Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Po wymianie kolektora dlawi sie :(



konerB18C4
19-06-12, 00:37
Cześć.
Wymienilem kolektor na 4-2-1 i zaczął sie problem. Samochód zaczął sie mulic. Zrobiłem cały układ na 2'25 a problem zaczął sie pogłębiać. Teraz podczas ruszenia nie ma mowy o jeździe. Szarpie i dlawi sie. Dopiero na wysokich obrotach idzie jak zła. Bardzo proszę o pomoc, co to może być i jak uzdrowić Hanke.

wrcsti
19-06-12, 09:12
czy cały wydech masz przelotowy?

konerB18C4
19-06-12, 11:48
Tak, cały jest przelotowy na 2,25" . Dopiero 2 tygodnie mineły od zalozenia a samochod juz prawie nie jedzie.

wrcsti
19-06-12, 11:52
no to i masz problem. Przy wydechu przelotowym jeden tłumik musi być pełny!!! w przeciwnym razie będzie tak jak u Ciebie.

lozek
19-06-12, 12:19
no to i masz problem. Przy wydechu przelotowym jeden tłumik musi być pełny!!! w przeciwnym razie będzie tak jak u Ciebie.

BZDURA. Mam 2 środkowe przelotowe i na koncu również przelotowy m-techa. Auto jeździ świetnie i sie nie dlawi.

Przyczyny szukałbym gdzie indziej - troche miejsc do szukania jest ;) Przycinające sie wtryski, wariacje kompa, coś z zapłonem, umierająca lambda, która leje za mało itd

konerB18C4
19-06-12, 12:23
No wlasnie, kumpel ma pelen przelot w identycznej i naprawde jezdzi extra rownież na 2,25" wszystko. Uklad zrobiony identycznie. Wlasnie poszedlem zresetować kompa ( zdjąłem kleme bo w pracy nie mam czasu na takie zabawy ). Zaznacze ze komp byl jakis czas temu zmieniany z seryjnego ( seryjny lezy w domu ) i mial wgrane inne mapy. Do momentu wymiany samego kolektora nie bylo problemow wogole wiec lambda powinna byc ok i wtryski rownież no chyba ze w tym samym czasie co zmiana kolektora cos sie wywalilo.

konerB18C4
19-06-12, 23:32
No i nic...Chyba czas wrócić do seryjnego układu wyd.

Sheiva
20-06-12, 00:16
Wygląda na to, że przy wymianie kolektora, niefortunnie uszkodziłeś sondę.
Dla pewności podmień z powrotem na seryjny kolektor i zdaj relacje.

anticorr
20-06-12, 07:48
Wygląda na to, że przy wymianie kolektora, niefortunnie uszkodziłeś sondę.
Dla pewności podmień z powrotem na seryjny kolektor i zdaj relacje.
Też to obstawiam, u mnie też przy wymianie sonda niestety dostała po dupie i auto trochę wariowało i nie zbierało się jak trzeba zresztą check się świecił. Dopiero nówka NTK załatwiła sprawę.

konerB18C4
20-06-12, 22:07
Dzieki Panowie...sprawdze sonde w takim razie..chociaż robiłem diagnostykę i błędu nie wywaliło. Czyli panowie spece od tlumikow mogli ja popsuć podczas wymiany. Zakładam seryjny kolektor i zobaczymy co będzie. Na pewno napisze co i jak. Dzieki raz jeszcze.

konerB18C4
21-06-12, 23:09
No cóż..diagnostyka zrobiona, błędów brak. Sonda lambda sprawdzona miernikiem w pełni sprawna. Lewego powietrza nie łapie...więc co sie dzieje ????

Saiti
21-06-12, 23:15
Sonda lambda sprawdzona miernikiem w pełni sprawna

Jak Ci będzie palić 20l/100km to wtedy dopiero zauważysz odchyły ;)

MadSkillz84
21-06-12, 23:24
No cóż..diagnostyka zrobiona, błędów brak. Sonda lambda sprawdzona miernikiem w pełni sprawna. Lewego powietrza nie łapie...więc co sie dzieje ????

Wymieniłeś kolektor a co z dolotem? Seria? Nie musi to być wina wymiany kolektora,mogły się zbiec dwie różne rzeczy na raz i masz jakąś inną usterke.

konerB18C4
25-06-12, 18:33
Dolot jest seryjny..kiedyś był stozek ale zdjalem...założyć? Ma to jakieś znaczenie? Wydaje mi sie ze nie. Co do uszkodzenia sondy to nie pali dużo..tzn sporo ale tak jak zawsze tj w granicach 10l. I tak wyeliminowalem kolejne rzeczy..palec kopulka przewody świece...nie mam już pomysłu co zrobic. :(

MadSkillz84
25-06-12, 18:39
Spróbuj zdjąć na chwile dolot,niech zostanie tylko ssący, będzie miał swobodny dostęp do powietrza,odpal sprawdź i napisz czy coś sie zmieniło. Bo widzisz, wydech masz 2.25 cala a dolot seryjny,może mu brakować powietrza.

konerB18C4
26-06-12, 00:18
Na to nie wpadłem..faktycznie to może być przyczyna..No nic...jutro zrobię tak jak mówiłes i dam znać. Oby pomogło bo mam wyrzuty sumienia ze chciałem ja usprawnić a ja zabijam;)

MadSkillz84
30-06-12, 16:32
No i jak tam? Udało się coś zrobić? jak autko jeździ?

konerB18C4
02-07-12, 00:01
Próbowałem rożnych sposobów odpialem Dolot, cały weekend przy samochodzie i nic..wczoraj latala i nic zero dlawienia z seryjny, dolotem a właśnie przed chwila wracalem do domu i taki objaw..jadę 100kmh ze stała prędkością i nagle zaczyna sie dlawic..gaz trzymam tak samo i patrzę co sie będzie działo i cóż..zhamowalo mnie to dlawienia do 20kmh i dopiero jak wcisnalem gaz w podłogę ruszyła dalej...załamka.

DjHammer
02-07-12, 00:13
pompa paliwa filtr paliwa ?? tto zobacz

MadSkillz84
02-07-12, 21:04
Może wtryski...kuwa już nie wiem co nto może być.

anticorr
02-07-12, 23:35
adę 100kmh ze stała prędkością i nagle zaczyna sie dlawic..gaz trzymam tak samo i patrzę co sie będzie działo i cóż..zhamowalo mnie to dlawienia do 20kmh
Ja miałem identycznie właśnie jak sondę wymieniłem nie na NTK tylko jakąś podróbkę, jechałem autostradą i tak zaczął silnik przerywać, dławić że szok. Jak chcesz wyeliminować sondę odłącz ją i spróbuje bez, ECU będzie wtedy korzystało z wartości domyślnych, mi pomogło właśnie na trasie, odłączyłem w chu.. i autko elegancko już szło tylko spalanie było *****...

konerB18C4
03-07-12, 00:09
Hm...dobra..kolejny test zrobię z odłączoną sonda. Właśnie znów wróciłem z testów ..przetrzymalem ja żeby sprawdzić jak bardzo sie zdławi i spadły obroty do 1,5 tys ( gaz trzymalem w położeniu które dawało mi ok 100kmh bo z takiego sie zdławiła ) i po pewnym momencie bez dodawania gazu zaczęła na nowo jechać przez chwile i znów zdławienie.Jeszcze trochę i sprzedam kolektor i cały ten nowy układ i wrócę do serii..nie było tak wcześniej.

A tak na marginesie to spalanie mi nie wzrosło...nawet jestem zadowolony bo jest ok 10l.

konerB18C4
03-07-12, 22:39
No i wreszcie coś sie zmieniło...nic pozytywnego ale jest punkt zaczepienia mianowicie wywaliło blad 43. Tylko pytanie co dalej...

konerB18C4
07-07-12, 08:51
Jakieś sugestie?Nie wiem co robić...

MadSkillz84
07-07-12, 10:37
Wtryski, regulator paliwa, szukaj w google.

Kriss91
07-07-12, 10:58
Nie spawali Ci może wydechu na aucie?

Podepnij seryjnego kompa i sprawdź co się dzieje.

konerB18C4
07-07-12, 14:47
Spawali wydech na aucie...a czy coś mogli spieprzyc? Komp seryjny tez nie domaga...

Kriss91
07-07-12, 15:17
Mogli np. nie odłączyć klem i przez spawanie mogło dojść do zwarć.

MadSkillz84
07-07-12, 20:31
Chyba że założyli ogranicznik przepięć na aku.

konerB18C4
07-07-12, 23:55
Założyli ogranicznik...nie mam już pomysłów a Google przekaże całe...:(

Kriss91
07-07-12, 23:59
Posprawdzać wszystkie czujniki dla pewności, podmienić wtryski, sprawdzić co oznacza błąd 43.

MadSkillz84
08-07-12, 11:01
konerB18C4 jka jesteś z wawy to zawitaj do siedlec to może coś popatrzymy pod maseczką i się uda.

konerB18C4
08-07-12, 11:15
No blad 43 to blad układu paliwowego ..strasznie ogólnie ale przynajmniej tyle. MadSkillz84...dzieki za zaproszenie. We wtorek jadę na urlop ale po urlopie jak znajdziesz czas to na pewno sie pojawie.

Kriss91
08-07-12, 11:24
Sprawdź jednak te wtryski. Najlepiej byłoby mieć pod ręką także listwę paliwową z regulatorem ciś. paliwa. Sprawdź czy wężyk idący do regulatora nie jest pęknięty.

rafa1
28-10-12, 14:51
zapłon, najlepiwj podmień palec rozdzielacza, kopułkę i przewody, miłem coś podobnego najpierw padły przewody i kopułka (sprawdź w ciemnym garażu spryskując dość obficie wodą i przegazuj przy przepustnicy - bedą iskry to wymień) następnie sprawdź palec rozdzielacza. ja miałem iskrę ale jak z moim mechanikiem wszystko wywaliliśmy na zewnątrz i połączyliśmy kablami to przy podaniu masy do palca w miejscu przykręcenia do wałka, to jedna czy dwie iskry nie przeskoczyły i mechanik mówił żebym palec zmienił (22zł) zmieniłem i wszystko gra już od ok 50tyś km

konerB18C4
03-01-13, 12:55
Hm..A czy moze to byc wina TPS-a ?

Młody ŁDZ
03-01-13, 13:05
Blad 43... podmien koniecznie sonde i zobacz.

konerB18C4
18-01-13, 10:27
TPS wykluczony, sonda sprawna...brak sił i nadziei w uleczenie.

Młody ŁDZ
18-01-13, 10:37
Ale założyłeś inną sondę na testy ?

konerB18C4
18-01-13, 10:52
No tego nie zrobilem..nie mialem na podmianke. Ta zostala zmierzona miernikiem.

Młody ŁDZ
18-01-13, 11:28
To podmień i zobacz, angielskie źródła informują że przy mierzeniu miernikiem sonda wskazywała poprawne wartości a jednak powodowała ten błąd.

probestic
18-01-13, 11:40
A co z wtryskami ? Podmieniałeś w końcu ?
Przyznaje się bez bicia, że nie czytałem tematu od początku :]

konerB18C4
28-02-13, 22:33
No i...sonda wymieniona a problem nadal jest..kolejna ciekawostka jest taka ze jadąca Hania dlawiac sie wpada w tryb awari Wywala check i zaczyna jechać lepiej tzn nie dlawi sie. załamka..tyle miesięcy nie mogę sie uporać z problemem.wtryskow nie podmieniaelm bo nie mam takiej możliwości.Jakies pomysły? Za każda radę dziękuje z góry.

ciemalek
01-03-13, 00:31
ja sprawdziłbym pompe paliwa moze ona juz nie domaga i czasem nie podaje odpowiedniego cisnienia albo sie przycina, filtr paliwa i tu bez zastanawiania sie bym wymienil,
to rzeczy które bym najpierw sprawdzil i co dalej za tym idzie wtryski , a moze spróbowac preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy ale to tylko sugestie
pozdrawiam

81saren
01-03-13, 00:43
Podmien kompa , moze cos podczas spawania spece spaprali , jak cos przedzwon jestem z W-wy , cos sie pomoże.