Zobacz pełną wersję : Przegub HDK do Hondy Civic 1.4 5D MA8 6 gen.
kamil_szewczyk
06-08-07, 20:12
Czy ktoś wie gdzie w Krakowie kupie przeguby zewnętrzne HDK i możecie sie wypowiedziec na ich temat ?
Pozdrawiam Kamil
skolopendra
06-08-07, 20:49
w JC....są
;)
kupilem taki na internecie za ok 150 zl juz nie pamietam dokladnie. Jezdzec na nim juz pol roku wsyztsko narazie OK
kamil_szewczyk
07-08-07, 16:06
Pytałem dzisiaj w JC i nie mają przegubów HDK. Czy ktoś wie gdzie moge je kupić.
Ja kupowałem ponad rok temu w IC, rozleciał się po 2 miesiącach, ale uznali reklamacje i drugi był juz OK!
Bassmaster
09-08-07, 22:54
http://www.allegro.pl/item222014217_przegub_japonski_hdk_honda_civic_aer odeck_crx.html
Tylko od razu dokup sobie porządniejsze obejmy, bo te są do bani (mogą nie wytrzymać).
Ja kupiłem osłony HDK i mechanik wolał nie ryzykować (założył z grubszej blachy) dopłaciłem 10zł, bo 1 stronę tylko robiłem.
kamil_szewczyk
09-08-07, 23:04
Czy kolega bassmaster też uważa ze przeguby HDK za około 140 zł są dobre?
Bassmaster
10-08-07, 09:06
Zanim mechanik powiedział, że tylko osłona jest do wymiany, chciałem wymienić cały przegub. Gdy spytałem się jaki najlepszy pokazał mi pudełko od przegubu HDK, który zakładał do podobnej Hondki, tylko po liftingu. Człowiek zna się na rzeczy i ma zadowolonych klientów, dlatego uważam że przeguby są OK.
Jeśli mnie pamięć nie myli to był wątek o przegubach i HDK okazało się dobrą firmą.
Mi mechanik polecił również HDK. Na Allegro dałem za niego tylko 139 zł !!
tez mam hdk, niedawno zmienialem. tylko hdk juz nie robi przegubow bez ABS, ale te z czujnikiem ABS pasuja do wersji bez abs (sprawdzone). cena to 140 zl
A pasują przeguby od mocniejszych wersji silnikowych??
nie wiem moj byl wyszukiwany raczej po silniku...
moglby ktos napisac czym sie u was objawialo ze trzeba bylo wymienic przegub wewnetrzny. bo sie wlasnie zastanawiam nad wymiana ale nie jestem pewien czy to to?
w sumie dopiero pozniej doczytalem nie jest sprecyzowane o jakim przgubie mowicie ale jesli o wewnetrznym to bede wdzieczny za info
w momencie kiedy puszczasz sprzęgło i moc zaczyna "wchodzić" na koła i słychać charakterystyczne "puk" jakby gdzieś był luz to właśnie jest przegub wewnętrzny.
nie kupuj tylko przegubu Pascal bo to lipa. acha i jeszcze musi być bardzo gumowo-gumowa :d osłona bo jeśli jest lekko twardawa to zacznie po 6 miesiącach pękać.
przerobione w nissanie jak i w hondzie :d
dzieki za info bo bardzo przyda sie w przyszlosci ale okazalo sie ze kola z przodu byly nie dokrecone:)
dziwne: 2 rozne "usterki" a identyczne objawy
w momencie kiedy puszczasz sprzęgło i moc zaczyna "wchodzić" na koła i słychać charakterystyczne "puk" jakby gdzieś był luz to właśnie jest przegub wewnętrzny.
U mnie słychac chrupanie przy lekkim skrecie, wiec chyba zewnętrzny co nie?
przy skrecie to zewnetrzny
a ja mam pytanko do wewnetrznego czy pukanie wystepuje tylko przy ruszaniu? u mnie slychac go w okolicy 60kmh i wyzej az szum powietrza nie zrobi swoje tez charakterystyczne terkotanie rpzegubowe, niezaleznie od pozycji kol (jak puszczam gaz terkot ustaje) dopwiem ze zawory byly regulowane i zaplon tez
DamianPietras
22-11-07, 16:52
zuzyty przegub zewnetrzny , moze w taki sposób pracować ,że bedzie strzelać nawet na prostej drodze , miałem tak w passacie , po nasmarowaniu przegubu hałasowały tylko na skrętach
Przeguby wewnetrzne praktycznie nie ulegają zużyciu , chyba ze osłona gumowa sie zerwie
oslona jest cala.... w moim wypadku to nie strzelanie charakterystyczne dla zewenetrznego (wiem jak on gra)
hm ze 3 miechy temu zmienialem lewy zewnetrzny, jest jakies prawdop. ze prawy jest juz na wykonczeniu? (lewy padl przez peknieta oslone)
jak to sie mowi pojezdzimy zobaczymy :D bo narazie oslony sa cale i suche
właśnie KiTT zastanawiam się czy to nie jest wewnętrzny (nawiązując też do tematu o pukaniu).
tez sie o to martwie, no ale nie ma chbya mozliwosci na sprawdzenie tego ustrojstwa, mozna zmienic obie poloski wiadomo ale koszt ogromny, wiec trzeba jezdzic az sie ktoras ukreci. narazie nie robie dalekich tras i jak uslysze wziuuuuuuuuuuu (i po przegubie) to na wsteku sobie gdzies na pobocze zjade ;) ale oby to nei bylo to :)
to na wsteku sobie gdzies na pobocze zjade ;)
Jak to usłyszysz to sobie pojedziesz, ale już tylko na lince :d
Wewnętrzny przegub żeby sprawdzić trzeba wejść pod samochód, ale nie podnosić go najlepiej (koła na ziemi zablokowane. Wtedy ruszasz przegubem przód tył i widzisz jaki ma luz. Jeśli jest luz to patrzysz czy drugi przegub wewnętrzny trochę drga czy nie bo może to być też mechanizm różnicowy (bardzo podobne objawy ma co przegub wew)
rozumiem ze prosta diagnoza, wchodze w kanal i szarpie pol oska i wtedy widac, luz powinien byc jakis wogole czy nie powinno go byc? w poniedizalek jade z moim ziomiem mechaniroem czyscic elemnty przepustnicy to akurat by mi spasowalo jakbysmy to obczaili bo kanal cenna rzec, wiecznie zajeta :D
rozumiem ze jak mechanizm roznicowy sie sypie to juz jest padaczka z napedem? czytaj duzo $$$$
luz delikatny zawsze jest ale nie taki żeby waliło :)
z jednej strony przytrzymaj przegub a drugą stroną poruszaj i będziesz widział co i jak
dobra w poniedzialek bedzie zdezenie przegubowe ;) swoja droga z gory motoru widac jedna oslone przegubu a druga siedzi pod motorkiem tej nie obczajalem czy jest walnieta, no ale wszystko mi sie niedlugo wyjasni
Korzystając z okazji przyłącze się do tematu.
Mój problem polega na tym, że podczas jazdy z prędkością ponad 60-70 km/h niezależnie czy jadę prosto czy skręcam słychać buczenie (szuranie). Dodam że dźwięk ten słychać tylko chwilowo gdy np. przejeżdżam przez poprzeczne nierówności lub inne wyboje, jadąc po równej jak stół drodze ten dżwięk nie występuje. Dodatkowo gdy występuje te buczenie można wyczuć delikatne drżenie podłogi. Szanowni Forumowicze co to moze być? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i wskazówki.
dźwięk opon i przenoszenie przez nich nierówności
mysle ze to element zawieszenia a nie przegub, przegub reaguje jedynie na zmiane pozycji pedalu gazu, szczegolnie na jego dodawanie. albo oopny jak pisze kolega wyzej
polecam test na szarpaku :)
Zapomniałem dodać że dźwięk ten jest słyszalny tylko gdy mam wciśnięty gaz, gdy go puszczam dźwięk znika choć bym jechał po największych wybojach.
to chyba ten typ tak ma, albo badaj przeguby wiecej nie bede gdybal bo sam to bede sprawdzal...
KiTT jak sprawdzisz i się dowiesz to daj znać. I mam jeszcze jedno pytanko do ciebie czy ten dźwięk u ciebie jest non-stop powyżej 60km/h i wciśniętym gazie czy też pojawia się tylko w niektórych sytuacjach tak jak u mnie??
nie u mnie slychac mniej wiecej caly czas cykliczne uderzanie, wlasnie w okolichac tych predkosci powyzej nic nie slychac bo szum powietrza przeszkadza, tylko przy wcisnietym gazie, ostatnio go zagluszam moim car audio bo mnie juz drazni ;)
aha wsiadz w 4 osoby i sprawdz czy uderzanie nie jest glosniejsze u mnie jest...
... a u mnie to jest chwilowe gdy mam wciśnięty gaz i samochód jest wybijany w górę po przejeździe przez jakąś nierówność. Z tego co pamiętam gdy ostatnio jechałem z 4 pasażerami to buczenie występowało rzadziej.
sprawdz zawieche moze ktorys amortyzator ci sie "wylal" i uderza. zajrzyj pod kazde kolo i zobacz czy nie cieknie olej z ktoregos amora bo na przegub to mi to nie wyglada
[ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 ]
dobra rozwiazalem juz ktory przegub gra, okazalo sie ze zewnetrzny prawy (lewy byl zmieniany) czyli jak widac na prostych kolach zewnetrzny tez moze stukac :>
tez mam hdk, niedawno zmienialem. tylko hdk juz nie robi przegubow bez ABS, ale te z czujnikiem ABS pasuja do wersji bez abs (sprawdzone). cena to 140 zl
Robia bez ABS, tutaj np. http://www.allegro.pl/item315251307_przegub_hdk_japan_honda_civic_aerode ck_crx_prelude.html i od tego samego goscia z ABS 147zl.
widocznie jeszcze jakas starsza partia sie uchowala ;)
Dobre w ogole sa to przeguby? Bo jestem juz praktycznie zdecydowany zeby go kupic (mam do wymiany przegub).
ja mam teraz oba z przodu HDK i wszystko jest tak jak byc powinno gumy sie trzymaja. a rubie czasem zerwac kapcia ;D
miałem wymieniać przeguby zewnętrzne, ale po tym jak wymieniłem końcówki drążków kier. to stuki-terkotanie przy skręconych kołach stały sie prawie niesłyszalne- teraz występują tylko jak np zawracam na drodze pod górke - wcześniej były dużo głośniejsze i koła nie musiałbys skręcone na maxa, z tąd pytanie wymieniać przeguby??
mboss11, narazie jak ci to nie przeszkadza to nei musisz ale to z czasem bedzie coraz gorzej. jak nie jezdzisz daleko to mozesz sobie narazie potrzymac kase w kieszeni :)
Jak mocno nie stukają to możesz wykonac zabieg kosmetyczny tj. zdjąc, wymyc i wcisnąc nowego smaru grafitowego, czasami to pomaga. U mojej młodej na rok pomogło dopiero teraz zaczyna znowu stukac.
_WALDI_, no pod warunkiem ze zrobi to we wlasny mzakresie bo jak pojedzie do mechaniora i nic nie pomoze to robota bedzie podwojna a jest troche babrania ;]
no no, płacic komus 50dych, bo to jak za wymiane to jest bezsensu ale samemu sie pobawic by mozna (jesli sa zdolnosci manualne)
pobawiłbym sie z chęcią tylko nie mam kanału, dziwi mnie tylko że wymiana końcówek drążków kierowniczych spowodowała że stuki w dużym stopniu sie zmniejszyły..
Nie potrzebujesz kanału, wystarczy zdjąć koło. Widocznie stukały końcówki drążka.
DamianPietras
25-02-08, 11:44
racja kanał jest zbedny , wystarczy lewarek , breszka i pare kluczy.
wymiana zajmie ci max 1 godz na strone.
Ps. przeguby najczęściej padaja gdy zrywa sie osłona przegubu.Jeśli masz całą to może nie przegub jest przyczyną , ale nie zawadzi zobaczyć samemu co "tam siedzi"
Pozdrawiam
b.negative
09-03-08, 10:41
Wymieniałem wczoraj prawy przegub na HDK. Jedyny problem był z zaciskami na osłonę. Klęli mechanicy zdrowo, w końcu założyli jakieś polskie. Nie mogli dobrać odpowiedniej średnicy. Lepiej wcześniej zaopatrzyć się w odpowiednie zaciski:)
yy z tego co wiem to opaski sa zawsze w zestawie razem z guma i smarem i podkladkami
Mam taki problem, jakis miesiac temu wymienialem przegub (kupilem HDK) no i teraz zas slysze ze cos puka przy skrecie. Tylko przy skrecie jak skrecam w lewo, jak jade prosto to nic nie slychac. Myslalem, ze to przegub i dlatego go wymienilem ale widze ze zas puka :( Co myslicie?
moze wewentrzny ten w skrzyni? :/
b.negative
09-04-08, 08:39
yy z tego co wiem to opaski sa zawsze w zestawie razem z guma i smarem i podkladkami
Te dodane do przegubu nie podpasowały mechanikom. Nie tylko u mnie był problem z opaskami. Ktos juz pisał, że trzeba się zaopatrzyć w nowe opaski przed założeniem, bo te dodane są do kitu. Ja się nie znam na tych sprawach w ogóle i nie mam pojęcia jak założyć te oryginalne. Wyglądają jakby były wycięte z kawałka puszki na konserwy. Na pudełku widać, że opaska jest zakładana jakimś urządzeniem - może właśnie w tym jest problem: brak urządzenia do zakładania?
moze wewentrzny ten w skrzyni? :/
Wewnetrzny daje takie objawy? Ciagle mi sie wydawalo, ze tylko zewnetrzny daje takie objawy. Az mnie nie strasz z tym wewnetrznym :(
no moze byc wewnetrzny czemu nie, ktos pisal gdzies sposob jak to zbadac ale nie pamietam w ktorym temacie. a oba sa na pewno dobre? (zewnetrzne)
Prawy (ten od strony pasazera) byl dobry - wymienilem tylko oslone. A lewy (strona kierowcy) wymieniony na HDK (nowy, wiec chyba tez dobry). Wymienialem bo wlasnie stukalo i podjechalem do warsztatu i zaraz padlo na przegub zewnetrzny. No to wymienilem, ale widze ze nadal to samo. Gdzies wyczytalem ze to moze naciag paska od wspomagania??
Miałem ten sam problem w moim MB1, wymieniłem przegub zewnętrzny HDK i po dwóch dniach znów chrobotało, kupiłem kolejny przegub a tamten oddałem na reklamacje, po dwóch tygodniach oddali mi kase.
Kurka demontaz, zakup nowego przegubu ile to kasy :/ nie moge teraz sobie uswiadomic, ale cos mi sie tak kojarzy ze zaraz po zalozeniu tego nowego przugubu chrobatalo tak samo, jakby zmiany nie bylo :/
więc może wymieniłeś nie ten przegub co trzeba?
Może stuka Ci po drugiej stronie??
Raczej nie wewnętrzny, wewnętrzne tak nie chrobotają raczej, tylko odczuwa się drgania na kierownicy i całej budzie, gdy zaczyna się kamień w kielichu wieszać.
Hm, chrobota jak skrecam w lewo tak wiec chyba ten od strony kierowcy? Ten tez zostal wymieniony...
ja etz mialem taka sytuacje z jednego spadla mi oslona i myslalem ze to ten wymienilem go a okazalo sie ze drugi jest ****iety
Czy jak kupię przegub HDK bez ABSu, to będzie pasował z ABS, jak przełoże liczydło? Szukałem i nigdzie(tam gdzie pytałem) z ABS nie można ich teraz dostać:-/ Czy przekładał ktoś liczydło ABSu na HDK? Pasowało ciasno, czy było luźne?
witam szanownych forumowiczów ja mam te stuki tylko przy max skręcie np przy zawracaniu :( słychać wtedy delikatne puk puk
b.negative
24-03-09, 20:45
witam szanownych forumowiczów ja mam te stuki tylko przy max skręcie np przy zawracaniu :( słychać wtedy delikatne puk puk
...i?
jeśli chodzi o wymianę przegubu zew. to czy potrzebne są później zabiegi typu - ustawianie geometrii ? wolę zapytać dla pewności - czeka mnie wymiana prawego - więc mam dylemat czy tylko wymieniać walnięty czy od razu oba aby nie wracać do tematu i ewentualnie płacić za kolejną geometrię...
jeśli chodzi o wymianę przegubu zew. to czy potrzebne są później zabiegi typu - ustawianie geometrii ? wolę zapytać dla pewności - czeka mnie wymiana prawego - więc mam dylemat czy tylko wymieniać walnięty czy od razu oba aby nie wracać do tematu i ewentualnie płacić za kolejną geometrię...
Nie trzeba ustawiac geometrii. Geometrie trzeba ustawiac przy wymianie wachacza gornego...
Chlopaki ja musze wymienic przeguby wew bo prawy przy skrecie stuka lekko, ale nie jest to chrobotanie jak w przypadku zew tylko delikatne pukniecia jak jade szybciej, wpomne takze ze niedawno przeguby zew zostaly wymienione, a przy wymianie zagladalem pod auto i oslona z przeguby WEW byla rozwalona, i wookol bylo duzo smaru... Pytanie tylko gdzie szukac przegubów wew do d16y3 ? Macie jakies pomysly ? zakladalem juz taki temat ale zero odzewu ... pomóżcie!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.