PDA

Zobacz pełną wersję : problem z układem chłodzenia d15z6



sensej
11-06-12, 12:06
Jakies 2tys km temu popuscił u mnie wąż wody, który idzie od termostatu do silnika. Silnik sie zagotował i poszedł do remontu, zrobiona miedzy innymi uszczelka pod glowica i pierscienie na tłokach. Nie mogłem nigdzie dostac nowego węża więc skóciłem troche stary. Śmigało bez problemu do soboty, po raz kolejny popuścił ten sam wąż wody. Znajomy mechanik powiedział, że to może być wina termostatu który sie zacina. Miał ktoś podobny problem?

Brylant1
17-06-12, 01:37
Termostat można zawsze sprawdzić w prosty sposób, wkładasz go do wrzącej wody i patrzysz czy się otwiera jeśli nie to wymiana. Przyczyną pękania węża może być jego wiek (poprostu sparciał już), niesprawny korek chłodnicy, nie wypuszcza nadmiaru ciśnienia i wszystko idzie w węże, lub walnięta uszczelka pod głowicą.

Van_Dal
17-06-12, 13:41
tym wężem może być wąż przemysłowy byle o tej samej średnicy i ciśnieniu najlepiej jak największym ale nie mniejszym od 2 bar ;] kup jak najwcześniej

dziwie się że mechanik nie sprawdził termostatu jak widział uszczelke na silniku że prawdopodobnie była szczelna

węże nie spadają same z siebie

sensej
20-06-12, 14:47
udało mi się dostać używane węże w stanie na pewno lepszym od moich. Po demontażu starego węża który popuścił, wyglada na to że sie zaczął rozwarstwiać w środku. Po wymianie póki co spokój, ale sprawdze jeszcze termostat. Zastanawiam się też nad założeniem dodatkowego wskaźnika temperatury wody, ale nie wiem czy są one precyzyjne :/

albin3
20-06-12, 18:01
Precyzyjny wskażnik temperatury płynu chłodzącego (wody) to koszt Twoich używanych węży i nowego !! termostatu.

sensej
21-06-12, 15:33
a możecie coś polecić jakieś wskaźniki ze swojego doświadczenia ?