Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytania - dmuchanie z korka wlewu oleju + wzrastanie temperatury.



Poll
23-06-12, 15:15
Witajcie ponownie. Znowu problemy...
Dzisiaj zrobiłem parę km i po przyjechaniu chciałem coś sprawdzić, konkretnie zaczął coś głośniej pracować po regulacji zaworów i chciałem odkręcić korek wlewu oleju. Odkręciłem korek a z wlewu dmucha konkretnie gorącym powietrzem. Nie lekki podmuch. Było to dość konkretne dmuchanie. Piszę też z marszu i jak przykładałem rękę to teraz czuje spaliny na to wygląda. Bo olej tak nie pachnie. Powiedzcie mi czy to normalne? Bo o ile pamiętam to jak kupowałem to nawet nie zawiało na ciepłym silniku... ; ( Przynajmniej nie tak jak teraz. Czytam, że dmuchanie to norma, nawet mocne. Dym widoczny stamtąd nie leciał, płyn chłodniczy w normie. Oleju troszkę ubywa, ale mam 5W40, 175 tys i chyba czas na 10W.

Druga sprawa temperatura skacze do połowy. Wentylator włącza się poprawnie i dopiero po chwili zbija. Dzieje się tak na postoju. I to niezawsze tak jest. Czasami jest w porządku, mimo upałów.

Czy te objawy to przedmuchana uszczelka pod głowicą? Czy UPG dawałoby jeszcze inne objawy? Kurna...

Poll
23-06-12, 19:35
Ważne.
Poszedłem sprawdzić jeszcze raz. Na zimnym silniku odpaliłem - dmuchało dość mocno - czuć było spaliny. Ale jak się zagrzał to czuć było tylko paliwo, tak mi się przynajmniej wydaje i dmuchało mniej - korka od oleju do góry nie podbijało odkręconego (zresztą na wolnych potem też).
2 rzecz. Jak dawałem gazu to dmuchanie było jeszcze słabsze, a zapach znikał, nawet benzyny.
Po puszczeniu gazu, znowu dmucha mocniej.
Zauważyłem, że po regulacji zaworów głośniej coś chodzi, albo to zbieg okoliczności. Czy źle wyregulowane zawory mogą dawać takie dmuchanie czy coś podobnego?

Proszę o odpowiedzi.

MadSkillz84
23-06-12, 20:09
Oczywiście że tak,źle wyregulowane zawory mogą sie nie domykać

Poll
23-06-12, 20:20
Ale co w tym mógł pomylić mechanik? Auto postawiłem po 8 rano. Potem robili inne rzeczy i około 17 wyregulowali zawory. Mogli pomylić kolejność regulacji? Mam wrażenie, że chodzi głośniej, zawory cykają, teraz zaczęło dmuchać, a wcześniej było to nieodczuwalne...
Kompresja pokaże, że jest to źle zrobione? Bo pewnie jak pojadę do niego to powie, że są w porządku wyregulowane...

Dziwne, że przy dodawaniu gazu przestaje dmuchać praktycznie, wiec może faktycznie to zawory?
Mogę powiedzieć nawet, że klekoczą lekko. Jak otworze maskę czy nawet w środku to klekoczą. Przy jeździe cykają. Wqurwia mnie to, bo oddaje się do zrobienia i jest dupa.
Kiedyś nagram i wstawie może to opini.

MadSkillz84
23-06-12, 21:26
Bo widzisz, ze specjalistami w Polsce jest tak ze.... dupa z tego wychodzi, może pomylił kolejność ustawiania, może coś innego spierdo..ił,kompresja wykarze,ja ustawiałem sam i mam na każdym cylindrze po 14.

kamilrojek
23-06-12, 21:28
Powiem tak, po odkręceniu korka wlewu oleju ma prawo dmuchać, ale leciutko. Jeżeli dmucha mocno to zawory się nie domykają, ale jeżeli nie leci Ci siwy dym to jest ok. Obstawiałbym że zawory zostały źle wyregulowane, niestety mechanicy to partacze :/ Jak Ci regulowali? Na ciepło czy na zimno? Pewnie sami nie wiedzieli kiedy to zrobić. U mnie też cykają i są do regulacji. Więc spokojnie :) Poszukaj kogoś kto faktycznie tym się interesuje i wie, i najlepiej niech zrobi przy Tobie. Jeżeli masz możliwość to skorzystaj z ASO, u mnie w Rzeszowie jest identyczna cena za regulacje co u zwykłych mechaników.

Do do temperatury to uważam że jest ok, musi trochę wzrosnąć żeby wentylator się załączył, jeżeli zbija temperaturę i wraca do normy to dobrze. Jak chcesz to zrób płukanie układu chłodzenia, nie zaszkodzi a tylko pomoże, jeżeli dawno płyn chłodniczy nie był wymieniany.

Poll
23-06-12, 21:34
Dobra. Tylko jak zajade do ASO to musi u nich stać auto. Też, żeby nie wzięli do regulacji po 2 godzinach na ciepławym...
Nie pasowało mi, że motor zajechany, bo przy kupnie odkręcał korek (pierwszy właściciel) i mówi zobaczy Pan nawet podmuszku nie ma.
A teraz napjerdala jak glupie. Dziwne jest, że jak przygazuje to leci bardzo bardzo słabo. Przy niedomykaniu tak jest? Z tym ASO to też różnie, dlatego mam obawy. Może jeszcze raz pojadę do tego warsztatu, bo gościu ma pojęcie, ale ma poprzyjmowanych łebków i robią tam... A kolejność nie jest wszędzie 1 3 4 2? Auto nie kopci, z korka nie ma dymu ani nic.
Ile najlepiej, żeby auto postało do regulacji?

P. S Nie czuć, żeby nierówno chodziło czy coś.


CZY TEN PORADNIK JEST DOBRY DLA D14Z4?
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5487-demontaz-pokrywy-zaworow-i-regulacja-luzow-zaworowych-honda-civic-lsi.html#

kamilrojek
23-06-12, 23:16
Jak dym nie leci z korka to jest ok, pewnie tylko się nie domykają. Jakby było faktycznie źle to przy gazowaniu dmuchałoby jeszcze bardziej. Miałem w mercedesie zajechany silnik, który na 300 km spalał 5 litrów oleju i tam to dmuchało tak że wywaliło korek oleju i bardzo często bagnet wyskakiwał, no i kopcił z każdego miejsca :) hehe Ale to na marginesie. Jeżeli masz możliwość i faktycznie chcesz to podjedź do gościa i powiedz że jest zrobione źle, niech sam i przy Tobie zobaczy. Płacisz więc wymagasz, prosta sprawa. Samochód na pewno masz w prządku tylko nad tą regulacją trzeba popracować.

mirasek
23-06-12, 23:32
Ej ej, "tylko" się nie domykają? Wolałbym nie, bo w moment powypalają się gniazda :)

Jeżeli coś złego zaczęło się dziać tuż po regulacji, to została źle zrobiona, niech poprawią, takie rzeczy bierze sie na klate. Sprawdź poprawność działania zaworka od PCV, czy puszcza ze skrzyni korbowej w stronę kolektora, a odwrotnie trzyma.

Swoją drogą, kanały ssące i wydechowe nie mają jako takiego połączenia ze skrzynią korbową i przestrzenią nad klawiaturą, więc czemu niewłaściwa regulacja zaworów miałaby mieć wpływ na zwiększone nadciśnienie gazów w silniku? Może pomijam jakiś fakt ale nie potrafię sobie tego wyobrazić.

Poll
24-06-12, 09:52
Mówie jak jest.
1. Po odpaleniu - dość mocno dmuchało, czułem spaliny, aż korek podbijało
2. Rozgrzał się - dmuchało słabiej, zapach oleju z paliwem(nie spalin), po dodawaniu gazu dość konkretnie ręką dmuchało bardzo słabo

Dziwne wtedy z tymi zaworami by było. Bo jakby się nie domykały to przy dawaniu w palnik = większa kompresja większe dmuchanie, a tak nie było. Chce się sam wziąć za regulację. Mam ojca mechanika, ale już długo w fachu nie robi i myślał, że ta honda jak to mit mówi to japoński cud i nie będzie wiedział jak, ale jak zobaczył, że blaszki i klucz to mówi, że problemu nie ma.
Czy ten poradnik co dałem wyżej będzię dobry dla każdego D14 i A8 i Z4? W lipcu sam się za to biorę, bo jest to prosta rzecz, którą można DOBRZE zrobić a nie z***ać.

I pytania:
-czy są specjalne miejsce do podważania pokrywy zaworów czy robimy to w objoętnie, których miejscach.
-jaki jest sposób na ściągniecie osłony rozrządu? Nie chce połamać niczego ; )
-ważne: czy np regulująć 1 cylinder wystarczy dać koło z napisem UP na górze, czy trzeba jeszcze względem czegoś ustawiać. Macie jakiś dobry sposób na to? Bo jest jak w poradniku? UP na górze - 1 cylinder, up z lewej - 3 cylinder, up na dole - 4 cylinder, up z prawej - 2 cylinder?

http://www.fotoporadnik.cba.pl/luzyzaworowe.htm - wszędzie jest ten sam poradnik. Czy w D14 tak samo to wygląda?

MadSkillz84
24-06-12, 10:35
Mówie jak jest.
1. Po odpaleniu - dość mocno dmuchało, czułem spaliny, aż korek podbijało
2. Rozgrzał się - dmuchało słabiej, zapach oleju z paliwem(nie spalin), po dodawaniu gazu dość konkretnie ręką dmuchało bardzo słabo

Jeśli tak sie dzieje to na pewno źle wyregulowane,na zimnym silniku są poprostu niepodomykane i dmucha a jak się rozgrzeje to metal się rozszerza i wszystko ładnie się domyka,.

Poll
24-06-12, 13:25
Reguluje sam te zawory, bo nie chce znowu oddawać i płacić. Nie wygląda na trudne. Jeżeli ktoś ma jakieś rady dla mnie co mogę pomylić, zepsuć to proszę o nie ; )
I 3 raz ponowie - 3 będzie to tak samo wyglądąło jak w moich linkach?

Przejchałem nie całe 1000 km, jak będzie coś nie tak przez tą zła regulację to pojadę tam i będzie kupował ten silnik.

Poll
29-06-12, 15:19
Dzisiaj wsadziłem mame i kazałem docisnąć na rozgrzanym do 6 tys obrotów. Ani dymka nie było odpukać, także te dmuchanie jakby był tak silnik dowalony to by kopcił przy 6 k na pewno. Tak czy nie? ; )

kamilrojek
29-06-12, 22:59
Pewnie że by kopcił!:) I to jak z komina, po za tym dmucha tak porządnie że olej rozchlapuje wszędzie. No i jak wyciągniesz bagnet to też leci dym. Jeśli nie masz żadnego z objawów to samochód jest naprawdę ok, i tak jest.

Poll
30-06-12, 09:08
Nie wiem czy przyczyną dmuchania nie była nie podłączona odma jakimś cudem... Wczoraj otworzyłem maskę a odma obok odpięta ; )