Zobacz pełną wersję : Wypadanie zapłonu
Problem dotyczy EJ9 D14Z1. Samochód czasami ciężej odpala, silnik nierówno pracuje itp. Samodiagnostyka wykazała błąd 71 - przerwa w zapłonie 1 cylindra. Wszystko co mogło za to odpowiadać już zostało podmienione/sprawdzone oprócz aparatu zapłonowego. Wiadomo, że najlepiej byłoby podmienić cały aparat ale nie mam takiej możliwości. Pytanie co konkretnie odpowiada za taką przypadłość w aparacie zapłonowym? Kopułka, palec, cewka, moduł? Da się to określić? Koszt całego aparatu jest spory a pojedyńczej części już dosyć znośny.
Eh tyle Was tu i nikt nic nie poradzi:(
Aparat podmieniony i nadal to samo:( Co jeszcze może być powodem wypadania zapłonu?
- świece OK
- kable WN OK
- aparat OK
- wtryskiwacze OK
- kompresja OK
skąd wiesz że świece ok ?? kiedy wymieniane ?
Wymieniane w lipcu ubiegłego roku a teraz została podmieniona ta z pierwszego cylindra na nową.
Zawory ustawiłeś sobie?? Sprawdź też czy masz rozrząd dobrze ustawiony i zapłon lampą.
Regulacja zaworów zrobiona, rozrząd przy okazji sprawdzony, zapłon ustawiony:/
A może coś z pompą paliwa/przekaźnikiem?
PS. Gdyby to jednak chodziło o rozrząd to czy wtedy problem mógłby występować tylko okresowo jak w tym przypadku? I co z tą pompą paliwa/przekaźnikiem? Może mieć na to jakiś wpływ?
Sory, że post pod postem ale inaczej pewnie by nikt nie zauważył.
Po dłuuuuugim czasie problem znów dał o sobie znać. Dzisiaj znowu auto odpalało jak diesel i w końcu po raz drugi od ok. 3-4 miesięcy pojawił się błąd 71. Nie mam pojęcia co robić. Czy może to mieć jakiś związek z rozrządem? W zimie zaraz po dopaleniu z okolicy obudowy rozrządu dochodziły dźwięki przypominające cięcie boschem:/ a na wiosnę pojawił się ten problem. Poradźcie coś bo już mam tego dość.
Albo masz do zmiany świece, albo przewody albo cewkę. Skontroluj sobie układ zapłonowy i problem powinien zniknąć, no chyba ze Ci jeszcze wtryski nie domagają czasami...
Dla mnie na takie pyrkanie z wydechu pomogło czyszczenie styków pod kopułką aparatu zapłonowego.
Wtrysk był wymieniony, aparat też (no chyba, że walnięty kupiłem), świece i kable podmienione na jakiś czas i dalej dupa:(
obecnie mam podobny przypadek, nieregularne lekkie szarpnięcia silnikiem na wolnych obrotach i po dodaniu lekko gazu np. do 1500obr. i w tym samym momencie lekkie kichanie z tłumika, było to na wcześniejszym silniku d15b7, później w d16y3+osprzęt od B7 i obecnie d16y3+głowica d16z6 vtec +osprzęt B7- po remoncie.
-ciśnienia sprężania równe na cylindrach
-świece zmieniane
-wtryski i ecu zmieniane
-zawory regulowane- spróbuje jeszcze ustawić na max wartości
-przewody zapłonowe zmienione ale nie mam pewności czy na dobre...
-kopułka i palec nowe
-podmieniane aparaty zapłonowe
-czyszczona przepustnica, krokowy, zawór ssania
-sprawdzona odma i szczelność serwa
pewnie jeszcze coś robiłem... dodam że wiązka nie była ruszana.
-przewody zapłonowe zmienione ale nie mam pewności czy na dobre...
.
I tutaj może leżeć problem....
Przewody są bardzo ważne, z doświadczenia wiem że lepsze używane w dobrym stanie przewody OEM(sumitomo) albo NGK też bdb, niż nówki sztuki typu janmor albo seiwa, sentech czy inny szajs. Ewentualnie można kupić kabelki vision(te grube), chyba nikt nie narzekał na nie :)
Bez dobrych kabli auto nie będzie przekazywało dobrze prądu z kopułki do świec przecież...
A filtr paliwa wymieniałeś?
filtr zmieniony, pompka też, przekaźnik pompki jeszcze chyba nie był przelutowany i dziś to zrobię, a przewody podmieniałem na oem używki.
U mnie są przewody NGK wymieniane dokładnie rok temu razem ze świecami też NGK. Jero11 a pokazuje Ci jakieś błędy? U mnie powtarza się cały czas błąd 71 i to mnie martwi, że cały czas dotyczy to jednego cylindra.
edit:
Co prawda to dotyczy Acco ale to co tu piszą jest bardzo niepokojące (od 2 str.):(
http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=8811&postdays=0&postorder=asc&start=0
nie ma błędów, głowica jest po obróbce i szczelności więc też odpada, z wcześniejszą głowicą y3 też miałem ten sam objaw. Wychodzi że musi to być wina osprzętu silnika lub gdzieś w wiązkach coś nie tak bo gołe silniki były zmieniane a problem pozostawał.
To już chyba tylko we wróżce nadzieja bo ja już jej nie mam:/
I jak jero, wpadłeś na coś?
na razie poszukiwania przerwane
jero11 znalazłeś przyczynę wypadania zapłonów?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.