Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : rozprężenie układu wydechowego



kuster
17-06-12, 22:52
Witam!
Przeczytałem kilka tematów na temat wydechów ale nie dowiedziałem się nic (dokładnie) na temat rozprężenia układu wydechowego

posiadam Civica ze skromnym silniczkiem D14A7 odmulony na 90KM aktualnie przeszedł drobne modyfikacje:
DOLOT: stożek+parówa odgrodzona laminatem, ssak z D16Z6
WYDECH: 4-2-1 z D16Z6 (1.6") + tłumik przelotowy w miejsce kata + reszta OEM

plany są takie żeby wymienic głowice na tą z D16Y7 (ostry wałek itp) oczywiście po remoncie, polerce itp. + reg. kółko + komp + strojenie + wydech zakończony twin loopem...
tylko tak... jakbym chciał wydech np. z VTi (1.8") czy też z Rovera (2"-2.25") to bede miał różnice w średnicach wydechu tzn.:
kolektor 1.6" -> cała reszta 1.8"-2"

czy rozprężenie układu wydechowego nie będzie za duże?

czy to może jakoś konkretnie (NEGATYWNIE) wpłynąc na charakterystykę pracy auta?

ktoś mi udzieli informacji na czym to dokładnie polega? z czym sie to je? i jak temu np. zapobiedz?

Z góry dziękuje

Maskunt
17-06-12, 23:14
Na moim przykładzie: odmulony d14, cały wydech (przelot) na 2 cale. Przy dodaniu gazu na niskich obrotach słychać pierdzenie (słyszalne tylko przy otwartych szybach i głównie na 1,2 biegu), w pewnym zakresie obrotów jest głośno, słabsze przyspieszenie. Tylko, że zaraz robię swapa na d16 i pod ten silnik robiony był wydech, nie wierz w to, że 2 cale dla d14 są ok, bo nie są.
Wydech powinien się zwężać, a nie rozszerzać, bo w kolektorze spaliny mają największą temperaturę, którą tracą wraz z oddalaniem się od silnika, więc takie rozwiązanie niezbyt ma sens.

Zastanów się nad sensem modyfikacji d14, może lepiej odłożyć kasę i zmienić silnik. Tutaj masz przykład mocno dłubniętego 1.4, 144 konie, a ile kasy trzeba było włożyć http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?26449-D14A3-EJ9-by-H4WK

carlosv
18-06-12, 04:28
kuster, tak jak maskunt napisał ja też bym się zastanowił czy jest sens dłubać d14, zwłaszcza tak szczegółowo jego układ wylotowy, tak naprawę najwięcej zyskasz na kolektorze wylotowym, kanałach w głowicy i ewentualnie usunięciem reaktora katalitycznego (którego już nie masz), a jeżeli chcesz żeby układ powodował spadki ciśnienia spalin to tak od czapy i po przeczytaniu książek/artykułów i dysponując układami które wymieniłeś tego nie ogarniesz, taki układ trzeba zasymulować w odpowiednim programie (np. ansys) co i tak nie ma w 100% odzwierciedlenia w rzeczywistości (wystarczy zmiana temperatury spalin czy natężenia ich przepływu i już jest lipa) nie wspominając już że jego produkcja kosztowałaby sporo $$. Zostaje Ci metoda prób i błędów lub najlepiej jakbyś trafił na kogoś kto "posklejał" sobie taki układ i faktycznie to dało jakieś przyrosty, tak byłoby chyba najpewniej:). Ale mimo wszystko powodzenia, ważne że są pomysły:).

vipek
18-06-12, 15:35
Jest kasa na swap ? swapować i się nie zastanawiać. Natomiast jeśli ktoś nie ma na dzień dobry określonej sumy i nie planuje zmieniać silnika to warto co nieco poprawić w d14 bo stosunkowo małym kosztem, można odczuwalnie poprawić fabrykę. Kolektor ssący (B7,Z6), kolektor wydechowy (Z6), wałek (Y7,W3) i na koniec zmienić ECU na P06 i to wystroić. Tajle do wyrwania po taniości. Można pomyśleć o lekkim kole zamachowym , obróbka serii do 4.5kg z wyważeniem to 170zł u Otoczaka. Przerobiony komp u Jogala to 250zł, przelotka na OBD1 to 150zł, no i później strojenie. Ewentualnie jak ktoś bardzo kocha swój silnik to najdroższy mod czyli hybryda . IMHO grubsze mody w d14 to już snobizm :D Przy wszystkich powyższych modach wydech 1.8" IMHO spokojnie wystarczy

kuster
18-06-12, 16:34
Jest kasa na swap ? swapować i się nie zastanawiać. Natomiast jeśli ktoś nie ma na dzień dobry określonej sumy i nie planuje zmieniać silnika to warto co nieco poprawić w d14 bo stosunkowo małym kosztem, można odczuwalnie poprawić fabrykę. Kolektor ssący (B7,Z6), kolektor wydechowy (Z6), wałek (Y7,W3) i na koniec zmienić ECU na P06 i to wystroić. Tajle do wyrwania po taniości. Można pomyśleć o lekkim kole zamachowym , obróbka serii do 4.5kg z wyważeniem to 170zł u Otoczaka. Przerobiony komp u Jogala to 250zł, przelotka na OBD1 to 150zł, no i później strojenie. Ewentualnie jak ktoś bardzo kocha swój silnik to najdroższy mod czyli hybryda . IMHO grubsze mody w d14 to już snobizm :D Przy wszystkich powyższych modach wydech 1.8" IMHO spokojnie wystarczy

dzięki vipek właśnie w tym kierunku zmierzam :P kolektory już są, wałek i lekkie koło tak samo. ECU + przejściówka + strojenie na oku (w swoim czasie :P)

martwiłem się tylko wydechem ale mam nadzieje że ten z VTi nie zaszkodzi Hani a tylko poprawi jej humor/zachowanie :PP

carlosv
18-06-12, 16:54
ale mam nadzieje że ten z VTi nie zaszkodzi Hani a tylko poprawi jej humor/zachowanie :PP
ja trzymam kciuki:), możesz napisać czy dało jakiś odczywalny efekt.