jak bedziesz mial wywalone prowadnice to najtaniej wyjdzie kupic inna glowice z silnika d14 , niz wymieniac prowadnice. Tak naprawde niema co sie oszukiwac - remont d14 to kwota 5x wieksza niz kupno slupka d14 ( 300zl a nawet mniej ) , ale co kto lubi.

wachus1
05-08-12, 01:23
Więć tak po przejechaniu 1000km stan płynu w normie...ja wiem ze 100ml ubyło ale to może być wina upałów a stan oleju jak był na połowie bagnetu to teraz jest lekko ponad min... I co o tym myśleć ?

Czemu te 3 świece w oleju ? ;) Przypomne jeszcze że na UPG nic nie wskazuje a kompresja ok

Michał102
05-08-12, 09:53
stan oleju jak był na połowie bagnetu to teraz jest lekko ponad min... I co o tym myśleć ?

Żre Ci ok. 0,5l. oleju na 1000km. Do roboty masz pierścienie i uszczelniacze.

wachus1
05-08-12, 10:17
I pomimo dobrej kompresji na każdym garze uszczleniacze i pierścienie mogą być uwalone ?

Sorry że tak uparty jestem ale dziwi mnie po co w takim razie pomiar kompresji jak nic nie zapewnia.... nie ma pewności czy uszczelka wywalona albo czy walniete pierścionki

reXio
05-08-12, 13:31
Plynu w chlodnicy NIE ma ubywac, nawet jak masz 40* w cieniu. Ubywa - masz cos spierniczone.

wachus1
05-08-12, 17:44
płynu zawsze coś może ubyć tym bardziej w takich upałach jakie teraz mamy Jakby mi ubyło szklankę na 100km to bym się martwił

A co do świec bo teraz wykreciłem to olej się zbiera na tej podkładke co jest na świecy...Sam dół gwintu jest suchy jak elektroda

Wydaje mi się że to jest winna uszczelka pokrywy i ścieka po kanale na świece

tylko teraz czy pomimo dokreconej świecy olej może się przedostać ? I czy aż by tyle mogło ubyć przez winną uszczelke ?

reXio
06-08-12, 14:40
Ubylo Ci "troche" z wyrownawczego na 1000 km. Czyli idac Twoim tokiem rozumowania co okolo 5.000 km musisz uzupelniac w wyrownawczym. Nie masz racji. Nie ma prawa ubywac.