Zobacz pełną wersję : Civic automat - na co zwrócić uwagę przy kupnie?
Witam. Chcę kupić civic-a VI w automacie.
Nigdy nie miałem automata, więc nawet nie wiem co i jak sprawdzić.
Forumowicze pomóżcie - na co zwrócić uwagę abym cieszył się z tego auta jak najdłużej.
polecam wybrać się do neutralnego zakładu samochodowego na sprawdzenie, wcześniej umówić się czy ogarną automat, zapłacisz 100-150 zł i będziesz wiedział co kupujesz. Jeśli okaże się że stan jest inny niż zapewniał sprzedający i nie kupisz samochodu to żądaj od niego zwrotu kasy za badanie pod rygorem próby zafałszowania informacji o sprzedawanym samochodzie. Najlepiej kupić od osoby prywatnej, nie od handlarza. Co do samochodu, silnika inf znajdziesz na forum, gorzej będzie tutaj z informacjami na temat automatu, bo nie jest popularny.
nikog0 dziękuję za odpowiedź. Auto jest od handlarza. Po obejrzeniu okazało się iż jest dziura w nadkolu a co z tym związane trochę zjedzone przez rdzę mocowanie amortyzatora. Skrzynia: biegi zmieniała zdecydowanie odczuwalnie. Jeździłem kiedyś Audi 2004 rok skrzynia automat dsg i w nim wszystko pracowało płynnie.
Nie wiem czy tak być powinno.
No automat w Civic'ach z lat 91-00 nie pracuje tak precyzyjnie jak myślałeś ;) Nie porównuj Hondy do Audi chłopcze.
Bierz Manuala i nie wydziwiaj :)
Starstruck
09-06-12, 22:46
Automat w Civicach jest bardzo wdzięczny. Prosty, trwały. Osiągi też całkiem całkiem (choć w dużej mierze zależy z jakim silnikiem). Po zakupie wymieniłbym od razu olej w skrzyni i cieszył się wygodną jazdą :). Wiem, bo miałem automat w EK3 :).
Łukasz manuala już mam, ale innej marki w tdi :) Miałem też japończyka 100nx-a z którego byłem bardzo zadowolony.
Stąd też pomysł kupna dla mojego ojca civic-a 96 rok tyle że w automacie. No i po prostu nie wiedziałem czy tak
być powinno. Z tego co zauważyłem niewiele osób posiada takowe autka, czyli wychodzi na to że typowe to nie jest.
A jeszcze mniej osób wie jak to dokładnie sprawdzić :(
Starstruck czy możesz napisać co w automacie w pierwszej kolejności sprawdzałeś?
Starstruck
09-06-12, 22:57
Szczerze? Hehe, nic, przejechałem się, działał ok (szarpał delikatnie przy zmianie, ale to normalne w kilkunastoletnim aucie), redukcja działał super to kupiłem :). Po ponad roku zmieniłem olej, dla zasady (trochę późno, wiem) i działał jeszcze sympatyczniej :).
Czyli wychodzi na to że tragedi w tym co oglądałem nie ma :)
A dużo więcej spalał Ci w mieście?
Starstruck
09-06-12, 23:02
Miałem silnik D15Z6, wydech przelot 2" +wkładka Simoty z doprowadzeniem zimnego i spalanie w mieście było na pograniczu 7,5-8l (jazda często z klimą)/100 km. Czyli idealnie :).
Faktycznie niewiele. Myslałem że takie autko spali co najmniej dyszkę.
W tym konkretnym przypadku klimy brak, także zwiększone spalanie odpada :)
ja kupowałem swoją honde z komisu we francji, zrobiłem dosłownie jedno okrążenie po rondzie i od razu kupiłem samochód , tez w automacie , mam ją już 4 lata i żadnych problemów ze skrzynia
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Autko kupione :) Teraz tylko wymiana oleju w skrzyni (cholera wie czy ją ktoś kiedyś wymieniał), oleju w silniku (raczej na mineralny bo info o innym brak) klocków bo delikatnie je słychać.
Ponadto pare pierdółek poza standardowymi czyli: centralny nie działa - nie wiadomo czemu, wymiana filtra kabiny, sprawdzenie szyberdachu - przy wciskaniu słychać jedynie stukanie (chyba to jakiś przekaźnik) i zabezpieczenie progów.
Patenty bądź uwagi do w.w. prac mile widziane! :)
akurat mam civica w automacie (w zasadzie żona), biegi zmienia odczuwalnie (mały silnik automat mała moc) przy obciążaniu mniej czuć zmianę biegów, ale za to na włączonej klimie czuje się jakbym ciągnął przyczepę. Co do zmiany oleju niby zalecany jest ATF hondy ale zmiana statyczna mija się z celem bo połowa zostanie i tak w skrzyni. Są sposoby na dynamiczną wymianę, np odpięcie przewodów ze skrzyni do chłodnicy i na zapalonym silniku spuszczenie całego oleju i w tym samym czasie dolewanie nowego (warto pamiętać że filtr oleju w skrzyni jest schowany i raczej ie wymienialny, chyba że przy remoncie w rozebranej skrzyni).
A w ogóle to jaki lej będziesz kupował? oryginalny? bo amerykanie np stosują valvoline lub CARLUBE i ie mają zastrzeżeń.
można też poczytać tutaj http://usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=96
i ciekawa metoda wymiany dynamicznej oleju
https://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY&list=FLCdFlfZTFtgmwGmDiE_9kWw&index=215&feature=plpp_video
Bartekjb szkoda że tak późno napisałeś :(
Olej zmieniłem w zeszłym tygodniu. Najgorzej nie było: zmieściło się 2,5 litra na książkowe 2,8.
Schodziło ze skrzyni bliżej nie określone czarne coś. Za to nowy olej kupiony w serwisie (105 zł za litr) jakiś fioletowy był :)
Bynajmniej po zmianie autko zdecydowanie płynniej jeździ.
masz zykły automat? nie CVT ? , jak w serwisie to mniemam że ATF Honda, a on powinien być słomkowo złoty
Jak najbardziej olej ATF ale czemu miał taki kolor tego nie wiem.
Hmm, nie mam pojęcia czy to CVT.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.