PDA

Zobacz pełną wersję : Bicie z przednich kół podczas hamowania



wydma8
19-05-12, 00:11
Witam.

Posiadam civica w którym niestety podczas hamowania z większej prędkości czuć drgania,w zasadzie drgania zauważyłem po zimie, auto dużo stało.

W 1 kolejności wyczyściłem cały układ hamulcowy oraz zamieniłem koła, przednie dałem na tył itd...

...miałem wrażenie że pomogło bo drgania jakby zanikły, auto stało 10 dni i dziś jadąc drgania były bardzo odczuwalne, klocki i tarcze mają bardzo mały przebieg, felgi są prawie nowe...

Czy macie jakieś pomysły co to może być.

Czy gdyby felgi były źle wyważone to problem pojawiał by się podczas jazdy bez hamowania a nie tylko przy hamowaniu?

Trochę nie wiem co robić czy wyważać ponownie koła czy szukać problemu gdzie indziej...?

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam

quality06
19-05-12, 09:12
gdyby felgi byly zle wywazone bilo by, lub znosila w ktoras strone podczas jazdy. hmm, sprawdz zaciski czy nie są aby luzne

Karuzel
19-05-12, 09:23
a podczas jazdy nieodczuwasz lekkiego drgania kierownicy?? wez podnies auto do gory tak,zeby kolo lekko sie unioslo nad ziemie i krec nim i patrz miedzy nim, a ziemia czy niema gdzies jakiegos jaja na oponie. a tarcze dawno nowe zakladales??

wydma8
19-05-12, 09:50
hmmm...gdyby bylo jajo na oponie to zmiana opon przod na tyl i tyl na przod pomoglaby, bylem pare tygodni temu w aso i mialem robiona konserwacje ukladu hamulcowego...jakby pomoglo ale na chwile...

drgania sa mocne jak hamuje ze 150, lzejsze jak ze 100...przy jezdzie bez hamowania minimalnie czuc jakiekolwiek drgania...

Troche sie naczytalem ze to moze byc lozysko lub tarcza...czy cos w tym stylu...mam wrazenie ze problem sie pojawil po zimie gdzie auto duzo stalo i zmienilem kola na letnie...

Kriss91
19-05-12, 11:05
To już trzeci taki sam temat w tym tygodniu. Jeśli bije tylko przy hamowaniu, upewnij się czy tarcze nie są krzywe oraz czy klocki i tłoczki siedzą równo.

kwadrat
19-05-12, 12:42
Sprawdź końcówki drążka, jeśli z tarczami jest ok to często końcówka drążka ma mały luz i właśnie przy hamowaniu są takie objawy.

wydma8
20-05-12, 14:01
Witam ponownie.

Problem występuję również gdy nie hamuje, zdecydowanie lżej bije ale bije...czyli chyba jednak zaczne od wyważenia kół...

quality06
22-05-12, 13:55
to w takim wypadku kola, baddz opony :)

PIMPEK_EJ2
22-05-12, 14:45
Powiedz mi zaciski, tłoczki prowadnice chodzą lekko? Nie są zapieczone?

wydma8
23-05-12, 23:28
Nie, wszystko wyczyszczone ładnie po zimie.

Jutro jadę zakładać nowe opony, przy okazji się wyważy koła i spr tarcze, jak nie to to już sam nie wiem, mam nadzieje że to koła źle wyważone...

Pozdrawiam

malinkie
24-05-12, 10:27
daj znać jak już będziesz po bo mam to samo :(

wydma8
24-05-12, 23:23
4 nowe felgi...jedna idealnie prosta, dwie delikatnie biją a ostatnia ma mocne bicie góra dół...

Tarcze nie biją.

Dwie felgi które biły były z przodu, teraz mam jedną dobrą jedną złą i mniej bije więc to felgi...

Nie będę pisał jaka to firma bo póki co miałem bardzo dobre doświadczenia z tą firmą, zobaczymy co będzie dalej. Na felgach przejechałem może 1500km, nie mają ryski i gdybym nie jeździł szybciej niż 120-130 to zapewne bicia bym nie zauważył.

Pozdrawiam

targi
28-05-12, 01:25
Witam mam ten sam problem tylko że tarcze i klocki były zmieniane 10kkm temu z tego samego powodu w aucie jest łożysko do wymiany bo ma luz i huczy. Czy przez łożysko mogłem pokrzywić tarcze ?

Struna781
28-05-12, 18:38
Jestem przekonany że koła nie są wyważone. Miałem u siebie to samo .

malinkie
29-05-12, 20:21
Robiłem dzisiaj test, zdjąłem koło i na kręcącej się tarczy sprawdzałem bicie http://www.youtube.com/watch?v=tkUDhLP_ev0&feature=youtu.be
Waszym zdaniem to wina krzywej tarczy czy coś z piastą nie tak. Z drugiej strony jest można powiedzieć normalnie, nie widać bicia.

karas
29-05-12, 22:40
a bicia nia powinno sie przpadkiem sprawdzac jak tarcza jest przykrecona narketkami od felg - bo obecnie trzyma sie pewnie na 2 albo 1 malej srubce?? najlepiej wziazc czujnik zegarowy

PIMPEK_EJ2
30-05-12, 23:13
a bicia nia powinno sie przpadkiem sprawdzac jak tarcza jest przykrecona narketkami od felg - bo obecnie trzyma sie pewnie na 2 albo 1 malej srubce?? najlepiej wziazc czujnik zegarowy

Jak nie masz czujnika to chociaż dokręć tarcze nakrętkami do kół...

malinkie
31-05-12, 11:41
Szpilki są za długie i nie da się dokręcić nimi tarczy. Dzisiaj przyszły nowe tarcze, założyłem na chwilę jedną na ta stronę co tak biła i też zrobiłem taki test i bije tak samo. Więc teraz pytanie czy to jest wina piasty czy może to być wina przegubu zewnętrznego?

PIMPEK_EJ2
31-05-12, 11:50
Przegub nie ma nic do tego. Sprawdź piaste. Ona pewnie będzie przyczyną.

malinkie
31-05-12, 12:59
Pewnie tak, to chyba taniej wyjdzie wymiana całej zwrotnicy na jakąś używkę, bo piasty to się chyba samej nie kupi.

malinkie
02-07-12, 20:24
Zmieniłem zwrotnice, nie ma już takiego bicia jak na tym filmiku, ale trzęsienie kierownicy i pulsowanie hamulca nadal jest. Założyłem nowe tarcze, klocki zostawiłem tamte stare bo są w bardzo dobrym staniei teraz pytanie czy one muszą się ułożyć i dlatego bije kierownica i drży hamulec, czy to dalej coś nie tak?

And84
02-07-12, 21:06
pytanie czy one muszą się ułożyć i dlatego bije kierownica i drży hamulec, czy to dalej coś nie tak?
Nie powinno być bicia odrazu

malinkie
02-07-12, 21:15
To ja już nie mam zielonego pojęcia co jest nie tak.

ceglarzkamil
02-07-12, 21:34
Ja bym jeszcze ustawił zbieżność o ile nie była ustawiana.

malinkie
02-07-12, 21:35
A przez zbieżność może bić?

ceglarzkamil
02-07-12, 21:41
Raczej nie powinno, ale dla pewności bym ustawił ;)

RazoR91
02-07-12, 22:11
ja mialem podobny problem, ze podczas hamowania sie po prostu tukło i czuc to bylo na kierownicy. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe i jest dobrze, choc moze delikatne bicie jest. Z tego co doczytałem i jak dobrze pamiętam może to być drążek kierowniczy

malinkie
02-07-12, 22:56
Ale drążek kierowniczy chyba ma niewiele wspólnego z pedałem hamulca?

Tomeszek
03-07-12, 10:19
jeżeli końcówka drążka ma luz to przy hamowaniu będzie to odczuwalne właśnie na kierownicy

no ale nie wiem co autor miał dokładnie na mysli :D

RazoR91
06-07-12, 23:49
koncówka drązka, o to mi chodzilo ;)
wiedziałem ze coś z drązkiem :p

kaczy_skc
07-07-12, 00:08
Jak miałem rozsypane sworznie górnych wahaczy to telepało kierownicą przy hamowaniu, po wymianie jest ok.

malinkie
07-07-12, 22:36
Pojeździłem trochę i przy hamowaniu z wyższych prędkości już tak nie bije, ale za to przy hamowaniu z <60 i dohamowywaniu czuć jak hamuje pulsacyjnie (łapie, puszcza). Może faktycznie te nowe tarcze też krzywe.

wydma8
24-07-12, 01:17
Witam.

Jakiś czas temu opisywałem mój problem, do dnia dzisiejszego ani ja ani aso sobie z nim nie poradziło.

Problem drgania pojawiał się dotychczas tylko przy hamowaniu i minimalnie przy jeździe przy większych prędkościach na ta chwilę jest już trochę inaczej.

Drgania są podczas normalnej jazdy bez hamowania, przy hamowaniu się nasilają.

Drgania nie występują za każdym razem, niekiedy są wyczuwalne przy 160 niekiedy już przy 100km/h.

Koła wykluczam bo zostały wymienione a do tego drgania nie występują za zawsze więc koła można chyba wykluczyć na 100%

Hamulce również ponieważ teraz auto drga gdy nie hamuję.

Cały układ hamulcowy jest przeczyszczony, koła wymienione, klocki i tarcze w bdb stanie.

Zauważyłem jeszcze taką zależność że bicie się nasila jak jadę pod górkę i jest mniejsze jak jadę z górki ale tylko przy jeździe, przy hamowaniu jadąc z górki jest bardzo wyczuwalne.

Macie pomysły co to może być??

Dzięki!

Tomeszek
24-07-12, 09:56
należałoby sprawdzić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu, może nawet gdy jedna jest wysypana, może powodować drgania np wahacza a ten koła...

tarcze i klocki wymieniałeś?? bo to że Ty uważasz że są w bdb stanie o niczym nie świadczy, mogą być minimalnie wykrzywione, czego Ty nie zobaczysz ale już poczujesz w czasie jazdy

to samo z kołami, na pewną są proste i dobrze wyważone?

może coś jest z przednimi amortyzatorami... są najbardziej obciążone przy hamowaniu, może w nich tkwi problem... wiele więcej możliwości nie ma...

bkrawczy
24-07-12, 10:20
Drgania masz może po robieniu swap'a? Sprawdzałeś czy masz krzywe piasty?

wydma8
24-07-12, 12:13
seryjne auto, bez swapa.

Tomaszek napisal ze moga to byc hamulce lub kola, nie ma takiej opcji przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak wytlumaczyc fakt ze raz drgania sa a raz nie ma, nawet moge napisac ze drgania zmieniaja sie w telepanie czegos o cos...

bkrawczy
24-07-12, 12:23
Może masz walniętą tarczę i np po nagrzeniu się bardziej odkształca. Pożyć może od kogoś tarcze na sprawdzenie.

wydma8
24-07-12, 12:56
seryjne auto, bez swapa.

Tomaszek napisal ze moga to byc hamulce lub kola, nie ma takiej opcji przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak wytlumaczyc fakt ze raz drgania sa a raz nie ma, nawet moge napisac ze drgania zmieniaja sie w telepanie czegos o cos...

Camellia Racing
24-07-12, 15:28
Zazwyczaj krzywe tarcze. Temat o biciach przy hamowaniu już był ;)

Mathius4
24-07-12, 21:23
Półoś też bardzo często jest powodem drgań przenoszonych na budę.

bkrawczy
25-07-12, 09:33
Ja mam identyczne objawy jak wydma8 tyle tylko ze u mnie drgania pojawily sie po swapie. Połosie nowe, tarcze nowe, klocki nowe, zaciski "zregenerowane". Przy rozbieraniu wyszło dużo kwiatków i mam wątpliwości czy jedna ze zwrotnic nie jest powypadkowa gdyż ta osłona przeciw pyleniu tarcz była cała zwichrowana w harmonijke i ktoś ją prostował i malowal a na piastach są ślady uderzeń ostrym narzędziem aczkolwiek bede to jeszcze weryfikował u specjalisty. Chyba wymienie od nowa całą zwrotnice bo same piasty są nie do dostania. Jak to ogarne to napisze czy pomogło. Jeżeli okaże się że to zwrotnica bedzie dobry wqrw bo ja bym takiego pogiętego shitu nie kupił bo ślady widać goły okiem.
Ty nic nie robiłeś z hamulcami więc to jest dziwne...

LukasN
25-07-12, 09:57
wydma8 - a łożyska sprawdzałeś? najprostszy sposób podnieść fure i poruszać najnormalniej w świecie kołem :) Ja teraz przy robieniu swapa oparłem się o koło u siebie i się przypadkiem okazało, że jest wyje!@#e jak w ruskim czołgu. No i przeguby to też mogą być



ślady uderzeń ostrym narzędziem

zrób fote i pokaż :) jestem ciekaw jak to wygląda. Jak chcesz sprawdzić zwrotnice to weź po prostu coś do mierzenie, wejdź pod furę i łap wymiary, przekątne itp, jak będzie duża różnica między prawą a lewą to znaczy, że jest krzywa na 100% :) Ja tak robiłem z wahaczami i od razu wyszło że jeden jest krzywy


słona przeciw pyleniu tarcz była cała zwichrowana w harmonijke

Ja jak sam rozbierałem swoje to w ogóle je wywaliłem bo był problem ze zdjęciem, więc to o niczym jeszcze nie świadczy :)

bkrawczy
25-07-12, 10:21
Ja jak sam rozbierałem swoje to w ogóle je wywaliłem bo był problem ze zdjęciem, więc to o niczym jeszcze nie świadczy
Wiem ze ta osłona nie ma nic wspolnego z biciem aczkolwiek daje do myslenia bo samo sie przeciez nie zwichrowało i widać ewidentnie kombinowanie. Poza tym za zwrotnice nie placilem 50zl... W kazdym bądź razie teraz wszsytko z przodu rozbieram do pojedynczych srubek, będzie tez wszystko sprawdzone i pomierzone. Z tylnymi hamulcami tez miałem problemy ale naszczescie udalo się to ogarnąć.

nyndz
26-07-12, 20:21
Uswiadomcie mnie jesli mozecie, czym grozi jazda z rozwalonymi lozyskami? Jakies konsekwencje poza halasem?

LukasN
28-07-12, 00:35
Przy 60km/h pewnie niczym ale jak walnie przy 160 no to może być nie ciekawie, chociaż ja nigdy o czymś takim nie slyszałem, a jedyny objaw to delikatne stukanie przy wyższych predkościach ( u mnie) , coś jak źle wyważone kółka, no i w sumie huczeć też mogą ale tak miałem jak tylne poleciało...

Camellia Racing
28-07-12, 16:12
Ta tarcza która wam tak przeszkdza to osłona i dobrze by było ją zostawić. Jeśli kupiliście swap który leżał gdzies na stercie to się nie dziwcie, że osłona jest wygięta. Nówka to koszt 170 PLN /szt. przy zwrotnicach pod tarcze 262mm.

81saren
28-07-12, 18:47
Uswiadomcie mnie jesli mozecie, czym grozi jazda z rozwalonymi lozyskami? Jakies konsekwencje poza halasem?

grozi tym samym co jazda bez oleju, STANIE i koniec jazdy

PIMPEK_EJ2
29-07-12, 00:18
Przy 60km/h pewnie niczym ale jak walnie przy 160 no to może być nie ciekawie, chociaż ja nigdy o czymś takim nie slyszałem, a jedyny objaw to delikatne stukanie przy wyższych predkościach ( u mnie) , coś jak źle wyważone kółka, no i w sumie huczeć też mogą ale tak miałem jak tylne poleciało...

U mnie przy 80 trzęsło całym autem tak jakbym miał kwadratowe koła... Luzu nie było czuć żadnego...

wydma8
08-08-12, 21:39
Problem drgań pojawia sie tylko jak zachamuje, nie wazne czy mocno czy leciutko, sprawa wyglada tak:

...jade jest cisza nic nie drga, delikatnie zahamuje i zaczyna drgac na jakies 3-5 min po czym znowu jest cisza i nic nie drga do momentu kolejnego hamowania i tak w kolko, moge jechac 300km bez hamowania i nic nie drga...

hamulce do wymiany?

bkrawczy
09-08-12, 09:41
Wydma, u mnie jest identycznie, ostatecznie wymieniam całe zwrotnice z łożyskami i piastami ale mam podejrzenie ze zostały mi zamontowane powypadkowe wiec bede je jeszcze mierzył, zaciski zostają stare i tarcza też. Bede robił to najprawdopodobniej w tym tyg więc dam znać czy to pomogło.

Pawel 10
15-08-12, 12:05
Dołącze sie do tematu , po rozgrzaniu hebli coś mi stuka przy hamowaniu ... zrobiłem regeneracje tłoczków z obu stron i dalej to samo tarcze i klocki maja dopiero ok.1000 km .... znowu wymieniać tarcze,klocki ? czy może przyczyna być inna ? dodam że na pedale i kierownicy nic nie bije tylko po kilku ostrzejszych hamowaniach zaczyna stukać równomiernie z przodu...

Karpiczek
16-08-12, 00:41
Czy podczas przyspieszania również występuje bicie? Warto przyjrzec się łożyskom, zwłaszcza jeśli autko długo stało w zimę.

Pawel 10
16-08-12, 16:18
Nie tylko podczas hamowania ...

ceglarzkamil
24-08-12, 10:54
Nie jest powiedziane że tarcze są nadal proste. Mogły być rozgrzane, dostały wody i je powykrzywiało. Ale stuka że trzęsie czy stuka że tylko słychać jakieś stuki ?

Pawel 10
25-08-12, 10:04
Tylko słychać stuki , po jakimś mocniejszym hamowaniu zaczyna grac równomierny koncert podczas hamowania z przodu...

bkrawczy
29-08-12, 15:47
wydma8 U mnie okazało się że warsztat zamontował mi zwrotnice z pogiętymi piastami, najprawdopodobniej powypadkowe. Przez to krzywiły mi się tarcze i pojawiały się coraz silniejsze drgania. Oczywiście diagnoza była taka, że skrzywiłem tarcze upalając auto co było bzdurą bo nawet jakbym chciał to z takimi drganiami było to niemożliwe. Po toczeniu tarcz było chwile ok ale oczywiście z wiadomych względów krzywiła się ponownie. Pomijam już fakt że z "zregenerowanych" zacisków lało się niemiłosiernie to cud że się nie zabiłem. Nie wiem dlaczego to nie zostało rozpoznane jak przyczyna została znaleziona w 10 min w innym warsztacie. W każdym bądź razie może poszukaj zwrotnic?

wydma8
02-09-12, 10:51
Czy jest możliwe że skorodowany tłoczek w układzie hamulcowym nie odbija i powoduje bicie podczas hamowania??

Camellia Racing
02-09-12, 13:55
A czujesz że strony hamują nierówno ?
Raczej sam skorodowany tłoczek to nie, ale jak nie dociska a tarcza jest krzywo to możesz odczówać pulsacje.

bkrawczy
02-09-12, 18:03
Jakby nie odbijal to by tobie po hamowaniu i puszczonej kierownicy znosilo samochod w którąś strone. A możesz wykluczyć na 100% którąś z tych rzeczy? Tarcze, łożyska, piasty, opony? Jeżeli stało się to po zimie jak auto stało to może opony się Tobie odkształciły? Ale to byś czuł nie tylko podczas hamowania.

wydma8
03-09-12, 22:16
tarcze, lozyska, piaste i opony wykluczam bo raz bije a raz nie:) jadac nad morze bilo tylko po kazdym hamowaniu przez pare minut i przestawalo....teraz znowu bije tylko przy hamowaniu, podczas jazdy po hamowaniu raczej jest spokoj:)

...i badz tu madry jak usterka raz wystepuje raz nie i okolicznosci jej wystepowania rowniez sie zmieniaja...

ps auto glownie stalo przez zime...