Zobacz pełną wersję : Sonda lambda - pomoc w wyborze
Witam
Potrzebuje szybko informacji jaka sonda lambda ta co wchodzi w katalizator z kabiny, patrząc od strony tłumika. (Bo ponoć jest jeszcze w kolektorze)..
Potrzebuje kupić taką sonde, mozecie pomoc w znalezieniu pasującej ? moze byc allegro uzywana, tudzież nowa.
Może ktoś z Was ma pasującą na sprzedaż - dodam ze ma być sprawna i taka na dluzszy czas ;)
PILNE !!
d14z4 i wszystko jasne :)
pamiętaj że ma to być sonda diagnostyczna (za katem). Bo w kolektorze wydechowym jest regulacyjna.
tu masz link na allegro. nie wystrasz się ceny :P
http://allegro.pl/sonda-lambda-honda-civic-v-i2351789681.html
Ale może masz błąd "zużyty katalizator", wtedy wystarczy założyć tulejkę dystansową:
http://allegro.pl/emulatory-emulator-sonda-lambda-i2351013670.html
Jeśli błąd grzałki, to sondę trzeba wymienić.
Ok, zuzyty katoalizator, w autodiagnostyce mi to wyjdzie ? czy to mechanik ma mi stwierdzić ?? W sumie zadna z tych dwóch opcji nie jest "tania" :(
A bład jest pamietasz Marcin zakladalem wczesniej o spalanym bezpieczniku od kompa (ecu). Czas w końcu to zrobić, bo pali mi teraz 10,5L :/ masakra po prostu. a do czw. musze miec to zalozone.
A co do emulatora, to podstawowe pytanie - CZY będzie palił mi mniej ? (jak wczesniej kiedy sonda byla sprawna, czyli ok 8L) bo nie stać mnie placic 30zl na 100km. :/ sobie diesla kupie ;p
w samodiagnostyce (zmostkowanie złącza liczenie błysków lampki MIL). Jest inny kod błędów dla grzałki uszkodzonej i dla zużytego kata.. pamiętam ten temat, ale nie wiem czemu tego bezpiecznika wyrzucało...
Palił raczej mniej nie będzie, bo (opinia większości) odczyt z drugiej sondy nie koryguje dawek paliwa. Ten silnik tak ma. Mi w mieście pali 12 litrów / 100 km a zimą 15, tylko krótkie dystansy, a w trasie 6-7. I nic z spalaniem nie zrobisz. może masz problem z sondą ale regulacyjną. Zrób samodiagnostykę i sprawdź jaki błąd jest.
Robilem wtedy..wyskoczylo:
KOD BLEDU: 74 - dziwne bardzo: Cylinder 4 Misfire or a Random Misfire
A co do palenia to spalal zawsze ok 8L, latem 100km kosztowalo mnie pamietne 18zł, taniej niż pksem hehe. Teraz jest porażka 10,5L do tego czuje przerywanie, "zabkowanie" jakby chcial jechac a nie mógl i to jest odczuwalne na kazdym biegu jak daje gaz. Do tego jak wlacze klime to masakra. Czuc ewidentnie ze cos jest z nim nie tak. Wczesniej nie odczuwalem zadnych skoków itp...i palil mniej.
Przy drugiej sondzie nie pali więcej. Marcin te spalania to masz KOSMICZNE:confused:Mnie nigdy nie udało sie skotłowac więcej jak 8-8,2. Teraz jest więcej (ponad 8,5) ale juz wiem, że pada pierwsza sonda. Cezar sprawdź świece, może sie upaliła. Ja sonde kupowałem tutaj: http://www.lambdapower.co.uk/ ale wtedy niżej był funt:(
Piotrek, czy zwykły mechanik (bo ja nie wiem jak), moze stwierdzić czy pada 1. sonda ?
Po pracy zrobie jeszcze raz autodiagnostyke dla pewnosci kodu błedu. (choć od tamtego momentu nic nie robilem).
Czy świece mogą mieć aż tak duży wpływ na spalanie i ów żabkowanie ? Wymieniałem na nowe NGK (standard) w sierpniu. czyli 20kkm temu. Czy kod 74 mowiacy o cylindrze ze nie wypala, moze odnosic sie do zużytej świecy ?
Dodam, ze Check Engine świeci się praktycznie zawsze od kiedy kupilem samochod, (na benzynie bodajże gaśnie po przejechaniu paru km, czasem na "lepszym" gazie)
Samodiagnostyka stwierdzi po zapaleniu sie cheka. Zrób jeszcze raz i dokładnie sprawdz kody( może wyświetlać nawet po kilka kodów w jednym cyklu). Jeżeli wysrała sie świeca to 4 wogole nie pracuje i stad żaby. Jak miałem Matiza ,koleś w serwisie wkręcił jakies gówno to nawet potrafił w czasie jazdy zgasnąc.
OK, sprawdze świece, kod błedu i moze mechanik spr mi 1. sonde...moze heh.
A wracajac do tematu, odnosnie 2. sondy i emulatora...
to emulator TYLKO wtedy montuje jak: "zużyty katalizator".
A jeśli sonda lambda padła, grzałka.. to wtedy MUSZE wymienić sonde tak ?
jak padła to emulator nic nie pomoże. Wywalasz kata wstawiasz przelot w obudowie kata emulator i sondę(sprawną).
moze mechanik spr mi 1. sonde...moze heh.
chyba można sprawdzic ... chyba rezystancje lub cos takiego ale będzie musiał znać wartości prawidłowe żeby ocenić jej uszkodzenie.
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/sondy-lambda/diagnoza/porady-diagnostyczne-dla-warsztatu/
jak tu podają 30 Ohmów.
Przy drugiej sondzie nie pali więcej. Marcin te spalania to masz KOSMICZNE:confused:Mnie nigdy nie udało sie skotłowac więcej jak 8-8,2. Teraz jest więcej (ponad 8,5) ale juz wiem, że pada pierwsza sonda. Cezar sprawdź świece, może sie upaliła. Ja sonde kupowałem tutaj: http://www.lambdapower.co.uk/ ale wtedy niżej był funt:(
i to przy jeździe kręcąc do 3,5 k max. Ale krótkie odcinki 2km robią swoje. W ogóle ten samochód pali bardzo dużo na zimnym silniku, później jest już ok. Przez to stoi pod blokiem, tylko trasy nim robię. Wiem, porażka. Ale nic z tym się nie da zrobić. Wszystko pozmieniane...eh. A szkoda mi zmieniać bo w miare fajnie się jeździ i zadbany jest.
Marcin, ale mi też palił zawsze ok 8L w trasie, po mieśnie nigdy 100 nie zrobilem, bo male miasto :)
I też sie dziwie Twojej opinii ze ponad 10L ma być i koniec :) wlasnie nie ma być. To jest 1.4 silnik, nie moze tyle palić gazu.
Jeszcze jedno, bo jestem umowiony do gazownika, czy bez działającej 2. sondy (mam ją odłączoną), wizyta u niego ma sens, czy regulacja gazu, nie wiem co tam jeszcze ma sens ?
Marcin, ale mi też palił zawsze ok 8L w trasie, po mieśnie nigdy 100 nie zrobilem, bo male miasto :)
I też sie dziwie Twojej opinii ze ponad 10L ma być i koniec :) wlasnie nie ma być. To jest 1.4 silnik, nie moze tyle palić gazu.
Jeszcze jedno, bo jestem umowiony do gazownika, czy bez działającej 2. sondy (mam ją odłączoną), wizyta u niego ma sens, czy regulacja gazu, nie wiem co tam jeszcze ma sens ?
Nie mam LPG, jeżdżę tylko na benzynce. Nie wiem, nie znam się na regulacji gazu, ale powinien być chyba jakiś emulator, więc pewnie ma sens. Zadzwoń do warsztatu i zapytaj. tak będzie najlepiej.
Patrz, cholera sie spieszylem by Hanke umyć przed meczem i zapomnialem diagnostyke zrobić :D jutro rano zrobie.
A ja myslalem ze Tobie ciagle z tym spalaniem chodzi o gaz, bo ja o lpg ciągle mysle :) na benzynie w ogole nie jeżdzę.
Co powiecie o tej sondzie ? Czy to mnie satysfakcjonuje ? Cena jest dosc dziwnie niska, nie wdize info jaka to sonda...
http://allegro.pl/sonda-lambda-honda-accord-civic-v-vi-vii-viii-cr-v-i2338295490.html
czy coś takiego:
http://allegro.pl/sonda-lambda-ngk-ntk-oza660-ee18-5714-honda-civic-i2327443383.html
Co powiecie o tej sondzie ? Czy to mnie satysfakcjonuje ? Cena jest dosc dziwnie niska, nie wdize info jaka to sonda...
http://allegro.pl/sonda-lambda-honda-accord-civic-v-vi-vii-viii-cr-v-i2338295490.html
czy coś takiego:
http://allegro.pl/sonda-lambda-ngk-ntk-oza660-ee18-5714-honda-civic-i2327443383.html
to są chyba sondy regulacyjne, nie warto się bawić w nieznane marki, bo po założeniu może nie dzialać ok, albo ciągle błędy wyrzucać..
Tak jak napisał 'nikog0', obie są regulacyjne.
http://allegro.pl/sonda-lambda-honda...338295490.html
"Renomowana" firma Racer....tia....
Ja bym się nawet nie zastanawiał nad jakimś tanim badziewiem i brał NGK. Fakt, 3 razy droższa, ale to NGK.
PS. Firma Racer robi także przeguby do Civica.....75zł sprzedają na Alledrogo. I niech mi ktoś powie że to towar nie pochodzący z ChRL lub ościennych...
OK, to mozecie mi pomoc w znalezieniu diagnostycznej, bo o taką mi chodzi tak...pytam wszędzie w sklepach nawet w intercarsie nie maja sondy dla mnie....nigdzie niktn ie moze znalezc kodu silnika mojego. Wiemy ze ten symbol silnika jest rzadko spotykany....a czy D14A8 jest rownoznaczny z D14Z4 ? sonda by pasowala ?
Cholera nie znam sie az tak na tych sondach...one rozumiem roznia sie nawet wygladem tak..choc ta z linku allegro ma nawet wtyczke taka sama :D 4 zylowa. Mechanik wspominał cos o grzalce 5V....
Wiec jakby ktos poswiecic chwile czasu i cos mi znalezc takiego za max ok 200zl ?????
w linku ktory wyslalem Ci z allego jako pierwszy jest dokladne oznaczenie jaki jest numer sondy. Pocajac go handlarzowi w sklepie czy na szrocie moze sprawdzic bez problemu czy ma. Nowe ngk to ok 500pln ale uzywke dostaniesz kilka x taniej. Dzwon z allego do ludzi co maja civica z silnikiem d14z4, musi byc.
i to przy jeździe kręcąc do 3,5 k max.
O JA PIERD....!!! ja zmieniam koło 3,5 ale bardzo często jest to nawet 5 lub nawet 6,5!!!
sonda TYLKO NGK!!!!!!!!!!!!!!!! ja chciałem przyskompic i kupiłem Boscha...:( komp nawet nie zauważył, że ma cos podłączone i do dzisiaj leży w garage nie przejechawszy nawet 1km. Chytry dwa razy płaci:mad: Wiedziałem, że go znajdę:D nr OEM drugiej sondy do D14Z4: 36532-P1J-E01
Witam
Żeby nie zakładać nowego wątku to podepnę się pod ten temat.
Ja mam problem tego typu, że komputer wyrzuca mi błąd 63 - błąd sądy lambda?? ale której ?
Z reguły błąd się pojawia jak jadę ze stałą prędkością przy obrotach 2,5 - 3 tys. Na pewno nie jest to problem związany ze świecami kablami itp. wszystko sprawdziłem
Może ktoś podsunie mi jeszcze jakiś pomysł co z tym fantem zrobić.
druga sonda kolego
zajrzyj tu:
http://hondatech.pl/topics24/6410.htm
Dzięki właśnie tych informacji mi brakowało
A co powiecie na to, ze jak to dowiedzialem sie od jednego z panów z allegro i co w sumie potwierdził moj mechanik, ze:
"SONDA DIAG OD REGULACYJNEJ NICZYM SIE NIE ROZNI, oprócz gumki ochronnej" i ze obie są takie same jeśli chodzi o fizczną/techniczną specyfikacje... i po prostu ludzie są robieni w bambuko.
Myślę, że są auta, które taki manewr są w stanie "przełknąć", ale czy w Hondzie się to sprawdzi ( pomijając niewiadomą trwałość takiego rozwiązania ) ? No cóż, może będziesz pierwszym który rozwieje nasze wątpliwości.
A co powiecie na to, ze jak to dowiedzialem sie od jednego z panów z allegro i co w sumie potwierdził moj mechanik, ze:
"SONDA DIAG OD REGULACYJNEJ NICZYM SIE NIE ROZNI, oprócz gumki ochronnej" i ze obie są takie same jeśli chodzi o fizczną/techniczną specyfikacje... i po prostu ludzie są robieni w bambuko.
Obie sondy z tego co pamiętam różnią się tylko jedną cyfrą (ostatnią) w oznaczeniu chyba 5 a 6. Ale różnią się , bo generują inny rodzaj sygnału do komputera, w wyniku tego dla sond diagnostycznych zastosowanie alternatywnie zwykłego emulatora jak do sondy regulacyjnej nic nie daje, trzeba zastosować specjalny emulator do sond diagnostycznych. koszt ok 200 zł, na allegro kiedyś widziałem. Taniej to niż sonda :) i zazwyczaj skuteczne.
Ja tylko z obowiazku dokonczenia historii :)
Kupilem uzywana od gościa poprzez allegro, dalem 160 dziala pieknie. Nastepnie regulacja zaworów i gazu, Hanka jak nowa. Stan igła :) spalanie spadło sporo. Sama radość :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.