fishki
03-06-12, 09:15
Witam kolegów.
Proszę o wskazówki gdzie szukać problemu z moim EG4 z D15B2. Mianowicie auto ma jakiś problem prawdopodobnie z dostawą paliwa lub gaźnikami. Zdarza się, ze kilkakrotnie w czasie trasy (300 km) zgaśnie. Auto gaśnie w momencie zmiany (redukcji biegu) ale dzieje się to w momencie kiedy mam wciśnięte sprzęgło. Tak przynajmniej zaobserwowałem. Przykład jadę na 3cim biegu - przejazd kolejowy - sprzęgło, redukuje bieg zapala mi się kontrolka ładowania i oleju (zgasł), puszczam sprzęgło auto odpala ponownie pędem. Raz zdarzyło się, ze w czasie jazdy wrzuciłem luz i taka sama sytuacja. Problem jest też z mieszanką w momencie kiedy delikatnie muskam pedał gazu: przejście z 0 gazu na minimum, auto szarpie jak na rodeo. Gdy już sie pare razy "zachłyśnie" jedzie dalej normalnie w całym wyższym zakresie obrotów. Który element tym steruje? W czym dalej grzebać, na razie zostały poczynione następujące kroki:
-zmiana kopułki i palca zapłonowego
-zmiana świec
-kable zostały - stasze NGK (niebieskie)
-rozebranie elementu, który działa jak silniczek krokowy, wyczyszczenie
-wymontowanie przekaźnika pompy paliwa - brak widocznych zimnych lutów
I jeszcze małe pytanie - resetowanie komputera, czy wystarczy odpięcie aku czy całość jest w pamićci stałej i trzeba dodatkowo mostkować jakieś piny? Nigdy podczas problemów z autem nie zauważyłem, zeby zapaliło sie check engine.
Proszę o wskazówki gdzie szukać problemu z moim EG4 z D15B2. Mianowicie auto ma jakiś problem prawdopodobnie z dostawą paliwa lub gaźnikami. Zdarza się, ze kilkakrotnie w czasie trasy (300 km) zgaśnie. Auto gaśnie w momencie zmiany (redukcji biegu) ale dzieje się to w momencie kiedy mam wciśnięte sprzęgło. Tak przynajmniej zaobserwowałem. Przykład jadę na 3cim biegu - przejazd kolejowy - sprzęgło, redukuje bieg zapala mi się kontrolka ładowania i oleju (zgasł), puszczam sprzęgło auto odpala ponownie pędem. Raz zdarzyło się, ze w czasie jazdy wrzuciłem luz i taka sama sytuacja. Problem jest też z mieszanką w momencie kiedy delikatnie muskam pedał gazu: przejście z 0 gazu na minimum, auto szarpie jak na rodeo. Gdy już sie pare razy "zachłyśnie" jedzie dalej normalnie w całym wyższym zakresie obrotów. Który element tym steruje? W czym dalej grzebać, na razie zostały poczynione następujące kroki:
-zmiana kopułki i palca zapłonowego
-zmiana świec
-kable zostały - stasze NGK (niebieskie)
-rozebranie elementu, który działa jak silniczek krokowy, wyczyszczenie
-wymontowanie przekaźnika pompy paliwa - brak widocznych zimnych lutów
I jeszcze małe pytanie - resetowanie komputera, czy wystarczy odpięcie aku czy całość jest w pamićci stałej i trzeba dodatkowo mostkować jakieś piny? Nigdy podczas problemów z autem nie zauważyłem, zeby zapaliło sie check engine.