Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kupno samochodu - EP2 czy EP4 - prośba o pomoc.



Kozi
11-06-12, 03:46
Witam,
właśnie po sprzedaży swojego jajka rozpoczynam poszukiwania nowego auta w marce. Tym razem chodzi mi o Hondę Civic VII Generacji, rok produkcji 2004-2005, więc polift, 2/3 drzwiowy.
Przeglądam oferty, oglądam auta i nie mogę się zdecydować czy lepiej zainwestować w benzyniaka z VTECiem czy diesla.
Na co dzień jeżdżę po Krakowie, często zdarzają mi się trasy w kierunku Kielc, bądź Połańca i każdy mniej więcej wie jak tam drogi wyglądają - wleczenie się przez pipidówy i 200 metrów za wioskami na wyprzedzenie na dwu-pasie. Moje stare jajko nie dawało rady przy wyprzedzaniu, nie miało zrywu, aby na krótkim odcinku wyprzedzić kilka tirów. Piszę o tym, bo ważna jest dla mnie dynamika jazdy, zastanawiam się czy pod tym względem lepszy będzie 110 KM benzyniak czy w przyszłości ewentualnie zrobiony POWERBOX 1.7 do 130 KM. Niby odpowiedź sama się nasuwa, ale diesle mają to do siebie, że powoli się wkręcają na wysokie obroty. Czy w Hondach jest tak samo?
Poza tym chętnie poznam opinie użytkowników - czemu akurat zdecydowali się na EPx, co przeważyło. Jak wyglądają "na oko" roczne koszty eksploatacji, co jest awaryjne w konkretnych modelach.
Z góry dzięki, a przyszłą miłością zapewne się pochwalę ;)

stajo
11-06-12, 13:03
Pytanie stare jak gów*o dinozaura: diesel czy benzyna heh
Ja mam od 2 lat EP2, wersja Sport, benzyna oczywiście i nie miałem żadnych awarii,
po prostu wymieniane to co potrzeba; klocki, tarcze, olej, filtry, świece itp. ;)

mloodzian
11-06-12, 13:34
benzyna! tyle w tym temacie

Lokatyy
11-06-12, 15:56
Jeżdze benzynką 1.6 VTEC przez Kielce z Krakowa. Samochód sprawuje sie świetnie. Reakcja na gaz jest błyskawiczna.Chcesz jechać szybciej, trzeba kręcić wysoko. Schodzisz z 5 na 3 i wyprzedzasz wszystkich lewym pasem.W silniku raczej nie ma sie co popsuć. Polecam z czystym sumieniem.
Jeszcze napiszę o spalaniu. Przejechałem 200 km przez Kielce (obwodnica) do Krakowa na drugi koniec miasta. Spalił 10.4 litra. Jechałem tylko ja z bagażem, prędkość do 110 km/h. Nie wiem czy można jeszcze uzyskać mniejszy wynik, ale ja w ten nie moge uwierzyc :D

Lcfr
11-06-12, 17:34
d16v1 palące 10l na trasie to jakaś pomyłka...


a w temacie auta: EP3

kamilen
11-06-12, 20:35
Z tego co napisał Lokatyy to ja rozumiem, że 10,5L na 200km spalił.
Do autora tematu:
Tam gdzie dla diesla są wysokie obroty to benzyna zaczyna się rozpędzać. Jak lubisz kręcić wysoko to tylko PB, a jak chcesz mieć taki sam silnik jak w Astrze II to diesel :P
Diesel po chipie podobno lepiej chodzi niż d16v1

Lokatyy
11-06-12, 21:18
jasne ze 10.4 litra na 200 km.
Co sie składa na takiego chipa? Wgranie samej mapy wystarczy, zeby wyprzedzić d16V1?
Pytam, bo uważam ze jest to raczej niemożliwe, zeby dieselek był szybszy od VTECa.
Wyciągnąć z diesla 1.7 130 km, to o 1/3 wiecej mocy. To sporo, ciekawe jak długo to pojezdzi.

Kozi
11-06-12, 21:26
Dzięki za pomoc.
W kwestii EP3 - gdyby była kasa, to by nie było pytania EP2 czy EP4, wybór byłby oczywisty.
Widzę, że więcej za benzynką, ja tak samo miałem do tej pory tylko benzyniaki, ale właśnie nie raz dochodziły mnie słuchy o 1.7 130 KM, która już benzyne zjada w kwestii osiągów. Myślałem, że jest ktoś kto ma już za sobą dwa takie samochody i jest w stanie rzeczowo porównać, bo typowe zalety i wady benzyny i diesla to ja znam ;)

Vampir_Va
11-06-12, 21:39
Tylko iż ten 1.7 nie jest hondowski, .......tylko stare poczciwe ISUZU ;)



Jezdziłem z tym silnikiem i może nadaje się on do Opla Combo......., ale napewno nie do Hondy :D

kamilen
12-06-12, 20:10
Każdy tuner chipem jest w stanie zrobić 120-130km z silnika izuzu 1,7. Np Masters w warszawie:
http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm
Zwróćcie uwagę na moment obrotowy, który będzie prawie dwa razy większy niż d16v1! To na prawdę będzie chodzić lepiej niż seryjny 1,6 z eco-vtec'iem

Vampir a jeździłeś tą generacją Hondy z silnikiem 1,4 albo 1,6? Moim zdaniem diesel bardziej się nadaje do Hondy niż te dwa (szczególnie 1,4). Jedynym pasującym do tego modelu silnikiem jest k20, ale tym z kolei ja nie jeździłem.

Vampir_Va
12-06-12, 20:53
Każdy tuner chipem jest w stanie zrobić 120-130km z silnika izuzu 1,7. Np Masters w warszawie:
http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm
Zwróćcie uwagę na moment obrotowy, który będzie prawie dwa razy większy niż d16v1! To na prawdę będzie chodzić lepiej niż seryjny 1,6 z eco-vtec'iem

Vampir a jeździłeś tą generacją Hondy z silnikiem 1,4 albo 1,6? Moim zdaniem diesel bardziej się nadaje do Hondy niż te dwa (szczególnie 1,4). Jedynym pasującym do tego modelu silnikiem jest k20, ale tym z kolei ja nie jeździłem.



Jezdziłem ( nawet miałem ), z tej generacji 1.6 :D Do 1.4 nawet nie wsiadam, taka wydumka w tej budzie nie ma prawa jechać ;)
Wracając zaś do 1.7, moment momentem, ale osobiście i tak wybieram benzynę.Kręcąc odpowiednio nawet w miarę się zbiera i fajmie brzmi. Natomiast diesel nadaje się bardziej na taryfę ;) Może to radykalne, ale jak dla mnie diesel w Hondzie nie ma racji bytu :)

Lokatyy
12-06-12, 23:10
Vampir a jeździłeś tą generacją Hondy z silnikiem 1,4 albo 1,6? Moim zdaniem diesel bardziej się nadaje do Hondy niż te dwa (szczególnie 1,4). Jedynym pasującym do tego modelu silnikiem jest k20, ale tym z kolei ja nie jeździłem.
Pojeżdzij troche d16v1, a nie bedziesz chciał diesla w Hondzie. Po co mi diesel, po co mi sie martwić czy turbina wystygła, czy wtryski nie padną, czy zapali przy -15 stopniach, skoro można kupic benzyne i pozbyć sie wszystkich niedogodności. Ten silnik naprawdę ładnie ciągnie, moc nie duża, ale potrafi zawstydzić inne samochody w tej klasie. Seat Leon 130 km i 310 Nm, jest szybszy od d16v1 tylko o 0.2 sekundy (różnica w wadze 50 kg, na niekorzyść Seata). Dane techniczne podaja predkość maksymalną 187 km/h, a podobno przy 218 jest odciecie zapłonu. Zresztą co tutaj duzo pisać. Bieg drugi i PRAWIE 100 km/h. Ja tam nie chce zadnego diesla, odkąd jezcze benzynką.


To na prawdę będzie chodzić lepiej niż seryjny 1,6 z eco-vtec'iem
To nie jest zaden eco VTEC, tylko VTEC II generacji. Mimo ze jest to SOHC, to jednak dodatkowa krzywka załącza sie w granicach 3900 obr/min

Lcfr
12-06-12, 23:19
moment w d16v1 jak na jednowałkowca hondy jest jeden z najwyższych i zaczyna sie dość nisko (i mozna to poprawić lekko)...-------> w tym temacie jest wykres: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?109112-D16v1-ep2 (ogólnie charakterystyka jest podobna - można pominąć jednostkowy charakter wykresu)
natomiast nie trzeba liczyć na to, ze będzie to sprinter=to jest samochód do normalnej jazdy... szybszy niz d15z6(poprzednia generacja eco) ale też bardziej paliwożerny (niedużo)
jak ktoś nie lubi diesli to nie będzie zły na d16v1

kamilen
13-06-12, 10:01
Oczywiście masz rację Lokatyy, że diesel to dużo wyrzeczeń i jeszcze więcej problemów. d16v1 daje radę ale nie będzie to odrzutowiec. Dla mniej wymagających fanów benzyny jest ok. Ja też bym go wybrał, ale kolega będzie jeździł trochę na trasie więc powinien poważnie zastanowić się nad oszczędniejszym dieslem, z którego niewielkim kosztem można zrobić dobrze śmigającą maszynę.
Moment obrotowy jest w d16v1 w miarę niezły, ale silnikom z turbiną nigdy nie dorówna (czy to diesel czy benzyna). Konkurencja z pojemności 1,6 ma podobny moment więc ten silnik to żadna rewelacja. Po prostu niezły silnik z w miarę dobrymi osiągami do codziennej jazdy.
Inaczej jeździ się dieslem inaczej benzyną. Benzyną redukujesz o dwa biegi jak chcesz szybko wyprzedzić, a dieslem o jeden albo wcale. Tylko wciskasz gaz.
VTEC-II swoją zasadą działania bardziej przypomina ECO niż DOHC. Z tym, że działa bardziej na optymalizację przebiegu momentu obrotowego niż na ekonomię jazdy.