Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16a7 problem po swapie POMOCY!



anorwgmla
01-06-12, 16:28
Witam! Już wcześniej postowałem w sprawie silnika d16a7.
Jest to motor z 4gen i trafił juz do mojego jajka z 5gen.
Wszystko zostało zrobione na tip top, zmodyfikowano wiązkę, przewody bak itd.
Po swapie mam oto te problemy:
1) Silnik dławi się, nie pracuje równo.
2) Znalazłem przekaźnik o nazwie "IMA SENSOR PA", czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego. Nie jest podłączony, nie wiem do końca gdzie go podłączyć, czy ktoś ma jakiś schemat od tego?
3) Komputer dalej pokazuję błąd 11, czyli IMA Sensor, rzecz zastępującą sondę lambda. Czujnik oczywiście podpięty, jednak dalej pokazuje jego błąd komputer.

Czy te 3 rzeczy mogą być ze sobą powiązane? Czy dławienie silnika może wynikać z faktu, że czujnik ciśnienia nie jest podpięty? Jego nie podpięcie wskazuję błąd na komputerze?

Proszę o pomoc bo jestem w lesie! :(

dEboo
01-06-12, 20:17
Witam! Już wcześniej postowałem w sprawie silnika d16a7.
Jest to motor z 4gen i trafił juz do mojego jajka z 5gen.
Wszystko zostało zrobione na tip top, zmodyfikowano wiązkę, przewody bak itd.
Po swapie mam oto te problemy:
1) Silnik dławi się, nie pracuje równo.
2) Znalazłem przekaźnik o nazwie "IMA SENSOR PA", czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego. Nie jest podłączony, nie wiem do końca gdzie go podłączyć, czy ktoś ma jakiś schemat od tego?
3) Komputer dalej pokazuję błąd 11, czyli IMA Sensor, rzecz zastępującą sondę lambda. Czujnik oczywiście podpięty, jednak dalej pokazuje jego błąd komputer.

Czy te 3 rzeczy mogą być ze sobą powiązane? Czy dławienie silnika może wynikać z faktu, że czujnik ciśnienia nie jest podpięty? Jego nie podpięcie wskazuję błąd na komputerze?

Proszę o pomoc bo jestem w lesie! :(

Czujnik IMA sensor znajduje się w civicu 4gen przy schowku po prawej stronie jakby po przeciwnej stronie zawiasów od drzwi, jak go podłączyć w 5gen skoro go w 5gen nie ma ?? nie wiem ale ktoś powinien wiedzieć. Jaki silnik wcześniej miałeś ?? sonda była 1 czy kilku żyłowa ??

anorwgmla
03-06-12, 09:58
Silnik miałem D13B2, błąd 11 został wyeliminowany. Komputer teraz mignie raz przy odpalaniu, czyli tak jak ma być :). Chętnie podzielę się linkami/schematami, które znalazłem na google. Może komuś się przyda, jest to ciężki temat bo to nietypowy silnik :).

1) http://community.nbtsc.org/~ryland/1984CivicShopManual/1984%20Civic%20Workshop%20Manual%203%20and%204%20D oor/Fuel%20and%20Carburettor/PGM-FI%20System/11-19%20IMA%20Sensor.pdf

2) http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?131179-MPFI-na-OBD0%2Fpage3

3) http://prelude3web.com/forum/how-diy/przejsciowka-ecu-t12506.html

4) http://www.d-series.org/forums/dohc-zc/133126-ecu-error-code-11-bit-help.html

Jednak mam pewien problem dalej. Silnik lekko przygasa, troszeczkę falują obroty, czasami mam wrażenie, że zaraz zgaśnie.
Oczywiście silnik dostał olej, filtry, świece. Komputer nie wykazuje żadnego błędu, dlatego stawiam uszkodzenie jakiejś części mechanicznej.
Proszę o podpowiedź co to może być. Ja stawiam na następujące usterki:
- silniczek krokowy
- pęknięta (akurat jest pęknięta lekko) kopułka aparatu zapłonowego/kable zapłonowe?

Czy ktoś ma inne pomysły?

Inne pytanie jest takie. Potrzebuję koła pasowego na 3 paski wielorowkowe. Czy z D16Y3 podejdzie pod D16a7? Wizualnie wygląda tak samo. Oto zdjęcie koła z D16y3:

http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/86/24/45/2386244597

Inne pytanie :)

Czy to normalne, że ten silnik ma odcięcie przy 6000? Wcześniej jeździłem d13b2, które nie miało odcięcia, ale zbierało się do aż 7500!

anorwgmla
05-06-12, 22:30
Problem przygasania, falujących obrotów rozwiązany, był to przestawiony rozrząd o 1 ząbek.

anorwgmla
18-06-12, 13:03
Kopułka wymieniona, silnik pracuje równo. Temat uznaję za zamknięty.