Zobacz pełną wersję : Informacje dot. podtlenku azotu
Witam.
Jako, że nadal sie wszyscy stroją w te kompresory i turbinki... ja pomyślałem o podtlenku. Zauważyłem, iz na forum były chyba 4 soby które miały nos'a, z czego 3 osobom silnik wybuchł to postanowiłem rozwinąć ten temat szerzej. Nie myślę tu o silnikach typu D13/D14, tylko o mocnej D16 DOHC...
Istnieją 2 instalacje - mokra i sucha.
Zauważyłem, iz wiele osób strasznie odradza instalację suchej... bo?! Bo to samo co LPG w dolot... i jest dobrze wiec o co chodzi? Wystrojone dobrze nie może sprawiać problemów. W dodatku podtlenek dawany jest tylko przy pełnym otwarciu przepustnicy, co eliminuje strzały w dolot i takie inne (będące objawem tylko na niskich obrotach).
Mokra to oczywiście najlepsze wyjście.
Z rzeczy, które trzeba w silniku zmodyfikować itp to na pewno świece na zimniejsze.
Sprzęgło powinno być, lecz nie musi, nieco mocniejsze bo przy strzale mamy jednak skok przyrostu.
Skrzynia seryjna powinna być ok, ewentualnie wyrównane biegi, ale to samo tyczy się kompresora i turbo.
Do strzału max.50KM silnik powinien być tylko w dobrej kondycji, bez kucizny.
Co jeszcze?
A masz dojscie do n2o po znajomosci (szpital itp) Bo placic za kazdym razem kilkaset zł za nabicie butli ktora starcza na " chwile" to słaby pomysł. Dobry zestaw + instalacja + strojenie to tez ladna suma i to wszystko dla 50 km? bedziesz miał najdrozsze konie w miescie . Dlatego n2o daje sie jako uzupelnienie instalacji np kompresora albo na wykoncznie projektu zaczynac od tego to toche bez sensu chyba ze masz worek pieniedzy
Z dostępem do N2O daję radę.
Instalacja to koszt w granicach 1500zł dla mnie. Założenie ogarnę sam z pomocą telefoniczną lub osobista znajomego magika. Strojenie... no i pytanie: pozostać przy OBD0 czy przejść na OBD1 ale wiąze sie to z zmianą aparatu (D16A9), dołożeniem rezistor boxa, prawdopodobnie i tak założenie większych wtrysków i przejściówki którą teoretycznie mógłbym sam ogarnąć. No i komp. Strojenie przez Niutona się odbędzie.
ja na twoim miejscu zaczął bym od etona , bedziesz miał wiecej niz 50km na zawołanie , nie bedziec cie to nic kosztowac , ryzyko fuck up'u mniejsze a koszty instalacji podobne
jedny minus to brak oryginalnego projektu oraz szpanerskiej butli w bagazniku za ktora mozna stracic dowodzik :D
M62 mam pod ręką... więc jest też taka możliwość, jednakże widzę mnóstwo problemów przy nim... każdy ma jakiś... Ato kółka, a to elektrosprzęgło... osobiście w każdym projekcie coś. Sama instalacja już jest problematyczna bo trzeba rzeźbić mocowanie itd... Będzie koszt instalacji - czyli ok.2k. Liczyłbym na ładowanie ok.0.65b jak nic... bo inaczej to po co sie bawić.
No i projekt... jak kazdy inny. Honda z kompresorem. A do tego dokładając N2O to już sie robi kwota... a do tego moc... jak i moc to i kucizna... i wszystko obraca się w koszta za jakie mógłbym sobie kupic kolejne auto. Dlatego nadal mysle nad idealnym porządkiem pod maska... i N2O.
Tak, tylko, że pod pssss masz już sprawdzone rozwiązania, wiadomo jak najlepiej to zmontować, wiadomo jakiej mocy możesz się spodziewać i co zrobić żeby się nie wysrało. Przyrost mocy podobny, koszta podobne, a trwałość w przypadku podtlenku jest niewiadomą.
M62 mam pod ręką... więc jest też taka możliwość, jednakże widzę mnóstwo problemów przy nim... każdy ma jakiś...
.
Skoro kompresor jest w/g Ciebie trudniejszą instalacją to znaczy że nie powinnieneś sie zabierać za nitro moim zdaniem na tym etapie
do nitro
To do this I'm going to make certain assumptions:
1. You have k-pro, if you do not have k-pro and have a blower then you are NOT a candidate for nitrous, sorry that's just how the weenie wiggles.
2. You have basic electrical knowledge and wiring skills, if you do not then please find someone that does.
3. You have a skilled tuner at your disposal and are willing to actually use him. Tuning nitrous requires a dyno. Period.
4. You can figure out how to mount the bottle, solenoids and route the hoses for yourself, there's lots of ways to do this so I'll encourage guys that have done it to post their installation details.
5. I also assume you will read EVERYTHING, if you do not or are too impatient then it sucks to be you.
6. WARNING: Nitrous is not for the faint of heart, bad shit happens FAST on the juice, take the following as a warning:
Here is your piston:
http://www.k20a.org/forum/attachment.php?attachmentid=15221&stc=1&d=1239402878
Here is your piston on Nitrous:
http://www.k20a.org/forum/attachment.php?attachmentid=15222&stc=1&d=1239402891
AD 1. Nie moge zrozumieć.
AD 2. Z tym nie ma najmniejszego problemu.
AD 3. Mam.
AD 4. Jak zawsze.
AD 5. Nadal czytam...
AD 6. Wiem :)
Co do montażu, to dlaczego sądzisz iż nitro jest tak samo trudne jak kompresor w instalacji?
No ciezko o K-Pro do D16 :) ale wiadomo o co chodzi...
Co do montażu, to dlaczego sądzisz iż nitro jest tak samo trudne jak kompresor w instalacji? nie chodzilo mi tylko o montaz ale o caloksztalt uzytkowania. Kompresor po zalozeniu jest praktycznie bezoblugowy. Na nitro po prostu latwiej cos popsuc jesli nie jest zrobione na 100% .trzeba o niego dbac przykrywac cieplym kocykiem itd.:) Sam jestem zwolennikiem nitro ale robienie takiej instalacji po kosztach nie wrozy dlugich podrozy
Co do pierwszego to chodzi o programowalne ecu
Poczytaj na hodatechu super honda dseries jest wszystko dokladnie opisane co i jak gdzie wsadzic przy okazji mozesz fotorelacje zrobic
Jak to jest wszedzie powtarzane - to nie nitro jest złem, tylko jego złe użytkowanie:)
Coś więcej o kompie?
Jak masz docelowy link na hondatechu to podaj, bo pewnie jest ich kilka a szkoda czasu na czytanie złych tematów.
Ok, mam topic.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7BqreiLcDaA
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yN4XVIKrWEM
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WWlc1uUHaj4
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UDrzHpNP20U
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nkH9tRh-Ukk
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fiMM2S0aADM#!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EAuAuIhRQd4
Mały błąd....
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4-6AAObg1kQ#!
"z ogladania nic sie nie nauczysz":). Bierz się w garść i montuj N2O o sam jestem tym zainteresowany ale najpierw muszę słupek zmienic bo mój przy pierwszym strzale by sie rozpadł:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.