Zobacz pełną wersję : Samochód przymula, Słabe przyspieszenie -problem
Witam,
Mam problem z moją Hondą.
Dokładny Model Hondy to . 1.4 rocznik 1996
Problem polega na tym iż nie odczuwam mocy podczas przyspieszania. Zmieniłem świecie i był chwilowy przypływ mocy , ale wszystko wróciło do tego jak było , na benzynie nawet nawet ma przyspieszenie ale na gazie już nie . Podczas wciskania pedała gazu do końca samochód czy to na bezynie czy na gazie słabo przyśpiesza , tak go przymula ;/ Podczas rozruchu tez mam problem , aby odpalić samochód , muszę wcisnąc gaz i chwilę potrzymać by złapał równe obrotny.
Czego może być wina ?
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.Regulacja na gazie, też powinna trochę pomóc.Jeżeli masz filtr gazu, to trzeba wymienić.
Sprawdzę to co napisałem i podzielę się informacjami . Najpierw wymienię filtr gazu i ewen. regulacja gazu . Oczywiście jeśli mam , bo nie sprawdzałem do tej pory.
Nie wiesz czy masz gaz w aucie (LPG)? ; DDD
wiem , oczywiście ;] ale prawdopodobnie zle zrozumiałem ostatnie zdanie .;]
U mnie tez zamulal i sie okazlo ze zawory juz nie trzymały i głowica poszla do roboty.
Dobrze zrozumiałeś ,sprawdż czy w układzie lpg jest filtr i jeżeli jest brudny to go wymień.
Ile kosztuje taki remont głowicy i zawory ?????
Wylacz klime :) u mnie po wlaczeniu robi sie 75 km. jutro wymieniam osuszacz jak nie pomoze to bede jezdzil z oteartymi szybami..
w układzie jest filtr , tylko mam problem z odkręceniem jednej śruby , ale może dziś zdołam ją odkręcić i umieszczę foto jak wygląda Ów filtr.
W mojej wersji Hondy , nie ma klimy ;p Oczywiście jest miejsce na nią ,ale niestety brak.
Kolega Mechanik , powiedział żebym wymienił uszczelkę i będzie wszystko w porządku. Zapomniałem dodać że na świecach pojawia się olej ,nie za wiele ale widać że to olej.
Wrzuć fotki, napisz co to za instalacja, a jeśli nie wiesz, to machnij kilka fotek spod maski ... może coś się konkretniej doradzi :]
Zacznij od filtra LPG,kosztuje kilka złotych ,bo nawet nie wiesz ,kiedy był wymieniany.
Po za tym,piszesz że przymulanie jest na LPG.Więc trzeba przyczyny szukać w układzie zasilania gazem.
piszę że na benzynie i na gazie ten sam efekt więc chyba opada że to układ zasilania gazem , chodz zaraz idę i spróbuje odkręcić filtr gazu . chodz to trudne , bo najprawdopodobniej ktoś długo jezdził i tylko jezdził ;/ i nie interesował się samochodem .
Ja jak zlozylem gaz to wyszlo szybko ze glowica padla i auto sie zmulilo bardzo i to na benzyniei to na gazie . Ale rozbieralem glowice bo pobieral oliwe a sie okazalo ze zawory juz nie trzymaly i uszczelniacze zaworowe . Glowica z palnowaniem + uszczelniacze + docieranie gniazd zaworowych 180zł jak dla mnie ( normalnie wiecej bo same uszczelniacze kosztuja 70zł w b.d zamienniku a OEM 140zł ). Do tego uszcelka + uszcelniac wałka + olej i filtr itp . Suma sumaru wyszło mnie to 500zł ze wszystkim z tym że silnik sam rozbieralem przy niewielkiej pomocy kuzyna mechanika:) A kompreche zmierz bo cos mi sie wydaje ze slabnie autko.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c154a8ccd0ab3bcd.html
nie obyło się bez utrudnień . musiałem ten filtr zdjąć bo nakrętki nie dało się odkręcić tak była przypieczona . Odkręciłem a tu patrzę i nie ma filtra. Czy powinien się znajdować filtr ?
Tak ,powinien być tam mały filtr .Generalnie jest kilka modeli ,więc musisz z obudową ,udać się do sklepu lub do warsztatu i dobiora Ci odpowiedni.I może być tak ,że przewody instalacji nadają się do czyszczenia.
Skoro powinien tam być to nie rozumiem dlaczego go nie ma ;/ co do filtra to wiem jaki mam kupić , nie napisałem wcześniej ale instalację gazową mam Firmy Lovato . Nie tak dawno byłem w warsztacie gazowym bo odłączył mi się "Plus " i gaz nie chciał się przełączać , jako początkujący użytkownik instalacji gazowej nie wiedziałem co zrobić i za co się wziąść dlatego pojechałem do warsztatu , oczywiście szybko wyszło że to ,to i naprawili . Zapytałem się o stan parownika , powiedzieli abym rozważył niedługo wymianę go . Instalacja już ma Ładne lata.
Powiedz mi czy samemu można oczyścić przewody czy muszę jechać do warsztatu i jeśli musiał bym to jaka była by orientacyjna cena ?
Nie ma filtra, bo ktoś nie włożył nowego :p
Być może ten był już mega zasyfiony, a na wymianę nie miał no i tak się Twoja Hanka 'obchodziła' bez tego.
Jeśli to nie jest jakaś sekwencja, to możesz mieć w reduktorze, od spodu śrubkę do spuszczenia syfu/mazutu. Mogło się nazbierać naprawdę sporo.
Ja mam już spokojnie ponad 150 tysi na gazie i nigdy żadnych przewodów nie czyściłem. Co najwyżej czyszczenie reduktora, wymiana wężów gazu i płynu.
Pewnie co gazownik, to inna cena. Trudno coś orientacyjnie powiedzieć.
ale bez przesady ;] filtr, koszt kilku złotych ... nawet kiedyś przecież nie był aż taki drogi przecież. Ale nic . Nie jest sekwencja , zwykła bodajże 2 generacji instalacja. kupię dziś/jutro filtr,założę i wtedy zobaczę co z reduktorem . Ale nie sądzę by to mój problem rozwiązało , chodz planuje jeszcze uszczelkę pod głowicą wymienić i wtedy zobaczymy co i jak.
Nie chodzi o koszt, chodzi o to, że mógł ktoś nie mieć pod ręka :] kumpel raz "wydłubał" filtr w takim stanie, że nie było co z niego zbierać, a nigdzie nie udało nam się dokupić i co zrobisz ?
Po wymianie sprawdź sobie szczelność jakąś pianką albo wodą z płynem to garów. Czasami można się zdziwić :p
http://speedy.sh/B6FCz/Zdjecie0092.jpg a ja w swojej hani mam taka instalacje i powiedzcie mi, ktos kto sie zna mniej wiecej, co to za instalacja i gdzie w niej moze byc filterek, bo mam podobne objawy jak kolega..
Kolego prawdopodobnie masz Instalację Firmy Lovato . Zresztą na swistku od gazu masz jakiej to firmy , sprawdz i idz so sklepu i powiedz jaka firma i filtr masz.
co do mojego problemu.
Wymieniłem filtr powietrza bo niestety był już nie zdatny . Nie wymieniłem filtra od gazu z tego względu że średnica nie pasowała a powinien na 100 % pasować! spuściłem tzn okręciłem taką srubę pod spodu i trochę pokapało oleju.(Parownik ) Szczelność sprawdziłem i jest OK. Jutro pojadę na dłuższą trasę więc sprawdzę czy coś się zmieniło. chodz pojawił się jeszcze jedna usterka , podczas wciskania sprzegła jadąc samochodem , obrotomierz spada do 100 i wraca do normy (800-1000 ) czy to spowodowane jest tym że parownik już jest kiepski?
chciałem tez przeczyścić silniczek kroczkowy ale okazał się dość czysty więc już go nie czyściłem.
Następna kwestia , byłem w 2 sklepach i chciałem kupić uszczelkę pod głowice ... w jednym chcieli 140 , w drugim 115 , w necie hm sądze ze 100 . tylko właśnie , ma ktoś jakieś spostrzeżenia co do uszczelek ? jaką kupić?
mialem u siebie taki problem, ze gdy zatankowalem do pelna czyli 40l, to zrobilem na tym 270 km czyli spalanie okolo 15l.. a kiedy tankuje powiedzmy 20l to robie 200 km czyli spalanie wychodzi 10l.. i nie wiem w czym tkwi problemo :(
Uszczelke kup np victor rainz dobre i w dobrej cenie , wszystkie uszczeliki w d14 sa takie same poza d14z6 .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.