cuubbee
29-05-12, 10:47
Witam, mam problem z drżeniem nadwozia podczas pracy silnika na biegu jałowym i zauważyłem to zaraz po naprawie która przeprowadziłem tzn.
musiałem się dostać do korka/zaślepki wałka rozrządu (silnik D16v1) ponieważ poważnie przeciekał z niego olej.
Aby wydostać korek musiałem popuścić na śrubach mocowanie wałka i i wałków krzywek zaworów, aby element zakończenia wałka uniósł się o jakieś 2-3 mm. Po całej operacji dokręciłem (może za mocno???) z powrotem mocowania i złożyłem resztę jak trzeba.
Pytanie: czy powinienem regulować zawory po takim poluzowaniu śrub wałka? wydaje mi się, ze właśnie po tej naprawie silnik drży więcej i przekłada się to na nadwozie, czego wcześniej nie odczuwałem. Dodam że silnik pracuje równiutko jak trzeba. Poza tym odłączałem akumulator i co prawda od razu pojechałem, ale później po jeździe zaczekałem do włączenia się wentylatora (dwukrotnie)
Zdjęcie poglądowe:
http://img842.imageshack.us/img842/1951/gowica.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/gowica.jpg/)
musiałem się dostać do korka/zaślepki wałka rozrządu (silnik D16v1) ponieważ poważnie przeciekał z niego olej.
Aby wydostać korek musiałem popuścić na śrubach mocowanie wałka i i wałków krzywek zaworów, aby element zakończenia wałka uniósł się o jakieś 2-3 mm. Po całej operacji dokręciłem (może za mocno???) z powrotem mocowania i złożyłem resztę jak trzeba.
Pytanie: czy powinienem regulować zawory po takim poluzowaniu śrub wałka? wydaje mi się, ze właśnie po tej naprawie silnik drży więcej i przekłada się to na nadwozie, czego wcześniej nie odczuwałem. Dodam że silnik pracuje równiutko jak trzeba. Poza tym odłączałem akumulator i co prawda od razu pojechałem, ale później po jeździe zaczekałem do włączenia się wentylatora (dwukrotnie)
Zdjęcie poglądowe:
http://img842.imageshack.us/img842/1951/gowica.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/gowica.jpg/)