PDA

Zobacz pełną wersję : Gwizd z przepustnicy



Kondraczek
16-06-12, 09:47
Siema, po zrobieniu mpfi na gratach z 4 gena pojawił się strasznie wkurzający gwizd przy przyśpieszaniu. Pojawia się on przy pewnym otwarciu przepustnicy, ginie jak pedał jest w podłodze albo przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu. Od razu mówię ze to samo jest jak całkiem zdejmę dolot, czyli to nie wina filtra albo rury. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Wymyć, wypolerować, wymienić przepustnice?? Gwizd na prawdę wkurza pałe.

arturwwa
16-06-12, 10:19
to chyba normalne. u mnie tez gwizdze, ale mi sie to podoba :)

Kondraczek
16-06-12, 11:10
to chyba normalne. u mnie tez gwizdze, ale mi sie to podoba
Gdyby to był taki normalny gwizd to wszystko by było ok. Ale on jest naprawdę cholernie głośny i każdy kto ze mną jedzie to pyta dlaczego mi tak pasek piszczy:p

Sheiva
16-06-12, 11:24
U mnie jest to samo, występuje tak w 2200-3100 obrotów, ale w zależności właśnie od operowania gazem. Z tym, że u mnie "stało się" to po założeniu dolotu ze stożkiem. U kumpla jest to samo, w Civicu z B18. Dodam, że na dwóch zupełnie różnych filtrach jest ten dźwięk. Jak masz taki dolot, to na pewno od tego - załóż seryjny na próbę i zniknie.

Kondraczek
16-06-12, 11:52
Jak masz taki dolot, to na pewno od tego - załóż seryjny na próbę i zniknie.



Od razu mówię ze to samo jest jak całkiem zdejmę dolot, czyli to nie wina filtra albo rury

Gwizd ginie jedynie jak przystawię rękę do przepustnicy i ją trochę przysłonie, a co za tym idzie zmienię zawirowanie powietrza. Seryjny dolot nic nie da.

Gr4b3Q
16-06-12, 12:20
W seryjnym dolocie powinien być rezonator dzięki któremu czegoś takiego nie ma. Jak założyłeś gołą rurę to normalne że tak "gwiżdże".

Kondraczek
16-06-12, 12:23
Koledzy, napisze po raz trzeci: żadna rura, żaden filtr nie powoduje gwizdu, ani też brak rezonatora, bo po zdjęciu całkiem dolotu(rury, filtru) i zostawieniu gołej przepustnicy gwiżdże tak samo!!

Saiti
16-06-12, 12:37
Może turbo?

Ja miałem to samo - ktoś mi wmówił, że to może być łożysko w aparacie zapłonowym lub alternatorze. Sprzedałem furę z tym problemem - kupujący nie zauważył nawet a ja sam o tym zapomniałem. To nie może zależeć od przepustnicy wg mnie :) Tam nie ma co gwizdać, to nie czajnik ;)

Sheiva
16-06-12, 13:14
Kondraczek, zrozum, że rozumujesz w odwrotną stronę. Gr4b3Q zrozumiał o co chodzi.
Ty mówisz, że ani rura-dolot, ani filtr tego nie powoduje, bo na gołej przepustnicy też to jest, ale nie w tym rzecz, bo to będzie zawsze, dopóki nie założysz seryjnego dolotu, w którym jest owy rezonator, który owe zawirowania eliminuje i gwizdu nie ma, teraz rozumiesz ? Zauważ też, że na postoju tego gwizdu nie będzie albo będzie baaaardzo delikatny. Załóż że na próbę OEM dolot, wtedy sam się przekonasz ;)

airman
16-06-12, 14:05
Ostatnio byłem świadkiem jak mega głośny gwizd wydobywał się z silnika z okolic alternatora, kolega wymienił w końcu uszczelkę ssaka i przestało, po prostu był przedmuch.

Mi coś zaczyna pogwizdywać na obrotach ostatnio ale nie zawsze, i na wolnych tego nie słychać, bardziej pod obciążeniem. U siebie stawiam na łożysko napinacza klimy...

Kondraczek
16-06-12, 15:52
Sheiva, ogarnąłem o co kaman. Nie mam seryjnego dolotu, ale coś rozkminie i zobacze. W każdym razie 3/4 forum jeździ na takich dolotach i nigdy u nikogo nie słyszałem takiego gwizdu;/ Dosłownie jakby dyskotekowy dres w białych rękawiczkach i gwizdkiem siedział po maską, aż się ludzie na chodnikach oglądają co się dzieje:p

Paputek
18-06-12, 17:29
juz ktos wyzej pisal ale napisze jeszcze raz sprawdz uszczelke pod ssacym ja tam mialem ej9 tak gwizdalo ze myslalem ze dostane kur.....:)

ASK
27-06-12, 22:46
u mnie gwizdała uszczelka przepustnicy :)

Furious
28-06-12, 06:21
Podmień przepustnice i sprawdz czy nadal bedzie gwizdać, moze w Twojej wystaje jakas ostra krawędz przy motylku bądz w kanale wolnych obrotow, może z uszczelką przepustnicy cos nie tak...

Tylko dlaczego temat jest w dziale tuningu? ;>