Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15B2 gasnie na LPG po wciśnięciu sprzęgła



KubEm
18-06-12, 11:38
Auto: civic D15B2 instalacja LPG II generacji bez blosa.
Witam,
od jakiegoś czasu borykam się z takim problemem:
Podczas jazdy nic sie nie dzieje, auto jedzie dobrze, ale w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty spadają na 100 i po 1-2 sek.wraca na 800. Czasami czuć po czymś takim w aucie gaz przez moment (jakby zalewało silnik po wciśnięciu sprzęgła). Niekiedy po wciśnieciu sprzęgła auto gasło. Dodam, że nie zawsze tak jest. To się zdarza 1 raz na jakiś czas. Czasem 2 razy pod rząd (np. w korku czy na skrzyżowaniach).

teraz co zostało zrobione:
1. Wymiana reduktora na nowy 3 dni temu bo stary był już trupem.
2. Czyszczenie krokowca LPG.
3. Regulacja instalacji.
4. Czyszczenie krokowca PB.

Po wymianie reduktora jest trochę lepiej. Auto już nie gaśnie ale czasem dalej spadają obroty na 100 i potem wracają do normy. Jakieś pomysły co to może być?

kowal162
19-06-12, 21:13
Wiem co to jest , gazownik dal dupy z regulacja mialem to smo u siebie tyle ze z sekwencja i były zle ustawione wartości dla wtrysków gazu i tak wlasnie sobie obroty spadały i waracały do normy przy wysprzeglaniu. Po samodzielnej regulacji wszystko simga tak jak trzeba.

KubEm
20-06-12, 07:47
Ale czy to możliwe, że to wina złej regulacji? Tzn, przed wymiana reduktora gazownik A regulował stary, pojeździło 2 dni i potem znowu ten sam problem. Po wymianie reduktora u gazownika B i regulacji przez gazownika B auto jeździ lepiej, ale daje te obroty czasem wariują (rzadziej niż na starym ale jednak). Auto już nie gaśnie, tylko spadają i wracają na miejsce, Dodatkowo wczoraj zauważyłem nową rzecz. Przy około 1500-2000 obrotów, jak wcisnę pedał do końca to auto się dławi i dopiero po 1-2sekundach idzie do przodu.

kazik1993
20-06-12, 12:48
na 100 % regulacja gazu , miałem to samo

KubEm
21-06-12, 09:04
ok, to postaram się jeszcze zmienić filtr powietrza bo też już na niego pora, porządnie przeczyszcze przepustnice i wyreguluje jeszcze raz ale tym razem chyba sam to zrobie a nie żaden gazownik >.> : P

niuniexPL
21-06-12, 13:09
to nie regulacja ;) Musisz zakleić pół wlotu powietrza najlepiej taśmą izolacyjną.. Tylko porządnie, kilka warstw, żeby nie odpadło... Pobiera Ci za dużo powietrza w tej chwili, bo gaz jest suchy, benzyna nie jest tak sucha i pobiera odpowiednio powietrza... Zakleisz połowę lub więcej wlotu powietrza i będzie ok :)

KubEm
21-06-12, 16:21
ale jak zaklejam? dolot czy miejsce gdzie powietrze wpada do puszki z filtrem?

kowal162
21-06-12, 19:10
Czlowieku jakie zaklejanie wyreguluj dobrze dawke gazu i bedzie dobrze , kuzwa co za drut jaiks wymyslasz?

probestic
21-06-12, 19:59
Każdy ma po części rację ;)
Nie raz widziałem w Civicach kolanko z pcv'ki skierowane w strone ściany grodziowej, żeby nie 'zdmuchiwało' i nie gasł.
Zaklejanie dolotu/przysłanianie też może cuś dać, ale nie musi.
Natomiast częśto problemem jest ...silniczek krokowy i przepustnica. To musi być czyste, koniec i kropka. I nawet przed regulacją u gaziarza, zacząłbym od wyczyszczenia krokowego i porządnego wyczyszczenia przepustnicy.

niuniexPL
21-06-12, 20:12
kowal, u mnie tak samo było, zakleiłem połowę i wszystko działa jak należy :)

Autorze, zrobię Ci zdjęcie jak mam u siebie :)


http://img692.imageshack.us/img692/6439/1001227p.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/4485/1001229.jpg


to jest po prostu izolacją obleciane :) Jak jej nie ma to auto przygasa, a jak jadę i wcisnę sprzęgło to gaśnie... Spróbuj, może pomoże :)

KubEm
21-06-12, 23:13
ok, wielkie dzięki za rady! teraz nie bardzo mam jak zajrzeć pod maske, ale autem jeździć nie będę więc ok, w niedziele/poniedziałek postaram się ogarnąć temat dokładnie, zdejme i wyczyszczę przepustnicę, krokowca LPG i PB jeszcze raz, wyreguluje, jak nie pomoże zobacze to klejenie, jak też nie będę dalej szukał : P dzięki : )

KubEm
01-07-12, 22:03
Pomocy!
wiem minęło sporo czasu ale nie miałem kiedy zajrzeć do Hanki (a ona i tak stała grzecznie nie jeżdzona) więc mam problem:

dzisiaj wymieniłem filtr powietrza na nowy i zdjąłem i wyczyściłem przepustnicę i pojawił się problem. Otóż:
1. po odpaleniu auta obroty na PB mają się tak, że jak DZIAŁA wentylator chłodnicy to stoją na 1500, jak wentylator się WYŁĄCZA to obroty falują między 1000-1500.
2. Jak przerzucam auto na LPG to gaśnie. Zupełnie nie trzyma obrotów tylko lecą na 0 i gaśnie. Jak przytrzyma wciśnięty gaz to auto pracuje na LPG ale jak tylko puszczę gaz auto gaśnie.

Ktoś wie o co kaman?

KubEm
02-07-12, 18:54
Poważnie nikt się nie odezwie/ nie pomoże?

marcin82
02-07-12, 21:01
U mnie kiedyś było podobnie ,gaziarz mi powiedział,że się wtryski przycinają i żebym wlał specyfika do czyszczenia wtrysków STP do aut z gazem, i wyjeździłjeden zbiornik paliwa,żeby je przeczyścić.I na rok pomogło,a potem znowu coś się posrało ,nie miałem siły juz nim walczyć raz jeździł raz nie,nie więc wyjebał@m LPG.

jasiek09
02-07-12, 21:05
Pomocy!
wiem minęło sporo czasu ale nie miałem kiedy zajrzeć do Hanki (a ona i tak stała grzecznie nie jeżdzona) więc mam problem:

dzisiaj wymieniłem filtr powietrza na nowy i zdjąłem i wyczyściłem przepustnicę i pojawił się problem. Otóż:
1. po odpaleniu auta obroty na PB mają się tak, że jak DZIAŁA wentylator chłodnicy to stoją na 1500, jak wentylator się WYŁĄCZA to obroty falują między 1000-1500.
2. Jak przerzucam auto na LPG to gaśnie. Zupełnie nie trzyma obrotów tylko lecą na 0 i gaśnie. Jak przytrzyma wciśnięty gaz to auto pracuje na LPG ale jak tylko puszczę gaz auto gaśnie.

Ktoś wie o co kaman?
Trzeba wyregulować wolne obroty na pb a później wyregulować instalację LPG

KubEm
02-07-12, 21:28
no dobra, jak dokładnie mogę wyregulować obroty na pb? czyszczenie krokowca+reset kompa+śrubka regulacyjna na przepustnicy? czy coś jeszcze?

jasiek09
02-07-12, 22:03
no dobra, jak dokładnie mogę wyregulować obroty na pb? czyszczenie krokowca+reset kompa+śrubka regulacyjna na przepustnicy? czy coś jeszcze?Tyle

KubEm
02-07-12, 22:48
ok, jutro podziałam, oby zaczęło to wreszcie jeździć normalnie dzięki : )

bartex_92
07-07-12, 11:59
Mialem podobne problemy dokladnie na tym samym silnik i tej instalacji. u mnie powodem byla zla regulacja (zwiekszyl mi mieszanke i zmienil ustawienia na 'sport') bylo lepiej ale jednak nie to, samochod po wcisnieciu pedalu gazu do podlogi mulil sie,szarpal itp. zalozyl mi tzw "DŁAWIK". nie wiem co to jest ale jest duza roznica, samochod jest zrywniejszy, osiagi porownywalne do benzynki. z zewnatrz wyglada to zupelnie podobnie jak u NIUNIEX'A - obkleic tasma i powinno byc dobrze.

KubEm
07-07-12, 20:31
mm, zobaczymy z tym obklejaniem. Jak na razie po dokładnym czyszczeniu przepustnicy jest duuuuużo lepiej, auto nie gaśnie, dużo lepiej reaguje na gaz i PB. Jak na razie jest dobrze. zobaczymy czy coś ulegnie zmianie czy nie. Generalnie polecam wszystkim porządne czyszczenie przepustnicy!

probestic
07-07-12, 23:39
To cieszę się bardzo, że pomogło :) Daj znać jak będzie dalej.

dzamej
08-07-12, 09:55
mialem ten sam problem - przepustnice wyczyscilem ale nie pomoglo. po wyczyszczeniu jej zobaczylem, ze przy sprzegle calkowicie sie zamyka i nie ma zadnego dolotu do silnika dlatego gasl! co zrobilem? wywiercilem w klapce przepustnicy dziurkę 2mm i wszystko teraz jest ok :) obroty trzyma swietnie i bardzo delikatnie spadaja gdy pusci sie pedal gazu.


polecam przetestowac, a dziurke zawsze mozna zalutowac!