PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik sam sobie dodaje gazu podczas postoju- wysokie obroty (1300-1500)



Sylwia
11-06-12, 11:01
Hej,
Od 4 dni podczas postoju na luzie/na biegu honda sama sobie gazuje, obroty wahają się między 1300 a 1500, ostatnio wymienione świece, kable, akumulator, filtr powietrza, paliwa, katalizator, aha może ważne może nie, zaczęło się to dziać po jeździe na rezerwie oraz po zatankowaniu 98, rok temu wymiana uszczelki pod głowicą, co to może być?

piroman
11-06-12, 11:17
warto byloby przeczyscic silniczek krokowy, zrobić reset kompa i przeprowadzic naukę wolnych obrotow
napisz jeszcze jaki silnik

Sylwia
11-06-12, 11:20
benzyna, 1.5

wojtas0010
11-06-12, 15:38
al napisz dokladne oznaczenie silnika ktore widnieje na jego bloku obok kolektora wydechowego:)

birchie
11-06-12, 17:07
al napisz dokladne oznaczenie silnika ktore widnieje na jego bloku obok kolektora wydechowego

Będzie zaczynać się od D15, taka mała podpowiedź :) Ale Pani Inżynier, jak widzę, więc sobie poradzi :)



warto byloby przeczyscic silniczek krokowy, zrobić reset kompa i przeprowadzic naukę wolnych obrotow

Jeden z tematów o czyszczeniu silniczka krokowego: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7623-Czyszczenie-silniczka-krokowego-faq&highlight=czyszczenie+silniczka+krokowego

Gdyby to nie pomogło, trzeba poszukać, czy silnik nie dostaje lewego powietrza.

Sylwia
12-06-12, 17:39
D15b7

Brylant1
13-06-12, 13:39
Sprawdz czy jest luz na lince gazu, jak tak miałem.

Michalll_1991
13-06-12, 15:04
pierwsze co zrób to jak mówią silniczek krokowy. 3 śruby, 2 wtyczki i 15 minut czyszczenia ;)

Furious
13-06-12, 17:38
a potem regulacja wolnych obrotów śrubką na przepustnicy

Sylwia
14-06-12, 15:40
Dzięki, kumpel dziś wyczyści silniczek i będziemy wiedzieć co robić dalej.
Aha ile taka przyjemność może kosztować? :p

bednar_ek35
14-06-12, 16:08
Dwa piwa+5 fajek+30min czasu:)

Sylwia
15-06-12, 09:23
Silniczek wyczyszczony, obroty wyregulowane, ale niestety po jakimś czasie dalej wariuje oraz momentami ma wysokie obroty tj. 2tyś na postoju. Czy ma wpływ może jeszcze uszczelka (w kształcie ósemki), gdyż okazało się że jest bardzo zużyta?

rooter666
15-06-12, 09:30
lewe powietrze skądś się bierze pewnie przez tą uszczelkę,odłącz rure od przepustnicy i zatkaj na ręką dolot jak nie zgaśnie silnik to będzie lewe powietrze

Furious
15-06-12, 17:59
Czy ma wpływ może jeszcze uszczelka (w kształcie ósemki), gdyż okazało się że jest bardzo zużyta?
wymień uszczelke lub sprobój dodać silikonu

karmel
15-06-12, 22:32
Sprawdź linkę gazu... czy nie jest naciągnięta...

gruszkin
16-06-12, 09:41
obroty za wysokie to nie to samo co falujące karmel. tu mamy problem obrotów falujących. Stawiam, jak zawsze - i ze 100% skutecznością w takich przypadkach- na FITV

Sylwia
18-06-12, 19:17
:mad:Jak się wali to chyba wszystko, pedału gazu czasami nie da się wcisnąć (dodać gazu) oraz czuć podczas jazdy szarpanie /przeskakiwanie silnika oraz od dziś się pokazała kolejna usterka z pod maski piszczy, nie jest to pisk paska klinowego, piszczy podczas jazdy oraz postoju. Byłam u mechanika z piskiem i powiedział że to być może alternator. Pomóżcie:(

birchie
18-06-12, 22:00
pedału gazu czasami nie da się wcisnąć (dodać gazu)

Może jednak ta linka gdzieś się przycina, jak sugerował karmel.



zuć podczas jazdy szarpanie /przeskakiwanie silnika

Wypadają zapłony? Pali na 3 gary? Sprecyzuj.



z pod maski piszczy, nie jest to pisk paska klinowego,

A może akurat jest źle napięty pasek klinowy? Za slabo lub za mocno?

wojtas0010
19-06-12, 09:12
Hmm jesli nie pisk paska i silnik nie rowno pracuje to te same objawy co u mnie... zatarty aparat zaplonowy i zanieczyszczona kopulka... a z ktorej strony dobiega ten pisk? od strony pasazera czy kierowcy?

Sylwia
19-06-12, 09:28
Podczas jazdy czuję szarpnięcie podobne jak redukcja biegu na niższy bieg bez hamowania, tylko ja to czuję (kierowca), pasażer nie. Natomiast pisk dobiega od strony kierowcy.