PDA

Zobacz pełną wersję : Olej i airbag w 6g.



Sgt
28-05-12, 22:21
Witam
Civic łyka mi oliwe tak 600ml/1000km, jeżdze na półsyntetyku lotos. Zamierzam zmienić na jakiś dobry mineralny, może castrol gtx, moje pytanie brzmi czy warto i o ile może spaść zużycie oleju (brak hajsu na remonty). I jeszcze jedno, czy jak wyciągnę poduszkę powietrzną z kierownicy, a potem włożę to wyskoczy błąd komputera? Będzie trzeba kasować?

Maskunt
28-05-12, 23:01
Przy ruszaniu poduszki warto odpiąć klemę z akumulatora, tak dla bezpieczeństwa. Żaden błąd nie wyskoczy.

luchuma
28-05-12, 23:08
Przy ruszaniu poduszki warto odpiąć klemę z akumulatora, tak dla bezpieczeństwa. Żaden błąd nie wyskoczy.

wyciagalem z 5 razy jednego dnia, blad nie wyskoczy

tylko trzeba odpiac akumulator i odczekac 5 minut do rozladowania kondensatorow poduszki zeby przypadkiem nie wystrzelila przy odpinaniu

Sgt
28-05-12, 23:43
Ok, dzięki wielkie za info. A co z tym olejem, miał ktoś podobną sytuacje?

luchuma
28-05-12, 23:52
mineral sie zalewa zeby bylo taniej dolewac

jaki masz silnik? jak cisniesz na wysokie obroty to kazdy lubi oliwke ;)

Labed2007
29-05-12, 01:28
Moim zdaniem na minerał nie warto przechodzić.... Silnik będzie dostawał jeszcze bardziej po d....
Ja bym zalał jakieś 10W60 :) Albo coś od valvoline z serii maxlife bo gdzieś wyczytałem , że one mają coś w składzie co dobrze działa na uszczelki i może trochę spaść pobór oliwy. Aha i niech nie przychodzi ci do głowy zalewanie środków typu "moto doktor" itp. nawet jakby ktoś ci proponował, jest to totalne dziadostwo i jedyne co może zrobić to zniszczyć do reszty silnik. 600ml/1kkm to jeszcze nie tragedia, zwłaszcza jeżeli masz silnik z vtec'iem. A jeśli masz jakąś d-serię bez vtec'a to znaczy że silnik jest już trochę zużyty. Kumplowi w jego byłym rexie d16z5 brał 1l oleju na 200km :D A i tak jeździł póki panewka się nie odezwała :)
Także luzik, ja bym jeździł i dolewał. Napisz jeszcze jaki masz silnik.

probestic
29-05-12, 05:24
Castrola szczerze Ci odradzę; bierz Valvo 10w40 :) a co do Valvo Maxlife : Możesz spróbować, bo bywają przypadki, że potrafi nieźle ograniczyć apetyt silnika ( u mnie z litra na 10tkm, zszedłem do 200ml/300ml max ), ale póki nie spróbujesz, to się nie dowiesz.

Popieram też, co napisał Labed2007
Mam kumpla, co na swoich autach zawsze testuje motodoktorki, jakieś dodatki, uszlachetniacze oleju ... jeszcze nigdy nic dobrego z tego nie wyszło :) serio.

Sgt
29-05-12, 12:43
O tych dodatkach w stylu motodoktor nawet nie myśle, też słyszałem że to straszne gówno. Silnik to d14a3.

Labed2007
29-05-12, 13:44
Hmmm jak to d14a3 to znaczy że silnik już jest trochę zużyty, ale jeszcze pojeździsz :). Powiedz mi jeszcze w jakim zakresie obrotów jeździsz i ile motor ma przebiegu? Ja mam prawie ten sam silnik (d14z1), auto często kręcone pod czerwone pole i u mnie ubytków oleju prawie nie ma, jakieś 8000km po wymianie , ubyło może niecałe 100ml.

skolopendra
29-05-12, 13:51
Witam
Civic łyka mi oliwe tak 600ml/1000km, jeżdze na półsyntetyku lotos. Zamierzam zmienić na jakiś dobry mineralny, może castrol gtx, moje pytanie brzmi czy warto i o ile może spaść zużycie oleju (brak hajsu na remonty)

a poszukać nie łaska?

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!

luchuma
29-05-12, 15:34
O tych dodatkach w stylu motodoktor nawet nie myśle, też słyszałem że to straszne gówno. Silnik to d14a3.

a ja mam d14a4 przebieg ponad 260k km zalalem pol litra jakiegos magica i przestal lykac oliwe - remontu nie bedzie bo jest nieoplacalny, jak padnie to podmienie slupek albo swapa na d16 po remoncie ;]

Sgt
30-05-12, 16:58
Prawie sama trasa, więc 2000-3000 obrotów, najwyżej przy wyprzedzaniu 4000-6000. Generalnie nie pałuje silnika a i tak olej znika. Tłuke narazie i się zastanawiam co dalej, czy swap czy remonty...

Dario022
30-05-12, 18:15
w trasie zawsze bierze wiecej oleju :)

luchuma
30-05-12, 18:39
w trasie zawsze bierze wiecej oleju :)

zainteresowala mnie ta wypowiedz, czy moglbys rozwinac mysl?