Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Padł silnik D14a3 co dalej? Jaki silnik teraz?



nonek
24-06-12, 19:11
Witam
Szukałem na forum i były podobne tematy jednak miałbym jeszcze zapewne kilka pytań gdyby padły wasze propozycje :P
Tak jak w tytule silnik w moim Civicu rok 97, 3d, poj 1,4 75km wyzionął ostatnie tchnienie(powód: panewki)
mechanik powiedział że dla Mnie najlepszą opcją jest znalezienie tego samego silnika czyli w moim przypadku D14a3.
Jednak po całym weekendzie buszowania na forach okazało się że do mojej Hondy mógłbym wsadzić silniczek inny :D.
Tak więc tu rodzi się Mi pytanie: jaki inny silnik mógłbym wsadzić za ten tak żeby nic innego nie musiał w tym aucie przerabiać (po prostu mechanik wsadza silnik i wszystko gra :D) czy lepiej nie kombinować i wsadzić tą samą jednostkę
Kasa jaką mogę wyłożyć na ten silnik to max 1000 zł.

z góry dzięki za pomoc i dobrą radę.

Lucas.FK2
24-06-12, 19:21
Możesz kupić np. sam słupek D16Y7

nonek
24-06-12, 19:36
przez sam słupek rozumiemy oczywiście silnik bez reszty osprzętu?

Van_Dal
24-06-12, 20:02
jak wsadzasz silnik 1,6 to musisz juz zmienić kompa żeby bezpiecznie to grało
konkretnie chodzi o AFR na wysokich obrotach jak komp chodzi w open loop
a zmiana z kompy bezpośrednio nie podchodzą bez rzeźby w elektryce bo masz u siebie SFI obd2 więc jeśli chodzi ci o najtaniej to sam słupek max pojemnością 1.5 jednak o to się najlepiej spytaj JOGALA on to dobrze ogarnia.

nie każdy słupek weźmiesz bez rzeźby ze względu na mocowanie czujnika położenia wału korbowego przy kole pasowym. wiele słupków nie ma tam miejsca na niego i rzeźba z mocowaniem, ale nieduża

81saren
24-06-12, 20:10
weźcie pod uwage że kolega ma 1000zl. Kup sobie silnik taki jak miałes badz podobne 1,4 i ciesz sie z jazdy , za 1000zl za duzo nie powojujesz.

nonek
24-06-12, 20:31
dokładnie. max to 1100 zł jaki moge wydać na ten silniczek.
ta jednostka 1,4 90 km z podobnego rocznika pasowała by bez problemu?

Van_Dal
24-06-12, 21:57
z tego co mi wiadomo każdee 1.4 powinno pasować z civica 6 gen oczywiście

nikog0
24-06-12, 22:17
w tym budżecie szukaj zdrowego d14, może d14z4, dużo ich jest, osprzęt zostanie jaki masz, tylko jakiś problem z czujnikiem położenia wału jest, bo jest w innym miejscu, ale dasz rade jak poszukasz na forum :D

meltoner
06-07-12, 15:16
a tak z czystej ciekawości, co zrobiłeś że ci silnik padł? ile miał przebiegu?

billiejoe
07-07-12, 11:00
Będę nudny ale szukałbym d15z6/d15z8, na start z Twoim budżetem można poszukać kompletnego, tak samo p&p jak kupisz kompletny :)

Vincent
07-07-12, 11:05
Będę nudny ale szukałbym d15z6/d15z8, na start z Twoim budżetem można poszukać kompletnego, tak samo p&p jak kupisz kompletny :)

x2

Moim zdaniem zdecydowanie lepiej niz ponownie D14. Chociażby mniejsze spalanie :)

cosmo-pl
07-07-12, 11:08
No właśnie co się stało, że ci panewki poleciały? Jaki przebieg? Jaki olej lałeś?

billiejoe
07-07-12, 11:10
Jaki olej lałeś?
Albo jakiego nie dolałeś :)

kjmuszek
07-07-12, 11:19
billiejoe d15z6/z8 podejdzie p&p bez zmiany wiązki i kompa ? Najtaniej dostanie się słupek do d14 , d14A3/a4 , D14Z1/Z2 i podejdzie bez żadnych przeróbek

billiejoe
07-07-12, 11:35
Wiązke i ecu musisz zmienić ale w czym problem kiedy kupujesz kompletnego swapa :) W niczym :) Żadnej rzeźby czy przeróbki na kablach, wsadzasz i jeździć, wyjdzie troszkę drożej ale jak już zmieniać to chociaż z nutką progresu :)

Kriss91
07-07-12, 11:37
Z tą zamianą P&P A3 na Z1/Z2 to też nie jest tak różowo. Ktoś z forum chciał zrobić taką akcję i okazało się, że np. aparat zapłonowy jest już inny, a to dodatkowe koszta.

Też radziłbym dozbierać do swapa na D15Z6 albo inne Econo.

kjmuszek
07-07-12, 11:55
Wiązke i ecu musisz zmienić ale w czym problem kiedy kupujesz kompletnego swapa W niczym Żadnej rzeźby czy przeróbki na kablach, wsadzasz i jeździć, wyjdzie troszkę drożej ale jak już zmieniać to chociaż z nutką progresu
Nie no oczywiście , w d15z6 są o wiele większe możliwości , bez większych przeróbek da się uzyskać moc ok 130km



Z tą zamianą P&P A3 na Z1/Z2 to też nie jest tak różowo. Ktoś z forum chciał zrobić taką akcję i okazało się, że np. aparat zapłonowy jest już inny, a to dodatkowe koszta.
A tego to nie wiedziałem , znajomy zmieniał to mówił tylko że wtryski przekładał stare , a tak nie wspominał o problemach.

FaziRBK
23-01-13, 16:16
Chłopaki, odgrzewam kotleciora.
Kumpel ma bude polfita i silnik d14z2, a ja mam kompletnego swap d14a4 z wiązkami i kompem. I moje pytanie brzmi, czy bez problemu mogę przerzucić wiązki z mojego a4 wraz z kompem i silnikiem oraz osprzętem w miejsce wiązek, kompa, silnika i osprzętu z2?.
Wiem, że wiązki się różnią itd, więc żeby uniknąć problemów takich jak czujnik położenia wału, aparat zapłonowy itd w zmianie samego słupka z d14z2 na d14a4. To czy mogę to tak zrobić jak planuję, głównie rozchodzi się tu o wiązkę silnikową, czy ta z a4 wraz z kompem będzie pasowała w miejsce z2?.
Dodam, że wyposażenie mamy takie samo, choć myślę, że to akurat jest bez różnicy.

DamianPietras
23-01-13, 16:40
Chłopaki, odgrzewam kotleciora.
Kumpel ma bude polfita i silnik d14z2, a ja mam kompletnego swap d14a4 z wiązkami i kompem. I moje pytanie brzmi, czy bez problemu mogę przerzucić wiązki z mojego a4 wraz z kompem i silnikiem oraz osprzętem w miejsce wiązek, kompa, silnika i osprzętu z2?.
Wiem, że wiązki się różnią itd, więc żeby uniknąć problemów takich jak czujnik położenia wału, aparat zapłonowy itd w zmianie samego słupka z d14z2 na d14a4. To czy mogę to tak zrobić jak planuję, głównie rozchodzi się tu o wiązkę silnikową, czy ta z a4 wraz z kompem będzie pasowała w miejsce z2?.
Dodam, że wyposażenie mamy takie samo, choć myślę, że to akurat jest bez różnicy.

podejdzie
:cool: