anticorr
25-06-12, 00:22
Temat do wklejenia w dziale FotoInstrukcje
Jako że parę osób poprosiłe mnie żebym napisał parę słów na temat tej dość banalnej aczkolwiek skutecznej modyfikacji tak też czynię.
Jak wiadomo w VI genie 5D, koszyczek w którym jest montowana wajcha nie odpowiada średnicowo do wymiaru shorta który jest popularnie dostępny i pasuje do większości Civicków prócz 5D( nie tyczy się wersji VTi- tam jest p&p). Większość drążków ma także kulkę wykonaną z plastiku pokrytą teflonem. Przeróbka koszyczka jest mizerna bo baardzo łatwo go uszkodzić, przerobienie ori wajchy tak samo ponieważ kulka lubi się stopić podczas spawania. Pozostaje jedynie opcja przerobienia już zakupionego shorta pod nasz koszyk.
Potrzebna będzie nam szlifierka kątowa/gumówka- różnie to się zwie:) Do tego tarcza do metalu ale cienka żeby cięcie bylo dokładne i nie poszarpane. Dostawka do szlifierki na papier ścierny i sam papier, gradacja 400-600-800 wystarczą+ ręcznie wypolerowanie 1200. Ja użyłem akurat polerki do lakieru do szlifowania- regulacja obrotów ułatwia pracę.
Po rozmontowaniu wajchy wygląda to mniej więcej tak:
http://img163.imageshack.us/img163/6007/dscf1139mz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/dscf1139mz.jpg/)
Należy porównać średnicę shorta i kształt kulki z oryginalnym-widać że jest większa i kulka jest pełna a nie jak w ori ścięta.
Kątówka należy ściąć skrajne brzegi aby szerokością pasowały do oryginalne kulki(ok. 2mm z dwóch stron trzeba podciąć)- z wyczuciem trzeba to robić
http://img593.imageshack.us/img593/7627/dscf1138p.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/dscf1138p.jpg/)http://img534.imageshack.us/img534/4228/dscf1140m.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/dscf1140m.jpg/)http://img707.imageshack.us/img707/3614/dscf1141f.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/dscf1141f.jpg/)http://img232.imageshack.us/img232/2619/dscf1142o.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/232/dscf1142o.jpg/)
Następnie przy pomocy nakładki z papierem ściernym 400 staczamy średnicę kulki i co chwilę przypasowujemy ją do koszyczka( oryginalnie jest spory luz który niweluje się dopiero po wciśnięciu całości w obudowę. Najważniejsze jest środkowa część kulki, następnie skrajne brzegi, im bliżej będziemy finału można zmienić papier na 600 i 800 aby bez zadziorów stoczyć. Tutaj nie ma reguły trzeba tak szlifować pamiętając o zachowaniu kształtu bardziej elipsy, wyczucie i dokładność jest wskazana, jak się z mocno gdzieś stoczy to już lipa, mi szlifowanie zajęło ok. 1h na spokojnie.
Tak wygląda już po odpowiednim stoczeniu i wykończeniu papierem 1200:
http://img705.imageshack.us/img705/3177/dscf1143tg.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/dscf1143tg.jpg/)http://img834.imageshack.us/img834/1271/dscf1144n.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/dscf1144n.jpg/)
Na koniec wszystko trzeba poskładać do kupy, przełożyć gumową osłonkę, nasmarować i montować do auta. I już cieszymy się shortem w naszym 5D.
http://img37.imageshack.us/img37/7816/dscf1146v.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/37/dscf1146v.jpg/)http://img337.imageshack.us/img337/656/dscf1147x.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/337/dscf1147x.jpg/)http://img217.imageshack.us/img217/2669/dscf1148cn.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/217/dscf1148cn.jpg/)
Jako że parę osób poprosiłe mnie żebym napisał parę słów na temat tej dość banalnej aczkolwiek skutecznej modyfikacji tak też czynię.
Jak wiadomo w VI genie 5D, koszyczek w którym jest montowana wajcha nie odpowiada średnicowo do wymiaru shorta który jest popularnie dostępny i pasuje do większości Civicków prócz 5D( nie tyczy się wersji VTi- tam jest p&p). Większość drążków ma także kulkę wykonaną z plastiku pokrytą teflonem. Przeróbka koszyczka jest mizerna bo baardzo łatwo go uszkodzić, przerobienie ori wajchy tak samo ponieważ kulka lubi się stopić podczas spawania. Pozostaje jedynie opcja przerobienia już zakupionego shorta pod nasz koszyk.
Potrzebna będzie nam szlifierka kątowa/gumówka- różnie to się zwie:) Do tego tarcza do metalu ale cienka żeby cięcie bylo dokładne i nie poszarpane. Dostawka do szlifierki na papier ścierny i sam papier, gradacja 400-600-800 wystarczą+ ręcznie wypolerowanie 1200. Ja użyłem akurat polerki do lakieru do szlifowania- regulacja obrotów ułatwia pracę.
Po rozmontowaniu wajchy wygląda to mniej więcej tak:
http://img163.imageshack.us/img163/6007/dscf1139mz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/dscf1139mz.jpg/)
Należy porównać średnicę shorta i kształt kulki z oryginalnym-widać że jest większa i kulka jest pełna a nie jak w ori ścięta.
Kątówka należy ściąć skrajne brzegi aby szerokością pasowały do oryginalne kulki(ok. 2mm z dwóch stron trzeba podciąć)- z wyczuciem trzeba to robić
http://img593.imageshack.us/img593/7627/dscf1138p.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/dscf1138p.jpg/)http://img534.imageshack.us/img534/4228/dscf1140m.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/dscf1140m.jpg/)http://img707.imageshack.us/img707/3614/dscf1141f.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/dscf1141f.jpg/)http://img232.imageshack.us/img232/2619/dscf1142o.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/232/dscf1142o.jpg/)
Następnie przy pomocy nakładki z papierem ściernym 400 staczamy średnicę kulki i co chwilę przypasowujemy ją do koszyczka( oryginalnie jest spory luz który niweluje się dopiero po wciśnięciu całości w obudowę. Najważniejsze jest środkowa część kulki, następnie skrajne brzegi, im bliżej będziemy finału można zmienić papier na 600 i 800 aby bez zadziorów stoczyć. Tutaj nie ma reguły trzeba tak szlifować pamiętając o zachowaniu kształtu bardziej elipsy, wyczucie i dokładność jest wskazana, jak się z mocno gdzieś stoczy to już lipa, mi szlifowanie zajęło ok. 1h na spokojnie.
Tak wygląda już po odpowiednim stoczeniu i wykończeniu papierem 1200:
http://img705.imageshack.us/img705/3177/dscf1143tg.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/dscf1143tg.jpg/)http://img834.imageshack.us/img834/1271/dscf1144n.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/dscf1144n.jpg/)
Na koniec wszystko trzeba poskładać do kupy, przełożyć gumową osłonkę, nasmarować i montować do auta. I już cieszymy się shortem w naszym 5D.
http://img37.imageshack.us/img37/7816/dscf1146v.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/37/dscf1146v.jpg/)http://img337.imageshack.us/img337/656/dscf1147x.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/337/dscf1147x.jpg/)http://img217.imageshack.us/img217/2669/dscf1148cn.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/217/dscf1148cn.jpg/)