PDA

Zobacz pełną wersję : Sprężyny H&R + KYB excel G będzie to jakoś współgrało ?



szymon16v
19-05-12, 13:12
Czy powyższy komplet nadaje się do jazdy ? Bo excel g to chyba zamiennik serii. Warto sie w to pchać?

Thomas80
19-05-12, 13:41
zależy ile spring obniży, u mnie na springach koni 102 jakieś -45 czasami z tyłu dobija jak mam stan w aucie, ale spring ciut twardszy od OEM.
generalnie skok amora skrócony będzie znacznie. Na korzyść przemawia cena ok 155 zł szt na tył, przód pewnie podobnie.

szymon16v
19-05-12, 14:00
Szczerze mówiąc będzie to komplet używany za ok 350zł , springi -35, a Tobie ładnie siadł aero, oglądałem go ostatnio na weselu, jechałeś za mną nawet. Nie wiedziałem że z civicklubu jesteś:)

jozek_marek
19-05-12, 15:11
A amory już masz?
Jak masz kupić za 155zł/szt. Excel to wolałbym dołożyć te 30zł/szt i kupić Ultra SR...

szymon16v
19-05-12, 15:30
Jest to komplet amorów excel-g + H&R -35 , złożone już razem. W komplecie za 350zł

Thomas80
19-05-12, 22:45
A amory już masz?
Jak masz kupić za 155zł/szt. Excel to wolałbym dołożyć te 30zł/szt i kupić Ultra SR...

ewentualnie Bilstein B4 tez w podobnej cenie.


Szczerze mówiąc będzie to komplet używany za ok 350zł , springi -35, a Tobie ładnie siadł aero, oglądałem go ostatnio na weselu, jechałeś za mną nawet. Nie wiedziałem że z civicklubu jesteś:)
To dlaczego nic nie zagadałeś ??;)

maciu$
19-05-12, 23:06
B4 to zamiennik serii, Ultra SR to seria nieco usportowiona.

jozek_marek
20-05-12, 09:39
Jest to komplet amorów excel-g + H&R -35 , złożone już razem. W komplecie za 350zł

Jeżeli amory są zdrowe to uważam, że cena jest warta zachodu... Nie wiem po ile chodzą używane H&R, ale z 200/kpl trzeba liczyć.

maciu$
20-05-12, 11:43
Nowy H&R to 1k z hakiem, więc 200zł byłoby okazją:)

lukashh
20-05-12, 20:00
Nowy H&R to 1k z hakiem
za 900-950 można wyrwać w TG Auto


Jeżeli amory są zdrowe to uważam, że cena jest warta zachodu.
dokładnie, cena bardzo dobra... chociaż pewnie amorki szybko się skończą i samochód może podskakiwać jak piłeczka...

spychu
20-05-12, 22:41
Jeszcze trzeba zaczac od tego czy te sprezyny to faktycznie HR :)

Dla mnie ani excel-g ani wymienony bilstein b4 nie nadaja sie do obnizajacych sprezyn, ze wzgledu na to, ze sa to najzwyklejsze zamienniki seryjnych amorow.

maciu$
21-05-12, 00:11
za 900-950 można wyrwać w TG Auto


dokładnie, cena bardzo dobra... chociaż pewnie amorki szybko się skończą i samochód może podskakiwać jak piłeczka...

Sugerowany detal brutto 1037zł po dzisiejszym kursie Ojro :p Po ile kto sprzedaje kwestia indywidualna.
Krótka sprężyna + odpowiednik seryjnego amortyzatora nie jest może najlepszym rozwiązaniem, ale nie róbmy z tego, aż takiej tragedii i czarnowidztwa 90% aut tjuningowanych w Polsce tak jeździ i seryjne zdrowe amortyzatory wytrzymują kilkadziesiąt tysięcy spokojnie. Kwestia podskakiwania zależy zarówno od twardości sprężyny jak i zdolności amortyzatora do wytłumienia, więc też nie można niczego z góry zakładać.
Nie zmienia to jednak faktu, że krótsza/twardsza sprężyna powinna pracować z dostosowanym do niej amortyzatorem. :)

nyndz
21-05-12, 01:33
duzo szybciej sie amory wysypia, mi na miekkim jak na sportowa obnizona sprezyne eibachu oemy w bdb stanie moze cztery miesiace pracowaly jak trzeba - potem zaczal sie dramat.

jozek_marek
21-05-12, 07:38
duzo szybciej sie amory wysypia, mi na miekkim jak na sportowa obnizona sprezyne eibachu oemy w bdb stanie moze cztery miesiace pracowaly jak trzeba - potem zaczal sie dramat.

Mi prawy tył w 60-65% zdrowia wysrał się po 2 tygodniach :D lecz na Weitecu.
Teraz wlatuje Ultra.

spychu
21-05-12, 08:38
Krótka sprężyna + odpowiednik seryjnego amortyzatora nie jest może najlepszym rozwiązaniem, ale nie róbmy z tego, aż takiej tragedii i czarnowidztwa 90% aut tjuningowanych w Polsce tak jeździ i seryjne zdrowe amortyzatory wytrzymują kilkadziesiąt tysięcy spokojnie.
I dlatego w polsce mamy taki tjuning a nie inny i kompleksowo, porzadnie zrobione auta to ulamek procenta wszystkich tjuningowanych.

lukashh
21-05-12, 21:14
I dlatego w polsce mamy taki tjuning a nie inny i kompleksowo, porzadnie zrobione auta to ulamek procenta wszystkich tjuningowanych.
dokładnie tak samo uważam. Za małolata jeździłem na Bilach B4 (nówki) + springi FK. Samochód skakał jakby był z kauczuku.. Dobrze jechało się tylko po MEGA równej drodze, a tarki przed skrzyżowaniami czy nierówne ulice to był dramat i walka z autem. Nigdy więcej bym nie założył seryjnego amora do krótszej sprężyny. Ale w Polsce każdy i tak robi po swojemu. PZDR 4 all HEH

szymon16v
21-05-12, 22:20
Jezdziłem na seryjnym amorze + sprężyna nippon -30 i jakoś szczerze mówiąc mi się bardzo dobrze jeździło. Był komfort i zauważalnie sztywniejsze auto. Co do trwałości się nie wypowiem, było to założone na OEM amor z 95' zrobiłem niewiele km, ale się trzymało.

spychu
21-05-12, 22:55
Gdybys pojezdzil na tych samych sprezynach z normalnym sportowym amorem typu Bilstein B8, Koni Sport a nawet KYB AGX (ktory nie ma skroconego skoku w porownaniu do dwoch wczesniej wymienionych) zdanie bys zmienil, bo bys sie dowiedzial na wlasnej dupie jak powinien dzialac taki zawias.

Krotkie sprezyny bez roznicy jakie na seryjnym amorze to padaka, ze wzgledu na "twardosc" seryjnego amora i jego skoki zarowno na dobiciu jak i odbiciu.

lukashh
22-05-12, 09:19
a im twardsza i krótsza sprężyna przy seryjnym amorze... tym gorzej :-)

karas
22-05-12, 20:50
a im twardsza i krótsza sprężyna przy seryjnym amorze... tym gorzej

dokladnie dlatego np kanapowe niebieskie sprezyny koni spisuja sie jako tako z amorem koni 1110 ( ktory jest zamiennikiem serii) oraz z seryjnym amorkiem - ale i tak nie polecam. Jak juz bardzo chcesz zamontowac jakas obnizajaca sprezyne do seryjnego amora to szukaj jak najmiekkszej aby amor mogl to jakos wytlumic ( h&r to chyba jedne z najtwardszych sprezyn jakie mozesz sobie sprawic) i o jak najmniejszym obnizeniu max -30 mm

kubson012
28-05-12, 16:12
ja zakupilem eibachy -35 plus te koni str.t co piszesz i kurcze nedza jest w sumie :D Znaczy samochod sie dobrze zachowuje nie skacze jak kangurek ale przy jakims uskoku czy lekkim gwaltownym wzniesieniu jak jade troche szybciej z kims na pokladzie to mi dobijaja do konca... i teraz nie wiem czy te amory sa do dupy czy te sprezyny za miekkie bo w sumie sa lekko twardsze niz seria te eibachy. Tak sie wlasnie zastanawialem czy jak bym zalozyl te H&R bo slyszalem ze sa twardsze czy by to sie lepiej spisywalo ?

lozek
28-05-12, 17:31
z H&Rami będzie bardzo twardo ;)

Eibachy to kanapa choć przy twardym amorem (np z AGXami na max twardości) bardzo fajnie się to sprawdza i miekko nie jest :D