PDA

Zobacz pełną wersję : Samodzielna wymiana rozrządu



nervosol
15-06-12, 00:34
Witam,
Chciałbym w nowo kupionym samochodzie wymienić rozrząd. Na wstępie chciałbym się upewnić, żę części które mam na oku są dobrej jakości. Czytałem trochę na forum i jeżeli nic się nie zmieniło, to byłbym skłonny kupić komplet na tej aukcji: http://allegro.pl/rozrzad-kpl-pompa-honda-civic-1-4-1-5-mb27-ej9-i2392062001.html
Pas rozrządu MITSUBOSHI
Napinacz KOYO
Pompa wody AISIN

Co do samego procesu wymiany to muszę zaznaczyć, że nigdy wcześniej tego nie robiłem. Mam zamiar posłużyć się poradnikiem na forum do silnika B18c4 jak i manualem. Sam posiadam silnik D14A8 i tu pytanie czy różni się on bardzo od B18c4? Czy trudno jest to zrobić samemu? Jak sobie poradzić z kołem pasowym? Warto szukać klucza do blokowania koła pasowego?

Brylant1
15-06-12, 00:44
Zamiast klucza dopasuj nakrętke ktora będzie pasowac do kola pasowego do nakretki dospawać jakis grubszy plaskownik i juz masz blokade kola, co do różnic ty masz jeden walek a b serii 2 co za tym idzie u ciebie sprawa ustawienia walka prostsza. Sama wymiana nie jest trudna, najgożej odkrecić kolo pasowe potem juz z górki, przed odpaleniem sprawdz dokladnie znaki bo przy napinaniu paska może się coś przesunąć.

skorpion7
15-06-12, 10:47
Ja jednak na twoim miejscu nie brałbym się za tak poważne wymiany. Za dużo można zepsuć.

birchie
15-06-12, 10:58
Warto szukać klucza do blokowania koła pasowego?

Załatw z dwie przedłużki, koła skręć na tyle, żeby dało się założyć nasadkę z tymi przedłużkami na nakrętkę koła pasowego. Na klucz nałóż metrową albo dłuższą rurkę. Popros kogos , żeby wbił bieg i wcisnął pedał hamulca. Wał korbowy masz zablokowany - możesz smiało odkręcać. Można też podobno zablokować zębatkę współpracującą z rozrusznikiem .



Ja jednak na twoim miejscu nie brałbym się za tak poważne wymiany. Za dużo można zepsuć.

Tak jak pisze kolega Brylant1 - to nie jest trudna robota, najgorzej odkręcić koło pasowe.

Guscioren
15-06-12, 15:06
Za mocno napnie pasek i po 3k km można się zdziwić :) To nie jest jednak wymiana termostatu czy innego ustrojstwa :). Nie wymieniasz tez tego co pół, wiec jednak bym pojechał do mechanika ;P

Brylant1
15-06-12, 15:17
Mechanik też człowiek również może się pomylić więc zbytnio bym ich tak nie wychwalał, ja jestem uprzedzony co do nich, tylko na zbierzność jeżdze a resztę robie sam bo poprostu to lubie.

probestic
15-06-12, 15:51
Czego nie spróbujesz, to się nie nauczysz :) i zawszę będę pochwalał, żeby jednak z głową, ale brać się za robotę ... ot, np. pytając wcześniej o szczegóły, jak to zrobił założyciel tematu :)
Sam pierwszy raz robiłem rozrząd oglądając filmik na Yt :p

Guscioren
15-06-12, 15:57
No ja pierwszy zrobiłem z ojcem mechanikiem i wiem ze jak ktoś jest zielony to cieżko bedzie ;). Może autor ma jakiegoś znajomego mechanika :P

Brylant1
15-06-12, 16:45
Kto pyta nie błądzi, wiadomo nie radzilbym sie za to brać bez przygotoania. Po co jest forum, po to żeby pytać i pogłebiać swoją wiedzę.

birchie
15-06-12, 20:38
Kto pyta nie błądzi, wiadomo nie radzilbym sie za to brać bez przygotoania. Po co jest forum, po to żeby pytać i pogłebiać swoją wiedzę.

That's the spirit! ;) Ryzyko błędu zawsze jest, kiedy robi się coś nowego, ale to jedyna szansa by się nauczyć. Tak trzymać Brylant! :D

Guscioren
17-06-12, 13:17
Jednak bym sie trzymał tego żeby pierwszy rozrzad zrobił z kims kto umie to zrobić :)
Zniszczyć silnik przez to bardzo łatwo

probestic
17-06-12, 13:32
Oj tam, oj tam ;)
D14A8 na szczęście jest bezkolizyjny :p

Guscioren
17-06-12, 14:37
Oj tam, oj tam ;)
D14A8 na szczęście jest bezkolizyjny :p

A to zmienia postać rzeczy :D to śmiało niech się uczy na nim w takim razie ;P
Zawsze myślałem ze wszystkie silniki hondy są kolizyjne :D

nervosol
17-06-12, 14:39
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, a mógłby jeszcze ktoś dodać coś na temat tych części?

Guscioren
17-06-12, 17:11
Pompa wody Aisin ponoć jest czasami montowana w ASO zamiast oemoskiej ?
Napinacz często kupowany :P, Co do paska chodzą różne mity lecz nie chce siać propagandy, mój mitsuboshi niby przejechał 60k km ;P lecz przy jakim przebiegu naprawde wymieniał pasek poprzedni własciciel to nie wiem :p

Brylant1
17-06-12, 17:18
Ja wszystkie paski zakładam contitecha, o pasku mitsuboshi krążą mieszane opinie, nigdy takiego nie miałem więc nic więcej nie mogę powiedzieć.

Guscioren
17-06-12, 17:22
Ja wszystkie paski zakładam contitecha, o pasku mitsuboshi krążą mieszane opinie, nigdy takiego nie miałem więc nic więcej nie mogę powiedzieć.

Też nie ryzykowałem i założyłem contiego ;P

Xus
18-06-12, 18:02
dasz rade nie jest to jakos super trudne:) tylko tak wyglada. co do tego magicznego klucza to ja probowalem zrobic z nakretki tylko ze w mojej H sa 3 kulka i ciezko bylo mi znalesc gruba i dobrze wygieta blache zeby przyspawac do tej nakretki. kupilem wiec specjalny kluczy i mialem problem z glowy wymienilem rozrzady w 2 swoich H plus kolesia D14 i kluczyk juz sie zwrocil. najwiekszym problemem jest jaki pisali wyzej odkrecenie sruby na wale.
w razie problemow pisz

birchie
18-06-12, 22:11
Ale po co wszyscy o jakimś dorabianiu kluczy piszą, skoro starczy zwykła nasadka i zablokowanie hamulców na biegu?

mirasek
20-06-12, 12:17
Nie zawsze daje radę zblokować napędem, tym bardziej że przez tłumik drgań na sprzęgle nie daje dobrego "podparcia", raz miałem tak że zwyczajnie sprzęgło puszczało. Takie akcje się dzieją kiedy jakiś artysta dokręcił koło udarem albo obsmarował całą śrubę w kleju (wystarczy kilka ostatnich zwojów!), dlatego nie polecam blokowania napędem. Dorobienie specjalnego klucza to nie jest wielka filozofia, ewentualnie dość prosto jest zblokować silnik na kole zamachowym i tych opcji bym się trzymał :)

birchie
20-06-12, 14:38
ewentualnie dość prosto jest zblokować silnik na kole zamachowym i tych opcji bym się trzymał

Też o tym pisałem :) a dokręcanie udarem... w dodatku mógł ktos zaspawać :p

nervosol
04-07-12, 23:01
Mógłby ktoś rzucić okiem specjalisty na tą instrukcję http://autoswiatlo.motogrono.pl/2010/01/07/jak-wymienic-pasek-rozrzadu-pompe-wody-w-honda-civic-i-honda-crx/ i oszacować jej rzetelność? Tzn czy dobrze tam prawią, czy nie bardzo.

Camellia Racing
06-07-12, 09:51
mój mitsuboshi niby przejechał 60k km ;P

Mój zrobił kołem 100 000 km bezproblemowo.


Ja wszystkie paski zakładam contitecha, o pasku mitsuboshi krążą mieszane opinie, nigdy takiego nie miałem więc nic więcej nie mogę powiedzieć.

Tak, jakiś czas temu była czarna seria, coś słyszałem ale dzielę to przez 3.


Też nie ryzykowałem i założyłem contiego ;P

Ja nie ryzykowałem i założyłem Mitsuboshi, nawet w ASO mają go pod ręką jako replacement. Conti jak dla mnie jest niżej.

Z pomp wody to Aisin albo GMB jeśli nie OEM.