PDA

Zobacz pełną wersję : drżenie nadwozia



cuubbee
29-05-12, 10:47
Witam, mam problem z drżeniem nadwozia podczas pracy silnika na biegu jałowym i zauważyłem to zaraz po naprawie która przeprowadziłem tzn.

musiałem się dostać do korka/zaślepki wałka rozrządu (silnik D16v1) ponieważ poważnie przeciekał z niego olej.
Aby wydostać korek musiałem popuścić na śrubach mocowanie wałka i i wałków krzywek zaworów, aby element zakończenia wałka uniósł się o jakieś 2-3 mm. Po całej operacji dokręciłem (może za mocno???) z powrotem mocowania i złożyłem resztę jak trzeba.

Pytanie: czy powinienem regulować zawory po takim poluzowaniu śrub wałka? wydaje mi się, ze właśnie po tej naprawie silnik drży więcej i przekłada się to na nadwozie, czego wcześniej nie odczuwałem. Dodam że silnik pracuje równiutko jak trzeba. Poza tym odłączałem akumulator i co prawda od razu pojechałem, ale później po jeździe zaczekałem do włączenia się wentylatora (dwukrotnie)

Zdjęcie poglądowe:
http://img842.imageshack.us/img842/1951/gowica.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/gowica.jpg/)

Krzysztof1969
29-05-12, 21:51
Jaki problem jedz na wszelki wypadek na regulacje i już.

owsikk
30-05-12, 00:43
Jaki problem jedz na wszelki wypadek na regulacje i już.

Generalnie luzy nie powinny się zmienić, bo one zależą od odległości dźwigni popychacza od powierzchni walcowej wałka rozrządu, a to u Ciebie po takiej ingerencji nie powinno się zmienić.

Możesz trochę pojeździć i jak się głowica ułoży to wtedy podjechać na regulację zaworów. Zwróć uwagę na spalanie. Kiedy ostatnio wymieniałeś świece?

cuubbee
30-05-12, 11:32
Możesz trochę pojeździć i jak się głowica ułoży to wtedy podjechać na regulację zaworów. Zwróć uwagę na spalanie. Kiedy ostatnio wymieniałeś świece?

głowica nie była demontowana wiec nie ma co się układać raczej, świece wymieniane niedawno 3-4 tys km temu, regulacje przeprowadzam zawsze sam, wiec z tym nie ma problemu, tylko rozgrzebywać niepotrzebnie tez mi sie nie widz... drżenie występuje tylko na biegu jałowym, obroty spadają wtedy do ok 600-700, spalanie dopiero zaobserwuję

owsikk
30-05-12, 13:34
głowica nie była demontowana wiec nie ma co się układać raczej, świece wymieniane niedawno 3-4 tys km temu, regulacje przeprowadzam zawsze sam, wiec z tym nie ma problemu, tylko rozgrzebywać niepotrzebnie tez mi sie nie widz... drżenie występuje tylko na biegu jałowym, obroty spadają wtedy do ok 600-700, spalanie dopiero zaobserwuję

Głowicy nie ruszałeś, ale luzowałeś wałki.

Filtry były wymieniane?

kamilen
31-05-12, 22:25
Tak mi się coś wydaje, że 600 obr/min to trochę mało dla benzyny. Może tu szukać przyczyny.