PDA

Zobacz pełną wersję : CO trzeba dokladnie na minime D15b2 D16z6



adamwo
06-08-07, 10:35
Witam, co trzeba dokladnie na minime D15b2 D16z6.
Znalazlem temat ale z d15b7.
Chodzi mi o dokladny wykaz czesci, przymierzam sie do czegos takiego, chcialbym wiedziec co kupic.

ceelx
06-08-07, 10:53
do tego doloz glowice zestaw uszczelek do glowicy , pasek rozrzadu , ewentualnie pompe wody, swiece i pare ******* ktore wyjda w praniu

Lcfr
08-08-07, 17:53
do tego doloz glowice zestaw uszczelek do glowicy , pasek rozrzadu , ewentualnie pompe wody, swiece i pare ******* ktore wyjda w praniu


to do wymian "zapobiegawczo - serwisowych"
a do konkretnego mini wypadałoby miec jeszcze:
aparat zapłonowy od d16z6 (choc mozna to obejsc)
kable zapłonowe od d16z6
kompa innego niz b7 - p28
kolektor dolot i wylot (chyba ze masz juz jakies mody)

ceelx
08-08-07, 19:28
Witam, co trzeba dokladnie na minime D15b2 D16z6.
Znalazlem temat ale z d15b7.
Chodzi mi o dokladny wykaz czesci, przymierzam sie do czegos takiego, chcialbym wiedziec co kupic.


do tego doloz glowice zestaw uszczelek do glowicy , pasek rozrzadu , ewentualnie pompe wody, swiece i pare ******* ktore wyjda w praniu

;)

adamwo
08-08-07, 22:52
Nie mam zadnych modow , kompletuje czesci dokladnie takie jak napisaliscie.
Wiec :
glowice kompletna z zaworem vtec
aparat zapl
sonde lambda
kolektor ssacy z przepustnica wtryskami i wydechowy
wiazke
kable wn
to chyba wszystko plus uszczelki oraz pasek rozrzadu.

Ile mniej wiecej mozna sie spodziewac mocy po takim modzie
planuje tez odrazu wsadzic jakas rure ze stozkiem??

I jak jest z tym vtec czy bedzie pracowal na tej glowicy i zalaczal sie przy wysokich obrotach czy tez nie jesli bede mial glowice z zaworem vtec

artek0903
09-08-07, 09:48
no i do tego komp pod vtec'a (np p28)

Sputnik
09-08-07, 10:36
około 130hp

astra
09-03-08, 11:15
witam
jakich dokladnie czesci potrzeba zeby z b2 zrobic z6?
wiem ze na forum bylo to walkowane, ale sie troche pogubilem :/
tu jest lista czesci do mini me, ale z b7 na z6:
Lista części:

Wymagane:
- D16Z6 głowica (łącznie z aparatem zapłonowym, pokrywą zaworów, świecami/przewodami WN, wiązka VTEC, itp.)
- uszczelka głowicy D16Z6 albo D16Y8
- P28 ECU
- pasek rozrządu D16Z6
- przewody do zaworu ciśnienia oleju VTEC
- uszczelki pod kolektor dolotowy i wydechowy

Opcjonalne:
- kolektor ssący D16Z6
- kolektor wydechowy D16Z6
*Jeśli usuniesz swoje kolektory upewnij się, że masz nowe uszczelki

Zalecane:
- pompa wody
- świece (np. z D16Y8)
- przewody WN
- uszczelka pokrywy zaworów
- kopułka i rozdzielacz


1. Czy bede potrzebowal ruke łącząca pompe wody z termostatem, bo taka jest potrzebna jezeji przechodzimy z b2 na b7.
2. Czy rolka napinacza zostaje czy trzeba wymienic na ta z z6?
3. Wyczytalem na forum taz o jakims map sensor.trzeba wymienic czy nie?
Jest jeszcze cos co nie wymienilem?na forum zrobil sie straszny metlik z tym tematem.
Prosze jakas komkretna osobe o pomoc, najlepiej osoba ktora sama to robila z silnikiem b2.
pozdro

radar333
09-03-08, 12:02
Rurka od pompy wody do termostatu jest niezbędna! Oraz rurka od termostatu do kolektora, rurka odpowietrzenia skrzyni korbowej ogólnie najlepiej jak kolektor ma WSZYSTKIE ori rurki! Wiązka silnikowa oczywiście i kabinowa!! Robiłem moda d15b2 na b7 i nie jest tak super-extra-plug&play! Jak się tego nie robiło to wychodzi MASA komplikacji. Ale jakoś to ogarnąłem. Jak będę robił kiedyś mini me na d16z6 to już napewno nie sam tylko zaprzyjaźnionego mechanika najmę. Sam bym się bał że coś źle zrobię i nie mam klucza dynamometrycznego.

Lcfr
09-03-08, 12:25
. Jak będę robił kiedyś mini me na d16z6 to już napewno nie sam tylko zaprzyjaźnionego mechanika najmę.

jak sam zrobiłeś b2 na b7 to teraz z b7 na z6 też dasz radę - nawet będzie łatwiej :)

ceelx
09-03-08, 18:39
Rurka od pompy wody do termostatu jest niezbędna

eeee tam da rade i ztych co zostanie :D

radar333
09-03-08, 21:06
da się z tych co zostanie????? :/

mówie o rurce nr 1. i rurka nr 2 też MUSI być!

http://images32.fotosik.pl/172/131691ec0f45df99m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=131691ec0f45df99)

ceelx
10-03-08, 10:18
sluchaj nie widze w tym momencie obrazka bo siedze w pracy a mam niektore rzeczy poblokowane.
ale do rzecczy.robilem od razu z b2 na z6 i nie kupowalem zadnych rurek ani wezy wodnych i troche ze starego i troche z nowego kolektora mi podpasilo.
w tekstach jest opisany temat przez bodajze fifer'a i tam jest pokazane ze potrzebna jest ta rurka.orientowalem sie czy na 100% i nikt jednoznacznie nie potrafil mi odpowiedziec i o tym zapomnialem.
jak przyszlo do roboty to nie mialem tego wezyka i jakos jezdzi wiec nie musowo jej szukac. ;)

Verbatig
10-03-08, 15:07
my rozcieliśmy starą , wsadziliśmy trójnik za 9zł i jest jak ta lala ;)

monley
03-05-08, 14:02
Zbliża się wielkimi krokami remont mojego EG4 D15b2, obecnie na 1000km spala 0,9l oleju, pierścienie są do wymiany. Jak go będę remontował to chciał bym założyć głowicę od z6 i mieć V-teca oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Mam kilka pytań;
-ile w przybliżeniu będą kosztowały mnie części żeby mieć V-teca (wykaz cen poszczególnych części)
-ile kosztują dobre tłoki i pierścienie, takie które kiedyś wytrzymają utorbienie (gdzie je kupić)
-ile kosztują panewki korbowodowe i uszczelka pod głowicę od Z6 lub Y8
-w jakich granicach będzie oscylowało spalanie :)
-czy będzie mi potrzebna tylko wiązka silnikowa od Z6, czy pozostałe złącza będą pasować do P28
-jak można obejść aparat zapłonowy żeby pasował od d15b2
-jaki jest w przybliżeniu koszt takiej operacji, oczywiście wszystko będę składał ze swoim mechanikiem