PDA

Zobacz pełną wersję : głowica d15z6 i wałek z klawiaturą d15b 3 stage



Van_Dal
13-06-12, 12:47
pytanie :) czy robił ktoś taki przeszczep ??
z katalogów hondowskich wynika że głowica d15b 3stg i d15z6/d16y8 to ten sam numer
wiec czy przeszczep wałka i klawiaturki z d15b 3 stage Vtec jest możliwy ?:>

i drugie pytanie, czy można da komputerze p28 + sterowanie IAB mieć tryb ECONO ???

mlodyxx
13-06-12, 17:14
odlew niby ten sam tylko ciekawe jak kanaly olejowe w glowicy, te co doprowadzaja olej do klawiatury. bo jak tak nieraz patrzylem to d15b ma tak jakby podwojny zaworek vteca czyli kanal powinien tez byc jeden wiecej , ale to tylko moja mysl jak jest w praktyce to nie wiem.

Van_Dal
13-06-12, 17:38
Ilość otworów przy zaworze Vtec w obu głowicach jest identyczna

mixturant
19-06-12, 20:29
Podłączam się do pytania... Mechanicznie będzie wszystko pasowało? Nie będzie żadnych niespodzianek?

Pzdr

sonkubu
26-08-16, 12:10
Ja również się podpinam się pod pytanie. Może ktoś robił taki myk?

wiesko1261
26-08-16, 17:38
u mnie w głowicy na 100% z econo d15z8 , jest jeden otworek olejowy mniej niż przy głowicach z d16 y8 i w4 ( pod zaworem vtec )

sebo263
30-08-16, 09:03
pytanie :) czy robił ktoś taki przeszczep ??
z katalogów hondowskich wynika że głowica d15b 3stg i d15z6/d16y8 to ten sam numer
wiec czy przeszczep wałka i klawiaturki z d15b 3 stage Vtec jest możliwy ?:>

i drugie pytanie, czy można da komputerze p28 + sterowanie IAB mieć tryb ECONO ???

Jeśli dobrze pamiętam to wałek od d15b miał cor7ez w d15z6.

Matt_Btw
30-08-16, 09:27
Jeśli dobrze pamiętam to wałek od d15b miał cor7ez w d15z6.

vipek tez miał wałek d15b , ale miał tam zwykly VTEC, do 3 stage potrzeba dwóch zaworków, a wtedy chyba głowica musi miec wejscie na dwa zawory.

romekex
31-08-16, 23:17
wejscie jest takie jak na jeden tylko ma dwie czapeczki (cewki)
patrzylem z ciekowasci na glowice d16v1 klawiatura identyczna jak ekono d15z6 sa 3 otwory olejowe
srodkowy zasilajacy idzie kanal przez pol glowcy i w polowie dlugosci idzie do dolu bloku tam gdzie czujnik cisnenia oleju itp
dolny zalaczanie vteca idzie kanal w strone klawatury
gorny tak jakby przelewowy idzie w glowice i widac otworek w srodku
mysle ze przy 3 st vtec beda dwa na dole i zawor rozdzielony na wie czesci no i odlew w srodku glowicy musi isc dwoma kanalami do klawiatury a nie jednym

i goon
07-09-16, 16:21
Cześć

Odpowiadam na pytanie tj.: głowice
d15z6 - 12100-P2M-000 Civic iLS
d15b - 12100-P2J-000 Civic Ferio VTI E-EK3

Teoretycznie najlepsze wyjście to wałek 2 stopniowego D15B(2stage Vtec).
Z tego co wiem krzywka sportowa jest ostrzejsza.
Wałek z D15B(3stage Vtec) ma 3 różne krzywki tzn. 3 tryby/stopnie pracy:
Stopień 1 -12V(ECO)
Stopień 2 - 16V
Stopień 3 - 16V na sportowej krzywce