Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dwie dziwne sprawy



djhubertusss
18-05-12, 11:44
Witam. Otóż mam problem z stukaniem z przodu i z prawym kołem przednim. Pierwsze to jest odgłos jakby ktoś naciągnął stalową linę i i ruszył ją jak przy gitarze, a z kołem jest taka dziwna spraw jakby chciało przeskoczyć jak zjeżdżam z stromego podjazdu tyłem i przodem też jak wjeżdżam z skręconą kierownicą lewo prawie na maxa., na płaskim tak się nie dzieje. Byłem dziś na diagnostyce i nie ma żadnych luzów ani w zawieszeniu ani w kole choć łożysko już szumi od jakiegoś dłuższego czasu. Mam dwie opcje do pierwszego że to czasem tak "puka" tłumik środkowy a do drugiego że to wina łożyska bo nie widzę żeby było wytarte tam plastik w natkolu. Ktoś tak miał albo ma inne pomysły?

MadSkillz84
18-05-12, 11:58
Ten odgłos naciąganej liny to na 99% sprężyna od amorka albo pęknięta albo co bardziej prawdopodobne zardzewiała gdzieś,przesmaruj ją WD albo jakimś smarem i powinno ustąpić,a druga usterka to może się magiel odzywać,sprawdź czy nie masz luzów na kierownicy,jeśli na stacji diagnostycznej nic nie wyczaili to może to drążki a nie końcówki drążków.

wrcsti
21-05-12, 07:55
z skręconą kierownicą lewo prawie na maxa.,
jeżeli słychać tak jakby terkotanie to na 100% przegub zewnętrzny.A co do pierwszego objawu to chyba tak jak kolega wyżej napisał, sprężyna sie rozpręża.

djhubertusss
21-05-12, 21:03
to nie jest ciągły dźwięk jaki wydaje przegub gdy jest padnięty, tylko jakby w jednym miejscu przy obrocie koła, na podjazdach a na płaskim brak

Guscioren
22-05-12, 08:40
Co do tego puknięcia możesz mieć do wymiany dolny sworzeń w wahaczu :)

djhubertusss
23-05-12, 21:33
no ale ten dźwięk nie zawsze się pojawia napiętej stalowej struny nie zawsze się pojawia a na diagnostyce nic nie wyszło. a z tyn kołem może być to wina tego że osłona przegubu jest napęczniała a w środku smar zrobił się olejem? Dodam że nie chrobocze jak skręcam na prostym tylko przeskakuje koło takie mam uczucie na maksa skręceniu i na zjeździe tyłm w lewo albo wjeżdżam na podjazd w lewo albo tyłem

Poll
25-05-12, 23:15
Jak smar jest olejem to pewnie masz wodę w środku ; ) Masz taką breje? Jeżeli woda jest w przegubie ze smarem to przegub to wymiany.

djhubertusss
27-05-12, 09:07
a nie da się go rozebrać przemyć i naładować nowego smaru?

probestic
27-05-12, 09:23
Spróbować możesz. Zresztą po dokładnym wymyciu przegubu będziesz też w stanie ocenić jego stan wewnętrzny i sens montażu/ ewentualnej wymiany.

djhubertusss
27-05-12, 12:48
ok dzięki kolego

Poll
27-05-12, 14:14
Ale jak on pochodził w tej brejce trochę to nic dobrego z niego nie będzie ;)