PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Powiekszone kana³y w pompie oleju (d15b2+minime)



davinci1991
31-05-12, 14:23
witam
przygotowujac sie do minime rozpocze³em powiekszac kana³y w pompie oleju (d15b2)
moje pytanie jest nastepujace - czy jest warto przeprowadzac taki zabieg i jak to wp³ynie na prace silnika ?;)

zdjecia kana³ow:

otwor ³±czacy pompe z smokiem powiekszony z 14mm na 16mm
- http://imageshack.us/photo/my-images/690/dsc00633ap.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/812/dsc00636w.jpg/

otwor ³aczacy pompe z blokiem , w bloku otwor ma 20mm a w pompie 15mm (seria oko³o 10mm)
- http://imageshack.us/photo/my-images/521/dsc00627vy.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/546/dsc00628as.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc00631o.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/411/dsc00632ce.jpg/

radar333
31-05-12, 14:35
Robi siê tak. Dok³adnie to zmieniali pompê na t± z D16 i tyle, bez rze¼by. A zaczêli zmieniaæ moi znajomi jak w 2-gim z rzêdu aucie po wej¶ciu na vteca panewki obróci³o. Nie wiem ile kosztuje pompa oleju z D16Z6 ale sprawd¼ bo mo¿e nie op³aca siê tego d³ubaæ w starej.

airman
01-06-12, 00:14
Niby mówi siê ¿e pompa z Z6 wydajniejsza, ale ja stawiam, ¿e ewentualne ró¿nice ci¶nienia mog± wynikaæ z konstrukcji bloku. S± mini-me, które je¿d¿± ju¿ d³ugo bez awarii, kwestia tu jest raczej stanu uk³adu korbowo-t³okowego/poprawnego z³o¿enia.

Tu mam fotki pompy Z6: https://picasaweb.google.com/112811277049988725535/PompaOlejuD16z6?authkey=Gv1sRgCNv1qLCvpZfC1wE Jaki stan Waszym zdaniem? Gdzie¶ czyta³em, ¿e mo¿na co¶ w niej planowaæ?(nie chodzi o porting powy¿ej)

davinci1991 Twoja pompa od B2 wygl±da tak samo?

davinci1991
01-06-12, 09:31
tak wyglada tak samo jak moja , poza obrobionymi kana³ami ;)

d16z6- https://picasaweb.google.com/112811277049988725535/PompaOlejuD16z6?authkey=Gv1sRgCNv1qLCvpZfC1wE#5697 991881162009458

d15b2(my)- http://imageshack.us/photo/my-images/411/dsc00632ce.jpg/

w tym miejscu roznica jest duza , w z6 jest krawedz a w mojej jest ta krawedz wyszlifowana , powierzchnia rowna.

davinci1991
06-06-12, 17:38
wie moze kto¶ z kolegow pod ktor± srobe w pompie daje siê podk³adke zeby zwiekszyc cisnienie ??? w gornym zakresie obrotow z tego co sie zorjêtowa³em ;)

davinci1991
08-06-12, 23:22
???

mastach
24-09-12, 21:56
podbijam pytanie przedmówcy gdzie i jak gruba podk³adkê daje siê ¿eby zwiêkszyæ ci¶nienie oleju w górnych partiach obrotów????

jasiek09
24-09-12, 22:08
Pod sprê¿ynê. Ja u siebie jak mia³em wszystko na wierzchu, to i powiêkszy³em kana³y tam gdzie by³y mniejsze i zaaplikowa³em podk³adkê, ale nie mam czujnika ci¶nienia. Na marginesie pompa z 1.3 jest taka sama jak 1.5 a czyta siê ¿e i taka sama jak w 1.6, co do ostatniego nie wiem czy to prawda

mastach
24-09-12, 22:16
mniej wiêcej wiem gdzie tylko jaka gruba ta podk³adka????bo tylko ta kwestia mnie trapi??

jasiek09
24-09-12, 22:23
Ja w tej kwestii nie kombinowa³em da³em tak± typow± podk³adkê nie za grub± ¿eby nie przesadziæ :)

mastach
24-09-12, 22:32
aha.a mo¿e kto¶ co¶ konkretnie wie w tej kwestii i co¶ eksperymentowa³ z tematem????

Gumka23
25-09-12, 15:10
http://www.d-series.org/forums/engine-building/107322-diy-y8-oil-pump-shim-prelim-port-diy-pics.html

http://www.theoldone.com/articles/d_series_engine_building_tips/

W pierwszym padly zdjecia, ale wymiary podkladki masz podane. W drugim porting pompy.