Zobacz pełną wersję : Problem z odpaleniem del sola po swapie Help!
Witam jak w temacie kupiłem niedawno del sola za śmieszną kasę bez silnika ktoś porostu kupił go rozbitego na dawce silnika. zamówiłem silnik z allegro (sam słupek) niestety osprzęt mam od d16y8 taki dostałem z samochodem oryginalny silnik był d16z6 pasowało prawie wszystko oprócz aparatu zapłonowego inna wtyczka do instalacji od y8 prze lutowałem sama wtyczkę kolory kabli się zgadzały w 100%. i teraz zaczyna się problem poskładałem wszystko do kupy sprawdziłem iskrę wszystko ok ale nie chce nawet dymka puścić kręcę i nic zero reakcji tylko świece zalewa ktoś ma jakieś pomysły ?
czekaj, w solce masz osprzet z d16z6 a kupiles słupek z d16y8 ?
rozrząd dobrze założony ?
kręci silnikiem i próbuje go poszarpać czy nawet nie zająknie ?
wyciągnij listwę wtrysków i przekręć kluczyk na rozruch na chwilkę i zobacz czy wtryski podają paliwo ( mi imo w kompie blokowało wtryski i nie odpalał, usunąłem imo w kompie i zagadał od strzała)
na wszystkich 4-ch swiecach jest iskra ?
masz imo w samochodzie ? jakis alarm ? wylacznik, odciecie zapłonu ? cokolwiek w tym samochodzie ?
nie wiem czy czasem wiazka z y8 a z6 nie jest inna, chodzi mi o obd i rozpiska pinów ale tutaj musiały się ktoś bardziej obeznany wypowiedzieć :)
mam osprzęt od y8 słupek z6, kompa tez z6 oryginalnie niema imo w z6 mam jakiś dokładany ale rozłączam go przed "zapalaniem" bo inaczej nawet rozrusznik nie kreci. Iskra jest świece zalewa i to mnie boli najbardziej rozrząd przed założeniem silnika sprawdzałem wszystko na znakach. kolory kabli w kostkach sa identyczne co w z6 bo mam taka 2 na podwórku i sprawdzałem dokładnie każda kostkę co i gdzie. Możliwe ze wtryski leja ?? Zaraz listwę odkręcę i sprawdze
wyciągnij świece i zobacz czy nie są zalane już całkiem, przeczyść je i wkręć, jak przekręcisz i nie odpali, wyciągnij i zobacz czy odrazu są zalane
Zalewa je od razu ale niektóre bardziej mokre niektóre mniej ... objawy takie jakby iskry nie było ale po wyciągnięciu świec iskra jest na każdej po osuszeniu ale az dziwne ze nawet nie strzeli. Myślałem może ze aparat o 180 stopni przestawiłem ale nie da sie włożyć go inaczej pasuje tylko w 1 położeniu tzn ten zabierak który wychodzi z aparatu i wchodzi do głowicy.
tak, aparat możesz wsadzić tylko w jednym położeniu więc o to się nie martw, rozrząd jedynie mozesz przestawić o 180 stopni bo takie przypadki też się zdażały :)
a silnik (słupek) który kupiłeś jest w ogóle sprawny ?
Kopiłem jako sprawny dziś jeszcze sprawdzę kompresje moze w tym tkwi problem ale nie sadze :/ ehh mam motocykl honda i do tej pory miałem raczej dobre zdanie o tej marce :D pewnie okaże sie ze to jakaś głupota ale na razie mi sen z oczu spędza ....
Kompresja jest. Dziś sprawdzę stroboskopem zapłon oczytałem się ze może jakieś czujniki w aparacie są usiekane i w złym momencie podaje iskrę. Jest to możliwe ? Jeśli tak to te czujniki będą pasowały z aparatu od silnika d16y8 z obd2 ?
rozbierałeś aparat zapłonowy ??
jak tak to spróbuj przełożyć ten zabierak o 180*
też mi się to zdarzyło
Odpaliłem !!! :D aparat z 2 reki okazał sie wadliwy iskra była ale któryś z tych czujników w środku był walnięty i niebyła w tym miejscu co potrzeba przełożyłem cała elektrykę z aparatu od y8 w obudowę od z6 i zagadał ^^ niestety nie mogłem już dziś nigdzie dostać simeringa na wałek od aparatu i czeka mnie ponowne rozbieranie. gdyby ktoś tez chciał tak robić to obudowa i wałek musi być od z6 koniecznie bo są przesunięte te krzywki delikatnie na wałku w y8 i dawały by impuls w innym miejscu :D Dzięki za pomoc i pozdrawiam. w razie pytań gg. 8374600
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.