Zobacz pełną wersję : D16y7 ->z6 kółko rozrządu
Witam. Przeszukałem forum ale nie znalazlem odpowiedz na pytanie czy zakładają wałek od z6 do y7 muszę do wałka z6 założyć regulowane kółku/od y7? Bo doczytałem ze jak zostawię od z6 będzie przesunięcie o pół ząbka i teraz pytanie czy opóźnić go czy przyspieszyć?
Jakie będą różne? I czy w ogóle będą odczuwalne?
Pozdrawiam
Ja mam złożone mini-me Y7 z górą od Z6 z kółkiem od Z6, rozrząd ustawiony na znaki i nie mam żadnych problemów. Poza tym.....pół ząbka.....prooosze Cie:)
Pomieszałeś chyba coś. Nie włożysz wałka od Z6 do głowicy Y7, jeśli chcesz cała głowicę z VTEC to tak jak markotny mówi kółko Z6 styka.
Poza tym.....pół ząbka.....prooosze Cie
Sugerujesz, że to mało? To jest bardzo dużo :)
Ja mam złożone mini-me Y7 z górą od Z6 z kółkiem od Z6, rozrząd ustawiony na znaki i nie mam żadnych problemów. Poza tym.....pół ząbka.....prooosze Cie
Każda zmiana coś powoduje mniej lub więcej :)
Pomieszałeś chyba coś. Nie włożysz wałka od Z6 do głowicy Y7, jeśli chcesz cała głowicę z VTEC to tak jak markotny mówi kółko Z6 styka.
Wiem wiem. To sprawa oczywista. Ale chodziło mi konkretnie o wałek ;]
Ale to lepiej opóźnić go prawda? Wtedy lepiej zbiera na wyższych obrotach i od razu delikatnie trzeba zapłon opóźnić?
Sugerujesz, że to mało? To jest bardzo dużo
Sorry my bad, masz rację. Poprostu co innego napisałem i o czym innym myślałem:p
Na przesunięciu o jeden ząbek silnik nie ma prawa pracować poprawnie. Miałem u siebie opóźnienie o ząb i nie mogłem na 3. biegu zakręcić do odcinki ;) Więc pół ząbka to też zdecydwanie sporo :)
Hmmm... Czyli co trzeba założyć kółko od Y7 czy mieć przesunięcie o pół ząbka i próbować ustawić na zero?
Ale nie rozumiem Cię. Nie wsadzisz samego wałka do głowicy Y7, więc nie ma znaczenia jakie będzie wtedy na nim kółko, nawet i kwadratowe, bo wałka nie wsadzisz (fizycznie nie wejdzie). Gdy składałem u siebie (ale zrobiłem to po ludzku, przełożyłem głowicę), to założyłem kółko Y7
Ale nie rozumiem Cię. Nie wsadzisz samego wałka do głowicy Y7, więc nie ma znaczenia jakie będzie wtedy na nim kółko, nawet i kwadratowe, bo wałka nie wsadzisz (fizycznie nie wejdzie). Gdy składałem u siebie (ale zrobiłem to po ludzku, przełożyłem głowicę), to założyłem kółko Y7
Wyżej jest napisałem ze trzeba mieć głowicę od z6 to sprawa oczywista, wiec nie pisałem o tym. Tylko chodzi o to jak mam dół od Y7 i teraz założę górę od Z6 to muszę założyć kółko od Y7 czy zostawić na Z6 i mieć przesunięcie o pol ząbka?
Wyżej jest napisałem ze trzeba mieć głowicę od z6 to sprawa oczywista, wiec nie pisałem o tym. Tylko chodzi o to jak mam dół od Y7 i teraz założę górę od Z6 to muszę założyć kółko od Y7 czy zostawić na Z6 i mieć przesunięcie o pol ząbka?
No tak, ale potem dodajesz, że chodzi Ci o sam wałek :) Kwestia domysłu, ale łatwiej stwierdzać precyzyjnie :D
Podsumowując - głowica Z6 potrzebuje kółka Y7 aby ładnie się zgrały znaki :) Niedługo będę robił to samo u siebie, a już kiedyś to robiłem (wtedy mini-me w EJ6, a teraz wymiana silnika na bloku D16Y7
Tak kwestia domysły, mój błąd mogłem napisać od razu:) Ok to już mniej więcej wiem :D
Dzięki za wyjaśnienie moich wątpliwości :)
głowica Z6 potrzebuje kółka Y7 aby ładnie się zgrały znaki
Ja mam kółko od Z6 i mi sie znaki zgrały.
Ja mam kółko od Z6 i mi sie znaki zgrały.
Hmm... bo gdzieś znalazlem na jakimś forum <chyba trójmiasto> że da się naciągnąć napinaczem żeby dobrze pasek leżał. Będę próbować ustawić a jak nie to kółko wstawię od y7. I tak już mam wielka mieszankę pod maska :p
da się naciągnąć napinaczem żeby dobrze pasek leżał.
Tylko nie przesadź bo będzie wył jak u mnie i trzeba było popuścić ale i tak jest dobrze. Nie kręciłem wprawdzie jeszcze silnika do końca bo za wcześnie(dopiero co dotarty i zalany docelowym olejem) ale nie wydaje mi się by jakiś fakap sie wydarzył. Zobaczymy:)
Muzyk-Grzes
08-07-12, 11:11
Ja ustawiałem kółko (regulowane) na Y7 i na Z6 i różnicy nie było . A dół mam z D16Y7 ,głowica Z6.
Wcześniej miałem głowicę Z6 na bloku D13 i tam też zakładałem najpierw kółko z Y7 bo miało lepiej chodzić a potem jak zmieniłem wałek na CompCams to założyłem regulowane i na obu ustawieniach chodziło podobnie ,więc tu chyba temat rozstrzygnie hamownia.
głowica Z6 potrzebuje kółka Y7 aby ładnie się zgrały znaki
Na bloku D16 minime jak sie robi nie ma problemu z rozrządem znaki sie zgrywają
Jeśli masz blok od Y7 i założysz głowicę Z6 z wałkiem Z6 i z kółkiem Z6 to będziesz miał rozrząd ustawiony na zero (czyli OK).
Jeśli masz blok od Y7 i założysz głowicę Z6 z wałkiem Z6 i z kółkiem Y7 to będziesz miał rozrząd ustawiony o pół ząbka do przodu, czyli zawory będą otwierały się i zamykały około 4,5 stopnia wcześniej niż na kółku Z6
Kółka od Z6 i Y7 maja tak samo wybite znaki, różnią się tylko położeniem klina:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?143855-EJ9-D14-pioootr/page7/post#67
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.