Zobacz pełną wersję : Wyciszenie w wnętrza auta.
Witam, to mój pierwszy temat. W związku z tym, że do rączke wpada teraz trochę gotówki postanowiłem zacząc "dopieszczać" moją hankę. Chciałbym zacząć od wyciszenia kabiny. Nie chodzi mi o dzwięk silnika, ale o ten szum opon, wiatru, gwizdy, itp. itd. W związku z tym przeczytałem wiele tematów/opini na ten temat. Wszystko wiem, lecz nad jednym wciąż się zastanawiam. Czym to wszystko wytłumić. I tutaj, np :
http://allegro.pl/app-mata-miekka-wygluszajaca-bitumiczna-do-drzwi-i2405949797.html
http://allegro.pl/pianka-akustyczna-wygluszajaca-samoprzylepna-2-cm-i2398062991.html
http://allegro.pl/mata-filc-wygluszenie-poroso-3-rodzaje-hit-i2402494447.html
http://allegro.pl/soudal-tasma-dekarska-soudaband-150mm-x-10-mb-i2402437862.html
http://allegro.pl/mata-pianka-akustyczna-wygluszajaca-50x50x2cm-3zl-i2413742514.html
Co jeden to inna opinia, sam już nie wiem co będzie lepsze, budżet to max 300-350zł.
Cel: najlepsze wytłumienie/wyciszenie wnętrza w budżecie jak wyżej. Nie robię tego pod CA, choć nie wykluczam w przyszłości coś zdziałać na tym polu. Po prostu ma być cicho :)
Pierwszy post powinien być przywitalny w odpowiednim dziale:p
Gąbki-pianki sobie odpuść. Filc najlepiej wygłusza ale ogólnie wiadomo trzyma wilgoć.Niby na tej aukcji sprzedawca zapewnia że jest impregnowana?Spróbuj i podziel się doświadczeniem.
Maty bitumiczne są najbardziej uniwersalne ale też ważą troche.
Oj tak zapomniałem :)
Co do mat, te 20kg więcej jedt dla mnie bez znaczenia.
Skoro filc najlepiej wygłusza (i zarazem jest tańszy od mat bitumicznych), skłaniam się ku niemu właśnie. Tylko z tą wilgocią nie jestem pewny:(
Ps. może te będą lepsze ?
http://allegro.pl/mata-filc-wygluszenie-maski-poroso-samoprzylepna-i2402494187.html - samoprzylepne.
Lub:
http://allegro.pl/mata-z-filcem-wygluszajaca-bitumiczna-filc-filcowa-i2430134079.html
Pytanie jak to się wyszstko będzie trzymać, czy ten filc nie spadnie po roku, jak to wygląda w przypadku klejenia klejem?
Te bitumiczne z filcem chyba najlepiej się zpaowiadają, ew. sam filc gdzies na nadkola, nad tłumik, bo drzwi i podłoga to troche ryzykowne zważywszy na wilgoć, która może się pojawić.
tymi przylepnymi wyklejałem auto i sporo pomogło, łatwo się je wykleja, ładnie się układają ;p polecam
filc możesz dac na wygłuszenie wnetrza typu podłoga, dach, bagażnik bo one nie mają takiej styczności z wilgocią/wodą (chyba że oblejesz albo nie masz gumowych dywaników na zime :P
kup rolke maty/taśmy dekarskiej soudaband i oklej nimi drzwi i boczki od środka (reszte też jak masz ochote) taniej i pewniej a efekt taki sam jakbyś kupił te maty apama
Pytanie jak to się wyszstko będzie trzymać, czy ten filc nie spadnie po roku, jak to wygląda w przypadku klejenia klejem?[/QUOTE]
Duzo zalezy od przygotowania, klejem bym sie nie bawił.
Grzegunio-wyklejałeś całe auto?
Z tyłu, bagażnik i nadkola spokojnie można wcześniej zabezpieczyć np. blachogumem i na to filc. Jak masz pewność i widzisz że jest tam sucho, nie leje się np. z łączenia z lampą czy coś takiego, to z powietrza wilgoć Ci tam nie wejdzie. Sam tak zrobiłem i naprawdę jest ciszej jeśli chodzi o tył.
Co do podłogi, to opinie są naprawde podzielone ... sam jeszcze bije się z myślami :p
Czyli drzwi matą dekarską, a reszte co nie ma kontaktu z wilgocią wyłożyć filcem ?
A co sądzicie o tych matach bitumicznych z filcem ? Załatwiłoby to problem?
ścianę grodziową, podłogę i nadkola tylne, w planach jeszcze drzwi. :rolleyes: cena niewielka, a naprawdę pomaga ;p
ścianę grodziową też filcem? i drzwi również tym?
Czyli na razie sklaniam się ku matom filcowym tym bardziej,ze nie są drogie.
Aa i jeszcze cos, Grzegunio sporą poprawe słychać po tych zabiegach?
Drzwi nie wygłuszaj tasmą, badz tymi matami bitumicznymi ! Jak moze juz hania przezyła deszcz w twoim posiadaniu to mogłes zauważyc ze deszcz płynie po szybie do środka drzwi i przez nie na próg... A Ty chcesz wsadzic tam filc...prosze Cie:rolleyes:
za drzwi się jeszcze nie brałem, przez tą wodę, jednak na pierwszy strzał trzeba sprawdzić jak to spływa, bo chyba po całych tych mechanizmach i boczkach nie spływa heeh :o inne osoby wyklejały drzwi, to może się podzielą swoim spostrzeżeniami :cool:
ogólnie wydaję się to wyklejanie proste, jednak jest czasochłonne :rolleyes:
Drzwi nie wygłuszaj tasmą, badz tymi matami bitumicznymi ! Jak moze juz hania przezyła deszcz w twoim posiadaniu to mogłes zauważyc ze deszcz płynie po szybie do środka drzwi i przez nie na próg... A Ty chcesz wsadzic tam filc...prosze Cie:rolleyes:
Nieeee, ja tylko zapytałem czym Grzegunio chce wygłuszyć drzwi.
A własnie, Grzegunio w jakim stopniu wyciszyłeś auto u siebie tymi matami ? Zadowalający efekt ?
Cześć,
do wytłumień drzwi jak i innych części karoserii proponuje użyć takich mat jak DYNAMAT, STP. Ich zastosowanie gwarantuje najlepsze efekty. Zawszę będą spełniały swoją rolę w dużym zakresie temperatur. Nie popękają i nie skruszeją. Nie będą niemiło pachnieć. Nie zapalą się i nie wydzielą trujących gazów.
Oklejenie części karoserię eliminuje efekt rezonansu, zamieniając drgania w ciepło. Eliminacja drgań lakierowanych powierzchni wydłuża ich żywotność ze względu na mniejsze prawdopodobieństwo powstania mikropęknięć. Oprócz mat stosuje się także specjalistyczne masy nakładane pistoletem pneumatycznym oraz gąbki o właściwościach niesprężystości, odpornych na wilgoć itd.
Wytłumianie drzwi umożliwia prawidłową pracę przetworników akustycznych. O zaletach można wiele napisać, a wygląda to tak:
1) Goła karoseria drzwi:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/556569_433595193337872_1968811070_n.jpg
2) Naklejanie mat tłumiących
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/534332_433595283337863_2040384870_n.jpg
3) Wytłumiane drzwi
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/580080_433595333337858_1851583300_n.jpg
4) Głośnik zamontowany na dystansie z MDFu
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/181323_433595380004520_1171348673_n.jpg
5) Obniżenie właściwości rezonansowych tapicerek
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/165949_433595450004513_1974353215_n.jpg
Koszt mat STP Silverline to ok 50 zł za sztukę. W przypadku wytłumiania zewnętrznej i wewnętrznej część drzwi będzie potrzebne 6 mat i wystarczy jeszcze na tapicerkę. Pamiętaj o przesmarowaniu prowadnic do szyb i zamków by później nie musieć odklejać mat.
Ja wyklejałem drzwi tymi stp i nie pamiętam czy zrobilo się ciszej ale glośniki grają o niebo lepiej.
kalasz tylko, że wtedy nie zmieszczę się w planowanym budżecie max 350zł, bo zostają jeszcze nadkola, bagażnik :/
Zielony11499
24-06-12, 16:11
ja wyklejałem matami soudal. 5 mat 1000x15cm (61zł x 5 = 305zł) wystarczy na całe wnętrze (bez drzwi zużyłem 3,5szt.). Podłoga, sufit, boki, bagażnik, grodź od strony kabiny, drzwi sobie zostawiłem na później, bo tak jak kalasz napisał, trzeba wszystko ogarnąć, żeby potem jej nie odklejać. Efekt (bez oklejenia drzwi, które podobno dają najwięcej): cichszy wydech, silnik, opony, a przede wszystkim muzyka się zmieniła. cały dźwięk zostaje w środku. Nawet przy otwartej szybie jest ogromna różnica gdy tylko wsadzisz głowę do wnętrza auta. tak jakby cały dźwięk zostawał w środku. Bas zrobił się bardziej wyraźny. Klej bardzo dobry, nawet podczas klejenia na nieoczyszczonej powierzchni. Waliło w aucie ciepłą smołą przez 2 tygodnie, ale było warto :P. największy minus to plastiki, które jeszcze trzeszczą na polskich drogach :)
Osobiście polecam maty HW Energetic, maty naprawdę godnej polecenia firmy, a zapewniają wygłuszenie na poziomie Dynamat ;). Dwie rolki spokojnie starczają na wygłuszenie drzwi, podłogi, dachu i boczków.
Jednakże jedna rolka kosztuje 320 złotych - http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-hrk-165-trunk-kit-p783.html
Do tego można zastosować jeszcze takie maty na podłogę - http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-flex-6-p518.html
Zielony11499
25-06-12, 20:19
Dwie rolki spokojnie starczają na wygłuszenie drzwi, podłogi, dachu i boczków
33x 500cm? nie ma szans :p
Ja tam przywaliłem matę dekarskę TYTANA i też daje rade ;) Bałem sie,ze tanie maty popekaja lub spłyną, a dekarka ma wysoką amplitudę temperatur ktore wytrzymuje. Różnica kolosalna! Nawet jak kumpel byl u mnie ostatnio swoja civica to dzwiek zamykania drzwi mnie przerazil,ze tak wszytsko telepie :D I tak jak kolega wyzej pisal,faktycznie dzwiek zostaje w srodku, a wygluszylem tylko same drzwi.
Mysle,ze podstawą wygluszania jest starannosc przy pracy, bo nawet jak kupisz najdrozsze maty i przykleisz je byle jak to i tak bedzie marny efekt.
a ile złuzyles tych tasm na drzwi, bo jakby przyszlo tym wyklejac co innego to to trochu drogo wychodzi
Na parę drzwi w civicu 5 gen wychodzi niecałe 20m taśmy dekarskiej o szerokości 15cm.
Efekt jest na prawdę bardzo dobry, drzwi wydają całkiem inny dźwięk podczas zamykania, jest ciszej podczas jazdy i czuć różnicę w dźwięku i basie wydobywającym się z głośników.
Ja Tą taśmą wygłuszyłem sobie bagażnik i powiem wam że tez jest o wiele ciszej. Zrobiłem to by wydech trochę wyciszyć i działa teraz pozostało mi tylko drzwi okleić tylko mam pytanie: drzwi oklejacie z dwóch stron? Od wewnętrznej tej bliżej tak jakby ul i tej na której zamontowany jest boczek tak jak na fotach wcześniej?
Ja Tą taśmą wygłuszyłem sobie bagażnik
Podłogę czy boki też ?
Masz foto ?
drzwi oklejacie z dwóch stron?
Z punktu CA trzeba z obydwu.
A do samego wyciszenia możesz spróbować z zewnątrz jak będzie mało to dołżysz wew. :)
@kalasz.
Widziałem twoje foty; zakładałeś "suszone owoce" .
Jaki zestaw ?
Lelenbp drzwi koniecznie z obydwu stron, ja oklejalem od wew ponizej belki wzmacniającej i cale z zew i jeszcze zostalo mi tasmy, a kupilem 10m x 30cm,wiec jest tego sporo,bo jeszcze na nadkola mi zostalo,ale nie mam chce mi sie za to zabrać.
Skwaromir przeciez jak obklei zew i stwierdzi,ze za malo to jak pozniej obklei wew? ;):D
Pamietajcie o nasmarowaniu wszytskich ciegien,elementów ruchomych,prowadnic,zamków. Ja owijalem tez kable od centralnego pianka pod panele+izolacją i mocowalem do drzwi opaskami kablowymi. Na ciegna od zamka zalozylem peszel i na to wszytsko dekarke. Moze jak sie zmotywuje to sciagne boczki i wrzuce foto;)
Skwaromir przeciez jak obklei zew i stwierdzi,ze za malo to jak pozniej obklei wew?
Opalarka, nóż itp. i tak musi czymś otwory technologiczne wzmocnić. Ja tam nie widzę komplikacji oderwać na boku, szczególnie jak będzie taśma dekarska. No chyba, że Dynamat pójdzie. To już trochę szkoda :)
PIMPEK_EJ2
01-07-12, 01:51
Jakie macie patenty na cięgna i inne ruchome elementy??
pimpek peszle są odp. wiele jest o tym na forum chyba nawet jest jakieś fotostory jak to wygląda przy wygłuszaniu drzwi. Grzegunio a którą grubość wybrałeś ?
Zielony11499
03-07-12, 01:27
Ja tam nie widzę komplikacji oderwać na boku, szczególnie jak będzie taśma dekarska
oj uwierz, że na dobrze odtłuszczonej powierzchni ta mata dekarska soudal'a nie jest wcale taka łatwa do oderwania-testowane :)
Ja u siebie nie musiałem odrywać miałem zamknięte komory i nie starczyło czasu na dodatkow wygłuszanie drzwi.
Ale u kolegi odklejałem i nie było łatwo, ale bez tragedi choć i tak sporo było do wyrzucenia.
Skwaromir przeciez jak obklei zew i stwierdzi,ze za malo to jak pozniej obklei wew?
Trochę się chyba nie zrozumieliśmy. Zew- to dla mnie ta od zewnątrz drzwi. A wew. To ta od środka auta :D
:D Jak to mowią...punkt widzenia zależy od punktu siedzenia;)
Mnie interesuje wyciszenie uszczelek drzwi. A że widzę, że jesteście obeznani w temacie, więc pozwolę sobie zapytać o opinię o serwisie SztukaWyciszania z warszawskiego Targówka. Co sądzicie w ogóle o tym serwisie i o ich ofercie (http://www.sztukawyciszania.pl)?
Trochę odgrzebuję ale interesuje mnie jakieś fotostory wyciszenia ep7
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.