Zobacz pełną wersję : sprężarka klima
cześć,
coś mi się stało ze sprężarką.
zatarło się łożysko (zaczęło moooocno hałasować), stopiła się cewka, nie wiem czy coś więcej.
łożysko zostało przez mechanika wymienione i na razie jest rozsprzęglone od sprężarki, żeby się dało jeździć.
miał ktoś taki przypadek i może podpowiedzieć co począć dalej?
naprawiać to jakoś to szukać nowej sprężarki?
zna ktoś jakiś sensowny zakład na śląsku (górnym), który coś może pomóc w tym przypadku?
tzn. nową sprężarkę pewnie zamontuje ktokolwiek, ale może da się coś jeszcze uratować?
a może ma ktoś sprężarkę do tego modelu na zbyciu? :)
dzięki.
Krzysztof1969
25-05-12, 19:26
http://www.hcforum.pl/threads/28971-Cz%C4%99sty-problem-z-klimatyzacj%C4%85
Zarejestruj się jak trzeba. Podobny przypadek.
Cytat.
Proszę o pomoc, moja sprężarka klimatyzacji wymieniana była trzy razy, uszkodzeniu ulega sprzęgło napędowe, spalona cewka, uszkodzenia łożyska, serwisant rozkłada ręce.”
Nie raz spotkaliśmy się z taką sytuacją, układ klimatyzacji samochodowej w Hondzie CR-V przy uszkodzeniach kompresora wymaga- oprócz standardowej wymiany osuszacza- wymiany skraplacza (chłodnica klimatyzacji). Kompresor montowany w tych autach to VISTEON HS 110R a jego uszkodzenia w przypadkach problemów z układem auto klimatyzacji to w pierwszej kolejności wytopienie izolacji cewki elektromagnesu i jej uszkodzenie, a w skrajnych przypadkach przegrzanie i uszkodzenie łożyska sprzęgła, aż po przypadki zatarcia kompresora. Ale co to ma wspólnego z układem klimatyzacji samochodowej? Nie trzeba być mechanikiem ,żeby wyciągnąć właściwe wnioski jeśli wymieniamy trzy razy kompresor a uszkodzenia są te same. W tym układzie klimatyzacji osuszacz (a właściwie jego wkład) montowany jest w skraplaczu o konstrukcji równoległej. Jeśli zabrudzenia układu przedostają się z niewymienionego skraplacza do dalszej części układu powodują skoki ciśnienia, a wręcz blokadę układu. W takich warunkach impuls zasilania cewki podawany jest przez czujniki temperatury, napęd kompresora włączony przez cewkę próbuje tłoczyć ciśnienie do zablokowanego układu. W tej sytuacji tarcza sprzęgła (zabierak) ślizga się po kole pasowym wytwarzając wysoką temperaturę. Prowadzi to wytapiania izolacji uzwojeń cewki i do przegrzania łożyska. Takie uszkodzenia sprężarki jednoznacznie wskazują na problem z układem klimatyzacji. W wielu przypadkach nie wystarcza sama wymiana skraplacza ! konieczna jest też wymiana parownika jak i standardowa wymiana zaworu rozprężnego. W wielu przypadkach uszkodzenia napędu sprężarki występują w ciągu kilku dni lub kliku tygodni, narażając użytkownika auta na postoje w warsztatach. Mamy nadzieję że te informacje pozwolą kierowcom Hondy uniknąć wielu problemów.
dzięki za info, ciekawe.
jakby ktoś miał jeszcze jakieś wskazówki albo warsztat do polecenia, który takie przypadki jak wyżej opisany rozumie i czuje, to proszę o namiary.
Czy orientuje się ktoś czy koło pasowe sprężarki klimatyzacji ma lekki luz, wyraźnie wyczuwalny po zluzowaniu paska? Coś mi świergoli spod maski podejrzewam jakieś łożysko, koło na alternatorze stoi sztywno a na sprężarce ma luz. Teraz nie wiem czy tak ma być i szukać dalej czy znalazłem świerszcza?
Powinno być sztywno. Jak ręką zakręcisz kółko to szumi?
Nie zakręciłem kółkiem bo paska nie zdjąłem tylko poluzowałem ale ruszając kołem słychać stukanie takie typowe dla wyrobionego łożyska. Natomiast nie wiem czy to nie jest luz na sprzęgle sprężarki i czy może taki powinien być. Kiepskie tam dojście jest a kanału chwilowo nie mam.
Tak z rysunku to wygląda że typowego łożyska nie ma.
http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_large_image_C50.php?block_01=19S5A KD1&block_02=B__5700&block_03=12335
Jak klima jest wyłączona to kółko od klimy powinno poruszać się swobodnie bez żadnych oporów. Stukanie pochodzi pewnie z nierównych kulek łożyska.
Musi tam być łożysko. Za duże opory i ciężkie warunki żeby zrealizować łożyskowanie w inny sposób.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.