PDA

Zobacz pełną wersję : Mocna D-seria



Cloud
25-06-12, 02:23
Witam , z góry przepraszam jeśli gdzieś już było ale szukałem na ckpl jak i na ep-klubie i nie znalazłem podobnego tematu ani jednoznacznej odpowiedzi. Sprawa tkwi w zbudowaniu mocnej D-serii. W temacie liczę na dyskusję, opinie, pomysły, sugestie, doświadczenia i ew. uwagi. Każdy na ogól zna zalety d serii - niższe koszty eksploatacji, niższe koszty swapa czy choćby lepszy dół niż B. Generalnie poszukuję info o mocnych d seriach NA, wiadomo , przychodzi etap modów, w którym do porządnego wyniku potrzeba ostrego wałka, ok ale... zastanawiam się nad 1.7 i tu pojawia się grad pytań. Powiedzmy że dysponujemy tym samym setupem (dolot wydech wałek kółko strojenie) lepiej mieć to w d16 czy w d17? wiadomo , pojemność daje moment + nieznacznie moc. Kolejne pytanie - ile da radę wycisnąć w NA z d17? lepiej kupić d17 i próbować dopasować głowicę z d16? a może kupić normalny swap na d16z6 , y8 i po prostu rozwiercić? da radę? jeśli tak to do ilu? 1700? 1750? 1800? no właśnie... czy może dałoby radę d16 lub d17 rozwiercić do "d18" i wepchnąć bebechy z b18? czy to opłacalne? pytam bo technicznie nie mam o tym bladego pojęcia, wracając do początku , jaki by tu obrać patent na na prawdę mocną d serię w NA?

shrekinho90
25-06-12, 02:56
Też się tematem interesowałem trochę i po projektach na forum widać że idzie uzyskać z d16 ponad 160 koni bez jakiejś wielkiej rzeźby. O d17 nie czytałem więc nie wiem. A co do twoich rozmyślań to myślę że rozwiercanie d i wkładanie bebechów od b to to już chyba zatraca sens (nie wiem czy to możliwe). Ale dobrym pomysłem może byłoby wstawienie dołu od d17.

Cloud
25-06-12, 03:16
szczerze powiedziawszy to "pomysł" z d18 z osprzętem z b18 to jak dla mnie sci-fi ale jak napisałem - ma to być dyskusja, wiem o projektach d16 na ponad 170km , głównie o co mi chodzi to porównanie wykorzystania bloku d17 i "zwykłego" d16, bo można wykręcić d16, z tego co wiem d17 to już (tak jak i nowsze d16 np d 16v1) nie to samo , dlatego interesuje mnie łączenie nowych i starych technologii oraz to czy jest sens (poza młodszym blokiem) zastosowania właśnie d17. Przykładowa sytuacja - zamiast robić mini-me z d16y7 + głowica vtec (+ wiadomo, potrzebne przeróbki), nie lepiej spróbować zrobić coś podobnego , tyle że na "dole" z d17? pieniądze są podobne jeśli nie porównywalne, więc?

maciu$
25-06-12, 09:20
Ktoś może się orientuje jak jest z kompatybilnością bloku D17 z głowicą VTEC z D16, bo pasowanie jednego do drugiego nie jest wcale takie oczywiste:)

Kras
25-06-12, 09:33
A z wujkiem googlem sie poklociles?? Pierwszy z brzegu link: http://www.d-series.org/forums/engine-building/90773-d17z6.html

81saren
25-06-12, 09:40
To moze odrazu d18 ? http://www.d-series.org/forums/engine-building/91317-d18y8-engine-build.html ? jest juz kilka projektów takich i autka sobie smigaja , nawet pewna firma oferuje stroker kit do D-serii na 2.0 L ( RS Machine )

Wracajac do naszych reali , buduj na D16 jak cos sie zesra bedzie latwiej znalesc czesci niz do D17 gdzie sam slupek kosztuje ok 2500zl ...
Budujac mocne D16 mozesz spokojnie pod 190KM a nawet wiecej, zalezy od zasobnosci portfela, te 170KM to masz od tak PYK..

reaktor
25-06-12, 12:02
pytam bo technicznie nie mam o tym bladego pojęcia, wracając do początku ,

i to cie dyskwalifikuje z takiego projektu na dzien dobry



jaki by tu obrać patent na na prawdę mocną d serię w NA?
e85 i bardzo wysokie CR

81saren
28-06-12, 11:06
e85 i bardzo wysokie CR

to odrazu Bio 100 i BARDZO wysokie cr.

reaktor
28-06-12, 12:42
Bio 100 to disel ..