Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Auto nie ma mocy



TomekNS
21-05-12, 22:48
Witam!
Jestem świeżo zarejestrowany tak wiec z góry przepraszam jesli w zlym miejscu pisze. Problem mianowicie polega na tym że auto jest słabe i wolno wkreca sie w obroty, maxymalna predkosc mojego autka to zaledwie 160km/h. Podczas jazdy zdarza się że samochód gaśnie lub przerywa. Odnosze wrażenie jakby dostawal małe dawki paliwa. Hondzina jest swiezo po wymianie sprzegla i filtru paliwa. Jaka może być przyczyna że auto jest slabe? Silnik 1.5 VTEC 114KM D15Z6

giancardi
21-05-12, 23:53
Ciśnienie na pompie może?

Czujnik temperatury- ale nie wiem jak jest w Cifie z tym.

Układ zapłonowy- kable, świece?

KAMIL21
22-05-12, 00:04
Miałem podobnie ze swoją poprzednia hanką (EG D15B2) wtedy sporo osób obstawiało krokowca ale nie zdążyłem tego sprawdzić bo wypluła korbę ;D (tylko u mnie nie straciła mocy, ale przerywała i gasła podczas jazdy jak puściłem jej gazu) może się mylę ale moim zdaniem to może też być wina przepustnicy (nie jestem specjalistą więc jak coś proszę mnie poprawić)

koubuz
22-05-12, 00:11
Moze auto nie pali na ktorys gar?

KAMIL21
22-05-12, 00:23
Koubuz może mieć rację wykręć świece i zobacz czy którejś nie zalewa, a może to kable mają przebicie

TomekNS
22-05-12, 11:15
Dzieki Panowie za odpowiedzi:) jeszcze jedna ważna rzecz której nie napisalem, w zeszłym roku wymieniony był cały silnik bez osprzetu(Jeden tłok był padniety do tego pierscienie i uszczelka pod głowica) na starym silniku byl ten sam problem, nie wiem czy mam racje ale byc może wina leży gdzieś w osprzecie?

koubuz
22-05-12, 11:30
Moze to byc wina np. aparatu zaplonowego

KAMIL21
22-05-12, 12:02
Zanim ruszysz aparat zapłonowy zaczął bym od tańszych opcji jak świece ;) albo poszukaj jakiegoś znajomego który ma ten sam silnik i przełóż od niego aparat zapłonowy zanim kupisz inny żeby nie niepotrzebnie pchać się w koszta ;)

Saiti
22-05-12, 13:53
A rozrząd? Nie przeskoczył? Na 3 garach to by się raczej do 160 nie rozpędził.

TomekNS
22-05-12, 16:21
Rozdząd jest okej, tłoki też są sprawne, podejrzewam że aparat zapłonowy też jest sprawny bo samochód pali bez problemu a jak jest nagrzany to na dotyk łapie. Może powiem inaczej... ten brak mocy jest zauważalny tylko przy dużych predkosciach jak dochodzi opór powietrza a także wtedy jak jest obciazony np.jade w 5 osób wtedy wyraźnie odczuwam brak mocy,natomiast jak jade sam to do stóweczki idzie jak burza (w 10sek. tak jak podaje katalog).Naprościej mowiąc nie radzi sobie z dużym obciążeniem.

Michał102
22-05-12, 19:40
Czyli norma. To nie TDI z wielkim momentem :D

TomekNS
22-05-12, 20:44
No tak,ale zeby tylko 160km/h. Przegladajac filmy na Youtube widze,że te auto spokojnie dwie stówy wyciaga. Kolega ma Colta 1.6 benzyna 113km tam praktycznie nie widac różnicy czy sie jedzie we dwoch czy w pieciu, o wyscigach juz nie wspomne:P A przeciez moc jaki moment obrotowy praktycznie ten sam.

jasiek09
22-05-12, 21:34
Raz że to tylko jeden pięć i nie ma srylion niutonometrów dwa silnik może być zużyty i nie trzymać już kompresji

koubuz
22-05-12, 23:42
Raz że to tylko jeden pięć i nie ma srylion niutonometrów dwa silnik może być zużyty i nie trzymać już kompresji

Dokladnie to jest normalne przy takich pojemnosciach ja np. w moim 1.4 90km prawie nie uzywam klimy bo mnie wkurza ten spadek mocy :/

TomekNS
23-05-12, 19:03
Nie no teraz to pozbawiliscie mnie wszelkich nadzieji:P ale dzieki za odpowiedzi:) a mógłbym prosic jeszcze o opinie kogos kto ma ten sam silnik? Druga rzecz ...spotkalem sie z opinia ze mogą być zanieczyszczone wtryski. Czy rzeczywiscie te objawy co u mnie wystepuja moga być spowodowane zabrudzonymi wtryskami?

Dominik22
23-05-12, 19:28
Wiesz czemu ona nie jedzie przy większych prędkościach ? Bo ma mega długą skrzynie, jedną z najdłuższych skrzyń w D serii, ale dzięki temu spala mało :)
Tylko nie zajdź tej Hondziny, bo z tego co piszesz to wnioskuje, że lubisz upalać :)

kotc
23-05-12, 22:26
Tylko nie zajdź tej Hondziny, bo z tego co piszesz to wnioskuje, że lubisz upalać :)

hmm, co masz na mysli przez 'nie zajedz' ? O.o

WaSSIL
25-05-12, 01:31
Tylko nie zajdź tej Hondziny, bo z tego co piszesz to wnioskuje, że lubisz upalać :)
Honda lubi wysokie obroty - z drugiej strony po emerycku można szybciej dobić silnik niż przez upalanie :D oczywiście w normalnym/zdrowym znaczeniu tego słowa. Polecam przekładkę skrzyni na krótką - duża różnica i to bardzo na plus!

kubson012
25-05-12, 17:39
Ja mialem to samo jak mialem skrzynie z d15b8 nie bylo mozliwosci jechac szybciej niz 160 a zostaly jeszcze 2 biegi :D Z tym ze mi drugi bieg sie konczyl przy 120km\h a z tego co widze na YT to te d15z6 nie jest az taka dluga ale moze ktos Ci skrzynie przelozyl. WaSSIL ma racje !

bednar_ek35
25-05-12, 23:46
Dokładnie też polecam wymiane skrzyni,mod jak najbardziej na plus.

KAMIL21
26-05-12, 13:06
Moje D15B7 na seryjnej skrzyni (czyli chyba S20) bez większej zadyszki na autobanie pogoniłem do 205KM/h ;D

WaSSIL
30-05-12, 11:23
nie zawsze wina musi być zwalana na długą skrzynię - trzeba brać pod uwagę, że takie objawy mogą powodować również inne podzespoły - jak przestawiony rozrząd, zapchany wydech, filtry itd.

TomekNS
10-06-12, 12:01
Dokladnie,to nie jest wina skrzyni, na tej skrzyni te hondy spokojnie rozwijaja 200km/h. Zauwazylem też ze auto traci moc jak jest rozgrzane, na zimnym silniku jest wyraznie mocniejsze. Wczoraj jechalem Hondzinka w 4 osoby pod górke i z wielkim trudem na jedynce wyjechala;/

Van_Dal
10-06-12, 14:15
polecam zmierzyć kompresje
może hondzina ma przejechane milion pięćset sto dziewięćset i już zużyty silnik

podmiana skrzyni oczywiście polepszy osiągi ale nie rozwiąże problemu, silnik i tak będzie miał mało mocy
sprawdź czy VTEC Ci się załącza

napisz ile CI pali czy czasem lewego powietrza nie bierze

jak coś to we wakacje jak będziesz dalej miał problemy to też z okolic Sącza jestem więc możemy coś pogrzebolić ;]

TomekNS
10-06-12, 14:55
Spalanie wygladało tak 7,5 po miescie w trasie schodzil poniżej 6L chociaz w zeszlym tyg troszke mnie zaniepokoiła wlałem jej 5L i zrobilem tylko 30km (16l/100) potem wlalem 13l i zrobilem 190km w trasie (7,0l/100) czyli tez bez rewelacji, tak wiec sam nie wiem co mam o tym wszytskim myślec czy to 16l/100 to był taki jednorazowy wybryk czy coś się psuje. Ale problem był caly czas bez wzgledu na spalanie. A jak sprawdzić czy się zalącza V-TEC? lewego powietrza myśle że nie bierze bo obroty są w normie ok 800 rpm na jałowym biegu. Tylko wkurza mnie że po odpaleniu chodzi na ssaniu ma ok 1700rpm jak jest zimny silnik wy też tak macie? wydaje mi sie że w lecie nie powinien wlaczac ssania.

wojtas0010
11-06-12, 15:51
ssanie to norma nie przejmuj sie:) a co do vtec'a to sobie zamontuj vtec light'a(znajdziesz na forum jak ja zrobic) to sie dowiesz czy sie wlacza

metiu
11-06-12, 22:44
Ja z kumplem z malutkiego silniczka 1.3 55kw dzisiaj 195km/h wystukałem :) tutaj jest pompa wtryskowa ?? nie znam się ale w mercu u mnie przy dużych obrotach nie wyrabiała już

targi
12-06-12, 23:28
Mam ten sam silnik i do 160 km/h nie ma większych problemów vmax 215km/h. A co do tego że auto w 5 osób nie jedzie to się zgodzę ale to tylko 1.5 ;)

Muzyk-Grzes
13-06-12, 18:50
tutaj jest pompa wtryskowa ??

Jest

TomekNs a próbowałeś kiedyś sam jechać bo z tego co czytam temat wynika że słaba jest tylko na nagrzanym silniku i tylko z obciążeniem 5 osób?

TomekNS
13-06-12, 22:10
Dokladnie tak, jak jade sam auto jest bardziej żwawe, a jeszcze jak jest zimny silnik to jest naprawde pieknie:D Ale wystarczy że ze 2 razy go przyżyłuje i zabawa sie konczy bo silnik juz jest ciepły. Jezdziłem kiedys Mitsubishi coltem 1.3 75km sam jak i w kilka osob, przesadzil bym gdybym powiedzial że w colcie nie widac różnicy jadac samemu czy w kilka osob ale tą różnica jest nie wielka u mnie natomiast jadac w 5 osob auto idzie gorzej niż cinquecento w gazie, więc ja bym tego nie tłumaczyl malą pojemnością czy długą skrzynia. A dodając to że auto jedzie tylko 160 musi być jakas inna przyczyna.

No z tym Cinquecento może troche przesadzilem ale w każdym razie idzie bardzo słabo:P

Muzyk-Grzes
14-06-12, 21:31
Hymm zalezy jakie 5 osób jedzie, ja zazwyczaj jadę sam ewent. z zoną ,jak kiedyś zabrałem 4 kolegów po pracy i miałem komplet to myślałem że mi na 3 gary pali a było nas ze 500kg "chłopa" potestuj auto samemu jak jedzie i przyspiesza, jak będzie dobrze to pewnie za dużo koledzy waźą i dlatego nie chce jechać.

TomekNS
15-06-12, 11:34
Nie mam znajomego co by mial ten sam silnik co ja więc cięzko jest mi to porównać, ale skoro u was to wglada podobnie to pozostaje mi wierzyc że ten silnik już tak ma. No ale dalej pozostaje problem małej predkosci maxymalnej?

bednar_ek35
15-06-12, 15:54
Ja bym obstawiał rozrząd ew.przypchany kat. lub któryś z filtrów.
Ja swoim ek3 jak jeszcze był w pełni seryjny leciałem bez problemu 195km/h dopiero przy tej prędkości zaczął puchnąć.

Muzyk-Grzes
17-06-12, 11:11
Pisałem żebyś sprawdził prędkość maksymalna jadąc sam ,a poza tym pytanie w jaki sposób przyspieszasz auto do danej prędkości? Biorąc pod uwagę że 4 bieg jest tzw biegiem równoległym to 5 jest już przeznaczony jedynie do jazdy po rozpedzeniu, jeśli wrzucasz 5 i z pięcioma osobami na pokładzie chcesz jeszcze osiągnąć V max to nigdy ci się to nie uda. Musisz przyspieszać na 4 biegu żeby osiągnąć wyższą prędkość....

TomekNS
17-06-12, 14:09
160km/h osiagnąlem jadac sam, rozpedzam go tak ze na jedynce do ok.5000 rpm a kazdy nastepny bieg do odciecia, na czwórce przy 5500 sie zatrzymal i niechcial juz wiecej isc mimo że było nawet lekko z górki..

Muzyk-Grzes
17-06-12, 15:11
Widzisz i już coś D15Z6 idzie na swojej długiej skrzyni z obciążeniem dwóch osób spokojnie 190km/h wiec pewnie jest coś nie tak. Za mozliwych przyczyn :źle ustawiony zapłon lub przestawiony rozrząd i tu najłatwiej sprawdzić zapłon bo jeśli się go nie da ustawić to rozrząd jest przestawiony.

metiu
19-06-12, 17:03
ja bym zainwestował w komplet świec i kabli , jak miałem 125p to zmulony był a po zmianie nie do poznania autko (przed v-max 120 po 140 i był zapas ale to nie na moje nerwy)