Zobacz pełną wersję : wymiana silnika
Witam.
Mam problem z silnikiem D14Z4, kwalifikuje się do wymiany. Moje pytanie brzmi czy mogę szukać obojętnie jakiego słupka z 1.4, czy muszę kupić d14z4. Czy kupując słupek od d14a4, bez problemu zamontuje osprzęt od d14z4..?? Czy ktoś przerabiał podobny temat?
Z gory dzieki za odp.
Yasir_15
To zależy ile masz funduszy. Mój jak padnie to pewnie będe szukał dobrego swapa(chociażby D16) a nie reanimował tego.
Dorikin1989
13-06-12, 11:34
Myślę, że słupek nie ma specjlanego znaczenia. Jak mi padł silnik w EG to miałem pomysł budżetowy, żeby wsadzic słupek właśnie z D14 z osprzętem z D15B2 i mój magik powiedział, że nie ma z tym problemu :)
a ja własnie się dowiedziałem, że problem jest - jeśli chodzi o czujnik położenia wału, u mnie jest nad kołem pasowym a w silnikach z japończyków podobno w aparacie zapłonowym. Ktoś przerabiał ten temat i moze pomoc..?
Dorikin1989
14-06-12, 11:34
Ale ty też masz "japoński" silnik...
Druga sprawa co w nim padło bo może bardziej opłaca się go naprawić za 1500zł niż wsadzić złom za 700zl
Panowie dochodze do wniosku, ze to forum do niczego sie nie nadaje - nikt nie udziela konkretnej odpowiedzi, tylko wszyscy posty o dupie marynie.. moze to moze tamto..wydawąło mi się, że pytanie jest proste.
Ale ty też masz "japoński" silnik...
Niby wszystkie takie same a jednak angliki maja udziwnienia.. chociazby ten cholerny czujnik polozenia wału, chyba ze tylko w d14z4 to wystepuje w tym miejscu..??
Dorikin1989
15-06-12, 06:51
Po prostu nikt nie chce Cie wprowadzić w bład.
Chyba, że tak chcesz no to proszę: Pakuj co masz pod ręką na 100% będzie pasować. Lepiej?
ale na rynku jest mnóstwo d14z4, cif z tym silnikiem często jest swapowany, ma już lepsze heble i nowsza buda, mnóstwo na allegro jest słupków d14z4, poszukaj tylko. Po co kombinować, chyba że wsadzisz coś większego np d16 jak @wrcsti proponuje, ale to już inna cena takiej przyjemności... :)
Swego czasu wymieniałem w warsztacie d14a8 na d14z4 (ze względu na dostępność), słupek pasował plug&play, te dwa silniki są bliźniacze przy czym d14z4 (nowszy model) ma 2 sondy lambda a d14a8 jedną, więc komputer może wyrzucać błędy. Innego słupka bez osprzętu chyba nie wstawisz. Oczywiście najlepiej poszukaj zdrowego d14z4.
Słupek nie ma nic do błędów, to kwestia kompa który przecież zostaje ten co był razem z całym osprzętem :) Dobre D14 można wyrwać za grosze. Najlepiej szukać A8 / Z4, bo A4 / Z2 z EJ9 są trochę inne wewnątrz choć też powinny dobrze zagrać w miejsce starego. A2 z przedlifta to już starsza konstrukcja.
OK. o tego typu odpowiedz mi chodziło..:] wielkie dzięki, w takim razie szukam D14Z4 lub D14A8 w dobrej kondycji, miałem okazje kupić D14A4 dowiedziałem się że nie ma miejsca na zamontowanie czujnika położenia wału nad kołem pasowym tak jak jest w D14z4/A8 a czujnik ten ma w w aparacie zapłonowym i dlatego założyłem ten temat. Jeśli ktos ma namiar na kogos kto ma do sprzedania silnik w dobrej kondycji jakiego szukam to piszcie na priv.
ja zmienialem silnik w mojej starej hondzie z d14a4 na z4, osprzet z a4 (aparat zapołonowy komp wiazki itd) ssak zostal z z4 i tylko jeden czujnik mial inna kostke( kształt ) + wywalenie czujnika polozenia walu kolo kola pasowego wraz z wiencem, i odpalil bez problemu i smiga do tej pory :) i finał
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.