PDA

Zobacz pełną wersję : głowica DOHC na bloku d15b7?!?



guinness
19-06-05, 20:09
witam

niedawno mój kumpel zakupił sobie civika '92 sedan. w dowodzie rej ma napisane że to 1,6 , a z vin'u wynikało ze to 1,5. trochę mnie to zaciekawiło więc kiedy się z dziś z nim spotkałem poprosiłem o otwarcie maski, i tu sie zaczęło. na pierwszy rzut oka wyglądało to to jakiś silnik serii B (przynajmniej tak wyglada pokrywa zaworów), ale patrzę na blaszke z typem silnika, a tu jak wół d15b7. kolektor tez inny niż powinien być. co do osiągów to straszny syf, moje ostro styrane d15b7 lepiej się zbiera.
i tu moje pytanie: jaka głowica z dwoma wałkami pasuje do bloku od d15b7?
ma fotkach widać że jakas pasuje ale niestety ktoś nie zdążył dokończyć montarzu (np niepodłączony vtec).
co o tym sadzicie i co radzicie żeby z tym silnikiem zrobić żeby chodził jak trzeba??
z góry dzieki za odpowiedzi!!

zdjęcia tu:
http://www.honda.gda.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8217

Pati
19-06-05, 20:27
góra jest od D16A9 albo D16Z5. to nie ma vteca.

elmer
19-06-05, 20:29
Przebite numery - proste.
O jakim VTEC`u Ty mowisz? - to jest zwykle DOHC bez zmiennych faz.

Pati
19-06-05, 20:33
w zasadzie przebitka także wchodzi w grę, gdyż glowica dohc niebardzo chce pasować na sohcowy blok.
sprawdzcie jeszcze czy to jest obd0 czy obd1, a bedziecie wiedzieli.

LIO
19-06-05, 22:21
ja pod spodem widze fotke,
moje oryginalne d15b7
ale dekiel od tego oryginalnego D15B7 to to nie jest

guinness
19-06-05, 23:13
O jakim VTEC`u Ty mowisz? - to jest zwykle DOHC bez zmiennych faz.
ok, my bad :oops:


sprawdzcie jeszcze czy to jest obd0 czy obd1, a bedziecie wiedzieli.

kompa ma p06 czyli obd1, taki jak w b7

w takim razie co to za niebieska wtyczka zwisająca z głowy??


ale dekiel od tego oryginalnego D15B7 to to nie jest

jaki dekiel?? myślałem ze wszystko pod maska mam stockowe

Jasiu
20-06-05, 00:52
kompa ma pm6 czyli obd1, taki jak w b7

w d15b7 jest p06
sprawdz jakiego on ma kompa, pm6 to obd0.
Jasiu

[ Dodano: Pon 20 Cze, 2005 00:54 ]

ja pod spodem widze fotke,
moje oryginalne d15b7
ale dekiel od tego oryginalnego D15B7 to to nie jest

jak dla mnie to wyglada jak stock...

guinness
20-06-05, 07:02
w d15b7 jest p06.

zgadza się p06 siedzi w d15b7 i taki sam ECU jest w samochodzie mego kumpla

Pati
20-06-05, 08:02
no to jesli jest obd1, to sprawdzcie jeszcze czy czasem numery nie sa przebite. a wtyczka moze se wisiec jak jest wiazka odb1 a czujniki odb0 i nie pasuje...

F-I-F-E-R
20-06-05, 17:17
Mi ta głowica "wygląda" na tą z modelu prod. 88-91 czyli z silnika 1.6, 4gen civic'a albo z crx'a wiem ze był 130 konny w serii...
Ale tam to było obd0 i komp pm6 a jak ty masz kompa p06 to jest obd1 ...
Pozatym kolektor dolotowy d15b7 tez inaczej wygląda... (inaczej są poprowadzone rurki od podciśnień ...)

Widać ze seria to nie jest bo nawet rurka doprowadzająca powietrze nie pasuje

elmer
20-06-05, 17:53
W DOHC OBD0 byl komputer PM7.

LIO
20-06-05, 18:06
no mnie ten dekiel wygladal na taki z D15B2, mala róznica, ale jest. Moge sie mylic, ale to i tak szczegól. Najwazniejsze, ze w przypadku pierwszego silnika, to niezla wajha.
Dla porównania, jakby ktos potrzebowal, wstawiam stara fotke silnika Furiousa :-)
Oryginal D15B7, poza dolotem

http://img262.echo.cx/img262/2913/silnik9vl.jpg