Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Błąd 8? GMP



Jagiel
04-08-07, 12:52
Witam,

Objawy: Check się zapalał po rozgrzaniu silnika, samochód stawał się mniej dynamiczny (nie była to wielka różnica, prawdopodobnie wchodzł w tryb awaryjny)

Dziś przepropwadziłem samodiagnostykę i pokazało najpierw 5 błysków po 1sec, następnie pauza i 8 błysków po 1 sec, następnie już ciągle (po każdej pauzie) 8 błysków więc to chyba błąd 8

8 - czujnik GMP bądz jego obwód

Tu się nasówa moje pytanie, gdzie się on znajduje i za co odpowiada?

Licze na fachową poradę ;)

Z góry dzięki :hinczyk: pozdr

Sławek
04-08-07, 13:43
Ja ci poradzę- niedalej jak tydzień temu był dokładnie taki sam temat- użyj wyszukiwarki i będziesz wszystko wiedział.
Dziwne tylko że najpierw komp pokazał dwa błędy, a później tylko jeden. Zrób jeszcze raz samodiagnostykę.

Furious
04-08-07, 21:27
w aparacie zaplonowym, odyslam do manuala/instrukcji

bystry
05-08-07, 15:47
witam, tez mam podobny problem. komp wywala mi dwa błędy 8- czujnik Gmp i 16- wtryskiwacz (autko ma LPG), mój problem polega na tym, że zawsze rano mam problem z odpaleniem, a jak zapali to wyskakuje check i strasznie sie muli prawie gaśnie i nie wkręci go wyżej niż 3 tys obr. proszę o pomoc, napiszcie gdzie jest ten czujnik GMP i jak go mozna naprawić, szukałem i nie znalazłem, a w manualu to nie wiem (kiepsko u mnie z angielskim :(

Sławek
05-08-07, 16:02
napiszcie gdzie jest ten czujnik GMP i jak go mozna naprawić, szukałem i nie znalazłem
Słabo szukałeś :dalej: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=33530
A 16 wywala prawdopodobnie od emulatora wtrysków w inst. gazowej.

Furious
05-08-07, 16:37
napiszcie gdzie jest ten czujnik GMP

szukałem i nie znalazłem
co za totalna ignorancja! az prosisz sie o WARNa!

bystry
05-08-07, 17:46
sorki nie sprecyzowałem pytania, wiem że ten czujnik jest w aparacie zapłonowym, ale gdzie dokładnie i jak on wygląda??????

Furious
05-08-07, 18:20
Po raz kolejny zamieszczam ten schemat :djablek:
W 5genie GMP to ten sam czujnik co TDC i CKP

http://img485.imageshack.us/img485/7132/aparateu2.jpg

jurasjo
23-02-09, 20:06
Co to jest ?
http://img144.imageshack.us/img144/6359/rel.th.jpg (http://img144.imageshack.us/my.php?image=rel.jpg)

http://img27.imageshack.us/img27/7475/sch.th.jpg (http://img27.imageshack.us/my.php?image=sch.jpg)

Czy w aparacie zapłonowym gaźnikowca jest jakiś czujnik ? Z opisów wynika, że jest czujnik prędkości obrotowej, który jest w module zapłonowym - tak przynajmniej wynika ze schematu poniżej.

http://img27.imageshack.us/img27/4439/86423434.th.jpg (http://img27.imageshack.us/my.php?image=86423434.jpg)

nycha
16-04-09, 22:25
Tylko jak odpalić te linki skoro forum jest wyłączone ?
Podłączę się tutaj błąd nr 8 wyskakuje czasami niezależnie od niczego. Czasami zaraz po odpaleniu samochodu, czasami podczas jazdy, a czasami w ogóle się nie wyświetla. Działałem wg manuala sprawdziłem oporność czujnika TDC wynik 480 -560 Ohm (wg manuala 300-700 Ohm czyli w normie) żadnych przebić. Pozostałe czujniki maja oporność 350 Ohm. Zauważyłem, że cieknie olej przez uszczenilacz na aparacie ( wilgotny uszczelniacz delikatny przeciek) Czy to może być powód ? gdzie dostać taki uczczelniacz (12,5*22,5*5 lub 6) ? Czujnik jest raczej nieosiągalny więc w grę wychodzi wymiana całego aparatu.Czy ktoś miałby jakiś schemat budowy tego czujnika ? może udałoby się go naprawić jakoś Czy ktoś miał podobny problem? znalazł jakieś lepsze (tańsze )rozwiązanie niż wymiana całego aparatu ?

ps. Sobie teraz przypomniałem, rzecz zaczęła dziać się w kilka dni od ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Auto zaczęło się lepiej zbierać i mniej spalać tylko ten błąd.
Samochód to civic 96r d15z6.

Pozdrawiam

Pitbull228
14-11-09, 17:53
mam dokładnie ten sam problem...najpierw 5 i 8 błąd potem już tylko 8...jak będę coś wiedział dam znać:-) na razie jestem w kropce...