PDA

Zobacz pełną wersję : Słupek D16Y7 na osprzęcie D15B2



Kwapcio23
20-06-12, 17:20
Na wstępie proszę moderatorów o nie blokowanie, nie banowanie itp. Blebleble szukaj na forum, a odpowiedzi na swoje pytanie nie znalazłem, a może to być fajny temat dla ludzi z dymiącymi EG4. Jak już pakować kasę w zmianę słupka, to fajnie iść do przodu, a nie wydać tysiaka i mieć to samo tylko teoretycznie zdrowsze.

Do rzeczy. D15B2 kopci, mam różne pomysły przemyślane, ale nie wiem jakby wyglądała taka konkretnie konfiguracja jak słupek D16Y7 + osprzęt D15B2?
Czy będzie mi to jechać choć odrobinę lepiej? Czy ma sens jeśli w przyszłości chciałbym zrobić mini-me? Coś czytałem o słabszych korbach niż w D16Z6, więc może lepiej ten słupek ominąć? W serii takie Y7 na pełnym wtrysku ma 105-106 koni katalogowo, a jak to się zachowa na klamotach B2?

Interesuje mnie tylko odpowiedź na powyższe pytania, teksty "wkładaj b18c4" itp prosiłbym sobie darować. Mam w głowie inne wyjścia, ale ciekaw jestem opinii, a najlepiej doświadczeń co do takiego setupu.

Kriss91
20-06-12, 19:48
Samo minime jest jako takie nieopłacalne. Jeśli już robić minime to albo mocno doprężyć i zrobić mocne NA albo odprężyć i pójść w doładowanie.
Co do głównego pytania to również nie szedłbym tą drogą. Jeśli już coś wstawiać to zrób od razu pełen wtrysk z wiązką i kompem na OBD1 (jeśli planujesz rzeźbić coś w przyszłości). Nie wiem czemu pytasz akurat o D16Y7, ale jeśli chciałbyś już koniecznie wstawiać ten silnik, zmień od razu kolektor ssący i wydechowy bo dość mocno mulą ten silnik. Lepszym rozwiązaniem byłby raczej D15Z6 z klawiaturą i wałkiem od D16Z6 w przyszłości (z tańszych rozwiązań).
Wstawienie słupka D16Y7 u Ciebie to nie jest P&P. Oprócz słupka potrzebujesz też innych części. Z najprostszych rozwiązań pozostaje chyba po prostu wstawienie innego D15B2, które znowu wg mnie byłoby wyrzuceniem pieniędzy (chyba, że chcesz po prostu jeździć).

Kwapcio23
20-06-12, 20:17
Kurcze. :D
Dobra jeszcze raz. Na razie chcę wsadzić sam słupek, nie zmieniać wiązki, kolektorów, kompa itp, itd. D15B2, wszelkich D14 itp nie chcę. Myślę głównie nad słupkiem D16Y3, ale one są słabo dostępne, a do kupienia jest też D16Y7 i z tego co wiem sam słupek wjedzie P&P. Czemu sądzisz, że jest inaczej i jakie jeszcze części będą potrzebne? Dlaczego uważasz mini-me jest nieopłacalne? Mówisz ogólnie, czy o tym konkretnie silniku? Bo moim zdaniem ogólnie jest opłacalne, a czekam też na zdanie jak ma się to w tym dokładnie silniku, czy faktycznie występują tu na tyle delikatniejsze korby, że nie będzie to fajnie działać z perspektywy czasu?

I ponawiam najważniejsze na tą chwilę pytanie słupek D16Y7 + osprzęt D15B2 = ? Jaki wynik, jakie odczucia z jazdy? ;)

Starstruck
20-06-12, 20:24
Y7 wg mnie nie podejdzie. Chociażby ze względu na to, że ma "odwrotnie" względem B2 świece i kable zapłonowe. Gdybyś miał pełny wtrysk to by zabanglało. A tak zadziała sam blok na głowicy B2. Y3 już prędzej.

Owszem, Y7 ma cieńsze korby od D16Z6. Minie me się nie opłaca, bo kosztuje ok. 1500 zł a kompletny swap ok. 2000 zł

Kriss91
20-06-12, 20:36
Po pierwsze weź pod uwagę, że trzeba byłoby rzeźbić we wiązce. Po drugie Aparat zapłonowy i kable nie będą pasować (na 99%). Z pewnością na wymianie samego słupka się nie skończy.

Minime jest dla mnie opłacalne wtedy kiedy remontujemy cały silnik i robimy wtedy mocne NA lub doładowany silnik (choć zwykle i tak ładuje się inne korby czy tłoki). Minime dla samego VTECa jest nieopłacalne.

Van_Dal
20-06-12, 21:54
przez pewien okres miałem d15z6 na osprzęcie d15b2 i hulało ;] co prawda jak już przeszedłem na to obd2 to inna bajka ;]

jedyny problem to tylko i wyłącznie to że potrzebujesz kabli zapłonowych z y7

wymiana słupka wygląda tak że odkręcasz kolektory i skrzynie wyciągasz wkładasz silnik i robisz wszystko w odwrotnej kolejności
jedyny problem jaki widzę to to że na wysokich obrotach jak komp pracuje w open loop możesz mieć ciutke ubogą mieszankę, ale na krótką metę nic się silnikowi nie stanie

jakbyś miał kłopoty w czasie swapa to możemy się zgadać


btw. jakbym już robił swapa to cos konkretnego minimum Vtec ale to Twoja honda więc jak postanowiłeś tak będzie :D

Kwapcio23
21-06-12, 11:21
Ok, więc na razie zdania podzielone, chociaż najbardziej przekonuje mnie wypowiedź Van_Dal szczerze powiedziawszy. ;)

Kriss91
21-06-12, 12:53
Ja przez pojęcie słupek rozumiem silnik bez żadnego osprzętu, czyli także bez aparatu zapłonowego (a to byłby dodatkowy koszt).

Van_Dal co robiłeś z wiązką, bo chyba nie obyło się bez przeróbek?

Kwapcio23
21-06-12, 14:41
Ja przez pojęcie słupek rozumiem silnik bez żadnego osprzętu, czyli także bez aparatu zapłonowego (a to byłby dodatkowy koszt).



Również tak to odbieram. A więc na 100% aparat zapłonowy jest inny? Czy tylko kable? Konkretna odpowiedź, a nie chyba, może, na 94%. ;)

Kriss91
21-06-12, 14:58
Kolego sympatyczny, znajdź osobę, która miała w rękach jednocześnie aparat od B2 i od Y7. Jak na razie nie widzę, by taka odezwała się w temacie.
Swoją wiedzę opieram na tym, że w B2 jest aparat TD-40u a w Y7 jest TD-80u, więc NAJPRAWDOPODOBNIEJ aparaty są różne...

Van_Dal
21-06-12, 19:34
aparat zapłonowy podchodzi z d15b2 więc lipy nie ma
aparaty są różne i NIEKOMPATYBILNE ELEKTRYCZNIE miiędzy sobą(różnią się tylko kołem sygnałowym CKF sensora), ale z racji że zmieniasz tylko słupek osprzęt pozostaje stary, APARAT ZAPŁONOWY PRZEKŁADASZ Z D15B2 zakładając tylko kable zapłonowe z D16Y7. mocowania PASUJĄ ! wiec jedyne co zmieniasz to oring który jest na aparacie i to wszystko i to jest konkretna odpowiedź na 100%
z wiązką nic nie przerabiasz bo przecież osprzętu nie zmieniasz

chyba ze chcesz przejść na Inny komputer co jest wskazane przy zmianie pojemności silnika, jazda na dawce paliwa z 1,5 może uszkodzić silnik 1,6. ale to teoretycznie bo w sumie hondy i tak są standardowo przelane więc przy zmianie pojemności o 100 ccm AFR nie powinien zejść poniżej 14,7 na wysokich obr

po prostu na innym kompie poczujesz lepszego kopa ;]


a co do wiązki to w końcu musiałem przejść na obd2-a w budzie EG4 i cieszę się teraz ECONO ;], ale kabelkologi od zaj$^$%nia i dużo lepiej na obd-1 jak już kompa masz zamiar przekładać

Kwapcio23
21-06-12, 20:15
I za taką odpowiedź dziękuję. :)
Teraz jeszcze może ktoś powie czy jechał takim setupem i co pupohamownia powiedziała. ;)

Van_Dal
21-06-12, 20:43
nie spodziewaj sie na dużo wiecej niż te 90km z d15b2
kolektor i przepustnica sa bardzo restrykcyjne w tym silniku

Kwapcio23
21-06-12, 22:15
Na chwilę obecną nie ma kata i jest 4-2-1 od z6.
Tak sobie różne pomysły analizuję po prostu, docelowo szukam słupka Y3, ale trafić taki do sprzedania ciężko niestety. Y7 w takim razie nie jest szałowym pomysłem i to chciałem ustalić. ;)

mirasek
21-06-12, 23:12
do tego o czym piszesz najprościej dorzucić mpfi na obd0 z jakiegoś d16a6, itp., jak dobrze pamiętam to jedynie wiązkę pod wtryski musisz rozbudować/pociągnąć nową, bo aż szkoda pakować d16 na takim badziewnym osprzęcie z d15b2 :/

mlodyxx
24-06-12, 21:17
nie wiem ile p takim setupie wychodzi koni ale kiedys zamiast d15b2 wsadzalem d16y7 i latalo o niebo lepiej niz d15b2 tylko nie wiem czy to wynikalo z tego ze wieksza pojemnosc czy poprostu z tego ze stan silnika byk duzo zdrowszy i duzo lepiej zbieralo sie z dolu osprzet zostaje z d15b2 oprocz kabli i bodaje lapa mopcujaca pompe wspomagania nie pasi trzeba przesunac dolne otwory w dol bo blok d16 jest ciut wyzszy , ja poszedlem na latwizne i wycialem wtedy dolne scianki otworow z lapy od pompy . jeszcze jedno co pamietam to to ze szlo to rozpedzic do 200km bez wiekszych problemow przy czym na d15b2 biorocym olej max byl przy 185

Kwapcio23
25-06-12, 16:52
nie wiem ile p takim setupie wychodzi koni ale kiedys zamiast d15b2 wsadzalem d16y7 i latalo o niebo lepiej niz d15b2 tylko nie wiem czy to wynikalo z tego ze wieksza pojemnosc czy poprostu z tego ze stan silnika byk duzo zdrowszy i duzo lepiej zbieralo sie z dolu osprzet zostaje z d15b2 oprocz kabli i bodaje lapa mopcujaca pompe wspomagania nie pasi trzeba przesunac dolne otwory w dol bo blok d16 jest ciut wyzszy , ja poszedlem na latwizne i wycialem wtedy dolne scianki otworow z lapy od pompy . jeszcze jedno co pamietam to to ze szlo to rozpedzic do 200km bez wiekszych problemow przy czym na d15b2 biorocym olej max byl przy 185

No to chyba temat do zamknięcia, bo taką odpowiedź chciałem uzyskać. Moja Honda łyka oleju po woli coraz więcej, ale osiągi ma cały czas zadowalające, jakiś czas temu z d15b7 w coupe szedłem równo, d15b2 w IV genie delikatnie mi odjeżdżało, więc tragedii nie ma. Vmax przy takim poborze oliwy sprawdzał nie będę bo to idealna droga do ostatecznego zajechania motoru moim zdaniem... Jak moderator chce może zamknąć, jak nie to dla potomnych ja napiszę swoje odczucia jeśli padnie ostateczna decyzja na ten słupek.

karmel
26-06-12, 19:24
Ja jeżdżę na bloku d15 a głowicy Y7, przewody WN pasują bez problemu z B2. Jak przekładasz sam słupek to nie ma problemu z kabelkami, co do mocowania pompy wspomagania to nie wiem, mnie ten problem nie dotyczył:cool: Przekładaj śmiało. Jest poprawa;)

Kwapcio23
20-07-12, 13:40
Wczoraj wjechał słupek D16B2 w bardzo fajnym stanie. :) Po pierwszych 150 km trasy mimo, że bez pałowania to czuję pozytywną różnicę. Temu zestawowi łatwiej się przyspiesza, dźwięk spod maski inny, ogólnie jestem zadowolony i uważam to za lepsze rozwiązanie niż wsadzenie kolejnego D15 za podobną kasę. Przeróbek strasznych nie było, kable od D15B2 nie pasowały, mocowanie pompy wspomagania trzeba delikatnie zmienić, ale reszta bez problemów, mruczy, jeździ, no i Valvoline 5W50, bo silnik nie chłostany wcześniej, z rovera w automacie. ;) Temat do zamknięcia jak dla mnie.