Zobacz pełną wersję : korek wlewu chłodnicy
Dominik_bb
19-06-05, 23:47
Witam mam pytanie czy uszkodzony korek chłodnicy moze miec wpływ na przegrzewanie sie silnika chodzi mi o to ze jak by sie nie otwierał ten zaworek który jest wbudowany w niego i bedzie sie zwiekszac ciscnienie w chłodnicy czy przez takie cos moze sie przegrzewac prosze o sugestie tylko bez jakis głupich komentarzy bo czegos takiego na oczy jeszcze nie widziałem jak wskazówka w oczach rosnie na czerwone pole po czym potrafi po chwili wrócic do normalnego poziomu ale to dopiero jak sie właczy ogrzewanie ps uprzedzam ze termostat został wyjety wiec ta opcja odpada
jezeli korek bylby uszkodzony to przy duzych temp plulo by ci przez niego plynem z chlodnicy co mozna poznac po bialych plamach na obudowie chlodnii, a co za tym idzie ubywalo by plynu w ukladzie chlodzenia
korek wbrew pozorom jest wazna sprawa i nalezy go dobrze obejrzec. Ale sprawdz tez termostat, bo to czesta usterka w civiczkach.
Dominik_bb
20-06-05, 14:44
termostat wyjołem całkiem a i tak potrafił sie strasznie grzac i cisnienie duze w układzie sie tworzy tak jak by nie było odpowietrzenia cos mi sie wydaje ze to bedzie korek od chłodnicy przyczyna tego zamieszania bo jak troche go przerobiłem :twisted: to jest juz normalnie teraz czekam na nowy korek i wszystko sie okaze w praktyce
cisnienie duze w układzie sie tworzy tak jak by nie było odpowietrzenia
A może uszczelka pod głowicą jest trafiona i ciśnienie z któregoś cylindra idzie w układ chłodzenia i stąd duże ciśnienie w układzie ( twarde węże przy chłodnicy )
Ja mialem uszkodzony korek i chlodnice. Korek puszczal tylko w jedna strone tzn do zbiorniczka. Jak silnik troche ostrygl to nie zasysal juz wody ze zbiorniczka tylko zaciskaly sie weze co wiadomo ze nie sprzyja przeplywowi cieczy przez nie :) Swoja droga sprawdz takze chlodnice - u mnie bylo tak ze w chlodniejsze dni jezdzilo sie ok, przyszly dni cieple i zaczynal sie zagrzewac - wlaczenie ogrzewania powodowalo natychmiastowy spadek temperatury. Jak wyjalem chlodnice to sie dziwilem ze w ogole dalo sie na tym jezdzic. Nowa chlodnica i smiga az milo.
Jak chesz to mam taki korek ( orginalny hondy ) był używany ale w BDB stanie . Tanio go oddam .
Ja mialem uszkodzony korek i chlodnice. Korek puszczal tylko w jedna strone tzn do zbiorniczka. Jak silnik troche ostrygl to nie zasysal juz wody ze zbiorniczka tylko zaciskaly sie weze co wiadomo ze nie sprzyja przeplywowi cieczy przez nie :) Swoja droga sprawdz takze chlodnice - u mnie bylo tak ze w chlodniejsze dni jezdzilo sie ok, przyszly dni cieple i zaczynal sie zagrzewac - wlaczenie ogrzewania powodowalo natychmiastowy spadek temperatury. Jak wyjalem chlodnice to sie dziwilem ze w ogole dalo sie na tym jezdzic. Nowa chlodnica i smiga az milo.
Te objawy ktore miales mogly tez wskazywac na to ze jest to uszczelka pod glowica. Jak wywnioskowales ze to jednak korek lub chlodnica ?
Pytam, bo w dwa cieplejsze dni temperatura (stalem w korku w miescie) mi tez poszla w gore i zaraz po ruszeniu z miejsca opadla.
Ja mialem uszkodzony korek i chlodnice. Korek puszczal tylko w jedna strone tzn do zbiorniczka. Jak silnik troche ostrygl to nie zasysal juz wody ze zbiorniczka tylko zaciskaly sie weze co wiadomo ze nie sprzyja przeplywowi cieczy przez nie :) Swoja droga sprawdz takze chlodnice - u mnie bylo tak ze w chlodniejsze dni jezdzilo sie ok, przyszly dni cieple i zaczynal sie zagrzewac - wlaczenie ogrzewania powodowalo natychmiastowy spadek temperatury. Jak wyjalem chlodnice to sie dziwilem ze w ogole dalo sie na tym jezdzic. Nowa chlodnica i smiga az milo.
Te objawy ktore miales mogly tez wskazywac na to ze jest to uszczelka pod glowica. Jak wywnioskowales ze to jednak korek lub chlodnica ?
Pytam, bo w dwa cieplejsze dni temperatura (stalem w korku w miescie) mi tez poszla w gore i zaraz po ruszeniu z miejsca opadla.
Uszczelka pod glowica zostala wyeliminowana poniewaz pare dni wczesniej zostala wymieniona :) Jak byla wywalona uszczelka to wode wydmuchiwalo przez zbiorniczek i to dosyc szybko. Po dolaniu wody do chlodnicy i odpaleniu auta przy odkreconym korku powstawala mala "fontanna" :) Po wymianie uszczelki samochod jezdzil ale przy wiekszym obciazeniu temperatura zaczynala rosnac a dzialo sie to glownie przy szybszej jezdzie - nigdy w korku mimo wlaczonej klimatyzacji. Gdy tylko predkosc byla wyzsza niz 90-100 km/h temperatura zaczynala rosnac. Przy wlaczonym ogrzewaniu mozna bylo jechac spokojnie 130km/h.
PS: Gdyby sie okazalo ze to korek to posiadam takowy sprawny oryginalny z civica 92-95.
Ja mialem uszkodzony korek. Korek puszczal tylko w jedna strone tzn do zbiorniczka. Jak silnik troche ostrygl to nie zasysal juz wody ze zbiorniczka
mam te same objawy.mam rozumiec ze na bank jest korek uszkodzony czy tez sprwadzic jeszcze termostat?
Ja mialem uszkodzony korek. Korek puszczal tylko w jedna strone tzn do zbiorniczka. Jak silnik troche ostrygl to nie zasysal juz wody ze zbiorniczka
mam te same objawy.mam rozumiec ze na bank jest korek uszkodzony czy tez sprwadzic jeszcze termostat?
Sprawdz czy jak ci ostrygnie samochod po jezdzie to masz zacisniete weze od silnika do chlodnicy. Jezeli tak to na 99% korek nie zasysa plynu ze zbiorniczka - ja tak mialem.
Ja mialem uszkodzony korek. Korek puszczal tylko w jedna strone tzn do zbiorniczka. Jak silnik troche ostrygl to nie zasysal juz wody ze zbiorniczka
mam te same objawy.mam rozumiec ze na bank jest korek uszkodzony czy tez sprwadzic jeszcze termostat?
Sprawdz czy jak ci ostrygnie samochod po jezdzie to masz zacisniete weze od silnika do chlodnicy. Jezeli tak to na 99% korek nie zasysa plynu ze zbiorniczka - ja tak mialem.
Co znaczy ze weze sa zacisniete ? Ze beda twarde ?
ps uprzedzam ze termostat został wyjety wiec ta opcja odpada
:shock: :shock:
To go zainstaluj jak najszybciej. Podstawowym bledem jest to ze jak ci sie zaczyna przegrzewac fura to wiele osob wyjmuje termostat i ... zaczyna przegrzewac sie jeszcze bardziej.
Nie wdajac sie w szczegoly termostat stawia opor przez co cisnienie w glowicy jest wysokie i to powoduje ze sie dobrze chlodzi silnik. Brak termostatu - brak tego oporu, mniejsze cisnienie co powoduje (znow nie wdajac sie w szczegoly) gorsze chlodzenie i inne szkodliwe zjawiska w silniku.
Jak juz chcesz jezdzic bez termostatu to chociaz zainstaluj w jego miejscu zwezke ktora przywroci odpowiednie cisnienie plynu chlodzacego w silniku.
Ja mialem uszkodzony korek. Korek puszczal tylko w jedna strone tzn do zbiorniczka. Jak silnik troche ostrygl to nie zasysal juz wody ze zbiorniczka
mam te same objawy.mam rozumiec ze na bank jest korek uszkodzony czy tez sprwadzic jeszcze termostat?
Sprawdz czy jak ci ostrygnie samochod po jezdzie to masz zacisniete weze od silnika do chlodnicy. Jezeli tak to na 99% korek nie zasysa plynu ze zbiorniczka - ja tak mialem.
Co znaczy ze weze sa zacisniete ? Ze beda twarde ?
Zacisniete znaczy dokladnie zacisniete - tak jak bys reka scisnal waz - tyle ze robi to za ciebie podcisnienie w ukladzie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.