Zobacz pełną wersję : głowica d15z6 i wałek z klawiaturą d15b 3 stage
pytanie :) czy robił ktoś taki przeszczep ??
z katalogów hondowskich wynika że głowica d15b 3stg i d15z6/d16y8 to ten sam numer
wiec czy przeszczep wałka i klawiaturki z d15b 3 stage Vtec jest możliwy ?:>
i drugie pytanie, czy można da komputerze p28 + sterowanie IAB mieć tryb ECONO ???
odlew niby ten sam tylko ciekawe jak kanaly olejowe w glowicy, te co doprowadzaja olej do klawiatury. bo jak tak nieraz patrzylem to d15b ma tak jakby podwojny zaworek vteca czyli kanal powinien tez byc jeden wiecej , ale to tylko moja mysl jak jest w praktyce to nie wiem.
Ilość otworów przy zaworze Vtec w obu głowicach jest identyczna
Podłączam się do pytania... Mechanicznie będzie wszystko pasowało? Nie będzie żadnych niespodzianek?
Pzdr
Ja również się podpinam się pod pytanie. Może ktoś robił taki myk?
wiesko1261
26-08-16, 17:38
u mnie w głowicy na 100% z econo d15z8 , jest jeden otworek olejowy mniej niż przy głowicach z d16 y8 i w4 ( pod zaworem vtec )
pytanie :) czy robił ktoś taki przeszczep ??
z katalogów hondowskich wynika że głowica d15b 3stg i d15z6/d16y8 to ten sam numer
wiec czy przeszczep wałka i klawiaturki z d15b 3 stage Vtec jest możliwy ?:>
i drugie pytanie, czy można da komputerze p28 + sterowanie IAB mieć tryb ECONO ???
Jeśli dobrze pamiętam to wałek od d15b miał cor7ez w d15z6.
Jeśli dobrze pamiętam to wałek od d15b miał cor7ez w d15z6.
vipek tez miał wałek d15b , ale miał tam zwykly VTEC, do 3 stage potrzeba dwóch zaworków, a wtedy chyba głowica musi miec wejscie na dwa zawory.
wejscie jest takie jak na jeden tylko ma dwie czapeczki (cewki)
patrzylem z ciekowasci na glowice d16v1 klawiatura identyczna jak ekono d15z6 sa 3 otwory olejowe
srodkowy zasilajacy idzie kanal przez pol glowcy i w polowie dlugosci idzie do dolu bloku tam gdzie czujnik cisnenia oleju itp
dolny zalaczanie vteca idzie kanal w strone klawatury
gorny tak jakby przelewowy idzie w glowice i widac otworek w srodku
mysle ze przy 3 st vtec beda dwa na dole i zawor rozdzielony na wie czesci no i odlew w srodku glowicy musi isc dwoma kanalami do klawiatury a nie jednym
Cześć
Odpowiadam na pytanie tj.: głowice
d15z6 - 12100-P2M-000 Civic iLS
d15b - 12100-P2J-000 Civic Ferio VTI E-EK3
Teoretycznie najlepsze wyjście to wałek 2 stopniowego D15B(2stage Vtec).
Z tego co wiem krzywka sportowa jest ostrzejsza.
Wałek z D15B(3stage Vtec) ma 3 różne krzywki tzn. 3 tryby/stopnie pracy:
Stopień 1 -12V(ECO)
Stopień 2 - 16V
Stopień 3 - 16V na sportowej krzywce
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.