Rikoo
11-08-07, 10:49
[center:1c3e0ac7ee]
TEXT BY SPYCHU[/center:1c3e0ac7ee]
Jak już staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami całego zestawu Halogenów JDM :aloha: :aloha: :aloha: który wygląda ta:
http://img394.imageshack.us/img394/8651/img0087gs5.th.jpg (http://img394.imageshack.us/my.php?image=img0087gs5.jpg)
I składa się z 2 wiązek elektrycznych, 2 halogenów, zestawów montazowych do zderzaka i włącznika wypadało by je podłączy więc zaczynamy:
1. Do montazu halogenów trzeba zdjąc zderzak: A robimy to w ten sposób, że otwieramy maske i po kolei wyciągamy wszystkie spinki grilla jak i spinki w zderzaku przy reflektorach.
http://img519.imageshack.us/img519/2067/obraz001hy7.th.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=obraz001hy7.jpg)http://img338.imageshack.us/img338/9666/obraz002tg4.th.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=obraz002tg4.jpg)
Pod zderzakiem do pasa przedniego wkręcone są 2 śruby które trzymają zderzak.
http://img338.imageshack.us/img338/1949/obraz003co6.th.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=obraz003co6.jpg)
Zostały jeszcze mocowania zderzaka z błotnikiem w które też należy wymontowac.
http://img519.imageshack.us/img519/3898/obraz006yc3.th.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=obraz006yc3.jpg)
I w taki oto sposób auto zostało pozbawione zderzaka.
http://img338.imageshack.us/img338/3599/obraz007ge5.th.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=obraz007ge5.jpg)
2. Wycięcie w zderzaku otworów montazowych pod halogeny. Ja użyłem do tego celu brzeszczotu do metalu.
Przed wycięciem wygląda to tak
http://img444.imageshack.us/img444/9129/obraz008ki5.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz008ki5.jpg)
A po wycięciu tak
http://img444.imageshack.us/img444/9347/obraz010kn4.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz010kn4.jpg)
3. Gdy mamy już przygotowane dziury pod halogemy możemy przystąpic do zakładania mocowań halogenu, które rozłożone na częsci wyglądają tak.
http://img444.imageshack.us/img444/7315/obraz012eg3.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz012eg3.jpg)
Po zamontowaniu od strony zewnętrznej zderzaka wygląda to tak
http://img444.imageshack.us/img444/5999/obraz014wz5.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz014wz5.jpg)
A od wewnętrznej tak
http://img508.imageshack.us/img508/1668/obraz015mm4.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz015mm4.jpg)
3. Gdy oba mocowania (lewe i prawe) są już na właściwym miejscu możemy przystąpic do "położenia" wiązki :) Wiązka przednia składa się z 4 pinów, dwa czarne to piny podłączane do halogenów, jeden brązowy wpinamy go w instalacje elektryczną w komorze silnika, i masa którą ja podłączyłem pod mase od pompy wpomagania.
http://img444.imageshack.us/img444/8166/obraz016nv1.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz016nv1.jpg)
W zestawie są dołączone opaski samozaciskowe ze spinkami dzieki którym montujemy wiązke do pasa przedniego.
http://img444.imageshack.us/img444/5112/obraz026ol6.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz026ol6.jpg)
W celu przeciągnięcia wiązki razem z oryginalną trzeba pokusic się chociaż o częsciowe wyciagnięcie reflektora a wymontowywujemy go odktęcając wszystkie 4 śruby. Oraz o odkręcenie gównego mocowania zbiorniczka od spryskiwaczy (przekładamy wiązke za zbiorniczkiem).
http://img444.imageshack.us/img444/2033/obraz020it8.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz020it8.jpg)http://img181.imageshack.us/img181/3553/obraz021mx7.th.jpg (http://img181.imageshack.us/my.php?image=obraz021mx7.jpg)http://img444.imageshack.us/img444/8876/obraz022bf9.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz022bf9.jpg)
Gdy wiązke mamy już umocowaną i przeciągnięta w instalacji pod maską auta znajdujemy sobie kostke w którą wepniemy brązowy pin. Kostka ta znajduje się idealnie za przy zbiorniczku spryskiwacza i jest przizolowana do oryginalnej wiązki. Odizolowujemy taśme i naszym oczą ukazuje się w/w kostka.
http://img444.imageshack.us/img444/6006/obraz018ah7.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz018ah7.jpg)http://img508.imageshack.us/img508/7549/obraz019zn2.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz019zn2.jpg)
Łączymy ją z kostką z przedniej wiązki od halogenów i tą cześc pracy mamu już za sobą.
4. Zakładamy zderzak postepując przeciwnie do demontażu. I gdy już zderzak mamy założony przystępujemy do założenia halogenów na wcześniej przygotowane mocowania za pomocą śruby która łączy mocowanie z halogenem.
http://img181.imageshack.us/img181/9332/obraz029mb5.th.jpg (http://img181.imageshack.us/my.php?image=obraz029mb5.jpg)
Całośc wygląda tak
http://img508.imageshack.us/img508/8223/obraz031zr7.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz031zr7.jpg)
Jako, że przód auta mamy już w całości ogarnięty przenosimy się do środka w celu zamontowania 2 wiązki i włącznika.
5. Zdejmujemy obudowe spod kierownicy. Odkręcając 3 śruby i wypinając obudowe z zatrzasków.
http://img508.imageshack.us/img508/4348/obraz033yb3.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz033yb3.jpg)
Po jej zdjęciu naszym ocza ukarze się plątanina kabli :) Ale się nie zrażamy i brniemy dalej.
http://img165.imageshack.us/img165/4419/obraz037ez7.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz037ez7.jpg)
Wiązka "wewnętrzna" składa się z 4 pinów, masy, przekaźnika i bezpiecznika. 2 piny (na kablu białym i czerwono czarnym będziemy wpinac do skrzynki bezpieczników) zielony pin jest do włącznika a ostatni brązowy jest to spięcia z "ukrytą" kostką taką samą jak pod maską, która znajduje się z lewej strony za skrzynką bezpieczników i jest przyizolowana do jakiejś wiązki.
http://img165.imageshack.us/img165/7007/obraz032yt7.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz032yt7.jpg)http://img528.imageshack.us/img528/1916/obraz040gh4.th.jpg (http://img528.imageshack.us/my.php?image=obraz040gh4.jpg)
Kostke "ukryta" tą łączymy z kostką na kablu niebiesko czarnym z naszej wiązki.
Mase wraz z przekaźnikiem przykręcamy za pomocą śruby dodawanej do zestawu do częsci metalowej deski rozdzielczej.
http://img165.imageshack.us/img165/6412/obraz038ty0.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz038ty0.jpg)
Pin na kablu białym wpinamy do skrzynki bezpieczników w miejsce oznaczone 5 a pin na kablu biało czerwonym w miejsce oznaczone 2.
Gdy te podłączenia mamy już za sobą. Wyciagamy zaślepke, w jej miejsce montujemy włącznik i wpinamy w niego ostatni zielony pin z naszej wiązki.
http://img165.imageshack.us/img165/3533/obraz041dr1.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz041dr1.jpg)http://img528.imageshack.us/img528/9120/obraz042kn8.th.jpg (http://img528.imageshack.us/my.php?image=obraz042kn8.jpg)
Przykręcamy obudowe pod kierownicą i prace mamy zakończoną. Jako, że jesteśmy bardzo ciekawi efektu robimy wielką próbe czy nasze zmagania z halogenami przyniosły sukces i czy halogeny świecą.
Halogeny wpięte w przedstawiony sposób w instalacje elektryczną świecą dopiero w momencie włączenia świateł pozycyjnych.
Więc przystepujemy do próby generalnej i naszym oczą ukazuj e się taki widok. Wszystko świeci auto nie wybuchło nic się nie spaliło czyli znaczy to, że misje zakończyliśmy powodzeniem. I możemy się cieszyc z lansu na halogenach :)
http://img165.imageshack.us/img165/9749/obraz044lg0.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz044lg0.jpg)
Jako, że mam u siebie xenon w halogeny włożyłem żarówki H3 Philips Blue Vision ale i tak przy xenonie świecą na żółto :)
http://img380.imageshack.us/img380/4098/obraz050ia3.th.jpg (http://img380.imageshack.us/my.php?image=obraz050ia3.jpg)
Dodatkowo jeśli ktoś alarm ma podłączony pod światła pozycyjne a nie kierunkowskazy to gdy pozostawi włącznik halogenów w pozycji ON (wciśniętej) to przy włączaniu i wyłączaniu alarmu uzyska efekt taki, że razem z postojówkami migną też halogeny.
Pozdrawiam
TEXT BY SPYCHU[/center:1c3e0ac7ee]
Jak już staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami całego zestawu Halogenów JDM :aloha: :aloha: :aloha: który wygląda ta:
http://img394.imageshack.us/img394/8651/img0087gs5.th.jpg (http://img394.imageshack.us/my.php?image=img0087gs5.jpg)
I składa się z 2 wiązek elektrycznych, 2 halogenów, zestawów montazowych do zderzaka i włącznika wypadało by je podłączy więc zaczynamy:
1. Do montazu halogenów trzeba zdjąc zderzak: A robimy to w ten sposób, że otwieramy maske i po kolei wyciągamy wszystkie spinki grilla jak i spinki w zderzaku przy reflektorach.
http://img519.imageshack.us/img519/2067/obraz001hy7.th.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=obraz001hy7.jpg)http://img338.imageshack.us/img338/9666/obraz002tg4.th.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=obraz002tg4.jpg)
Pod zderzakiem do pasa przedniego wkręcone są 2 śruby które trzymają zderzak.
http://img338.imageshack.us/img338/1949/obraz003co6.th.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=obraz003co6.jpg)
Zostały jeszcze mocowania zderzaka z błotnikiem w które też należy wymontowac.
http://img519.imageshack.us/img519/3898/obraz006yc3.th.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=obraz006yc3.jpg)
I w taki oto sposób auto zostało pozbawione zderzaka.
http://img338.imageshack.us/img338/3599/obraz007ge5.th.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=obraz007ge5.jpg)
2. Wycięcie w zderzaku otworów montazowych pod halogeny. Ja użyłem do tego celu brzeszczotu do metalu.
Przed wycięciem wygląda to tak
http://img444.imageshack.us/img444/9129/obraz008ki5.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz008ki5.jpg)
A po wycięciu tak
http://img444.imageshack.us/img444/9347/obraz010kn4.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz010kn4.jpg)
3. Gdy mamy już przygotowane dziury pod halogemy możemy przystąpic do zakładania mocowań halogenu, które rozłożone na częsci wyglądają tak.
http://img444.imageshack.us/img444/7315/obraz012eg3.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz012eg3.jpg)
Po zamontowaniu od strony zewnętrznej zderzaka wygląda to tak
http://img444.imageshack.us/img444/5999/obraz014wz5.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz014wz5.jpg)
A od wewnętrznej tak
http://img508.imageshack.us/img508/1668/obraz015mm4.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz015mm4.jpg)
3. Gdy oba mocowania (lewe i prawe) są już na właściwym miejscu możemy przystąpic do "położenia" wiązki :) Wiązka przednia składa się z 4 pinów, dwa czarne to piny podłączane do halogenów, jeden brązowy wpinamy go w instalacje elektryczną w komorze silnika, i masa którą ja podłączyłem pod mase od pompy wpomagania.
http://img444.imageshack.us/img444/8166/obraz016nv1.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz016nv1.jpg)
W zestawie są dołączone opaski samozaciskowe ze spinkami dzieki którym montujemy wiązke do pasa przedniego.
http://img444.imageshack.us/img444/5112/obraz026ol6.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz026ol6.jpg)
W celu przeciągnięcia wiązki razem z oryginalną trzeba pokusic się chociaż o częsciowe wyciagnięcie reflektora a wymontowywujemy go odktęcając wszystkie 4 śruby. Oraz o odkręcenie gównego mocowania zbiorniczka od spryskiwaczy (przekładamy wiązke za zbiorniczkiem).
http://img444.imageshack.us/img444/2033/obraz020it8.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz020it8.jpg)http://img181.imageshack.us/img181/3553/obraz021mx7.th.jpg (http://img181.imageshack.us/my.php?image=obraz021mx7.jpg)http://img444.imageshack.us/img444/8876/obraz022bf9.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz022bf9.jpg)
Gdy wiązke mamy już umocowaną i przeciągnięta w instalacji pod maską auta znajdujemy sobie kostke w którą wepniemy brązowy pin. Kostka ta znajduje się idealnie za przy zbiorniczku spryskiwacza i jest przizolowana do oryginalnej wiązki. Odizolowujemy taśme i naszym oczą ukazuje się w/w kostka.
http://img444.imageshack.us/img444/6006/obraz018ah7.th.jpg (http://img444.imageshack.us/my.php?image=obraz018ah7.jpg)http://img508.imageshack.us/img508/7549/obraz019zn2.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz019zn2.jpg)
Łączymy ją z kostką z przedniej wiązki od halogenów i tą cześc pracy mamu już za sobą.
4. Zakładamy zderzak postepując przeciwnie do demontażu. I gdy już zderzak mamy założony przystępujemy do założenia halogenów na wcześniej przygotowane mocowania za pomocą śruby która łączy mocowanie z halogenem.
http://img181.imageshack.us/img181/9332/obraz029mb5.th.jpg (http://img181.imageshack.us/my.php?image=obraz029mb5.jpg)
Całośc wygląda tak
http://img508.imageshack.us/img508/8223/obraz031zr7.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz031zr7.jpg)
Jako, że przód auta mamy już w całości ogarnięty przenosimy się do środka w celu zamontowania 2 wiązki i włącznika.
5. Zdejmujemy obudowe spod kierownicy. Odkręcając 3 śruby i wypinając obudowe z zatrzasków.
http://img508.imageshack.us/img508/4348/obraz033yb3.th.jpg (http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz033yb3.jpg)
Po jej zdjęciu naszym ocza ukarze się plątanina kabli :) Ale się nie zrażamy i brniemy dalej.
http://img165.imageshack.us/img165/4419/obraz037ez7.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz037ez7.jpg)
Wiązka "wewnętrzna" składa się z 4 pinów, masy, przekaźnika i bezpiecznika. 2 piny (na kablu białym i czerwono czarnym będziemy wpinac do skrzynki bezpieczników) zielony pin jest do włącznika a ostatni brązowy jest to spięcia z "ukrytą" kostką taką samą jak pod maską, która znajduje się z lewej strony za skrzynką bezpieczników i jest przyizolowana do jakiejś wiązki.
http://img165.imageshack.us/img165/7007/obraz032yt7.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz032yt7.jpg)http://img528.imageshack.us/img528/1916/obraz040gh4.th.jpg (http://img528.imageshack.us/my.php?image=obraz040gh4.jpg)
Kostke "ukryta" tą łączymy z kostką na kablu niebiesko czarnym z naszej wiązki.
Mase wraz z przekaźnikiem przykręcamy za pomocą śruby dodawanej do zestawu do częsci metalowej deski rozdzielczej.
http://img165.imageshack.us/img165/6412/obraz038ty0.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz038ty0.jpg)
Pin na kablu białym wpinamy do skrzynki bezpieczników w miejsce oznaczone 5 a pin na kablu biało czerwonym w miejsce oznaczone 2.
Gdy te podłączenia mamy już za sobą. Wyciagamy zaślepke, w jej miejsce montujemy włącznik i wpinamy w niego ostatni zielony pin z naszej wiązki.
http://img165.imageshack.us/img165/3533/obraz041dr1.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz041dr1.jpg)http://img528.imageshack.us/img528/9120/obraz042kn8.th.jpg (http://img528.imageshack.us/my.php?image=obraz042kn8.jpg)
Przykręcamy obudowe pod kierownicą i prace mamy zakończoną. Jako, że jesteśmy bardzo ciekawi efektu robimy wielką próbe czy nasze zmagania z halogenami przyniosły sukces i czy halogeny świecą.
Halogeny wpięte w przedstawiony sposób w instalacje elektryczną świecą dopiero w momencie włączenia świateł pozycyjnych.
Więc przystepujemy do próby generalnej i naszym oczą ukazuj e się taki widok. Wszystko świeci auto nie wybuchło nic się nie spaliło czyli znaczy to, że misje zakończyliśmy powodzeniem. I możemy się cieszyc z lansu na halogenach :)
http://img165.imageshack.us/img165/9749/obraz044lg0.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=obraz044lg0.jpg)
Jako, że mam u siebie xenon w halogeny włożyłem żarówki H3 Philips Blue Vision ale i tak przy xenonie świecą na żółto :)
http://img380.imageshack.us/img380/4098/obraz050ia3.th.jpg (http://img380.imageshack.us/my.php?image=obraz050ia3.jpg)
Dodatkowo jeśli ktoś alarm ma podłączony pod światła pozycyjne a nie kierunkowskazy to gdy pozostawi włącznik halogenów w pozycji ON (wciśniętej) to przy włączaniu i wyłączaniu alarmu uzyska efekt taki, że razem z postojówkami migną też halogeny.
Pozdrawiam