Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwne zjawisko modyfikacji ecu d15b7



hacyy
18-06-12, 15:52
Dawno temu jak kupiłem honde na seryjnym kompie bylo odciecie paliwa 5800-6000rpm. Postanowiłem dać do przerobienia kompa, kolega przerobił na p28, dodał eprom o wartościach: Launch:3900rpm, Shift: 6500rpm, Rev: 7200rpm. Auto nie jechało powyżej 6000rpm, tak jakby był źle rozrząd ustawiony, po prostu brakowało mu mocy...

Pod długich namysłach sprawdziłem rozrząd, siedział na znakach, czerwona kreska na dole, up i płaszczyzna głowicy na górze..., skołowałem sobie drugi eprom z wartościami podobnymi tylko rev byl na 6800rpm... Wszystko ok, tylko że odcina według zegarów raz 5800rpm raz 6000rpm...

Dziś myślę: nie ma bata, ściągam zamach dla pewności ... iiii rozrząd siedzi idealnie na znakach - skręcam, wsiadam, grzeje motorownie, jadę... i dalej to samo, no ale dobra przepne kompa od kolegi z mapami d15 i wartościami takimi jak te pierwsze... powracamy do początku, powyżej 6500rpm nie jedzie...

Zapłon miałem wyprzedzony o 2* więc podjechałem do znajomka na lampę i ustawił na katalogowe 16*, nie wiem czego się czepić, na pewno zegarów bo mi przekłamują, ale że auto nie jedzie powyżej 6000rpm...

Zostało mi do sprawdzenia : wszystkie masy, wymiana filtra paliwa.
Mam także spekulacje co do przekaźnika pompy paliwowej, bo normalnie auto chodzi cały czas, ale jak czasem zgaszę to po przekręceniu nie słychać pompy, odczekam chwilę i wszystko ładnie brzęczy i auto pali..

Specyfikacja auta:
D15B7 + D16Z6 intake, short ram i tylo..

kazik1989
21-06-12, 10:46
Sprawdz dokladnie wszystkie podlaczenia wtyczek, najlepiej jest zrobic samodiagnostyke.

hacyy
22-06-12, 16:59
0 blędów, sprawdziałem..

And84
22-06-12, 17:09
czerwona kreska na dole, up i płaszczyzna głowicy na górze
Czerwona jest od zapłonu :) biała kreska to rozrząd o ile dobrze pamiętam

hacyy
22-06-12, 18:10
Po zdjęciu koła pasowego, strzałka była na wcięciu a up na gorze..

MalinaIT
28-06-12, 16:23
Podepnę się pod temat. Dałem do przerobienia P06(D15B7) na P28, dołożenie vteca, wgranie lepszej mapki. Auto nie jedzie powyżej 6 tys, od ok 6500 słychać równomierne metaliczne odgłosy jak by blacha o blachę, znajomy podejrzewa spalanie stukowe. Czy może ktoś miał wcześniej taki problem? I czego to jest wina? Mapy? czy może czegoś innego? Z góry dzięki za odpowiedź.
Silnik to D16Y8 z głowicą D16Y2. Dolot seria, kolektory seria, wyzerowane reg.kółko VMS. Przelot 2,25.

And84
28-06-12, 16:34
zapłon sprawdzony na lampę ? Lepsza mapa czyli coś na sztywno zmienione bez strojenia na danym setupie ? ja bym na bazowej mapie z D16 sprawdził .

MalinaIT
28-06-12, 17:08
Lepsza mapa czyli bardziej agresywna(podejrzewam że by Jogal), jezdzilem chwile na oem p28, vteca nie mialem ale nie bylo tego efektu powyzej 6500 dlatego mysle ze cos moze byc z mapa, ale sprawdze zaplon jak piszesz i zobaczymy co z tego wyjdzie.

soldi
28-06-12, 21:48
taka agresywna że aż warczy ;) cofnij zapłon na aparacie i sprawdź czy poprawiło się.. czemu vteca nie miałeś na seryjnym p28? ciekawe ile tej "agresji" masz dodane

MalinaIT
28-06-12, 22:42
Mam wiazke z B7 i dolozony kabel do vteca, w p06 jest zrobiona zwora zeby ominac czujnik cisnienia oleju czy cos. nie znam sie na tym , tak mi koles napisal. na p28 nie bylo napiecia na kompie wtedy gdy powinien sie zalaczyc vtec. Nie wiem ile dodane, pewnie niewiele o ile w ogole cos.

Furious
29-06-12, 09:08
sprawdz na seryjnym komputerze czy seryjnej mapie. Jesli chodzi o czujnik cisnienia oleju to można go ominac robiąc zworke na pinach A4 i D6

hacyy
29-06-12, 20:06
U mnie było to tak: wyprzedzenie zapłonu na 16', dwukrotne sprawdzenie rozrządu, podmiana kompa iiiiiiii .... winą okazał się ssący zawór który miał ogromny luz :O, po regulacji, procedura ładnie idzie na 3,900rpm a odcinka jest poza 6,500rpm, komputerowo mam 6,800rpm, stawiam teraz że zegary przekłamują :) Zostaje mi podmiana epromu na shiftlight 6,200rpm cut off 7,200rpm, ale trochę mi się nie chce tego robić bo muszę się nacieszyć odcinką :D