PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana silnika



yasir_15
13-06-12, 10:51
Witam.
Mam problem z silnikiem D14Z4, kwalifikuje się do wymiany. Moje pytanie brzmi czy mogę szukać obojętnie jakiego słupka z 1.4, czy muszę kupić d14z4. Czy kupując słupek od d14a4, bez problemu zamontuje osprzęt od d14z4..?? Czy ktoś przerabiał podobny temat?

Z gory dzieki za odp.
Yasir_15

wrcsti
13-06-12, 11:30
To zależy ile masz funduszy. Mój jak padnie to pewnie będe szukał dobrego swapa(chociażby D16) a nie reanimował tego.

Dorikin1989
13-06-12, 11:34
Myślę, że słupek nie ma specjlanego znaczenia. Jak mi padł silnik w EG to miałem pomysł budżetowy, żeby wsadzic słupek właśnie z D14 z osprzętem z D15B2 i mój magik powiedział, że nie ma z tym problemu :)

yasir_15
14-06-12, 11:31
a ja własnie się dowiedziałem, że problem jest - jeśli chodzi o czujnik położenia wału, u mnie jest nad kołem pasowym a w silnikach z japończyków podobno w aparacie zapłonowym. Ktoś przerabiał ten temat i moze pomoc..?

Dorikin1989
14-06-12, 11:34
Ale ty też masz "japoński" silnik...

janisz
14-06-12, 19:24
Druga sprawa co w nim padło bo może bardziej opłaca się go naprawić za 1500zł niż wsadzić złom za 700zl

yasir_15
15-06-12, 00:19
Panowie dochodze do wniosku, ze to forum do niczego sie nie nadaje - nikt nie udziela konkretnej odpowiedzi, tylko wszyscy posty o dupie marynie.. moze to moze tamto..wydawąło mi się, że pytanie jest proste.

Ale ty też masz "japoński" silnik...
Niby wszystkie takie same a jednak angliki maja udziwnienia.. chociazby ten cholerny czujnik polozenia wału, chyba ze tylko w d14z4 to wystepuje w tym miejscu..??

Dorikin1989
15-06-12, 06:51
Po prostu nikt nie chce Cie wprowadzić w bład.

Chyba, że tak chcesz no to proszę: Pakuj co masz pod ręką na 100% będzie pasować. Lepiej?

nikog0
15-06-12, 20:47
ale na rynku jest mnóstwo d14z4, cif z tym silnikiem często jest swapowany, ma już lepsze heble i nowsza buda, mnóstwo na allegro jest słupków d14z4, poszukaj tylko. Po co kombinować, chyba że wsadzisz coś większego np d16 jak @wrcsti proponuje, ale to już inna cena takiej przyjemności... :)

cichy10
15-06-12, 22:07
Swego czasu wymieniałem w warsztacie d14a8 na d14z4 (ze względu na dostępność), słupek pasował plug&play, te dwa silniki są bliźniacze przy czym d14z4 (nowszy model) ma 2 sondy lambda a d14a8 jedną, więc komputer może wyrzucać błędy. Innego słupka bez osprzętu chyba nie wstawisz. Oczywiście najlepiej poszukaj zdrowego d14z4.

mirasek
16-06-12, 13:21
Słupek nie ma nic do błędów, to kwestia kompa który przecież zostaje ten co był razem z całym osprzętem :) Dobre D14 można wyrwać za grosze. Najlepiej szukać A8 / Z4, bo A4 / Z2 z EJ9 są trochę inne wewnątrz choć też powinny dobrze zagrać w miejsce starego. A2 z przedlifta to już starsza konstrukcja.

yasir_15
17-06-12, 21:31
OK. o tego typu odpowiedz mi chodziło..:] wielkie dzięki, w takim razie szukam D14Z4 lub D14A8 w dobrej kondycji, miałem okazje kupić D14A4 dowiedziałem się że nie ma miejsca na zamontowanie czujnika położenia wału nad kołem pasowym tak jak jest w D14z4/A8 a czujnik ten ma w w aparacie zapłonowym i dlatego założyłem ten temat. Jeśli ktos ma namiar na kogos kto ma do sprzedania silnik w dobrej kondycji jakiego szukam to piszcie na priv.

gromek86
20-06-12, 15:29
ja zmienialem silnik w mojej starej hondzie z d14a4 na z4, osprzet z a4 (aparat zapołonowy komp wiazki itd) ssak zostal z z4 i tylko jeden czujnik mial inna kostke( kształt ) + wywalenie czujnika polozenia walu kolo kola pasowego wraz z wiencem, i odpalil bez problemu i smiga do tej pory :) i finał