Zobacz pełną wersję : rozprężenie układu wydechowego
Witam!
Przeczytałem kilka tematów na temat wydechów ale nie dowiedziałem się nic (dokładnie) na temat rozprężenia układu wydechowego
posiadam Civica ze skromnym silniczkiem D14A7 odmulony na 90KM aktualnie przeszedł drobne modyfikacje:
DOLOT: stożek+parówa odgrodzona laminatem, ssak z D16Z6
WYDECH: 4-2-1 z D16Z6 (1.6") + tłumik przelotowy w miejsce kata + reszta OEM
plany są takie żeby wymienic głowice na tą z D16Y7 (ostry wałek itp) oczywiście po remoncie, polerce itp. + reg. kółko + komp + strojenie + wydech zakończony twin loopem...
tylko tak... jakbym chciał wydech np. z VTi (1.8") czy też z Rovera (2"-2.25") to bede miał różnice w średnicach wydechu tzn.:
kolektor 1.6" -> cała reszta 1.8"-2"
czy rozprężenie układu wydechowego nie będzie za duże?
czy to może jakoś konkretnie (NEGATYWNIE) wpłynąc na charakterystykę pracy auta?
ktoś mi udzieli informacji na czym to dokładnie polega? z czym sie to je? i jak temu np. zapobiedz?
Z góry dziękuje
Na moim przykładzie: odmulony d14, cały wydech (przelot) na 2 cale. Przy dodaniu gazu na niskich obrotach słychać pierdzenie (słyszalne tylko przy otwartych szybach i głównie na 1,2 biegu), w pewnym zakresie obrotów jest głośno, słabsze przyspieszenie. Tylko, że zaraz robię swapa na d16 i pod ten silnik robiony był wydech, nie wierz w to, że 2 cale dla d14 są ok, bo nie są.
Wydech powinien się zwężać, a nie rozszerzać, bo w kolektorze spaliny mają największą temperaturę, którą tracą wraz z oddalaniem się od silnika, więc takie rozwiązanie niezbyt ma sens.
Zastanów się nad sensem modyfikacji d14, może lepiej odłożyć kasę i zmienić silnik. Tutaj masz przykład mocno dłubniętego 1.4, 144 konie, a ile kasy trzeba było włożyć http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?26449-D14A3-EJ9-by-H4WK
kuster, tak jak maskunt napisał ja też bym się zastanowił czy jest sens dłubać d14, zwłaszcza tak szczegółowo jego układ wylotowy, tak naprawę najwięcej zyskasz na kolektorze wylotowym, kanałach w głowicy i ewentualnie usunięciem reaktora katalitycznego (którego już nie masz), a jeżeli chcesz żeby układ powodował spadki ciśnienia spalin to tak od czapy i po przeczytaniu książek/artykułów i dysponując układami które wymieniłeś tego nie ogarniesz, taki układ trzeba zasymulować w odpowiednim programie (np. ansys) co i tak nie ma w 100% odzwierciedlenia w rzeczywistości (wystarczy zmiana temperatury spalin czy natężenia ich przepływu i już jest lipa) nie wspominając już że jego produkcja kosztowałaby sporo $$. Zostaje Ci metoda prób i błędów lub najlepiej jakbyś trafił na kogoś kto "posklejał" sobie taki układ i faktycznie to dało jakieś przyrosty, tak byłoby chyba najpewniej:). Ale mimo wszystko powodzenia, ważne że są pomysły:).
Jest kasa na swap ? swapować i się nie zastanawiać. Natomiast jeśli ktoś nie ma na dzień dobry określonej sumy i nie planuje zmieniać silnika to warto co nieco poprawić w d14 bo stosunkowo małym kosztem, można odczuwalnie poprawić fabrykę. Kolektor ssący (B7,Z6), kolektor wydechowy (Z6), wałek (Y7,W3) i na koniec zmienić ECU na P06 i to wystroić. Tajle do wyrwania po taniości. Można pomyśleć o lekkim kole zamachowym , obróbka serii do 4.5kg z wyważeniem to 170zł u Otoczaka. Przerobiony komp u Jogala to 250zł, przelotka na OBD1 to 150zł, no i później strojenie. Ewentualnie jak ktoś bardzo kocha swój silnik to najdroższy mod czyli hybryda . IMHO grubsze mody w d14 to już snobizm :D Przy wszystkich powyższych modach wydech 1.8" IMHO spokojnie wystarczy
Jest kasa na swap ? swapować i się nie zastanawiać. Natomiast jeśli ktoś nie ma na dzień dobry określonej sumy i nie planuje zmieniać silnika to warto co nieco poprawić w d14 bo stosunkowo małym kosztem, można odczuwalnie poprawić fabrykę. Kolektor ssący (B7,Z6), kolektor wydechowy (Z6), wałek (Y7,W3) i na koniec zmienić ECU na P06 i to wystroić. Tajle do wyrwania po taniości. Można pomyśleć o lekkim kole zamachowym , obróbka serii do 4.5kg z wyważeniem to 170zł u Otoczaka. Przerobiony komp u Jogala to 250zł, przelotka na OBD1 to 150zł, no i później strojenie. Ewentualnie jak ktoś bardzo kocha swój silnik to najdroższy mod czyli hybryda . IMHO grubsze mody w d14 to już snobizm :D Przy wszystkich powyższych modach wydech 1.8" IMHO spokojnie wystarczy
dzięki vipek właśnie w tym kierunku zmierzam :P kolektory już są, wałek i lekkie koło tak samo. ECU + przejściówka + strojenie na oku (w swoim czasie :P)
martwiłem się tylko wydechem ale mam nadzieje że ten z VTi nie zaszkodzi Hani a tylko poprawi jej humor/zachowanie :PP
ale mam nadzieje że ten z VTi nie zaszkodzi Hani a tylko poprawi jej humor/zachowanie :PP
ja trzymam kciuki:), możesz napisać czy dało jakiś odczywalny efekt.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.