Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16y7 ->z6 kółko rozrządu



Figli
31-05-12, 17:58
Witam. Przeszukałem forum ale nie znalazlem odpowiedz na pytanie czy zakładają wałek od z6 do y7 muszę do wałka z6 założyć regulowane kółku/od y7? Bo doczytałem ze jak zostawię od z6 będzie przesunięcie o pół ząbka i teraz pytanie czy opóźnić go czy przyspieszyć?
Jakie będą różne? I czy w ogóle będą odczuwalne?



Pozdrawiam

markotny
31-05-12, 18:03
Ja mam złożone mini-me Y7 z górą od Z6 z kółkiem od Z6, rozrząd ustawiony na znaki i nie mam żadnych problemów. Poza tym.....pół ząbka.....prooosze Cie:)

airman
01-06-12, 00:03
Pomieszałeś chyba coś. Nie włożysz wałka od Z6 do głowicy Y7, jeśli chcesz cała głowicę z VTEC to tak jak markotny mówi kółko Z6 styka.

Saiti
01-06-12, 13:34
Poza tym.....pół ząbka.....prooosze Cie

Sugerujesz, że to mało? To jest bardzo dużo :)

Figli
01-06-12, 14:32
Ja mam złożone mini-me Y7 z górą od Z6 z kółkiem od Z6, rozrząd ustawiony na znaki i nie mam żadnych problemów. Poza tym.....pół ząbka.....prooosze Cie

Każda zmiana coś powoduje mniej lub więcej :)


Pomieszałeś chyba coś. Nie włożysz wałka od Z6 do głowicy Y7, jeśli chcesz cała głowicę z VTEC to tak jak markotny mówi kółko Z6 styka.

Wiem wiem. To sprawa oczywista. Ale chodziło mi konkretnie o wałek ;]




Ale to lepiej opóźnić go prawda? Wtedy lepiej zbiera na wyższych obrotach i od razu delikatnie trzeba zapłon opóźnić?

markotny
01-06-12, 19:14
Sugerujesz, że to mało? To jest bardzo dużo

Sorry my bad, masz rację. Poprostu co innego napisałem i o czym innym myślałem:p

Saiti
02-06-12, 12:43
Na przesunięciu o jeden ząbek silnik nie ma prawa pracować poprawnie. Miałem u siebie opóźnienie o ząb i nie mogłem na 3. biegu zakręcić do odcinki ;) Więc pół ząbka to też zdecydwanie sporo :)

Figli
03-06-12, 02:00
Hmmm... Czyli co trzeba założyć kółko od Y7 czy mieć przesunięcie o pół ząbka i próbować ustawić na zero?

Saiti
03-06-12, 10:24
Ale nie rozumiem Cię. Nie wsadzisz samego wałka do głowicy Y7, więc nie ma znaczenia jakie będzie wtedy na nim kółko, nawet i kwadratowe, bo wałka nie wsadzisz (fizycznie nie wejdzie). Gdy składałem u siebie (ale zrobiłem to po ludzku, przełożyłem głowicę), to założyłem kółko Y7

Figli
03-06-12, 11:52
Ale nie rozumiem Cię. Nie wsadzisz samego wałka do głowicy Y7, więc nie ma znaczenia jakie będzie wtedy na nim kółko, nawet i kwadratowe, bo wałka nie wsadzisz (fizycznie nie wejdzie). Gdy składałem u siebie (ale zrobiłem to po ludzku, przełożyłem głowicę), to założyłem kółko Y7


Wyżej jest napisałem ze trzeba mieć głowicę od z6 to sprawa oczywista, wiec nie pisałem o tym. Tylko chodzi o to jak mam dół od Y7 i teraz założę górę od Z6 to muszę założyć kółko od Y7 czy zostawić na Z6 i mieć przesunięcie o pol ząbka?

Saiti
03-06-12, 12:12
Wyżej jest napisałem ze trzeba mieć głowicę od z6 to sprawa oczywista, wiec nie pisałem o tym. Tylko chodzi o to jak mam dół od Y7 i teraz założę górę od Z6 to muszę założyć kółko od Y7 czy zostawić na Z6 i mieć przesunięcie o pol ząbka?

No tak, ale potem dodajesz, że chodzi Ci o sam wałek :) Kwestia domysłu, ale łatwiej stwierdzać precyzyjnie :D

Podsumowując - głowica Z6 potrzebuje kółka Y7 aby ładnie się zgrały znaki :) Niedługo będę robił to samo u siebie, a już kiedyś to robiłem (wtedy mini-me w EJ6, a teraz wymiana silnika na bloku D16Y7

Figli
03-06-12, 13:20
Tak kwestia domysły, mój błąd mogłem napisać od razu:) Ok to już mniej więcej wiem :D

Dzięki za wyjaśnienie moich wątpliwości :)

markotny
03-06-12, 14:09
głowica Z6 potrzebuje kółka Y7 aby ładnie się zgrały znaki

Ja mam kółko od Z6 i mi sie znaki zgrały.

Figli
03-06-12, 15:00
Ja mam kółko od Z6 i mi sie znaki zgrały.



Hmm... bo gdzieś znalazlem na jakimś forum <chyba trójmiasto> że da się naciągnąć napinaczem żeby dobrze pasek leżał. Będę próbować ustawić a jak nie to kółko wstawię od y7. I tak już mam wielka mieszankę pod maska :p

markotny
03-06-12, 15:05
da się naciągnąć napinaczem żeby dobrze pasek leżał.

Tylko nie przesadź bo będzie wył jak u mnie i trzeba było popuścić ale i tak jest dobrze. Nie kręciłem wprawdzie jeszcze silnika do końca bo za wcześnie(dopiero co dotarty i zalany docelowym olejem) ale nie wydaje mi się by jakiś fakap sie wydarzył. Zobaczymy:)

Muzyk-Grzes
08-07-12, 11:11
Ja ustawiałem kółko (regulowane) na Y7 i na Z6 i różnicy nie było . A dół mam z D16Y7 ,głowica Z6.
Wcześniej miałem głowicę Z6 na bloku D13 i tam też zakładałem najpierw kółko z Y7 bo miało lepiej chodzić a potem jak zmieniłem wałek na CompCams to założyłem regulowane i na obu ustawieniach chodziło podobnie ,więc tu chyba temat rozstrzygnie hamownia.

And84
08-07-12, 14:54
głowica Z6 potrzebuje kółka Y7 aby ładnie się zgrały znaki
Na bloku D16 minime jak sie robi nie ma problemu z rozrządem znaki sie zgrywają

pioootr
12-07-12, 22:37
Jeśli masz blok od Y7 i założysz głowicę Z6 z wałkiem Z6 i z kółkiem Z6 to będziesz miał rozrząd ustawiony na zero (czyli OK).

Jeśli masz blok od Y7 i założysz głowicę Z6 z wałkiem Z6 i z kółkiem Y7 to będziesz miał rozrząd ustawiony o pół ząbka do przodu, czyli zawory będą otwierały się i zamykały około 4,5 stopnia wcześniej niż na kółku Z6

Kółka od Z6 i Y7 maja tak samo wybite znaki, różnią się tylko położeniem klina:

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?143855-EJ9-D14-pioootr/page7/post#67