Zobacz pełną wersję : Remont d15b2
Marcin1792
26-06-12, 14:22
Witam, powoli szykuję się na remont swojego d15b2, przebieg 211tys, mierzyłem w nim ostatnio kompresję i na każdym pokazało 10, z czymś po przecinku - czy to jeszcze dobre wyniki? Znajomy mechanik powiedział żebym wymienił uszczelniacze zaworowe, do tego uszczelka głowicy i pokrywy zaworów, zastanawiam się czy nie zmienić jeszcze pierścieni? Jakie firmy polecacie?, tylko nie ASO, samochód ma mi służyć do normalnej jazdy może czasem go trochę pociągnę ale nic więcej. Części, które patrzyłem to: uszczelka głowicy Victor Rainz lub Ajus, Uszczelniacze Elring i uszczelka pokrywy zaworów też Elring. Co myślicie o tych częściach? Pozdrawiam
Ale co ubywa oleju że chcesz wymienić te części ?
Uszczelka pod głowicę - OEM Honda
Uszczelniacze zaworowe - OEM Honda
Pierścienie - Riken lub Teikoku
Montaż czegokolwiek innego to wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Marcin1792
26-06-12, 16:01
Przy wyższych obrotach lekko kopci na niebiesko
Ile oleju ubywa? To jest najważniejsze pytanie :D
Jeśli nie ubywa oleju w dużych ilościach to na Twoim miejscu odpuściłbym sobie remont, zwłaszcza takiej jednostki.
zamiast pchac kase w d15b2 choc to calkiem wdzieczne serce, proponuje dolewac oleju i zbierac na d16z6 i remont tej jednostki. d15b2 wbrew pozorom jest mocno "idiotoodporne" wiec jeszcze pozyje.
p.s. piszac idiotoodporne nie chce nikogo urazic sam upalalem ta jednostke 4 lata, teraz jest w nowych rekach i wciaz zyje :)
Marcin1792
26-06-12, 19:33
Oleju ubywa tyle co nic :) Mam do wymiany uszczelkę pokrywy zaworów, bo tędy mi leci :) A co do tych 10 na każdym cylindrze? To dobrze? Mierzyłem na ciepłym silniku, i trochę słabym aku - jeśli to wg ma jakieś znaczenie. W przyszłości myślałem na przejściu na b7, na dużej mocy mi nie zależy, ale lekkie odmulenie by mu się przydało. Dodam jeszcze, że zanim uszczelka padła miałem olej Castrol GTX półsyntetyk, potem dolewałem orlenowskiego, tylko nie pamiętam czy minerał czy półsyntetyk.
A co do tych 10 na każdym cylindrze? To dobrze?
Na pewno nie jest trupem.
W przyszłości myślałem na przejściu na b7
Tzn. zrobienie całego swapa czy tylko przejście na pełen wtrysk? Jeśli to drugie (co ma większy sens) to lepiej kupić kolektor ssący od D16Z6 niż od B7.
Marcin1792
26-06-12, 20:28
Tzn założenie części z b7 do swojego, jakaś duża różnica w cenie i mocy jeśli chodzi o przepustnice z z6 i b7?
Jeśli chodzi o KOLEKTOR SSĄCY to różnica w cenie ok 100zł, a w mocy co najmniej kilka KM. Przepustnice są chyba takie same.
A co do tych 10 na każdym cylindrze? To dobrze? O ile się nie mylę to dla tego silnika nominał to 12,8 ustawiałeś luzy zaworowe przed pomiarem ? Zrób próbę olejową będzie mniej więcej wiadomo co masz zużyte. Uszczelniacze zaworowe można wymienić bez zdejmowania głowicy.
Marcin1792
27-06-12, 11:26
Nie ustawiałem luzów, mają jakieś większe znaczenie? Nominał to 12.8 a jakie jest minimum?
Książki kucharskie mówią że silnik w dostatecznie dobrym stanie technicznym nie powinien wykazywać większego spadku niż 20-30 % Ale dobrze by było jak by jeszcze ktoś potwierdził ten nominał.
Wez swojego mechanika i zmierz jeszcze raz przy otwartej przepustnicy na 100% ( full gaz ) i napisz jakie beda wyniki.
Marcin1792
28-06-12, 12:41
Wez swojego mechanika i zmierz jeszcze raz przy otwartej przepustnicy na 100% ( full gaz ) i napisz jakie beda wyniki.
To właśnie było na full gazie, tylko aku mi padał ale to raczej nie ma nic wspólnego
jezeli aku ci padl podczas pomiaru a nim wlasnie obracales silnikiem podczas pomiaru to powtorz pomiar ale z dobrym akumulatorem bo to ma duzy wplyw. I zaloze sie ze bedzie wieksze cisnienie.
Marcin1792
04-07-12, 14:30
jezeli aku ci padl podczas pomiaru a nim wlasnie obracales silnikiem podczas pomiaru to powtorz pomiar ale z dobrym akumulatorem bo to ma duzy wplyw. I zaloze sie ze bedzie wieksze cisnienie.
Myślę, że powtórzę pomiary
Zielony11499
04-07-12, 15:16
mi po wymianie samych uszczelniaczy drastycznie wzrosło spożycie oleju. jeśli zdecydujesz się na ich wymianę , wymień od razu pierścienie, żeby mieć spokój, bo tak możesz podwójnie ponieść koszt uszczelki głowicy, kolektora ssącego i robocizny-tak jak to było w moim przypadku (też silnik d15b2)
Yotomeczek86
04-07-12, 15:19
Uszczelniając górę dół dostał w dupę i się bardziej rozszczelnił - norma
Marcin1792
04-07-12, 20:11
Ale myślę, że dół jest ok. Po 10 z czymś na cylinder na słabym aku :) to chyba nie jest zły wynik? Uszczelniacze chciałem wymieniać bez ściągania głowicy, jak pisałem wyżej, oleju mi nie pali w jakichś dużych ilościach. Nie mam odniesienia ponieważ będę robił uszczelkę pokrywy zaworów, bo tędy leci. Niebieski dymek jest tylko na wyższych obrotach ok 5tys.
nie rob jednego, jak juz to wszystko czyli pierscionki i uszczelniacze jak chcesz miec wszystko ok. Zrobisz jedno to drugie walnie. Jak juz to zrob pierscienie same bo uszczelniacze bez sciagania głowicy sie da zrobic ,ale to tez proste nie jest wiec radze ci zrobic wszystko albo jezdzic tak dalej.
Marcin1792
04-07-12, 20:46
No skoro mówicie, że pierścienie też, to jakiej firmy? Tylko nie ASO, bo na takie mnie nie stać poza tym nie upalam samochodu, uszczelkę wsadzę Elring lub jakąś w podobnej cenie, jakiej firmy pierścienie polecicie?
Ale myślę, że dół jest ok. Po 10 z czymś na cylinder
Niekoniecznie ok... pomiar kompresji nie da Ci odpowiedzi w jakim stanie są pierścienie olejowe.
Za OEM pierścienie nie zapłacisz więcej jak 200 zł... szukaj ofert na forum :)
uszczelkę wsadzę Elring lub jakąś w podobnej cenie
To jest bardzo zły pomysł... no ale jak chcesz mieć wydmuchaną uszczelkę po 1k km, to Twoja sprawa.
Marcin1792
04-07-12, 21:46
Niekoniecznie ok... pomiar kompresji nie da Ci odpowiedzi w jakim stanie są pierścienie olejowe.
Za OEM pierścienie nie zapłacisz więcej jak 200 zł... szukaj ofert na forum :)
To jest bardzo zły pomysł... no ale jak chcesz mieć wydmuchaną uszczelkę po 1k km, to Twoja sprawa.
Zrobię jeszcze próbę olejową, jak mówiłem nie stać mnie na ASO. Myślę, że są jakieś inne dobre zamienniki.
No ale przecież nikt Ci nie każe kupować części w ASO. Na forum znajdziesz te same klamoty w znacznie niższych cenach.
I uwierz mi, że na zamienniki nie stać Cię jeszcze bardziej. Prędzej czy później się to zesra i będzie robota od nowa.
Tak w ogóle, to pisałeś, że oleju ubywa tyle co nic. Więc po cholerę robić remont ? Jak nie musisz lać oleju litrami, to normalnie jeździj i pieniądze które masz pchać w remont odłóż na jakieś lepszy silnik i zrób swap :)
Wiadomo, że OEM UPG byłaby lepsza, ale bez przesady, Elring nie jest aż tak tragiczny. OEMowych części szukaj na forum czy na haparts.pl. Ceny nie są wiele wyższe od znośnych zamienników.
Marcin1792
04-07-12, 22:21
Skoro da się na tym jeździć. To myślę, że przeznaczę te pieniądze na planowane już b7
Pewnie, że się da. Skoro silnik nie bierze dużo oleju, nic nie puka i nie stuka, to śmiało śmigaj :)
Wymień sobie tylko uszczelkę pod deklem by nic się tam nie pociło.
grzegorzsi
06-11-14, 17:49
witam.
Chcial bym odkopac temat :P
ma moze ktos do sprzedana zestawy uszczelek ?
i jaka firme najlepiej wybrac?
pozdrawiam!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.